راهکاری برای عاشق نــشدن و دل نبستن!

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
راهکاری برای عاشق نــشدن و دل نبستن!

سلام

چگونه می توان از عاشق شدن بی مورد دختر خانم قبل از ازدواج جلوگیری کرد؟

این سؤال را از آن جهت مطرح کردم چون یکی از دلایل طلاق زودهنگام، بی میلی دختر خانم به همسرش بوده و عشقی دیگری در سینه دارد.

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد صابر

[=Times New Roman] [="B Mitra"]پرسشگر محترم

[=Times New Roman] [="B Mitra"]ضمن تشکر فراوان از ارتباط شما با این مرکز، همچنین سئوال مطرح شده توسط شما بسیار مناسب و خوب است.
[=Times New Roman] [="B Mitra"]پرسشگر محترم
[=Times New Roman] [="B Mitra"]در پاسخ باید عرض کنم همان[=Courier New]‌‌‌[="B Mitra"]طور که می دانید عشق قبل از ازدواج دارای عوارض متعددی است.
[=Times New Roman] [="B Mitra"]از جمله این عوارض می توان به عدم ایجاد شناخت کافی، ایجاد ناسازگاری هایی بعد از ازدواج، نداشتن درک متقابل در زندگی مشترک، عشق قبل از ازدواج دارای عوارض متعددی است.
[=Times New Roman] [="B Mitra"]از جمله این عوارض می توان به عدم ایجاد شناخت کافی، ایجاد ناسازگاری هایی بعد از ازدواج، نداشتن درک متقابل در زندگی مشترک، عدم اطلاع از عیوب شخصی و خانوادگی طرف مقابل چه دختر و چه پسر و...
[=Times New Roman] [="B Mitra"]اما اینکه چگونه قبل از ازدواج عاشق نشویم این بدست افراد است که چند نکته در اینجا معنا پیدا می کند:
[=Times New Roman] [="B Mitra"]اول اینکه معمولا اینگونه از عاشقی ها در سنین نوجوانی رخ می دهد و بسیاری از نوجوانان با رسیدن به بلوغ و داشتن نیاز عاطفی به سمت این عشق ها حرکت می کنند و خود را عاشقان سینه چالاک برای جنس مخالف و رسیدن به آن می پندارند.
[=Times New Roman] [="B Mitra"]دوم اینکه بسیاری از این عشق ها حاصل یادگیری است که از رسانه ها به وجود می آید. افراد با دیدن اینکه در تلویزیون افرادی عاشق هم می شوند و تا آخر عمر به دنبال هم هستند این عاشقی را یادگرفته و بدنبال همان ابژه یا موضوع می گردند.
[=Times New Roman] [="B Mitra"]بهترین راه برای جلوگیری از این عشق ها مخصوصا که فرمودید آثار آن نیز در بعد از زندگی مشترک باقی می ماند این است که هم خانواده و هم مدرسه و کلا هر نهادی نسبت به آن شناخت کافی در نوجوان یا جوان ایجاد کند و او را از عوارض این عشق ها و سرمایه فکری که ممکن است در این عشق ها مصرف و نیروی جوان را در پیشبرد زندگی تحلیل ببرد آگاه سازند. والدین در این بین بسیار تاثیر گذار هستند مخصوصا اگر فرزند خود را دائما تحویل گرفته و مورد توجه مثبت قرار دهند هیچگاه فرزندشان نیازی به رفتن به سمت این عشق ها پیدا نمی کند و زندگی عاقلانه خواهد داشت.
[=Times New Roman] [="B Mitra"]در پناه حق باشید.

[=Times New Roman]

مترصد;567829 نوشت:
سلام

چگونه می توان از عاشق شدن بی مورد دختر خانم قبل از ازدواج جلوگیری کرد؟

این سؤال را از آن جهت مطرح کردم چون یکی از دلایل طلاق زودهنگام، بی میلی دختر خانم به همسرش بوده و عشقی دیگری در سینه دارد.

سلام
ایجاد علاقه و دلبستگی بین دختر و پسر زمانی است که رابطه ای هر چند محدود بین آنها وجود داشته باشد. اینکه اسلام به رعایت حدود بین محرم و نامحرم تاکید زیادی دارد به همین خاطر است. نگاه به نامحرم، شوخی با نامحرم، رفت و آمد زیاد دو نامحرم با هم، همنشینی طولانی مدت، خلوت دو نامحرم، تعریف دو نامحرم از هم، کمک و ابراز دلسوزی بیجا و ... همگی زمینه های شکل گیری عشق و علاقه است.
این موارد در کنار ضعف ایمان و نداشتن آگاهی لازم از عواقب عشق و رابطه، منجر به معزل مطرح شده میشود.
لذا برای جلوگیری از آن باید به این مسائل توجه خیلی خاص داشت.
پیروز و سربلند

[="Arial"][="Red"]قدیم دخترها و پسرها با مشورت بزرگتر ها همدیگر را پسند میکردند و بعد از ازدواج عاشق می شدند ... ( این صحیح است ) .
اما الان دخترها و پسرها اول بدون مشورت والدینشان عاشق میشوند ( عشق کاذب ) بعد از ازدواج برای شناخت و پسند کردن طرف مقابلشان اقدام می کنند ... ( این غلطه ).
خدا از این صدا و سیما نگذره که هر کوفت و زهر ماری را که تو قشر بی دین جامعه وجود دارد را در قالب فیلم به خورد جوانان خانواده های متدین میده
به طور کلی عاشق شدن قبل از ازدواج احمقانه ترین کاری هست که یک دختر یا پسر می تواند انجام دهد .
[/]

[=arial]سلام علیکم
بنده یک چیز بگویم؟! راه کاری نیست تا شما عاشق نشوید ...!!!
زیرا انسان بالطبعه کمال طلب و زیبایی دوست هست پس تضمینی نیست که شما با فطرت واقعیتون مغایرت داشته باشید ؛ فلذا میشه این محبت و دل بستن رو کنترل کرد ...
یاعلی مدد

[=Times New Roman] [="2 Koodak"]با سلام و احترام خدمت دوستانی که تا کنون در مورد این موضوع اظهار نظر فرمودند[=Times New Roman] [="2 Koodak"]به عنوان نکته اخر و تکمیلی عرض کنم که بسیاری از عشق های رمانتیم آموخته شده به جوانان از رسانه ها سر چشمه می گیرد. این عشق پوشالی و رنگین که عاقبتی ننگین دارد تعادل فرد را بر هم می زند و او را از زندگی در دنیای حقیقی جدا می کند که عوارض بعدی آن غیر قابل انکار است.[=Times New Roman] [="2 Koodak"]به هر حال جوانان اگر شناخت کافی به عوارض این عشق داشته باشند از هر گونه دل بستن بیجا به افراد خودداری کرده و عاقلانه شریک خود را انتخاب می کنند.[=Times New Roman] [="2 Koodak"]سربلند و شادکام باشید. [=Times New Roman] [="2 Koodak"] [=Times New Roman] [=Koodak][=Calibri]
[=Times New Roman]

موضوع قفل شده است