جمع بندی دچار وسواس در دعا كردن شده ام لطفا راهنمايي بفرماييد

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
دچار وسواس در دعا كردن شده ام لطفا راهنمايي بفرماييد

با سلام خدمت همه دوستان و اساتيد پاسخگوي محترم
در مكاني كه زندگي مي كنم كسي نيست كه ازش بپرسم لطفا راهنمايي كنيد پيشاپيش ممنون.
حدود 7 سالي بود كه با مشكل بزرگي درگير بودم و بعد از سالها دعا و قبول نشدن به جايي رسيده بودم كه تصميم گرفتم خودم و بچه ام را بكشم تا اون عذاب نكشه (لطفا توجه كنيد اينو به خاطر اين گفتم كه بدونيد چقدر دلشكسته و محزون بودم و مي دونم فكر گناه كردم) دعاهام و درد دلهام با خدا رنگ و بوي ديگه اي داشت اشك امانم نمي داد در نهايت دعام به شكل معجزه آسايي قبول شد . از آن موقع به بعد هميشه سعي مي كنم نماز هامو اول وقت و با دقت بيشتري بخونم. الان مشكلم اينه كه چون اون موقع با خيلي اشك و آه دعا مي كردم الان دعاهام نبايد قبول بشه چون مشكلم اونقدر بزرگ نيست و دلم هم به اون اندازه شكسته نيست و اينكه چون دفعه قبل 7 سال طول كشيد الان هم بايد اون قدر طول بكشه. مي دونم شايد به نظر خيلي ها مسخره بياد اما واقعا مشكل دارم و نمي تونم باور به قبولي داشته باشم بر عكس انگار باور دارم به اين كه به اين زودي ها نمي شه و بايد خيلي گريه كنم و خيلي سالها بگذره تا خدا دوباره حاجتمو بده. البته اين حاجتمم بزرگه و اين مشكلمم بزرگه اما نه به اندازه دفعه قبل. و مي دونم نا اميدي از درگاه باريتعالي گناه است. لطفا راهنمايي بفرماييد و من رو هم دعا كنيد چون در كشور ديگه اي تنها و غريبم با مشكلات فراوان. منتظر پاسخهاي شما عزيزان هستم.
ايشالله خداوند بزرگ مشكلات همه رو حل كنه و لياقت بندگي به همهمون عطا كنه. آمين.

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد بصیر

سوال:
حدود 7 سالي بود كه با مشكل بزرگي درگير بودم و بعد از سالها دعا و قبول نشدن به جايي رسيده بودم كه تصميم گرفتم خودم و بچه ام را بكشم تا اون عذاب نكشه . دعاهام و درد دلهام با خدا رنگ و بوي ديگه اي داشت اشك امانم نمي داد در نهايت دعام به شكل معجزه آسايي قبول شد . از آن موقع به بعد هميشه سعي مي كنم نماز هامو اول وقت و با دقت بيشتري بخونم. الان مشكلم اينه كه چون اون موقع با خيلي اشك و آه دعا مي كردم الان دعاهام نبايد قبول بشه چون مشكلم اونقدر بزرگ نيست و دلم هم به اون اندازه شكسته نيست و اينكه چون دفعه قبل 7 سال طول كشيد الان هم بايد اون قدر طول بكشه. مي دونم شايد به نظر خيلي ها مسخره بياد اما واقعا مشكل دارم و نمي تونم باور به قبولي داشته باشم بر عكس انگار باور دارم به اين كه به اين زودي ها نمي شه و بايد خيلي گريه كنم و خيلي سالها بگذره تا خدا دوباره حاجتمو بده.

پاسخ:
باسلام و عرض ادب
ببینید ما باید به خدا و اعمال او حسن ظن داشته باشیم و فکر نکنیم که دوست دارد حاجات ما برآورده نشود، یا اگر بخواهد برآورده کند باید بسیار اذیت بشویم و اصرار بکنیم تا خواهش ما را اجابت کند. نه، این گونه نیست. خدا هم اجابت کننده است: وَ قالَ رَبُّكُمُ ادْعُوني‏ أَسْتَجِبْ لَكُم‏(غافر : 60)؛ پروردگارتان گفته است بخوانید مرا، اجابت می کنم شما را».
پس بدانید که خداوند متعال دوست دارد حاجات بندگانش را برآورده کند، این خصلت کریم است، خیلی از حاجاتی را هم که ما فکر نمی کردیم که به آن نیاز داریم، بدونِ درخواست به ما داده است، پس حاجات دیگرمان را هم باید از خدا بخواهیم و ناامید نشویم و بیشتر به دنبال این باشیم که علت کجاست.
در مورد علت برآورده نشدن حاجات، در این سایت، مطالب خوبی هست که قبل از آن می بایست به آنها رجوع کنید و فلسفه و علل برآورده نشدن بعضی از حاجات را مطالعه بفرمایید.
بنده چند لینک در این زمینه برایتان می گذارم حتما مطالعه بفرمایید،باز اگر سوالی باقی ماند درخدمت هستم:
http://www.askdin.com/thread2814.html
http://www.askdin.com/thread33280.html#post428208
http://www.askdin.com/thread5760.html
http://www.askdin.com/thread23899.html
http://www.askdin.com/thread29019.html

موضوع قفل شده است