دوازده باید و نباید در مورد تغذیه کودکان

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
دوازده باید و نباید در مورد تغذیه کودکان

با بایدها و نبایدهای زیر، الگوهای تغذیه كودكان خود را در مسیر درست هدایت كنید و سالم غذا خوردن را به آنها آموزش دهید.
۱) شما نمونه خوبی برای كودك خود هستید و كودك از شما تقلید می كند، بنابراین باید با كودك خود در یك وعده غذا بخورید و از غذاهای سالم استفاده كنید تا او نیز از شما الگوبرداری كند.۲) او را به نخوردن اسنكهایی مثل شیرینی جات و غذاهای پرچربی تشویق كنید و مقدار فراوانی غذاهای خوب مثل میوه، سبزیجات خام، ماست و لبنیات كم چرب را در دسترس او قرار دهید تا به عنوان اسنك از آن استفاده كند.۳) به كودك خود اجازه دهید تا به نسبت اشتها و رغبت خود غذا بخورد، حال هر اندازه كه می خواهد باشد.۴) با دادن انواع مختلفی میوه و سبزیجات از سنین كودكی، آنها را به خوردن این مواد ترغیب كنید.
۵) هرگز به كودك زیر ۵ سال خود شیر بدون چربی یا كم چربی ندهید، مگر اینكه پزشك دستور داده باشد، زیرا تا ۵ سالگی كودك به كالری اضافی به دست آمده از شیر نیاز دارد.۶) هرگز از كودكان نخواهید غذا را آماده كنند، زیرا هرگز یاد نمی گیرند كه از غذا پختن لذت ببرند، البته اگر مشاهده كنند كه شما تمایلی به پختن غذا ندارید.
۷) شكر اضافی به غذاها و نوشیدنیها اضافه نكنید.
۸) با افزودن نمك اضافی به غذا یا قرار دادن نمكدان روی میز، كودك خود را به خوردن نمك اضافی عادت ندهید.۹) به كودكان زیر ۵ سال خود مقدار زیادی آجیل ندهید، زیرا ممكن است باعث خفگی آنها شود. كره بادام زمینی در صورت عدم آلرژی، غذای مفیدی برای كودك است.۱۰) هرگز كودك خود را به خوردن غذای زیاد (بیشتر از تمایلش) مجبور نكنید.۱۱) هرگز از غذا به عنوان رشوه استفاده نكنید.۱۲) هرگز كودك خود را به خاطر خوردن غذاهای مختلف سرزنش نكنید.
كودكان خود را به خوردن غذاهایی مثل كیك برنج، میوه خشك و تازه، ذرت، آب میوه، شیر، آب، سبزیجات خام، هویج و كرفس تشویق كنید و به عنوان اسنك به آنها نانی كه با كره بادام زمینی، سبزیجات كم چربی، ماهی تن یا ساردین آغشته شده است، بدهید.