دریافت یارانه همسر

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
دریافت یارانه همسر
سلام و خدا قوت این سوال یکی از اطرافیانم هست که از طرف ایشون سوال رو مطرح میکنم. اگر خانمی همسر معتادی داشته باشد که این مرد چندین سال است که همسر و فرزندش رو بدون هیچ نفقه ایی رها کرده و رفته و به خاطر غیبت طولانی خانم طلاق غیابی گرفته، و از انجایی که مدارک مرد معتاد دست خانم هست و این خانم یارانه ی شخصی این مرد که چهل و پنج هزارتومن هست رو خودش می گیره و خرج خونه زندگی میکنه. حالا سوال اینه که از نظر شرعی استفاده از این یارانه چه حکمی داره. باتشکر.
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد نور
سلام و خدا قوت   این سوال یکی از اطرافیانم هست که از طرف ایشون سوال رو مطرح میکنم.   اگر خانمی همسر معتادی داشته باشد که این مرد چندین سال است که همسر و فرزندش رو بدون هیچ نفقه ایی رها کرده و رفته و به خاطر غیبت طولانی خانم طلاق غیابی گرفته، و از انجایی که مدارک مرد معتاد دست خانم هست و این خانم یارانه ی شخصی این مرد که چهل و پنج هزارتومن هست رو خودش می گیره و خرج خونه زندگی میکنه.   حالا سوال اینه که از نظر شرعی استفاده از این یارانه چه حکمی داره.   باتشکر.
با سلام و احترام اگر استفاده از یارانه ایشان خلاف مقررات نباشد و طبق قانون اجازه تصرف در آن به خانم داده شده باشد اشکال ندارد. استفتا از دفاتر آیات عظام در قم
موضوع قفل شده است