حکم کاشت ناخن (سوال فقهی)

تب‌های اولیه

24 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حکم کاشت ناخن (سوال فقهی)

[=&quot]
[/]

[=&quot]به نام خدا[/][=&quot]:Gol:[/]
[=&quot]سلام[/]
[=&quot]دیروز خانه یکی از بستگان بودیم،خانم محترمی سوالی فنی پرسید! [/][=&quot]:soal:[/][=&quot]اولش کمی فکر کردم! [/][=&quot] راستش خواستم تحلیل کنم و با توجه به سایر احکام پاسخ دهم . اما به خاطر آوردم که این طور جواب دادن در فقه قیاس است ! همان که در منطق تمثیل خوانده می شود و کاری بسیار ناپسند است و ما از آن نهی شده ایم. پس به خودم نهیب زدم.[/]
[=&quot]ساده ترین راهی که به نظرم رسید مراجعه به رساله ها بود اما متاسفانه در کتابها چیزی نیافتم . راه حل بعدی استفتا بود که شاید زمان زیادی طول می کشید. راه بعدی...تماس بایک کارشناس زبردست احکام ! که بتواند مطمین و مسلط پاسخگو باشد! بله "همکار محترم جناب شفا" ![/]
[=&quot] [/][=&quot](ایشون این روزها کسالت دارن و متاسفانه سایت نمی یان :Ghamgin:)[/]
[=&quot]سوال را پرسیدم ولختی بعد جواب گرفتم. پرسیدم منبعش؟[/]
[=&quot]گفت فلان رساله و استفتائات و... اما این منابع در دسترسم نبود ! :Gig:گفتم : "هیچ کدومش رو ندارم، منبع رو شما میزنم ! "خندید وبه شوخی گفت: " باشه" ! [/]
[=&quot]حالا به این امید می نویسم منبع " جناب شفا " که وقتی دوباره به سایت برگشتند خودشان این متن را ویرایش کنند و منبعش را بنویسند. راستی برای سلامتی و شفای شفای عزیز خیلی دعا کنید. [/][=&quot]:salavat(10):[/]
[=&quot]نزدیک بود اصل مطلب فراموش شود !![/]
[=&quot] سوال : کاشت ناخن مصنوعی برای نماز یا غسل مشکل زا است؟[/]
[=&quot]پاسخ: [/]
[=&quot]مقام معظم رهبری: اگر عمل کاشت در غیر وقت نماز باشد ایجاد جبیره عمدی است و اشکال ندارد، فقط بعد از آن وضو و غسل باید به صورت جبیره باشد.[/]
[=&quot]بقیه مراجع: جبیره عمدی نباید ایجاد شود .[/]
[=&quot]منبع: دقیقاً عین گفته های همکار محترم جناب شفا! دعا کنید زودتر برگردند و ویرایشش کنند.:Doaa:[/]

با سلام و تشکر : حکم کاشت ناخن طبق نظر مقام معظم رهبری این کار فی نفسه مانع ندارد و برای غسل و وضو

اگر رفع حاجب حرجی با شد حکم جبیره مترتب است

مبنبع استفتائات موجود :Kaf:

آقایان بهجت ،تبریزی، سیستانی ، نوری همدانی : جایز نیست

آقای مکارم ، هرگاه مزاحم وضو یا غسل باشد جایز نیست مگر درحال ضرورت

آقای صافی گلپایگانی : اگر قابل برداشت باشد مانع ندارد و الاٍّ جایز نیست

آقای فاضل : اگر مانع وضو وغسل جایز نیست

[=&quot]زدن لاک و یاکاشت ناخن مصنوعی با توجه به ماندگاری برای نماز یا غسل چه حکمی دارد؟
[/]

در خصوص این عبارت که از هیمن سایت گرفته شد راهنمایی فرمائید:
[=&quot]مقام معظم رهبری: اگر عمل کاشت در غیر وقت نماز باشد ایجاد جبیره عمدی است و اشکال ندارد، فقط بعد از آن وضو و غسل باید به صورت جبیره باشد.[/]
نظر بقیه مراجع را بفرمائید

mhfs1347;43339 نوشت:
[=&quot]زدن لاک و یاکاشت ناخن مصنوعی با توجه به ماندگاری برای نماز یا غسل چه حکمی دارد؟
[/]

جواب:لاک ووجود ناخن مصنوعی مانع رسیدن آب به اعضای غسل ووضو می با شد.وضو وغسل با آن باطل است.
(تحریرالوسیله ج1،ص25،م1 از شرایط وضو)

توضیح المسائل مراجع م374

پاک کردن لاک به راحتی امکان پذیر است وناخن مصنوعی هم اگر امکان بر داشتن با شد برای غسل ووضو با ید برداشته شود.حکم کاشت ناخن در پست قبل آمده مطا لعه بفرمایید.

اگر عمل کاشت در غیر وقت نماز باشد ایجاد جبیره عمدی است و اشکال ندارد، میشه بیشتر توضیح بدین؟؟؟

mhfs1347;43340 نوشت:
در خصوص این عبارت که از هیمن سایت گرفته شد راهنمایی فرمائید:
[=&quot]مقام معظم رهبری: اگر عمل کاشت در غیر وقت نماز باشد ایجاد جبیره عمدی است و اشکال ندارد، فقط بعد از آن وضو و غسل باید به صورت جبیره باشد.[/]
نظر بقیه مراجع را بفرمائید

منظور آن است که کاشت ناخن در وقتی باشد که زمان نماز نباشد (مثلا ساعت 10 صبح ).زیرا کاشت ناخن ایجاد عمدی مانع است وایجاد عمدی مانع در وقت نماز جایز نمی باشد.نظر مقام معظم رهبری وسایر مراجع توسط استاد امین آورده شده است .

اخه کاشت ناخن دائمیه شاید حدود چند ماه طول بکشه تا از دست جدا بشه

به نام خداو سلام.
با تشکر از همگی. من تا به حال سوالی در این رابطه برام پیش نیومده بود اما تا این مطلب رو دیدم کلیک کردم .
موضوع جدید و از نظر من به روزیه.
یک نظر غافل از آن ماه نباشیم - شاید که نگاهی کند آگاه نباشیم
خدا قوت و یا علی...:hamdel:

با سلام
مهربان رز عزیز از نظر من و البته فکر کنم از نظر همه کار شما درست بوده و حتی ثواب هم داشته چون یک فرد رو از کار اشتباهش مطلع کردید
ممنون از شما
حق نگهدارتان...

مهربان رز;43350 نوشت:
اخه کاشت ناخن دائمیه شاید حدود چند ماه طول بکشه تا از دست جدا بشه

به هر حال اگر کسی ناخن کاشت وبه هیچ عنوان امکان بر داشتن نداشت ،وظیفه ی او غسل ووضو به صورت جبیره می شود .( توضیح المسائل مراجع ،احکام وضوی جبیره،م338)
موضوع قفل شده است