حکم نماز و روزه های گذشته بدون اطلاع از احکام استحاضه

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حکم نماز و روزه های گذشته بدون اطلاع از احکام استحاضه
سلام، من مقلد حضرت امام خامنه ای هستم.به خاطر عدم اطلاع از حکم استحاضه به حکم حیض عمل می کردم. 1)با فرض اینکه فقط در این حد بدانم که چند بار برایم پیش آمده که کمتر از سه روز و بیشتر از ده روز بوده و نمی دانم صفات استحاضه را داشته یا نه؛حکم نماز و روزه هایم چیست که ترک کرده ام(چون به حکم حیض عمل کرده ام) ؟ 2)آیا شب روز دهم ، جزئی از روز یازدهم محسوب می شود یا نه ؟ با فرض اینکه می شود ، تکلیف نماز ها و روزه هایی که با غسل حیض و بدون غسل استحاضه بجا آورده ام چیست و باید قضا شود ؟
برچسب: 
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد نور
سلام، من مقلد حضرت امام خامنه ای هستم.به خاطر عدم اطلاع از حکم استحاضه به حکم حیض عمل می کردم.   1)با فرض اینکه فقط در این حد بدانم که چند بار برایم پیش آمده که کمتر از سه روز و بیشتر از ده روز بوده و نمی دانم صفات استحاضه را داشته یا نه؛حکم نماز و روزه هایم چیست که ترک کرده ام(چون به حکم حیض عمل کرده ام) ؟   2)آیا شب روز دهم ، جزئی از روز یازدهم محسوب می شود یا نه ؟   با فرض اینکه می شود ، تکلیف نماز ها و روزه هایی که با غسل حیض و بدون غسل استحاضه بجا آورده ام چیست و باید قضا شود ؟
با سلام و احترام 1. اگر استحاضه بوده و نمازو روزه ها را بجا نیاوردید یا بدون غسل استحاضه انجام دادید(به فرض که غیر از استحاضه قلیله بوده است) به قدری که یقین دارید باید قضا نمایید 2.بله و شب روز دهم باید نماز مغرب و عشا را خواند. استفتا از دفتر مقام معظم رهبری در قم
موضوع قفل شده است