جمع بندی حوزه علمیه معصومیه یا مشکات؟

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حوزه علمیه معصومیه یا مشکات؟

با سلام و خسته نباشید خدمت اساتید بزرگوار.
اینجانب فارغ التحصیل کارشناسی زبان انگلیسی هستم و قصد ادامه تحصیل در حوزه علمیه را دارم.دیپلم و پیش دانشگاهی رشته ریاضی-فیزیک تحصیل کرده ام.
سوال بنده اینجاست که برای اولویت های زیر، کدام یک از مدارس معصومیه قم یا مشکات تهران (علی بن موسی الرضا) مناسب تر است و کدام یک را در اولویت اول قرار دهم؟
خود سازی فردی و سبک زندگی اسلامی و ارزش های اخلاقی
محیط مناسب علمی
تفکر و نگرش جدید و نو
ضمنا بنده ضمن تسلط به زبان انگلیسی، به برنامه نویسی کامپیوتر و طراحی گرافیک و طراحی وب نیز تسلط نسبی دارم.
دوری از محل زندگی برای بنده ملاک نیست زیرا خیلی اهل رفت و آمد نیستم.

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"]
[/TD]


کارشناس بحث: استاد امیـد

[TD][/TD]

پرسش:

من در مقطع کارشناسی رشته زبان انگلیسی از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و قصد ادامه تحصیل در حوزه علمیه را دارم. می خواهم در مدرسه ای تحصیل کنم که محیط علمی مناسبی داشته باشد و در آن بتوانم به خودسازیِ فردی بپردازم. برای این منظور، کدام یک از مدرسه های معصومیه قم و مشکات تهران مناسب تر است؟

پاسخ:

اجازه دهید این دو مدرسه را برای شما معرفی کنم تا خودتان با توجه به اطلاعات ارائه شده، یکی از این دو مدرسه را برای تحصیل انتخاب نمایید:

مدرسه مشکات:
مدرسه علمیه علی‌بن‌موسی‌الرضا (صلوات الله و سلامه علیه) یکی از شعب مجتمع‌ حوزه‌ای صدر می‌باشد. این مدرسه در روستای پلایین در نزدیکی حرم مطهر امام خمینی (قدّس سرّه الشریف) واقع شده است. ساکن تهران بودن برای پذیرش در حوزه علمیه مشکوة علی‌بن‌موسی‌الرضا (صلوات الله و سلامه علیه) شرط نیست. پذیرش این مدرسه از میان افرادی است که سابقه تحصیل در دانشگاه دارند. تعداد زیادی از طلّابی که در این مدرسه به تحصیل مشغولند، از نخبگان دانشگاهی می باشند.

برنامه آموزشی مشکوة با بقیه مدارس تفاوت دارد. در برنامه های آمزشیِ این مدرسه، سعی شده خلاءهای موجود در آموزش و تربیتِ طلّاب پاسخگو به نیازهای جامعه رفع شود. به همین دلیل در این مدرسه، به دروسی که در نظر مقام معظّم رهبری (مدّ ظلّه الشریف) اهمیّت بالایی دارند و در برنامه درسیِ حوزه ها از جایگاهِ کمتری برخوردارند، نگاه ویژه ای شده است.
بخش قابل توجهی از اساتید این مدرسه، از اساتید حوزه علمیه قم هستند که همه روزه از قم برای تدریس به مدرسه می آیند.

مدرسه معصومیه (صلوات الله و سلامه علیها):
مدرسه علمیه معصومیه(صلوات الله و سلامه علیها)، از مدارس تأسیس شده پس از پیروزی انقلاب است و در این مدت به یکی از معروف ترین مدارس علمیه در کشور تبدیل شده است. حضور اساتید برجسته و دعوت از علما و شخصیت های سیاسی برای سخنرانی و حضور فعال بسیج مدرسه در برخی جریانات اجتماعی، از عوامل مؤثّر در این امر می باشد.

در سالهای اخیر تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی متقاضیِ ورود به حوزه علمیه می باشند. استقبال گسترده فارغ التحصیلانِ دانشگاه از تحصیل در حوزه، موجب شده با موافقت اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه، مدرسه معصومیه (صلوات الله و سلامه علیها)، که از سابقه علمی و انقلابی برخوردار است، به طلاب فارغ‌التحصیل از دانشگاه اختصاص یابد. در حال حاضر حدود یک‌هزار طلبه در سطح یک و مقدّمات، مشغول به تحصیل در این مدرسه می‌باشند.

یکی از کارهای بسیار ارزشمندی در مدرسه علمیه معصومیه (صلوات الله و سلامه علیها) فعالیت های مرکز زبان مدرسه است که از همان ابتدای تأسیس مدرسه مرکز زبان آن آغاز به کار کرده و تعدادی از اساتید امروز زبان از فارغ‌التحصیلان مرکز زبان مدرسه علمیه معصومیه (صلوات الله و سلامه علیها) می‌باشند.

موضوع قفل شده است