جمع بندی توضیح درباره مصداق توهین به مقدسات اهل سنت

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
توضیح درباره مصداق توهین به مقدسات اهل سنت

سلام علیکم و عرض ادب

همانطور که خودتان می دانید حضرت اقا سخنی در مورد توهین به مقدسات اهل سنت گفته اند
ببینید در این قضیه یه سری به نظر حقیر با این یه عینکی وارد شدند که اگر با این عینک وارد شیم حتی یزید هم جزو مقدسات اهل سنت قرار می گیرد زیرا یزید از دیدگاه برخی امام و مجتهد بوده است و جزو اثنی عشر خلیفه عده ای رو شمرده اند

عده ای بر او ترحم می کنند که ویدئو ها موجود است از قبیل ال شیخ و طه دلیمی و.....(حالا ال شیخ رو وهابی می گیریم باقی رو چی !!!)

حالا یه عده می گند ::نه این کار وهابیت است

من می گم به وضوح از عالم اهل سنت این کلام بیرون امده است این حقیقتی انکار پذیر نیست

وجلس يوم عاشوراء فقيل له العن يزيد بن بمعاوية . فقال ذاك إمام مجتهد ففجأه أحدهم فكاد يقتل فسقط عن المنبر فأدخل بيتا من النظامية ثم أخرجوه إلى قزوين فمات بها في المحرم
در روز عاشوراء گفته شد لعنت بر یزید بن معاویه ، ابوالخیر شافعی گفت :او امام و مجتهد بود !!!

تراجم رجال القرنین ج3 ص 5

خیلی واضح است امده شافعی پس حرفی نیست

خیلی اظهر من الشمس است که یزید هم طبق این سخن جزو مقدسات اهل سنت است (البته با این دید و عینک !!!)

حالا ابوالخیر شافعی هم کم کسی نیست


الشَّيْخُ، الإِمَامُ، العَلاَّمَةُ، الوَاعِظُ، ذُو الفُنُوْنِ، رضِيُّ الدِّينِ، أَبُو الخَيْرِ أَحْمَدُ بنُ إِسْمَاعِيْلَ بنِ يُوْسُفَ الطَّالْقَانِيُّ، القَزْوِيْنِيُّ، الشَّافِعِيُّ ... تَفَقَّهَ عَلَى ملكدَاذ بنِ عَلِيٍّ العُمَرَكِيِّ ، ثُمَّ ارْتَحَلَ إِلَى نَيْسَابُوْرَ

شیخ، امام، علامه، واعظ ،ذوالفنون !!!

سیر اعلام البنلاء ج21 ص 190

خوب حالا چه کسی جرات دارد بگوید زیارت عاشورا رو بندازیم دور نعوذ بالله ؟؟؟

بله دیگه با این دید اگه پیش بریم همین قضیه پیش میاد

این از معلون ترین معلون ها !!!

حالا دیگه شما فک کن ابوسفیان و ....

حالا شاید بگند ::یه عده مذموم دانستند یزید ملعون رو

من می گم:::بالاخره مجملا از تمجید های برای یزید دانسته می شود که خلاصه یه عده از اهل سنت هستند که او را امام و مجتهد و....می دانند پس می شه گفت عقیده تمام اهل سنت مذموم بودن این ملعون نیست

پس اگه بر فرض لعنی بشه میشه گفت (با این عینک پیش رفتن !!!)به مقدسات عده اهل سنت توهین شده است !!!!

که منم می گم ان هذا لشیء عجاب !!!


خوب با دلیل و برهان توضیح بفرمایید توهین به مقدسات اهل سنت ، مقدسات چه کسانی هستند ؟؟؟(لطفا شرح با خود سخنان مراجع عظام اگر باشد خیلی ممنون می شوم )


زیرا حتی اگه با این دید بریم خلفاء به هیچ وجه من الوجوه از مقدسات نمی شوند چون عبدالرزاق صنعانی عمر بن خطاب را انوک (حالا معنیش بماند یعنی چی !!!)خوانده است

عبدالرزاق هم کم کسی نیست

با نام و یاد دوست




کارشناس بحث: استاد صدرا

با سلام و عرض ادب

مقام معظم رهبری دام ظله العالی در فتوای معروف خود مرقوم فرمودند:
«اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سید الانبیاء پیامبر اعظم می‌شود».[1]

سخن ایشان در مورد اهانت به نمادهای اهل سنت می باشد؛ کسانی که اهل سنت اتفاق بر تطهیر و تقدیس آنان داشته و حساسیت ویژه ای نسبت به آنان دارا می باشند که بدیهی است این نمادها تنها شامل خلفا و دو همسر پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله می باشد.

اما در مورد کسانی که چنین ویژگی را دارا نبوده و دیدگاه اهل سنت در مورد آنان منفی و یا لااقل اختلافی بوده و روایات لعن و مذمت اخلاقی آنان در متون آنان یافت می گردد؛ همچون یزید بن معاویه و پدرش (لعنة الله علیهما) و عمرو بن عاص و دیگران از شجره ی خبیثه ی بنی امیه و آل مروان، دلیلی بر عدم لعن علنی آنان و ذکر قبایح اعمال آنان وجود ندارد.

با دقت در زیارت شریف عاشورا این حقیقت بیشتر روشن می گردد؛ زیرا نسبت به برخی لعن همراه ذکر نام بیان گردیده؛ همچون لعن بر ابوسفیان و معاویه و یزید و ابن مرجانه و عمر بن سعد و...لعن بر بنی امیه و آل زیاد و آل مروان؛ و نسبت به برخی لعن بدون نام ذکر شده، همچون لعن بر اولین و دومین و سومین ظالم بر اهل بیت علیهم السلام.

حضرت آیت الله وحید خراسانی نیز در دیدار آیت الله محسن اراکی با ایشان فرمودند:

«اولاً لعن علنی ممنوع است، واقعاً دستورات دین بر همین امر تأکید دارند، ثانیاً در روایت معتبره آمده است: «صلوا في مساجدهم»، علاوه بر این، عیادت کنید مرضای آنها را، تشییع کنید جنازه های آنها را. در روایات است: «کونوا لنا زیناً و لا تکونوا علینا شینا». در این روایات دو مطلب آمده یکی نفی و دیگری اثبات. نفی این است که نباید با اتباع مذاهب دیگر دشمنی کرد، نباید به مقدسات آنها توهین نمود، لعن وسبّ بزرگان آنها جایز نیست؛ زیرا موجب دور کردن آنها از اهل بیت و معارف آنها می‏ شود. در روایت می‏ فرماید: «لاتکونوا علینا شیناً»، این جهت نفی قضیه است، اما جهت اثبات این است که فرمود: «کونوا لنا زیناً» و فرمودند در نمازهای جماعت آنها شرکت کنید، به آنها محبت کنید، از مرضای آنها عیادت کنید، سخنان و معارف مارا برای آنها بیان کنید. و عمده این است که برای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام راه را ما بلد نیستیم، راه عبارت است از راه اثباتی».[2]

موفق باشید.


[/HR] [1] .http://www.khabaronline.ir/detail/97482.

[2] . http://www.fetan.ir/home/4247.
موضوع قفل شده است