تقسیم بندی اوقات روزمره

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تقسیم بندی اوقات روزمره

با عرض سلام و خسته نباشید.
نوجوانی 16 ساله ستم که علاقه زیادی برای کسب علم و معرفت در دین هستم اما تحصیل من در مدرسه مانع از این هدف من بوده و وقت زیادی صرف تحصیل و مدرسه می کنم جدا از اینکه در حال کنونی هدفی از تحصیل نداشته و تحصیل من عبادت محسوب نمی گردد روزانه 4 ساعت به مطالعه دروس و 1 سعت به حفظ قرآن و زبان انگلیسی اختصاص داده ام و برای امور دینی ام وقت کمی باقی می ماند.(حدود 2 ساعت که صرف نماز می شود)
حتی روزانه که 6 ساعت می خوابم کسری خواب دارم با اینکه ساعات خود را به طور دقیق برنامه ریزی کرده ام تا وقت هدر نرود ولی باز هم کم میاورم.

واینکه از چه کتاب هایی می توانم برای فهم عمیق دین بهره ببرم؟
باتشکر.

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد حامی

[="Tahoma"][="DarkGreen"]سلام خدمت شما بردار خوبم
چه قدر خوب است كه مي خواهيد زندگي هدفمند داشته باشيد و از اوقات خود در مسير بندگي خداوند استفاده كنيد و آنها را هدر ندهيد. ولي دقت كنيد كه تحصيل علم در موقعيت فعلي شما براي هر هدفي كه براي آينده داريد يا خواهيد داشت، مانند نردبان براي رسيدن به هدف است. بنابراين بدون هيچ شك و شبهه اي از همين الان براي تمام كارهايي ريز و درشت خود نيت خدايي داشته باشيد تا عبادت محسوب شود. براي شما 7-8 ساعت خواب لازم است طوري حركت رشدي خودتان را تنظيم كنيد كه آهسته و پيوسته برويد. توجه داشته باشيد افراط انسان را به تفريط و بي راهه ها مي كشاند. بنابراين برنامه خودتان را با تحصيل روزانه، برنامه مطالعه، عبادات و واجبات، انجام مستحبات در حدي كه نشاط داريد، معاشرت سالم با دوستان و خويشاوندان معنوي، كمك به والدين، تفريح و استفاده از لذت هاي حلال تنظيم كنيد. براي حفظ قرآن هم به خودتان فشار نياوريد كم ولي مستمر باشد بهتر است از زيادي كه ملال آورد باشد و مانع ادامه مسير شود.امام علي (علیه السلام) مي فرمايند: قَِليل تَدُوم عَليه، أرجَي مِن كَثِير مَملُولٍ مِنه؛ كار (خير) اندك، كه بر آن مداومت ورزي، از كار بسيار كه از آن خسته شوي، اميدوار كننده‌تر است.
براي فهم عميق دين بهتر است نرم افزار پرسش و پاسخ هاي اعتقادي راديو معارف را تهيه كنيد و گوش دهيد و كتاب 50 درس عقايد اثر آيت الله مكارم را فعلا مطالعه كنيد
نيز پيشنهاد مي كنم كتاب نامه هاي بلوغ استاد علي صفايي را از كتابفروشي ها يا سايتشان تهيه كنيد و بخوانيد
[/]

موضوع قفل شده است