تصرف در اموال بیمار روحی روانی

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تصرف در اموال بیمار روحی روانی
  با سلام. عموی من بیمار روحی است  و مشکل اعصاب دارد و 62 سال سن دارد.البته تحت درمان است نام دقیق بیماری شون رو نمیدونم شاید اسکیزوفرن ( در صورتی که قرص نخورد رفتار بسیار غیرقابل کنترل و پرخاشگرانه ای پیدا میکند اما در حالت کنترل شده و تحت درمان آرام و ساکت و خوش اخلاق است. اما همچنان رفتارهای کماکان غیر قابل پیشگیرانه و تصمیم گیریهای گاها غیر معقولی دارد) ایشون بعد از فوت پدر بزرگ و مادر بزرگم با ما زندگی میکند و پدر من سالهاست قیم حقوقی ایشون است.  سوال من اینست عموی من یک حقوق مستمری ارتش  دارد و پدرم همیشه تمام خواسته های مادی عمویم را  با آن پول تامین میکند  ضمنا پدرم مقدار مشخصی از آن را برای آینده ی عمویم  در حسابی که  به نام شخص خود پدرم باز کرده و تا کنون چند میلیونی شده است اما مقداری از ان حقوق ماهانه اضافه می آید و پدرم ان را خرج امور خانواده میکند. عموی من در برخی موارد تصمیمات عجیب و غیر قابل پیش بینی میگیرد که این مسئله به بیماریش مرتبط است اما هر گاه از او پرسیده ایم که آیا راضی است از حقوق ماهانه اش خرج خودمان نیز هم کنیم موافقت کرده و رضایتش را بیان کرده. آیا این پولی که از حقوق ماهانه اش ما خرج خود میکنیم و در اموری از زندگی مصرف مینماییم از لحاظ شرعی حلال است و اگر از پس انداز تمام آن برای عمویم ممانعت کنیم حق یتیم یا مریض یا مثلا پس از مرگش حق کسانی که از او ارث میبرند مانند خواهرانش بر گردن ما میفتد؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد نور
 با سلام.   عموی من بیمار روحی است  و مشکل اعصاب دارد و 62 سال سن دارد.البته تحت درمان است نام دقیق بیماری شون رو نمیدونم شاید اسکیزوفرن ( در صورتی که قرص نخورد رفتار بسیار غیرقابل کنترل و پرخاشگرانه ای پیدا میکند اما در حالت کنترل شده و تحت درمان آرام و ساکت و خوش اخلاق است. اما همچنان رفتارهای کماکان غیر قابل پیشگیرانه و تصمیم گیریهای گاها غیر معقولی دارد)   ایشون بعد از فوت پدر بزرگ و مادر بزرگم با ما زندگی میکند و پدر من سالهاست قیم حقوقی ایشون است.    سوال من اینست عموی من یک حقوق مستمری ارتش  دارد و پدرم همیشه تمام خواسته های مادی عمویم را  با آن پول تامین میکند  ضمنا پدرم مقدار مشخصی از آن را برای آینده ی عمویم  در حسابی که  به نام شخص خود پدرم باز کرده و تا کنون چند میلیونی شده است اما مقداری از ان حقوق ماهانه اضافه می آید و پدرم ان را خرج امور خانواده میکند. عموی من در برخی موارد تصمیمات عجیب و غیر قابل پیش بینی میگیرد که این مسئله به بیماریش مرتبط است اما هر گاه از او پرسیده ایم که آیا راضی است از حقوق ماهانه اش خرج خودمان نیز هم کنیم موافقت کرده و رضایتش را بیان کرده. آیا این پولی که از حقوق ماهانه اش ما خرج خود میکنیم و در اموری از زندگی مصرف مینماییم از لحاظ شرعی حلال است و اگر از پس انداز تمام آن برای عمویم ممانعت کنیم حق یتیم یا مریض یا مثلا پس از مرگش حق کسانی که از او ارث میبرند مانند خواهرانش بر گردن ما میفتد؟
با سلام و احترام اگر عمو درحال صحت و سلامت اعلان رضایت در مصرف مال بصورتی که فرمودید داشتند اشکال ندارد و دینی به عهده اتان نمی ماند. استفتا از دفتر مقام معظم رهبری درقم
موضوع قفل شده است