تسبیحات حضرت زهرا (س)

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تسبیحات حضرت زهرا (س)

آیا تسبیحات حضرت زهرا (س) صرفا برای پس از نماز های واجب است یا وقت دیگری نیز میتوان آن را به عنوان یک ذکر گفت؟

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد تذکره

مهمتربن و بیشترین تاکید احادیث و روایات در این است که بعد از هر نماز واجب(1) و نماز نافله و مستحبی(2) سفارش شده است که این ذکر گفته شود و در برخی روایات هم بطور مطلق آورده شده که می شود در هر جایی از ذکر تسبیحات حضرت زهرا(سلام الله علیها) به عنوان ذکر از آن استفاده کرد.(3)
پی نوشت ها :
1. امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید:هر کس بعد از نمازهای پنج‌گانه خود پیش از آن که از جا بر خیزد، تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها) را بگوید، خداوند او را بیامرزد.شیخ صدوق، ثواب الاعمال، علی اکبر غفاری‏، کتاب فروشی صدوق‏، تهران‏، ص 364.
2.از امام صادق (علیه السلام) شنیدم که می‌فرمود: تسبیح حضرت زهرا (سلام الله علیها) هر روز در تعقیب هر فریضه، نزد من محبوب‌تر است از به جا آوردن هزار رکعت نماز در هر روز.شیخ صدوق، ثواب الاعمال، علی اکبر غفاری‏، کتاب فروشی صدوق‏، تهران‏، ص 364.
3.امام باقر (علیه السلام) فرمود: هر کس تسبیح حضرت زهرا (سلام الله علیها) را بگوید سپس طلب آمرزش کند آمرزیده خواهد شد. این تسبیح به زبان یک صد مرتبه است ولى در میزان عمل یک هزار تسبیح به شمار مى ‏رود، و شیطان را دور مى‏ کند، و خداوند رحمان را خشنود مى‏ سازد. شیخ صدوق، ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، ترجمه انصارى محلاتى، محمد رضا،، نشرنسیم کوثر، قم، چاپ اول، 1382ش. ص 315

موضوع قفل شده است