اهدای اسپرم

تب‌های اولیه

34 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
اهدای اسپرم

آیا اینکه یه آقایی بخواد در یک موسسه ی نازایی معتبر اسپرمش رو اهدا کنه و به خواست خود موسسه در قبالش وجهی دریافت کنه مشکل شرعی داره؟
خیلی جاها خوندم مشکل شرعی نداره. ولی آخه اون آقا باید در نتیجه ی یک خودارضایی اینکار رو انجام بده. اینم اشکال نداره؟
میشه از یه منظر دیگه هم به این سوال جواب بدین؟ اگر این آقا متاهل باشه آیا اینکار به زندگی زناشوییش ضربه نمیزنه؟
تو اون موسسه این کار رو یه کار خیر میدونن. درسته؟


کارشناس بحث : سجاد

یه مشکل دیگر هم هست...
اصلا ورود منی به رحمی که به مرد محرم نباشد ، یعنی زنا
نمیدونم ، کارشناسان اگر جوابگو باشند ، استفاده میکنیم...

[="Arial"][="DarkOrchid"]سلام

اسپرم شما رو می خوان چیکار؟
بفرستن به فضا؟

اگه رفت و یه بنده خدائی از اون اسپرم حامله شد و با آقا پلیسه اومد در خونتون می خوای چجوری ثابت کنی؟ که اون بچه تو شکم اون خانم مال شما نیست؟

ما دیده بودیم خون یا اعضا بدن اهدا بشه
دیگه اسپرم رو ندیده بودیم

خدا آخرت و عاقبت همه مارو ختم بخیر کنه... عجب دنیایی شده به شیره جون مردا هم رحم نمی کنن:Moteajeb!:[/]

راوی سیره شهدا;240646 نوشت:
سلام اسپرم شما رو می خوان چیکار؟ بفرستن به فضا؟ اگه رفت و یه بنده خدائی از اون اسپرم حامله شد و با آقا پلیسه اومد در خونتون می خوای چجوری ثابت کنی؟ که اون بچه تو شکم اون خانم مال شما نیست؟ ما دیده بودیم خون یا اعضا بدن اهدا بشه دیگه اسپرم رو ندیده بودیم خدا آخرت و عاقبت همه مارو ختم بخیر کنه... عجب دنیایی شده به شیره جون مردا هم رحم نمی کنن

همینو بگو!

سرگشته;240640 نوشت:
آیا اینکه یه آقایی بخواد در یک موسسه ی نازایی معتبر اسپرمش رو اهدا کنه و به خواست خود موسسه در قبالش وجهی دریافت کنه مشکل شرعی داره؟
خیلی جاها خوندم مشکل شرعی نداره. ولی آخه اون آقا باید در نتیجه ی یک خودارضایی اینکار رو انجام بده. اینم اشکال نداره؟
میشه از یه منظر دیگه هم به این سوال جواب بدین؟ اگر این آقا متاهل باشه آیا اینکار به زندگی زناشوییش ضربه نمیزنه؟
تو اون موسسه این کار رو یه کار خیر میدونن. درسته؟

البته بنده کارشناس فقهی نیستم ادعائی هم ندارم ولی اشکالتی در این مورد میبینم که گفتن ان را لازم میبینم

اول اینکه باید دید گیرنده اسپرم شوهردار است یا ازاد چون در صورت داشتن شوهر به احتمال قوی اشکال خواهد داشت .
دوم اینکه به قول دوستمان ممکن است موارد سوء استفاده پیش بیاید.
و سوم اینکه اگر ان فرزند پس از بزرگ شدن از خانواده شما ادعای ارث کند تکلیف چیست ؟

[="Microsoft Sans Serif"][="Green"]

بهلول;240663 نوشت:
البته بنده کارشناس فقهی نیستم ادعائی هم ندارم ولی اشکالتی در این مورد میبینم که گفتن ان را لازم میبینم

اول اینکه باید دید گیرنده اسپرم شوهردار است یا ازاد چون در صورت داشتن شوهر به احتمال قوی اشکال خواهد داشت .
دوم اینکه به قول دوستمان ممکن است موارد سوء استفاده پیش بیاید.
و سوم اینکه اگر ان فرزند پس از بزرگ شدن از خانواده شما ادعای ارث کند تکلیف چیست ؟

سلام

یه مسئله دیگه هم هست

مسئله محرم نا محرمیه !!!

اون بچه فرزند صاحب منی محسوب میسه غیر اینه؟

خب اگر اینه بعدها یهو باهم ازدواج کنند 2 خواهرو برادر چی؟

این خیلی عجیبه!!![/]

بابا اینا احتمالا شیعه نیستن ، سنی اند...
شاید میخوان حرامزادگان را بیشتر کنند...
برای اینکه حرامزادگان محبت امیرالمومنین را ندارند
نقشه ی عمر و ابوبکر هم برای زیاد کردن حرامزادگان برداشتن طواف نسا بود
مثلا اهل سنت اینقدر احکام برای به وجود آمدن بچه های حروم زاده دارند...
(ببخشید که اینارو مینویسم ولی احکام بکریه و عمریه است دیگه...)
به عنوان مثال :
اگر مردى آلتش را در پارچه اى به پيچد سپس با زنى نزديكى كند ومنى اش را داخل رحم نريزد، نه غسل بر او واجب مى شود و نه حدّ زنا، و ضررى به عباداتش هم نمى زند.

اين سخن از شخصى است بنام عبد القاهر تميمى كه سُبكى نويسنده كتاب طبقات الشافعيّة او را پيشوايى بزرگ وجليل القدر و دانشمندى كه آوازه علمى اش گيتى را فرا گرفته و علوم ودانشش به خراسان حمل مى شد معرّفى كرده است.

ابن نُجيم حنفى با يك درجه تخفيف همين فتوا را بگونه اى ديگر صادر كرده ومى گويد: اگر مردى آلتش را در پارچه اى بپيچد و با زنى نزديكى كند پس اگر احساس لذّت كند و حرارت و گرماى درون را لمس كرد حجّ او باطل مى شود، وگر نه ضررى نخواهد داشت.

أبو حنيفه نيز گفته است: اگر مردى در برابر قرار داد ده درهم با مادرش ازدواج و نزديكى نمايد زناكار نخواهد بود و حدّ زناكار هم بر وى جارى نمى شود، و اگر مردى آلتش را در پارچه اى به پيچد و با زنى همبستر شود زناكار نيست و حدّ بر او جارى نمى شود.

اگر غلط میگم بفرمائید

سؤال: آیا میتوان از نطفه هایی که در بانک نطفه نگهداری میشود در لقاح مصنوعی، با منی خود، آنها را ممزوج و شرائط لقاح را فراهم و با دستگاه در رحم همسر قرار داد؟

جواب: خیر، جایز نیست.

آیت الله سید صادق شیرازی

سؤال :

حكم شرعي تلقيح مصنوعى با اسپرم مرد اجنبي در محيط آزمايشگاهي وقتي که شوهر فاقد اسپرم باشد چگونه است ومحرميت به بستگان زن وشوهر چگونه است

جواب :

وارد کردن اسپرم مرد اجنبي به رحم زن جايز نيست ولي تلقيح تخمک زن با اسپرم مرد اجنبي در خارج از رحم ووارد کردن آن در رحم في حد ذاته جايز است وحرمت آن به لحاظ امور جانبي است که معمولا لازم مى آيد مانند کشف عورت وبه هر حال فرزند منتسب به صاحب اسپرم است وربطي به شوهر ندارد ولي اگر دختر باشد با او محرم است زيرا فرزند همسر او است وهمچنين محرميت فرزند با فاميل آن زن محقق است.

سؤال :

در برخى كشورهاى غربى چنان رايج شده كه تخمك زن را از نطفه مرد مى گيرند و آن را در يك رحم مصنوعى مى كارند و سپس جنين بارور شده را به رحم مادر صاحب تخمك منتقل مى سازند و آن گاه جنين در رحم مادر بزرگ، پرورش يافته و وضع حمل پيش مى آيد.

اولاً:آيا كشت جنين در رحم مادر بزرگ جايز است؟

و ثانياً مادر شرعى اين طفل كيست؟

جواب :


جواز اين كار مشكل است قطع نظر از اين كه چنان عملى احياناً به دست زدن و نگاه نا محرم موقوف مى شود و اگر تلقيح مصنوعى، عملى شد در اين كه مادر نسبى آن طفل كيست؟ دو احتمال وجود دارد و نسبت به هر دو، زن صاحب تخمك و مادراو، احتياط ترك نشود.

آیت الله سید علی سیستانی

monjigraphic;240694 نوشت:


در برخى كشورهاى غربى چنان رايج شده كه تخمك زن را از نطفه مرد مى گيرند و آن را در يك رحم مصنوعى مى كارند و سپس جنين بارور شده را به رحم مادر صاحب تخمك منتقل مى سازند و آن گاه جنين در رحم مادر بزرگ، پرورش يافته و وضع حمل پيش مى آيد.



سلام

یکی هست این رو برای من بشکافه که سوال دقیقا چیه؟

تخمك زن را از نطفه مرد مى گيرند!!!!!:ajab!:جل الخالق!!!!! من که تا حالا نشنیدم
"جنين بارور شده را به رحم مادر صاحب تخمك منتقل مى سازند و آن گاه جنين در رحم مادر بزرگ، پرورش يافته و وضع حمل پيش مى آيد."
آخر تخمک بارور شده کجا میره؟ مادربزرگ کیه؟

سلام
به نظر من این کارها همش اشتباهه چون اگر کسی واقعا دوست داره بچه داشته باشه و بزرگش کنه این همه بچه های بی سرپرست چه اشکالی داره این بچه ها رو به فرزندی قبول کرد و بزرگشون کرد این بچه ها هم به محبت احتیاج دارند . چه فرقی این بچه ها با بچه های لقاح مصنوعی دارند اون هم با اسپرم و تخمک و رحم افراد غریبه ؟؟؟؟ کسی که واقعا دلش فرزند بخواد براش فرقی نمی کنه اما به نظر من بیشتر کسایی که برای بچه دارشدن دنبال این روشها میرن بیشتر این مشکل رو دارند که احساس می کنند ناقص هستند و می خواهند نقص خود را جبران کنند در صورتی خداوند در مورد محبت به کودکان یتیم بسیار بسیار سفارش کرده
نمی دونم ما انسانها داریم به کجا می ریم و واقعا هدف مون از زندگی کردن چیه ؟ متاسفانه انسانیت به مرور داره میمیره

چرا سوال منو از اون ور جواب میدین؟!:khandeh!:
من که نگفتم گیرنده ی اسپرم چه حکمی داره؟ من دارم میگم اهداکننده چه حکمی داره؟
بعدشم من تعجب میکنم چطور اینجا اینطور شدید در مقابل این قضیه موضع میگیرین. اونوقت تو کشور ما این موضوع داره توسط موسسات ناباروری فرهنگ سازی میشه. دکتری که با اون آقا داشت صحبت میکرد مدام تاکید بر ثواب بودنش میکرد و میگفت میتونید جنبه ی قانونیش رو خودتون هم بررسی کنید!
یه توضیح دیگه هم اینکه اسپرمی که اون آقا اهدا میکنه قرار نیست به بدن شخص مشخصی وارد بشه. میره تو بانک اسپرم و بعد در مواقع نیاز یه دریافت کننده ی بیمار بهش اهدا میشه.

سرگشته;240785 نوشت:
اونوقت تو کشور ما این موضوع داره توسط موسسات ناباروری فرهنگ سازی میشه

تو کشور ما خیلی اتفاقات می افته...
تو تلوزیونش 24 ساعته آهنگ میذاره...هر هفته یه کنسرت و یا سی دی جدید از خوانندگان میاد بیرون...
اگر خدای ناکرده فردا فروش مشروب هم آزاد بشه ، برای ما ملاک نیست که...
معیار ما تشیع هست...

جالبه که دکتره گفته ثواب داره ؟!!!!!! این همه راه برای کسب ثواب مثل قبول یک بچه یتیم به فرزندی. حالا چرا اهدای اسپرم ثواب داره من حکمتش رو نمیدونم امان از دست این دکترهای ما که برای راضی کردن مردم توی تحقیقات خودشون خدا رو هم وسط می کشن
به جای فرهنگ سازی در این مورد بهتر توی چیزهای دیگه فرهنگ سازی بشه چون متاسفانه مردم توی خیلی چیزها فرهنگ سازی نشدن

دوستان ازتون میخوام از اصل سوالم دور نشین. سوال اصلی من اینه: آیا اینکه اون آقا میخواد اسپرم رو اهدا کنه مشکل نداره؟

سرگشته;240809 نوشت:

خب دوست عزیز ظاهرا تمام دوستان گفتند اشکال داره دیگه...
یا اینکه باید منتظر کارشناسان باشید...

ممنونم. آخه دوستان از نظر شخصی خودشون تفسیر کردن و گفتن که خب البته منطقشون هم درست به نظر می اومد. اما من یه نظر فقهی میخوام. یه بند از احکام.
پس منتظر نظر کارشناسان محترم بحث می مونم

سرگشته;240640 نوشت:
آیا اینکه یه آقایی بخواد در یک موسسه ی نازایی معتبر اسپرمش رو اهدا کنه و به خواست خود موسسه در قبالش وجهی دریافت کنه مشکل شرعی داره؟ خیلی جاها خوندم مشکل شرعی نداره. ولی آخه اون آقا باید در نتیجه ی یک خودارضایی اینکار رو انجام بده. اینم اشکال نداره؟ میشه از یه منظر دیگه هم به این سوال جواب بدین؟ اگر این آقا متاهل باشه آیا اینکار به زندگی زناشوییش ضربه نمیزنه؟ تو اون موسسه این کار رو یه کار خیر میدونن. درسته؟ کارشناس بحث : سجاد

با عرض سلام و احترام خدمت حضرت عالی و تشکر از سئوال شما

اهداء اسپرم به دیگری فی نفسه اشکال شرعی ندارد اما اگر این کار موجب حرامی شود یا مفسده ای ایجاد کند قطعا جایز نیست .(1)

همیشه سالم و موفق باشید

پی نوشت:
1. آیت الله خامنه ای ، اجوبه الاستفتائات س 1274

بنده از لحاظ علمی بهتون بگم که صفات اهدا کننده اسپرم به کودک منتقل خواهد شد و از لحاظ علمی و عقلی پدر اهدا کننده اسپرم خواهد بود !

شاید دادن حکم قطعی در اینگونه موارد مشکل باشد چون هنوز نحوه عمل کاملاً روشن نیست و لی بهر صورت اگر این عمل برای ناباروری بعلت نداشتن اسپرم مرد یا ناقص بودن ان باشد چون پای شخص ثالثی در بین خواهد بود از نظر فقهی اشکالات زیادی ایجاد میکند.

اما روش جدیدی که از طریق کلون سازی در اینده نزدیک عملی میگردد چاره کار است چون در این روش به جای اسپرم از دی ان ای همان زن و شوهر میتوان برای باروری استفاده نمود که به نظر نمیرسد اشکال فقهی داشته باشد .

helmon;240848 نوشت:
بنده از لحاظ علمی بهتون بگم که صفات اهدا کننده اسپرم به کودک منتقل خواهد شد و از لحاظ علمی و عقلی پدر اهدا کننده اسپرم خواهد بود !

با تشکر از اظهار نظر شما

از نظر شرعی هم اهداء کننده اسپرم ، پدر است :

س 1274:

آيا تلقيح نطفه مردى اجنبى به هم‌سر مردى كه بچه‌دار نمى‌شود، از طريق قرار دادن نطفه در رحم او جايز است؟

ج:

تلقيح زن از طريق نطفه مرد اجنبى في نفسه اشكال ندارد ولى بايد از مقدمات حرام از قبيل نگاه و لمس حرام و غير آنها اجتناب شود و به هر حال در صورتى كه با اين روش كودكى به دنيا بيايد، ملحق به شوهر آن زن نمى‌شود بلكه ملحق به صاحب نطفه و به زنى است كه صاحب رحم و تخمك است. (1)

موفق و پیروز باشید

پی نوشت:

1. آیت الله خامنه ای ، اجوبه الاستفتائات

[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]به‌طور متوسط حدود % 15-10 از زوجين در ايران مبتلا به مشکل ناباروری می‌باشند. در دو دهه اخير موفقيت‌های قابل توجهی در زمينه فن‌آوری‌های نوين کمک باروری حاصل شده است و زوجين نابارور نيز با محدوديت قانونی برای استفاده از اين فن‌آوريها روبرو نمی‌باشند. از روش‌هايی که امروزه مقبوليت زيادی يافته، استفاده از اسپرم، تخمک و جنين اهدايی است. با افزايش متقاضيان درمان به روش تخمک و جنين اهدايی،[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مرکز درمان ناباروری حضرت مريم (س)[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] سيکل‌های درمان ناباروری با استفاده از اين روش ها را جزو برنامه‌های معمولی خود قرار داده‌ است. با در نظر گرفتن ديدگاه های مراجع عظام، بيماران متقاضي پس از انجام مشاوره های لازم و تشريح جنبه‌های پزشکی، دقت در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و روحی ‌ـ روانی در فهرست استفاده از اين خدمات قرار می گيرند. در صورتيکه شما هموطن گرامي به اطلاعات بيشتری در ارتباط با برنامه های اهداء ما نياز داريد، می توانيد ادامه مطالب آمده در اين بخش را مطالعه کنيد و يا با گروه تخصصی ما در کلينيک مشاوره ناباروری مرکز درمان ناباروری حضرت مريم (س) [=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]تماس[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] حاصل فرمائيد.
[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]

[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]

[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]اهداء تخمک
[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]اولين گزارش موفقيت ‌آميز اهدای تخمک مربوط به سال 1984 است. از آن زمان تاکنون چندين هزار مورد تولد در جهان با اين روش گزارش شده است. استفاده از تخمک اهدايی امکان درمان ناباروری را در بسياری از زوج‌هايی که به هر دليل از داشتن فرزند محروم بوده‌اند فراهم نموده است. اهدای تخمک يکی از روش‌‌های درمانی برای زنانی است که تحت درمان سرطان بوده، در دوره پس از يائسگی قرار دارند يا خانم‌های دارای تخمدان‌های نابالغ يا دچار بيماری‌های ژنتيکی جدی وابسته به جنس و اتوزومی می‌باشند که در اين گونه موارد استفاده از اين روش برای زنانی توصيه می‌شود که دارای رحم سالم با قابليت نگهداری جنين هستند اما تخمدان‌های ايشان تخمک‌ مناسبی توليد نمی‌کند. اين نقص همچنين ممکن است ناشی از عدم وجود تخمدان، نارسايی زودرس تخمدان يا سن بالای زن باشد. همچنين در مواردی که تخمدانها بر اثر معالجه سرطان (به سبب شيمی‌درمانی يا پرتو درمانی)، اندومتريوز يا عفونت لگنی، توانايی خود را در توليد تخمک سالم از دست می‌دهند، زن می‌تواند داوطلب دريافت تخمک باشد. شايان ذکر است که در صورت ابتلای مادر به بيماری ژنتيکی، احتمال انتقال بيماری به کودک وجود دارد و در اينگونه موارد نيز می‌توان به منظور پيشگيری از ابتلای کودک، از تخمک اهدايی استفاده نمود. همچنين اهداء کننده بايد دارای شرايط سنی خاصی باشد؛ ترجيحاً باروری وی قبلاً ثابت شده باشد و تيم درمانی با بررسی‌های لازم، از سلامت وی اطمينان حاصل کرده باشند. دليل شرط سنی اهداء کننده تخمک اين است که زنان جوان به داروهای هورمونی تجويز شده در طول درمان پاسخ بهتری می‌دهند و تخمک‌های سالم و بيشتری دارند. همچنين امکان بروز اختلالات ژنتيکی، کمتر و درصد موفقيت بارداری آنها بيشتر است. تخمک اهدايی، موجب تولد نوزادی می‌شود که از نظر ژنتيکی کاملا متعلق به زوج گيرنده تخمک نمی‌باشد و حداقل 50 درصد ژن فرزندی که حاصل می شود متعلق به خود والدين است. شما می توانيد جهت کسب اطلاعات بيشتر در اين مورد و يا قرار گرفتن در ليست بيماران متقاضی اهداء تخمک با گروه تخصصی ما در کلينيک مشاوره ناباروری مرکز درمان ناباروری حضرت مريم (س) [=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]تماس[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] حاصل فرمائيد.

[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]اهداء اسپرم
[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]اهداء اسپرم يا استفاده از اسپرم مردی ديگر (غير از همسر زن) جهت بارور نمودن تخمک های زن يکی روش‌‌های کمک درمانی برای زوج هايی می باشد که علت ناباروری در آنها ناباروری مردان تشخيص داده شده است. در مواردی که با هيچ يک از روش های درمانی امکان دريافت اسپرم از مرد وجود ندارد و در واقع توليد اسپرم در مرد صورت نمی گيرد و يا مرد حامل اختلالات ژنتيکی شناخته شده ای است، اهداء اسپرم می تواند بعنوان يکي روشهای کمک درماني مطرح گردد. در مرکز درمان ناباروری حضرت مريم (س) عمل اهداء اسپرم صورت نمی گيرد.
[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]

[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][= ][= ]
[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]اهداء جنين
[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]اهداء جنين به معنای انتقال [=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]جنين[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] حاصل از تلقيح خارج رحمی (IVF) [=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]اسپرم[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] و [=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]تخمک[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] يک [=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]زن[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] و [=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مرد[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] به درون [=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]رحم[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] زنی غير از زن صاحب تخمک است. قانون اهدای جنين در ايران در سال 1382 در مجلس شورای اسلامی تصويب و آيين‌نامه اجرايی آن نيز در سال 1383 تصويب و ابلاغ شد. اهدا جنين يکی از راه های درمان زوج هايی می باشد که توانايی ايجاد جنين های سالم را ندارند. اهدا کننده های جنين اغلب زوج هايی می باشند که نابارور بوده و در مرکز درمان ناباروری حضرت مريم (س) تحت درمان تلقيح خارج رحمی (IVF) می باشند و بعد از حامله شدن و فرزند دار شدن تعداد اضافه جنين های تشکيل شده را که با روش سرماداری (Cryopreservation) در نيتروژن مايع منجمد و ذخيره شده به زوج نابارور ديگر اهدا می کنند.


[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]قبل از اهدا جنين زوج های دهنده از نظر تاريخچه پزشکی، ژنتيکی و تست های خونی برای تشخيص بيماری های عفونی از جمله ايدز، هپاتيت، و گروه های خونی بررسی می شوند و اجازه کتبی مبنی بر استفاده از جنين های آن ها و عدم داشتن هيچگونه حقوقی نسبت به نوزادان متولد شده را امضاء می کنند. شما اگر مايليد از خدمات اهداء جنين ما در مرکز ناباروری حضرت مريم (س) بهره مند گرديد با گروه تخصصی ما در کلينيک مشاوره ناباروری مرکز درمان ناباروری حضرت مريم (س) [=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]تماس[=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] حاصل فرمائيد.

[="Microsoft Sans Serif"][="Green"]

Anoushiravan;240975 نوشت:
اهداء جنين به معنای انتقال جنين حاصل از تلقيح خارج رحمی (IVF) اسپرم و تخمک يک زن و مرد به درون رحم زنی غير از زن صاحب تخمک است. قانون اهدای جنين در ايران در سال 1382 در مجلس شورای اسلامی تصويب و آيين‌نامه اجرايی آن نيز در سال 1383 تصويب و ابلاغ شد. اهدا جنين يکی از راه های درمان زوج هايی می باشد که توانايی ايجاد جنين های سالم را ندارند. اهدا کننده های جنين اغلب زوج هايی می باشند که نابارور بوده و در مرکز درمان ناباروری حضرت مريم (س) تحت درمان تلقيح خارج رحمی (IVF) می باشند و بعد از حامله شدن و فرزند دار شدن تعداد اضافه جنين های تشکيل شده را که با روش سرماداری (Cryopreservation) در نيتروژن مايع منجمد و ذخيره شده به زوج نابارور ديگر اهدا می کنند.

سلام

جناب سجاد گرامی

بفرمایید

حال بمن بگویید چرا باید مراجع حکم بدند که تخلف از قوانین جمهوری اسلامی حرامه؟!!!

بمن می گویید؟

این کجاش اسلامیه؟

این کار؟:Gig:[/]

helen;240795 نوشت:
جالبه که دکتره گفته ثواب داره ؟!!!!!! این همه راه برای کسب ثواب مثل قبول یک بچه یتیم به فرزندی. حالا چرا اهدای اسپرم ثواب داره من حکمتش رو نمیدونم امان از دست این دکترهای ما که برای راضی کردن مردم توی تحقیقات خودشون خدا رو هم وسط می کشن
به جای فرهنگ سازی در این مورد بهتر توی چیزهای دیگه فرهنگ سازی بشه چون متاسفانه مردم توی خیلی چیزها فرهنگ سازی نشدن

ایول دمت گرم.اینهمه بچه یتیم بی سرپرست تو مراکز بهزیستی هستن بابا والا اینها هم ادمن اینها هم ننه بابا میخان.اینها هم محبت میخان.

.در مورد اهدای اسپرم تا اونجا که من میدونم چنتا از مراجع جایز ندونستن که حقیقتا هم حکم درستیه.

کبوتر حرم الزهرا;241092 نوشت:
سلام جناب سجاد گرامی بفرمایید حال بمن بگویید چرا باید مراجع حکم بدند که تخلف از قوانین جمهوری اسلامی حرامه؟!!! بمن می گویید؟ این کجاش اسلامیه؟ این کار؟

با عرض سلام و احترام خدمت جناب کبوتر حرم الزهرای گرامی

پاسخ این پرسش در صفحه قبل عرض شد که اهدای اسپرم از نظر آیت الله خامنه ای فی نفسه اشکال شرعی ندارد .

همیشه سالم و سرفراز باشید

[="Microsoft Sans Serif"][="Green"]

سجاد;241330 نوشت:

پاسخ این پرسش در صفحه قبل عرض شد که اهدای اسپرم از نظر آیت الله خامنه ای فی نفسه اشکال شرعی ندارد .

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

خب ادامه حکم میگه اگر موجب حرام بشه قطعا جایز نیست!!

خب اسپرم مرد وارد بدن زن نا محرم می شه

و ن نا محرم بچه دار می شه بچه پدرش صاحب اسپرمه

حال بگیم بچهه به طور رضایی به پدرش محرم میشه!!!

مسئله خواهر برادری و محرم نا محرمی نسل ها چگونه حل میشه؟

با توجه به اینکه اسپرم در یک بانک اهدا میشه؟:Gig:

حالا نحوه استخراج تخمک و اسپرم بماند!!

یه سوال دیگه درمان ناباروری با توجه به وجود ایتام جایزه؟

حالا زنو می گیم ممکنه تمک بیاد از تنش بیرون

مرد چطوری بدون گناه اسپرمش خارج میشه!:Gig:

این موجب حرمت نمیشه؟:Gol:[/]

حضرت اقا هم طبق شرایطی این کارو دونستن. اون شرایطش رو تحقیق کنید بد نیست.

کبوتر حرم الزهرا;241331 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم سلام خب ادامه حکم میگه اگر موجب حرام بشه قطعا جایز نیست!! خب اسپرم مرد وارد بدن زن نا محرم می شه و ن نا محرم بچه دار می شه بچه پدرش صاحب اسپرمه حال بگیم بچهه به طور رضایی به پدرش محرم میشه!!!

با عرض سلام مجدد خدمت جناب عالی

ورود اسپرم یک مرد نامحرم به بدن یک زن نامحرم فی نفسه از محرمات نیست مثل اینکه اسپرم شوهر زنی را که طلاق گرفته به بدن زن تزریق کنند .

کبوتر حرم الزهرا;241331 نوشت:
مسئله خواهر برادری و محرم نا محرمی نسل ها چگونه حل میشه؟ با توجه به اینکه اسپرم در یک بانک اهدا میشه؟ حالا نحوه استخراج تخمک و اسپرم بماند!!

صاحب اسپرم پدر واقعی است و فرزند به دنیا آمده هم برادر یا خواهر ناتنی خواهد بود مانند زنی که بعد از مرگ شوهرش ازدواج می کند و صاحب فرزندانی می شود و آن فرزندان برادران و خواهران ناتنی فرزندان سابق آن زن هستند.

کبوتر حرم الزهرا;241331 نوشت:
یه سوال دیگه درمان ناباروری با توجه به وجود ایتام جایزه؟ حالا زنو می گیم ممکنه تمک بیاد از تنش بیرون مرد چطوری بدون گناه اسپرمش خارج میشه! این موجب حرمت نمیشه؟

سرپرستی ایتام واجب شرعی نیست تا شرعا بتواند مانع اهداء اسپرم یا پذیرش آن گردد .

عرض شد که اگر مقدمات کار حرام باشد ، نباید انجام شود اما خروج اسپرم از مرد به صورت شرعی ممکن است .

همیشه موفق و پایدار باشید

ایا اسپرم یک اهدا کننده فقط به یک نفر اهدا میشه ؟ یا به چند نفر ؟ اگر به چند نفر اهدا میشه اگر این دو فرزند به طور اتفاقی و بدون اطلاع با هم ازدواج کنند چه اتفاقی می افته ؟ فرزندان این دو حرام زاده اند ؟
لطف میکنید جواب بدین !!!!!

black-black;241221 نوشت:
ایول دمت گرم.اینهمه بچه یتیم بی سرپرست تو مراکز بهزیستی هستن بابا والا اینها هم ادمن اینها هم ننه بابا میخان.اینها هم محبت میخان.

.در مورد اهدای اسپرم تا اونجا که من میدونم چنتا از مراجع جایز ندونستن که حقیقتا هم حکم درستیه.


لطف کنید وقتی پاسخ گو نیستید صورت مسئله رو پاک نکنید ما به دنبال احکام اهدا هستیم نه لطف به بندگان خدا مگر نه همه میدونین این کار پسندیده است

سجاد;241350 نوشت:

صاحب اسپرم پدر واقعی است و فرزند به دنیا آمده هم برادر یا خواهر ناتنی خواهد بود مانند زنی که بعد از مرگ شوهرش ازدواج می کند و صاحب فرزندانی می شود و آن فرزندان برادران و خواهران ناتنی فرزندان سابق آن زن هستند.

سلام
مشکل ارثیه چطور حل شده؟

معمولا اهداکنندگان اسپرم ناشناسند

[="Tahoma"][="Black"]

مریم کوشکستانی;294966 نوشت:
ایا اسپرم یک اهدا کننده فقط به یک نفر اهدا میشه ؟ یا به چند نفر ؟ اگر به چند نفر اهدا میشه اگر این دو فرزند به طور اتفاقی و بدون اطلاع با هم ازدواج کنند چه اتفاقی می افته ؟ فرزندان این دو حرام زاده اند ؟ لطف میکنید جواب بدین !!!!!

با تشکر از سئوال شما

در فرض سئوال چون اطلاع از این ارتباط نداشتند ، فرزند ها حرام زاده نیستند.

همیشه موفق و سلامت باشید[/]

سجاد;241350 نوشت:

عرض شد که اگر مقدمات کار حرام باشد ، نباید انجام شود اما خروج اسپرم از مرد به صورت شرعی ممکن است .

چطوری شخص مجرد به صورت شرعی اسپرم از بدنش خارج میشه؟:Gig:

[="Tahoma"][="Black"]

mohammad+ali;295415 نوشت:
چطوری شخص مجرد به صورت شرعی اسپرم از بدنش خارج میشه؟

با تشکر از سئوالتان

منظور حقیر هم با تأهل بود هر چند به صورت موقت باشد .

همیشه موفق و سلامت باشید[/]

نقل قول:
پاسخ این پرسش در صفحه قبل عرض شد که اهدای اسپرم از نظر آیت الله خامنه ای فی نفسه اشکال شرعی ندارد .

اول ) مرد مجرد نمی تواند با استمناء اسپرم بدهد (صحیح است) اما
چطور زن مجرد می تواند با (آلات)استشهاء و اسپرم استفاده کند ؟/////////////////

دوم ) تکلیف بچه یتیم حاصل چیست ؟ پدر ندارد ؟ (بصورت زشت جماع مصنوعی و با کار حرام استشهاء که مانند استمناء است لقاح و سپس زاده شده ) وچطور بدون صیغه و مهریه و اذن والدین با چیز مصنوعی و بدون سند قرآن کریم با خود///// ازدواج کرده/////
یعنی چطور ممکنه زن مجرد بدون شرع اسپرم رو (بدون استشهاء) استفاده کنه ؟///////////

سوم ) خارج از "حد" ازدواج در قرآن کریم است .


المومنون : و كسانى كه پاكدامنند (5)
وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ ﴿5﴾

مگر در مورد همسرانشان يا زن موقت كه به دست آورده‏اند كه در اين صورت بر آنان نكوهشى نيست (6)
إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ ﴿6﴾

پس هر كه فراتر از اين جويد آنان از حد درگذرندگانند(اسراف است) (7)
فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاء ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْعَادُونَ ﴿7﴾

و آنان كه امانتها و پيمان خود را رعايت مى‏كنند (8)

چهارم ) این همه اشکال شرعی و معنوی (3 تا شومن گفتم)!!!!.

اهدای اسپرم فقط از زن و شوهر (دایم یا نکاح متعه) شرعی است و فقط زن و شوهر (ازدواج دایم) در صورتی که بچه دار نمیشوند (با رای دادگاه بهتر است) میتوانند استفاده کنند نه زن و شوهر(نکاح متعه) .

و یا

میتوانند به جای این کار بچه از یتیم خانه بگیرند .

سوال : اگر مرد عقیم بود و از امام معصوم اسپرم گرفتیم , بچه مال امام معصوم است یا نه ؟

آیا بچه معصوم زاده است ؟

موضوع قفل شده است