جمع بندی اندر فراوانی مشروبات الکلی

تب‌های اولیه

8 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
اندر فراوانی مشروبات الکلی

سلام

یکی از سوالاتی که برای من مطرح هست، دلیل فراوانی مشروبات الکلی اون هم از هر نوعی که بخواهید در این مملکت هست

مشروبات مانند مواد مخدر نیستند که مثلا یک گرم هروئین ارزش زیادی داشته باشه و این که بشه مثلا به راحتی حملش کرد

این ها به صورت مایع هستند و در بسته بندی های شیشه ای!

مثلما نمیشه این حجم عظیم رو به کول گرفت و از مرز رد کرد

این هست که احتمال فساد در متولیان مرزها مطرح میشه که امیدوارم درست نباشه

وگرنه این همه مشروبات چطور وارد مملکت میشن

اما بحث من این نیست

من از افراد متعددی پرسیدم که چرا الکل مصرف می کنند. منظور از الکل همه انواع مشروبات هست

خیلی هاشون به موضوع مفید بودن اون برای سلامتی اشاره می کنند

اما امروز خبری رو در بی بی سی دیدم که دانشمندان به تازگی مفید بودن الکل رو برای سلامتی رد کردند

خبر رو در پایین میگذارم

ببینم حالا دوستان مشروب خور چه توجیهی دارند برای این کثافت کاری

------------------------------
نوشیدن الکل 'به هر اندازه‌ای خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد'

اکنون مشاوران ارشد بهداشتی دولت‌های انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی می‌گویند که تحقیقات تازه نشان داده است نوشیدن الکل در هر اندازه‌ای می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.طبق تحقیقات تازه، مردان و زنان هر دو به یک اندازه در معرض ابتلا به بیماری‌های مرتبط با الکل قرار دارند

طبق این دستورالعمل زنان باردار اصلا نباید الکل بنوشند.بعضی از مطالعات نشان داده است که نوشیدن الکل به میزان کم می‌تواند خطر ابتلای مردان به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد، اما تحقیقات تازه این مسئله را رد کرده است.نتایج تازه نشان می‌دهد که مطالعات گذشته احتمالا فوائد الکل را بیش از حد ارزیابی کرده است.اما یکی از مهمترین نکات این تحقیقات شواهدی است که نشان می‌دهد استفاده از الکل خطر ابتلا به انواع سرطان را افزایش می‌دهد.بر اساس شواهد تازه نوشیدن هر اندازه الکل به طور مداوم، خطر ابتلا به انواع سرطان از جمله در ناحیه دهان، گلو و پستان را افزایش می‌دهد.

منبع
http://www.bbc.com/persian/science/2016/01/160108_l43_alcohol_limit_cut

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد مسلم

Anoushiravan;771816 نوشت:
کی از سوالاتی که برای من مطرح هست، دلیل فراوانی مشروبات الکلی اون هم از هر نوعی که بخواهید در این مملکت هست

مشروبات مانند مواد مخدر نیستند که مثلا یک گرم هروئین ارزش زیادی داشته باشه و این که بشه مثلا به راحتی حملش کرد

این ها به صورت مایع هستند و در بسته بندی های شیشه ای!

مثلما نمیشه این حجم عظیم رو به کول گرفت و از مرز رد کرد

این هست که احتمال فساد در متولیان مرزها مطرح میشه که امیدوارم درست نباشه

وگرنه این همه مشروبات چطور وارد مملکت میشن

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام
عمده این محمولات از مرزهای غیر قانونی خصوصا کوهستان های صعب العبود شمال شرق عراق به ایران قاچاق می‌شود، نه از طریق مرزهای قانونی، و بخشی که از راه قانونی وارد می‌شود به طرز حرفه ای جاسازی می‌شود، نه اینکه تریلی مشروبات بار بزندو وارد ایران شود، اما در خصوص مواردی که کشف می‌شود بله امکان دارد که بخشی از آن با هماهنگی متولیان جزء و با پرداخت رشوه عبور کند، اما با این حال به گفته فرمانده سابق نیروی انتظامی بین یک سوم، تا یک چهارم مشروباتی که وارد کشور می‌شود، توسط نیروی انتظامی کشف می‌شود.(به نقل از خانه ملت(خبرگزاری مجلس شورای اسلامی)، و خبرنامه دانشجویان ایران)
‌همچنین با جستجو در اخبار متوجه خواهید شد بخش عظیمی از مشروبات الکلی، در ایران تولید شده و در شیشه های مارک خارجی پر می شود و به قیمت گزافی فروخته می‌شود.

همچنین در مورد مضرات نوشیدنی های الکلی باید عرض کنم بله اکثر محققین بی طرف معتقد به مضر بودن الکل برای بدن هستند حتی در مقدار اندک، اما حتی اگر در علم منافعی هم برای آن اثبات شود قرآن کریم می فرماید:
«إِثْمُهُما أَكْبَرُ مِنْ نَفْعِهِما»(بقره-219) پس قطعا با پیشرفت علم مضرات غاالب بر منافع آن نیز کشف خواهد شد، اگر عالمان بی طرفانه قضاوت کنند.
آنچه مسلّم است تمام کشفیات تجربی در خصوص مضرات نوشیدنی های الکلی در حکم مؤید نظر اسلام هستند، و منافعی هم که گهگاه نقل می شود نمی تواند با این اصل قطعی عقلی برابری کند، چرا که این مضرات غالب بر منافع سخن خالقی است که محیط بر مخلوقات است، و اما بشر زمانی می تواند حکم قطعی در مورد مضر یا نافع بودن چیزی بدهد که ادعا کند که به تمام حقیقت و آثار آن دست یافته و علم محیط بر آن پدیده را دارا شده است که ادعایی بس گزاف و غیر قابل پذیرش است.

با سلام

پس از انقلاب ۱۳۵۷ مصرف مشروبات الکلی در ایران ممنوع شد با این وجود ودکا از جمهوری آذربایجان، ویسکی و دیگر مشروبات الکلی از ترکیه و کردستان عراق به طور قاچاق وارد ایران می‌شود. برخی ایرانی‌ها از اتانول (به رغم وجود مقدار زیاد مادهٔ تلخ دناتونیوم بنزوات) که در داروخانه‌ها توزیع می‌شود، به عنوان مشروب الکلی استفاده می‌کنند
اگر چه مصرف بیش از حد الکل دارای عوارض سوء بر سلامت است ولی پژوهشهای اپیدمیولوژیک نشان داده است مصرف معتدل الکل و شراب همواره باعث کاهش بیماریهای قلبی و عروقی مانند نارسایی قلب می‌شود الکل یکی از پراستفاده ترین، پذیرفته شده ترین و سوء استفاده ترین دارو در جوامع غربی است. الکل تحت عنوان سرکوب کننده سیستم عصبی مرکزی دسته‌بندی می‌شود. اثراتی در هوشیاری فرد و اعمال وظایف دستگاه مغز و اعصاب دارد.
به طور کلی اثرات الکل بستگی به میزان نوشیدن، اندازه وزن بدن، وضعیت سلامت جسمی و روانی فرد مصرف کننده، تجربیات فرد از جمله درجه تحمل و وابستگی، خلق و خوی و درجه خلوص نوشیدنی محتوی الکل بستگی دارد. الکلیسم یک بیماری مهم در بزرگسالان و نوجوانان است و نوجوانانی که از سن پایین‌تر نوشیدن الکل را آغاز می‌کنند خطر الکلی شدنشان بسیار بیش تر است.

yalda solimani;773685 نوشت:
پژوهشهای اپیدمیولوژیک نشان داده است مصرف معتدل الکل و شراب همواره باعث کاهش بیماریهای قلبی و عروقی مانند نارسایی قلب می‌شود الکل یکی از پراستفاده ترین، پذیرفته شده ترین و سوء استفاده ترین دارو در جوامع غربی است. الکل تحت عنوان سرکوب کننده سیستم عصبی مرکزی دسته‌بندی می‌شود. اثراتی در هوشیاری فرد و اعمال وظایف دستگاه مغز و اعصاب دارد.

متن بنده رو نخوندین؟

Anoushiravan;771816 نوشت:
.بعضی از مطالعات نشان داده است که نوشیدن الکل به میزان کم می‌تواند خطر ابتلای مردان به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد، اما تحقیقات تازه این مسئله را رد کرده است.نتایج تازه نشان می‌دهد که مطالعات گذشته احتمالا فوائد الکل را بیش از حد ارزیابی کرده است.اما یکی از مهمترین نکات این تحقیقات شواهدی است که نشان می‌دهد استفاده از الکل خطر ابتلا به انواع سرطان را افزایش می‌دهد.بر اساس شواهد تازه نوشیدن هر اندازه الکل به طور مداوم، خطر ابتلا به انواع سرطان از جمله در ناحیه دهان، گلو و پستان را افزایش می‌دهد.

متاسفانه حجم زیادیش در داخل تولید میشه
کم کم داریم در این زمینه هم به خودکفایی می رسیم الحمدلله!!!!
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

لبیک یا علی النقی;773709 نوشت:
متاسفانه حجم زیادیش در داخل تولید میشه
کم کم داریم در این زمینه هم به خودکفایی می رسیم الحمدلله!!!!
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

مسلم;773664 نوشت:
به گفته فرمانده سابق نیروی انتظامی بین یک سوم، تا یک چهارم مشروباتی که وارد کشور می‌شود، توسط نیروی انتظامی کشف می‌شود

برای من جای سوال داره در حالی که یک بچه دبیرستانی با گشت و گذاری مختصر میتونه انواع زیادی از مشروبات رو پیدا کنه، مسئولان مربوطه نمی تونن؟

شاید هم نمی خوان

سوال
با توجه به این که مشروبات مانند مواد مخدر نیستند که مثلا یک گرم هروئین ارزش زیادی داشته باشد و یا بشود به راحتی آن را حمل کرد، بلکه به صورت مایع هستند و در بسته بندی های شیشه ای؛ پس دلیل این فراوانی مشروبات الکلی در کشور ما چیست؟!
بعضی از افراد معتقد هستند که مشروبات الکلی به مقدار کم نه تنها مضر نبوده، بلکه مفید هم هست، اما به تازیگی به نقل از شبکه بی بی سی مشاوران ارشد بهداشتی دولت‌های انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی می‌گویند که تحقیقات تازه نشان داده است نوشیدن الکل در هر اندازه‌ای می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد، پس این جای تردید برای این افراد نمی‌گذارد.

پاسخ
عمده این محمولات از مرزهای غیر قانونی خصوصا کوهستان های صعب العبود غرب، و شمال غرب ایران قاچاق می‌شود، نه از طریق مرزهای قانونی، و بخشی که از راه قانونی وارد می‌شود به طرز حرفه ای جاسازی می‌شود، که نمونه‌های آن در اخبار مشاهده می‌شود، اما در خصوص مواردی که کشف می‌شود بله امکان دارد که بخشی از آن با هماهنگی متولیان جزء و با پرداخت رشوه عبور کند، اما با این حال به گفته فرمانده سابق نیروی انتظامی بین یک سوم، تا یک چهارم مشروباتی که وارد کشور می‌شود، توسط نیروی انتظامی کشف می‌شود.(1)
‌همچنین با جستجو در اخبار متوجه خواهید شد بخش عظیمی از مشروبات الکلی، در ایران تولید شده و در شیشه های مارک خارجی پر می شود و به قیمت گزافی فروخته می‌شود، لذا ممکن است یکی از عوامل فراوانی مشروبات الکلی در ایران نیز همین امر باشد.

اما در مورد مضرات نوشیدنی های الکلی باید عرض کنم بله اکثر محققین بی طرف معتقد به مضر بودن الکل برای بدن هستند حتی در مقدار اندک، اما حتی اگر در علم منافعی هم برای آن اثبات شود قرآن کریم می فرماید:
«إِثْمُهُما أَكْبَرُ مِنْ نَفْعِهِما»(2) پس قطعا با پیشرفت علم مضرات غالب بر منافع آن نیز کشف خواهد شد، اگر عالمان بی طرفانه قضاوت کنند.
آنچه مسلّم است هرگز نمی‌شود به علوم تجربی تکیه صد در صد و قطعی داشت، چرا که ممکن است هر بار برای اندیشمندان چیز تازه ای کشف شود، بنابراین تمام کشفیات تجربی در خصوص مضرات نوشیدنی های الکلی دلیل قطعی بر مضر بودن آن نیستند، بلکه آنچه قطعی است حکم خداوند است، و همه این شواهد تجربی در حکم مؤید نظر اسلام هستند، و طبیعتا منافعی هم که گهگاه نقل می‌شود نمی‌تواند با این اصل قطعی عقلی برابری کند، چرا که این مضرات غالب بر منافع سخن خالقی است که از نظر علمی محیط بر مخلوقات است، و اما بشر زمانی می تواند حکم قطعی در مورد مضر یا نافع بودن چیزی بدهد که ادعا کند که به تمام حقیقت و آثار آن دست یافته و علم محیط بر آن پدیده را دارا شده است که ادعایی بس گزاف و غیر قابل پذیرش است. البته استناد به این شواهد تجربی در فضای برون دینی کاربرد پررنگ‌تری دارند، اما اگر بحث در فضای درون دین اسلام باشد، جایی برای بررسی و چانه زدن بر روی شواهد تجربی نمی‌ماند.
________________________________
1. خانه ملت(خبرگزاری مجلس شورای اسلامی)، و خبرنامه دانشجویان ایران.
2. بقره:2/219.

موضوع قفل شده است