جمع بندی امام زمان (عج) در گذشته ظهور کرده است؟!

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
امام زمان (عج) در گذشته ظهور کرده است؟!
صحبت این است که زمانی امام عصر ظهور می کنند که ظلم تمام جهان را فرا گرفته باشد اگر ما این موضوع را در نظر بگیریم بنظر می آید که ظلم در جهان در حال کاهش است و بنابراین امام زمان باید در گذشته ظهور می کرد (ببخشید که انقدر صریح صحبت می کنم) دلیل آن هم این است که حاکمان در گذشته هر کاری را که می خواستند می توانستند با مردم بکنند ولی امروز حداقل یک قدرت اجتماعی موجود است که مانع می شود (مثلا طبق لینک :https://article.tebyan.net/53096/%D8%AA%DB%8C%D9%85%D9%88%D8%B1-%D9%84%D9%86%DA%AF-%D9%88-%D9%82%D8%AA%D9%84-%D8%B9%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86) تیمور زمانی که اصفهان را فتح کرد با سوارانش از روی کودکانی که پدر و مادرشان بدست تیمور کشته شدند بی دلیل با سم رد شد ولی امروز این کار ها دیگر صورت نمی گیرد(امیدوارم که از کشته شدن کودکان در فلسطین ویمن و مناطق جنگ زده صحبت نکنید چون درست است کودکان در آن مناطق آسیب می بینند ولی این موضوع به آن دلیل است که این مناطق به عنوان منطقه جنگی ارزیابی شده و بعد مورد آسیب قرار می گیرد نه از ابتدا با دانستن اینکه تنها کودکان در این مناطق آسیب می بینند این مناطق مورد هدف واقع شوند حتی اگر این موضوع را هم حساب کنید باز به نظر می آید نسبت به کشته شدگان گذشته قطره ای در برابر دریاست و حرف اینجانب را رد نمی کند)
برچسب: 
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد مسلم
جمع بندی پرسش: حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) طبق روایات زمانی ظهور می کنند که ظلم تمام جهان را فرا گرفته باشد. و از آنجا که به نظر می آید ظلم در جهان در حال کاهش است بنابراین امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید در گذشته  و در زمان ظلم تیمور و مغول و مانند آن ظهور می کرد. پاسخ: در این خصوص باید به چند نکته توجه بفرمایید: نکته اول: ظلم علامت ظهور است، نه علت ظهور؛ اینطور نیست که هرگاه ظلم زیاد شد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) ظهور کنند، بلکه علت ظهور گسترش گفتمان عدالت خواهی در جامعه است. بنابراین اگر هزاران بار این علامت اتفاق بیفتد تا زمانی که علت ظهور محقق نشود امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) ظهور نخواهند کرد. مثل این که علت بیماری جسمی وجود عفونت باکتریایی یا ویروسی است، و تب و داغ شدن بدن علامت آن است، حالا اگر هزار بار هم ما این بدن را داغ کنیم تا زمانی که علت بیماری محقق نشده باشد این داغ شدن نشانه بیماری نیست. نکته دوم: نکته دیگری که باید توجه بفرمایید این است که طبق روایات زمین در هنگام ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) پر از ظلم و جور شده است: « يَمْلَأُهَا قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا»؛[مهدی] زمین را پر از عدل و داد می کند همان گونه که پر از ظلم و جور شده است.(1) فقط همین، اما اینکه این ظلم در شدیدترین حالت ممکن بوده باشد که در گذشته سابقه نداشته است در روایت نیامده است. نکته سوم: بر فرض که قرار باشد که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در شدیدترین حالت ظلم در جهان ظهور کنند خب الان که هنوز ظهور نکرده اند که ما با گذشته مقایسه کنیم و بگوییم در گذشته ظلم بیشتری بوده است، و دلیلی هم نداریم که بگوییم در آینده ظلم شدیدتری در حق بشریت اتفاق نخواهد افتاد. نکته چهارم: در مورد این که ظلم در جهان رو به کاهش است نباید به سادگی قضاوت کرد. زیاده خواهی های دولت های استعمارگر، و پیشرفت های علمی بشر در خصوص تسلیحات پیشرفته تر، از جمله تسلیحات اتمی چیزی است که منجر به کشته شدن انسان های بی گناه بسیاری در جهان شده و می شود، همانطور که مثلا در زمان جنگ های جهانی بیش از 100 میلیون نفر کشته شدند، در حالی که رقم کشته های «مغول» و «تیمور» قابل مقایسه با آن نیست. به همین خاطر امروز برخی اندیشمندان بر اثر این رقابت های تسلیحاتی و مانند آن خطر نابودی نسل بشر را مطرح می کنند. همچنین اگر در گذشته یک حکومت مثل «تیمور» خون می ریخت امروز در هر کجای جهان می بینیم که عده ای در حال ریختن خون بی گناهان هستند، از «اسرائیل» در «فلسطین»، «عربستان» در «یمن»، «داعش» در «عراق» و «سوریه»، «بوکوحرام» و ارتش در «نیجریه»، و...؛  علاوه بر اینکه ظلم فقط کشتن نیست، تحریم های ظالمانه علیه کشورها، و تطمیع و تهدید حاکمان مناطق مختلف، تبعیض های نژادپرستانه، استعمارگری نوین و تاراج منابع غنی کشورها ظلم کمی نیست. ثروت های جهان به دست یک عده محدود است و بقیه مردم در فقر و بدبختی به سر میبرند، ظلم از این بالاتر؟ الان طبق گزارش «فائو» بالغ بر 800 میلیون نفر در جهان گرسنه هستند! و این رقم در حال افزایش است.   پی نوشت: 1. نعمانی، محمد بن ابراهیم، الغیبه، نشر صدوق‏، تهران، چاپ اول، 1397ق، ص61  
موضوع قفل شده است