اسماءالحسنی الهی

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
اسماءالحسنی الهی

چرا اسماءالحسنی الهی, بصورت مذکر آمده اند؟ این شبهه ایجاد شده که مگر خدا مذکر است که اسماء الهی مذکر آمده است؟

ســلام:Gol:

دوست گرامی، تنها این یک مورد نیست که برای خداوند از ضمیر مذکر استفاده شده.

اما توضیح این سوال:

در زبان عربی هم مونث و مذکر حقیقی داریم و هم مونث و مذکر مجازی.

مونث و مذکر حقیقی در واقع همان جنس نر و ماده حیوان و انسان است.

اما در مورد تشخیص مذکر و مونث مجازی در زبان عرب گاها قواعدی هست و گاهی هم

سماعی است.

مثلا در زبان عرب به " شمس = خورشید " مونث مجازی میگویند و برای آن از ضمیر مونث

استفاده میکنند و به کلمه ای مثل " جدار = دیوار " هم مذکر کجازی میگویند و برای آن از ضمیر

مذکر استاده میکنند.

پس ضمایر از دو دسته خارج نیست، یا مذکر و یا مونث.:ok:

اما در مورد کلمه هایی چون " الله "، " رب " و هرآنچه در مورد خداوند بکار رفته در حکم مذکر

مجازی است و نه حقیقی و به همین جهت از ضمیر مذکر استفاده میشود.

حال فرض کنید اگر ضمیر مونث بکار برده میشد، باز هم سوال این بود که چرا برای خداوند از

ضمیر مونث استفاده میکنند؟ مگر خداوند نعوذ بلله مونث است؟

پس اصل سوال منتفی است.:Gol:

به نام خدا
با سلام و احترام
این سوال یکی از آن سوالاتی است که معمولاً پس از آشنایی افراد با زبان عربی امکان دارد پیش بیاید.
باید دانست زبان قرآن، عربي است ، در زبان عربي دو نوع ضمیر مذكر و مؤنت استفاده می شود که هرکدام نیز به نوبه خود تقسیم به حقیقی و مجازی می شود عرب‏ها در اموري كه مخصوص زنان باشد، از واژگان مؤنث و در امور مخصوص مردان، از واژگان مذكراستفاده مي کنند؛ اما در مواردی دیگر، یعنی جاهایی که اموری میان زنان و مردان مشترک باشد و یا در اموري كه جنسيت در مورد آن ها اصلاً مطرح نيست، مانند خدا و فرشتگان، نیز از ضمایر و کلمات مذکر استفاده شود. از ضماير و واژگان مذكر بهره مي‏گيرند؛ هرچند گاهی نیز در بعضي از موارد به لفظ توجه كرده و با توجه به لفظ مؤنث يا مذكر آورده مي‏شود، در حالي كه از نظر جنس متفاوت با لفظ مي‏باشند. *
طبيعي است كه هر كتابي (حتی کتب الهی) از قواعد زبانی که به آن تألیف شده پیروی می کند و باید ساختار آن زبان را رعایت کند. بنابراين، قرآن به مقتضاي اين كه به زبان عربي نازل شده است، با همين گفتمان سخن مي‏گويد. همگام با قواعد عربي در سه حالت از ضماير و واژگان مذكر و در يك حالت از واژگان مؤنث بهره مي‏گيرد اين توضيح روشن مي‏گردد كه قرآن براي خويش گفتمان ويژه مردانه يا زنانه ابداع نكرده تا در پي پاسخ به چرايي آن باشيم، بلكه زبان قرآن، زبان محاوره عربي است و قواعد و ادبيات و دستور زبان عربي در آن به كار رفته است.* *
نتیجه این که: ضمایری که در قرآن برای خداوند متعال استفاده شده ضمیری مخصوص خدا نیستند بلکه با توجه به قواعد زبان عربی و این که خدای تعالی جسم ندارند و مذکر و مونث بودن در ایشان منتفی است به این شکل از ضمایر استفاده شده است.

*.رک: مبادی العربیه، المجلد الثانی، تنقیح و اعداد حمید محمدی، ص79.

**. رک: تفسير نمونه، ج 17، ص 308.

هر روز این اسما را بخوانید جهت همه ی امور کلی و جزئی موثر است

یا الله و یا هو جهت کسب یقین در یک شبانه روز هزار بارگفته شود

الرحمن مورد لطف خدا و بندگان قرار گرفتن 298 مرتبه

الرحیم 5500 مرتبه جهت تسخیر قلوب

الملک 9000 مرتبه جهت مال !!! و عزت

القدوس روز جمعه 170 مرتبه پاکی باطن و ضمیر و رسیدن به عرفان

السلام 111 مرتبه جهت شفای بیمار

المومن 136 مرتبه جهت محفوظ ماندن ار شر جن و انس و مکر و وسوسه های ظاهری

المهیمن 1040 مرتبه جهت صفای باطن و وقوف بر اشیا!!!! و راهیابی به باطن کسی

العزیز 12000 مرتبه بعد از نماز صبح علوم غریبه و بی نیازی ( خصوصا علم کیمیا و سیمیا)

الجبار 206 مرتبه جهت ایمنی از دشمن و خنثی کردن انرزی های منفی

المتکبر8530 ایمنی از شر ستمکار و عظمت میان مردم

الخالق 731 مرتبه استحکام بخشیدن به اعتقادات دینی

الباری 213 مرتبه سالم ماندن بدن

المصور2082 مرتبه جهت به دنیا آوردن فرزندی زیبا

القهار 306 مرتبه جهت دوری از محبت دنیا و نفرین دشمنبعد از نماز صبح

الوهاب 1035 مرتبه جهت غنی شدن !

یا علیم 450 مرتبه جهت کشف رازهای پنهان

القابض 1000 مرتبه جهت هلاکت دشمن

یا باسط 4000 مرتبه جهت رهایی از غم و جلوگیری از فقر و مرض

الحافظ 70000 مرتبه جهت دفع دشمن

الرافع 100 مرتبه جهت عزیز و مکرم شدن میان مردم و توانگری

المعز درمیان مردم با هیبت و حشمت شدن

یا مذل 10000 مرتبه اواره شدن دشمن

البصیر 101 مرتبه راهیابی به امور پنهان

السمیع 500 مرتبه استجابت دعا

الحکیم 78 مرتبه جهت باز شدن دریچه ی حکمت

یا عادل 4 مرتبه پیش از دعا

یا لطیف129 مرتبه رو بقبله جهت امور مهم (مجرب) و برای تسهیل درامر ازدواج

خبیر 812مرتبه جهت اطلاع از امور خفیه

یا غفور 1286 مرتبه جهت دفع غم و برای کسی که معصیت کرده

شکور 41 مرتبه جهت شفای چشم با وضو و وسعت و فراوانی

یا علی12000 مرتبه جهت حوائج و امداد غیبی وادای قرض

الکبیر232 مرتبه جهت استجابت دعا

الحفیظ3333 جهت نجات از آوارگی و ادای قرض و شفای بیمارو و بزرگی و توانگری

الحسیب 80 مرتبه تا 5 روز جهت پیروزی و ظفر (از روز شنبه شروع شود ) و جهت

نظم پیدا کردن

الجلیل 73 مرتبه جهت عظمت پیدا کردن دلها

یا کریم 270 مرتبه جهت ارتباط با عرش

منبع: http://2aha.persianblog.ir/page/130

موضوع قفل شده است