ارضا شدن هنگام رفع موهای زائد!

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ارضا شدن هنگام رفع موهای زائد!
سلام. خسته نباشید. من ۱۶ سال دارم. بچه ی نسبتا مذهبی ای هم هستم(اگه خدا بخواد). و نماز هامو اول وقت میخونم من بعضی وقت ها وقتی می خوام موهای زائد بدنم را کوتاه کنم تحریک می شوم. مخصوصاً مو های شرمگاه. (این را هم بگویم که موهای خود را ژیلت کوتاه می کنم) حتی نمی گذارم که طول بکشد اما متأسفانه این اتفاق می افتد و دست خودم نیست و ترس از این دارم که ارضا شوم.  چون که وقتی می خواستم برای اولین بار موهای زائد بدنم(شرمگاه) را کوتاه کنم، وسواس به خرج دادم و ارضا شدم و منی ازم خارج شد.(برای اولین بار). خیلی احساس گناه می کردم. ولی برای بار دوم هم همین اتفاق افتاد و وسواس کار دستم داد. دوباره ارضا شدم. خیلی نارحت شدم. بعد از اون خیلی احتیاط می کردم و وقتی میرفتم حموم خیلی زود کارشو تموم میکردم. البته بگم تو حین کوتاه کردن بعضی روز ها نعوظ خیلی شدید داشتم خیلی میترسیدم که ارضا شوم. (این را هم بگویم که در اون موقع یک مایع بی رنگ هم ازم خارج می شد) واما خدا رو شکر از اون موقع (غیر از محتلم شدن) منی از من خارج نشد. این را هم بگویم که چون کوتاه کردن موهای زائدسفارش پیامبر و اهل بیت(ع) است اصرار بر این کار داشتم. یک نکته ی دیگر اینکه پدر و مادرم اصلا آموزش های بلوغ رو به من نگفتند. فقط یکبار با خجالت از مادرم پرسیدم که چطور موهای خود را اصلاح کنم. مادرم هم گفت با ژیلت. حالا خدا رو شکر که قبل از محتلم شدن فهمیدم که چه اقداماتی باید انجام دهم(با استفاده از گوگل). وگرنه بعضی از هم نسل های من بعد از احتلام از احتلام از روی نادانی به چه جاهای بدی کشیده شده اند.  من همه چیز را درمورد خودم خودم گفتم این دو را هم بگویم که به نامحرم اصلا نگاه نمی کنم و خیلی روی این موضوع حساس هستم. و دوم اینکه دو سال پیش از روی نادانی دیدم وقتی به آلتم دست میزنم حس خوبی به من میده. برای همین یک بار خود ارضایی انجام دادم ولی منی ازم خارج نشد. اما یکبار مضی خارج شد. آیا این هم گناه محسوب میشود؟(تازه به غیر از روش معمول کار های دیگری را هم برای خود ارضایی انجام میدادم. متأسفانه) الان از شما پنج سوال دارم ۱-چطور از این شهوت هنگام کوتاه کردن موهای زائد خلاص شوم؟ ۲-آیا آن دو بار که ارضا شده ام گناهی انجام داده ام.  ۳- آیا زدن مو های جاهای دیگر بدن مثل باسن یا ران و سینه جایز است؟ و آیا باعث افزایش شهوت میشود؟( چون هربار موهای زائد خود را کوتاه میکنم حس میکنم حس شهوت دارم،که خیلی بده) ۴-آیا نعوظ و خارج شدن مضی هنگام نماز اشکال دارد؟   خیلی ببخشید طولانی شد. فکر کنم کل سوال های شرعی زندگیمو گفتم. لطفا با توضیح جواب بدید و توضیح درمورد چیزهایی که گفتم بدید. (چون من دوست صمیمی ندارم یه خلأ عاطفی توم بوجود اومده) یاعلی(ع)  
برچسب: 
با نام و یاد دوست           کارشناس بحث: استاد نشاط
Hossein0914 said in ارضا شدن هنگام رفع موهای زائد!
الان از شما سوال دارم ۱-چطور از این شهوت هنگام کوتاه کردن موهای زائد خلاص شوم؟
امام علی علیه ‏السلام؛ ما كَثُرَ شَعرُ رَجُلٍ قَطُّ إلاّ قَلَّت شَهوتُهُ. موی هیچ مردی زیاد نشود، مگر آن كه شهوتش كاهش یابد. منبع: كتاب من لا یحضره الفقیه، جلد 3، صفحه 472، حدیث 4649 سلام بله کوتاه نکردن موهای زائد؛ بر کنترل شهوت موثر است. منتها نباید غافل از بهداشت فردی شوید؛ چون خود خارش موهای عانه( قسمت شرمگاه) هم می تواند زمینه تحریک را فراهم بکند. در واقع بهتر است فعلا زمان اصلاح را مختصری به تاخیر بیاندازید( مثلا ماهانه یا دو ماه یکبار) و اگر مقدور است با یک چیزی غیر از تیغه تیز اصلاح بکنید.( البته از پودر نظافت هم برای اصلاح استفاده کنید؛ بد نیست) و... می توانید از ابزاری مثل قیچی هم استفاده بکنید تا کندن مو خیلی از ته نباشد و... یا اصلاح را به زمانی که خیلی خسته و کوفته هستید و حوصله کافی هم ندارید برنامه ریزی بکنید( چون خود دغدغه ذهنی و بی حوصلگی یک زمینه ای ایجاد می کند که تحریک پذیری شما فوق العاده کاهش یابد.) البته در کنار توصیه مذکور؛ شما برای کنترل شهوت از راههای دیگری نیز می توانید استفاده بکنید؛ مثلا روزه گرفتن؛ ورزش های سنگین؛ نپوشیدن لباس تنگ؛ کنترل فکر در کنترل شهوت خیلی تاثیر گذار می باشد.
Hossein0914 said in ارضا شدن هنگام رفع موهای زائد!
چون که وقتی می خواستم برای اولین بار موهای زائد بدنم(شرمگاه) را کوتاه کنم، وسواس به خرج دادم و ارضا شدم و منی ازم خارج شد.(برای اولین بار). خیلی احساس گناه می کردم. ولی برای بار دوم هم همین اتفاق افتاد و وسواس کار دستم داد. دوباره ارضا شدم.
این تجربه احساس لذت و شهوت خیلی خطرناک بوده و می تواند زمینه خود ارضایی را تشدید کرده و به حالت عادت رفتاری تبدیل بکند؛ در همین ابتدای راه اگر پیشگیری کرده و توان مقابله خودتان را بالا ببرید کارتان سهل خواهد شد و بعدا مشکلی پیش نخواهد آمد. توصیه می شود با اراده قوی و توکل به خدا حتما پیشگیری کرده و نسبت به این مسائل خیلی حساس شوید و با مراقبت های لازم و با کسب معرفت بیشتر از ابتلای به این عادت رفتاری ناهنجار( خود ارضایی) محفوظ بمانید.
Hossein0914 said in ارضا شدن هنگام رفع موهای زائد!
سوال دوم من؛ ۲-آیا دو بار که ارضا شده ام گناهی انجام داده ام؟
دوست خوبم؛ یک فرض این است که؛ فک می کنم که شما استمناء کرده اید( یا همان خود ارضایی)! واقعیت امر این است که خود ارضایی از لحاظ شرعی حرام بوده و هم از بعد رواشناختی آثار مخربی دارد. بنابراین در صورتی که شما عمدا چنین کاری را مرتکب شده اید؛ بله گناه بوده. ولی اگر توبه بکنید و دیگر تکرار نشود؛ خدای متعال ارحم الراحمین بوده و توبه پذیر است و می بخشد. اگر همین طوری تحریک شده و شما قصدی نداشته اید و حتی منی خارج شده؛ چنین فعلی که بدون قصد لذت و گناه بوده و همین طوری تحریک شده؛ گناهی نیست.( ولی اگر این رفتارها کنترل نشود می تواند زمینه خود ارضایی را ایجاد بکند)  
Hossein0914 said in ارضا شدن هنگام رفع موهای زائد!
سوال سوم من؛ آیا زدن مو های جاهای دیگر بدن مثل باسن یا ران و سینه جایز است؟ و آیا باعث افزایش شهوت میشود؟( چون هربار موهای زائد خود را کوتاه میکنم حس میکنم حس شهوت دارم،که خیلی بده)
سلام اینکه موهای زائد را بزنید؛ شرعا اشکالی ندارد. منتها طبق روایتی که در سوال اولتان عرض کردیم؛ بله در شهوت تاثیر گذار است.
Hossein0914 said in ارضا شدن هنگام رفع موهای زائد!
سوال آخر من؛ آیا نعوظ و خارج شدن مضی هنگام نماز اشکال دارد؟
سلام نعوظ با مایع مذی فرق دارد. اگر منظورتان؛ مایع مذی(که یک مایع لج که از آلت خارج می شود و بدون شهوت بوده)؛ برای نماز اشکالی ندارد و نجس نمی باشد. نعوظ بودن هم اگر با یک حالت غیر ارادی باشد؛ برای نماز اشکالی وارد نمی کند.( اما طبیعتا اگر انسان نمازش با حضور قلب باشد؛ چنین احوالات سبکی در رفتار انسان تجلی نمی کند)