آيا عضويت در اسك دين در اعتقادات شما اثري داشته است؟(+ يا - بياييد تو)

تب‌های اولیه

192 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آيا عضويت در اسك دين در اعتقادات شما اثري داشته است؟(+ يا - بياييد تو)

با سلام و خسته نباشيد.
دوستان عزيز از آنجا كه در اسك دين ابزاري براي تراز گرفتن از عملكرد سايت وجود نداره ؛ لذا هدفم از ايجاد اين تاپيك اينه كه يه ديد كلي از عملكرد و كارآئي اين سايت محبوب داشته باشيم.
لذا از دوستان خواهش مي كنم كه اگر تجربه مفيدي هم در خصوص اثر سايت در اعتقاداتشون دارند؛ بطور مختصر سير تغييرات اعتقاديشون را بيان كنند و همچنين در راي گيري تاپيك شركت كنند.
باز تصريح مي كنم كه چه اعتقاداتتون به دين اسلام محكمتر يا ضعيفتر شده فرقي نميكنه و فقط مي خواهيم عملكرد سايت رو بررسي كنيم.
موفق باشيد.:Gol:

سلام

در دوره زمونه ، عموما افراد مذهبی رو ما کم می بینیم.بخاطر همین در مورد برخی مسایل امروزی ، از نظرات و باورهای اونها اطلاعی نداریم.
اینجا محیط و انجمن خوبی هست تا از باورهای اونها در مورد مسایل روز اگاهی پیدا کنیم و به کار بگیریم.
بنده به شخصه خیلی چیز ها از این سایت یاد گرفتم.می تونم بگم 60% اطلاعاتی که در مورد دین دارم رو از این سایت یاد گرفتم.به نظر من هرکسی این انجمن رو راه انداخته ، جاش تو بهشته.:khandeh!:

اوایل هم وقتی اول سوال ها رو میدیدم ، با خودم میگفتم اره این کاربر راست میگه ، دین اینجاش یه اشتباه کوچولو داره.اما بعد پاسخ کارشناس ، متوجه می شدم که نه ! اینطور نیست.:khaneh:

یا حق

[="Microsoft Sans Serif"]این‌جا تارنمای بسیار خوبی است و چون در آن سخن از کیش و خداست، آدمی را به شیرینی‌ای دلچسب می‌رساند.

اما از دیدگاه ما، باید کارشناسان را به بخش پاسخ‌گوی ساده و چیره جدا کنند.

زیرا بسیار دیده‌ایم که کارشناسان توانایی پاسخگویی به پرسش‌ها سخت و گاهی نیمه‌سخت را هم ندارند و سخنانی می‌گویند که می‌توان گفت ربطی به پرسش پرسش‌کننده ندارند.

این‌گونه پرسش‌ها بسیار دیده می‌شود و از سویی می‌توان خرسند بود که مردم ما، تیزبین شده‌اند، و از سوی دیگر نگران؛ زیرا کسی نیست که به این پرسش‌ها پاسخی بدهد.

این‌کار باعث می‌شود جوانان و پرسش‌کننده به پاسخ‌گویان و سخنوران اسلام بدگمان شوند و در پی یافتن پاسخ خود، به دنبال کسانی بروند که آگاهی بالایی دارند ولی نه در جهت خوبی‌]ها.

اگر بخواهیم راستگو باشیم، بهتر است پاسخ‌گویان به چنین پرسش‌هایی، هیچگاه پاسخ ندهند؛ زیرا پاسخ ندادن بهتر از این است که سخنانی بی‌ربط بگوییم و این کار، بیشتر به زیان اسلام است.

مردم باهوش هستند و به‌آسانی می‌توانند مربوط و نا مربوط را درک کنند.

هو العادل
با سلام
از وقتی که در این انجمن عضو شدم واقعا با احکام دینم بیشتر آشنا شدم و سعی کردم بیشتر آن ها رو به خوبی انجام دهم ان شالله که قبول حق تعالی شده باشد.
خیلی از کارهای بدم را با دیدن حکم شرعی آن ها ترک کردم یا در حال ترک آن هستم.

منم نیز موافقم که بعضی اوقات کارشناسان سخنانی می گویند که میتوان گفت ربطی به پرسش پرسش کننده ندارد.

اما در کل اگر بخواهم این انجمن را با انجمن ها دیگر مقایسه کنم نمره ی 20 از 20 به این انجمن می دهم.

برای همه ی اسک دینی ها آرزوی تندرستی و سلامتی دارم.

به امید ظهور حجت ابن الحسن المهدی(عج)

بله عضویت در اسک دین(البته اسم خیلی ناجوری داره. بگذریم!) برای من خیلی مفید بوده است فهمیدم که مفهوم قرآن چیزی نبوده است که باعث شده است 1400 کسی نتواند کتابی در حد آن بیاورد(با توجه به بررسی مفهوم سوره کوثر) بلکه ارزش ادبی قرآن این امر را محقق ساخته است البته باز هم این موضوع جای بحث دارد که آیا یکه تازی قرآن در ادبیات عرب چیز معجزه آسایی است یا خیر؟(این سوال از آنجا پیش می آید که اثری همانند شاهنامه هم 1000 سال رقیبی در ادبیات فارسی نداشته است.)
برای خواندن مباحثی که مرا به این نتیجه گیری رساند به لینک زیر مراجعه کنید:
http://www.askdin.com/thread28711.html

[="Tahoma"][="#4169e1"]سلام منم با یکی از کاربرا موافقم
اسکدین جنبه ی تذکر رو داره برام
گاهی متوجه یه ایرادم نیستم و تو یه تاپیک سوال جواب ها رو میخونم متوجه میشم تو این زمینه کم کاری داشتم

خدا توفیق بیشتر بهتون بده:Gol:
برای همه کاربرا آرزوی عاقبت بخیری دارم.

التماس دعا[/]

[=Times New Roman]

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم و رحمه الله

رسم ادب و وظیفه شرعی بر من حکم میکند که به این بهانه از اساتید و موسسین و کاربران گرامی سایت عرض تشکر و قدر دانی داشته باشم و انجام این وظیفه با طرح این موضوع میسر شد.

بنده حدودا 3 سال و اندی است که در این سایت عضوم البته قبل از آشنائی با آن در سایت پرسمان قرآنی حضور داشتم .
خب قبل از اینکه اینجا تاسیس شود بقول حق تعالی گرامی جائی نبود که محفل مذهبی هائی باشد و مباحث دینی مطرح شود و آنهم بصورتی علمی که از آن تا بتوانم از آن استفاده نمایم.

سایت پرسمان دینی اسک دین یک دانشگاه مجازی برایم بوده و هست. . اساتید با اخلاق و عالم و صبور این سایت و البته سایت پرسمان قرآنی ابزار علم آموزی شدند و سوالات کاربران عزیز ابزار تفکر و تعقل .

بی تعارف آنچه که از خدا میخواستم را در اینجا یافتم لذا اینترنت برای بنده یک معنی بیشتر ندارد . مباحث علمی ای که در این سایت مطرح میشود و تحقیقاتی که درباره موضوعات مطرح شده در آن در خارج و داخل اینترنت انجام داده و میدهم.

آن تعقل و تفکری که قرآن کریم به آن توصیه فرموده را در این سایت ها یافتم.

خب طبیعی است که هر چه در این سایت آموختم و امثال شما دوستان مسبب طرح آن شدید ( حال از هر نوع بحثی که بوده ) و اساتید با حوصله و علم لازم پاسخ دادند باعث برکت فهم بیشتر و اصلاح بیشتر در اشتباهات بنده گردید.

برای همه شما آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری از درگاه خداوند رحمان خواهانم.

و من الله التوفیق

یاحق

ma313;398144 نوشت:
عضویت در اسک دین(البته اسم خیلی ناجوری داره. بگذریم!)

درود
خب بگو پرسمان دینی خوبه؟

safareeshghe;398138 نوشت:
منم نیز موافقم که بعضی اوقات کارشناسان سخنانی می گویند که میتوان گفت ربطی به پرسش پرسش کننده ندارد.
:Kaf:

آبـرنـگـ;398132 نوشت:
ین‌کار باعث می‌شود جوانان و پرسش‌کننده به پاسخ‌گویان و سخنوران اسلام بدگمان شوند و در پی یافتن پاسخ خود، به دنبال کسانی بروند که آگاهی بالایی دارند ولی نه در جهت خوبی‌]ها.
:ok:

آبـرنـگـ;398132 نوشت:
اگر بخواهیم راستگو باشیم، بهتر است پاسخ‌گویان به چنین پرسش‌هایی، هیچگاه پاسخ ندهند؛ زیرا پاسخ ندادن بهتر از این است که سخنانی بی‌ربط بگوییم و این کار، بیشتر به زیان اسلام است.

:Gol: آره درسته زبانزدی می گوید

ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان

سلام دوستان
یه مدتی بود که کمبود دوستای مذهبی رو تو زندگیم احساس میکردم. از طرفی هم قبلا" از طریق گوگل یا ... با این سایت آشنا شده بودم.
تو سایت ثبت نام کردم و خدا رو شکر میکنم تو همین چند ماه تونستم خودم رو با شرایط وفق بدم.
خیلی چیزا از سایت یاد گرفتم چه احکام، چه اخلاق، چه ... . مخصوصا" در مورد شهدا. که خیلی بیشتر روم تاثیرگذار بود.
طبیعتا" هیچ چیز کامل نیست و سایت اسک دین هم از این قاعده مسثنا نمی باشد! و همچنین هیچ کس همه چیز دون نیست و کارشناسای سایت هم از این قاعده مستثنا نمی باشند!
ولی اون چیزی که ستودنیه تلاش و ادب و شخصیت این عزیزان کارشناسه. حیفم میاد چند مورد نمونه رو عرض نکنم:
من وقتی که در مورد کپی رایت از استاد "اسراء" سوالی پرسیدم و سوالم طوری بود که هم پیچیده و هم نسبتا" جدید، با اینکه ایشون تو سفرهای تبلیغی ماه رمضون بودند برام پیغام دادند و ازمن چند روز وقت خواستند که با تحقیق جواب سوالم رو بدند و البته همین کار رو هم کردند.
یا وقتی برای استاد "حامی" (هر چند دیگه نیازی به تعریف از تلاش های ایشون نیست) یک متن طویلی مشاوره ای نوشتم و براشون پیغام خصوصی کردم ایشون لطف کردن متن بنده رو خوندند و بعد یکی دو روز جواب هم دادند!
یا وقتی از جناب "استاد" سوالی رو پرسیدم ایشون برام پیغام دادند و از اینکه چند روز جواب سوالم به تاخیر افتاد اون هم به خاطر کسالت ایشون از من عذرخواهی کردند! (مستند در پیغام های کاربران در پروفایل بنده). کدوم مسئولی رو میشناسید که بیاد عذرخواهی کنه؟
از این نمونه ها زیاده که خودتون هم حتما باهاش مواجه شدید.
هر چند به قوانین "چت باکس" یا برگزار نشدن "صندلی داغ" انتقاداتی وارده ولی در مجموع این سایت رو خیلی خیلی خیلی دوست دارم و از تمامی عزیزان تشکر می کنم.
موفق باشید.

بیشتر از اعتقادات رو رفتارای اجتماعی من(به عنوان یک زن) اثر داشت به خصوص پستهای جناب حامی که میخوام ازشون تشکر ویژه بکنم . ایشالا اجرشون با خدا...
و البته باقی کارشناسان که یه خسته نباشید باید بهشون گفت.این طور بحث مداوم کردن با همه جور ادم خیلی صبرو حوصله لازم داره
[SPOILER]فقط موتاسفانه گاهی پیش میاد تاپیکها یی بدون کارشناس زیاد جلو میره و بیشتر شبهه ایجاد میکنه تا اینکه اثر مثبت داشته باشه[/SPOILER]

سلام

بله در اعتقادت من تاثیر زیادی داشته به این معنا که با شرکت در بعضی بحث های خاص
و دقت در بعضی ایات قران و ژرف نگری در انها به عقاید و دید جدیدی از دین اسلام
رسیدم
و خیلی از شبهاتی که با خواندن احادیث در ذهنم ایجاد می شد با شناخت
بیشتر قران برام جواب داده شد
با افراد زیادی اشنا شدم که تفسیر های جدید و تازه از ایات قران داشتند
که بعضا برایم جالب تر بود تا تفسیر های قدیمی و پر از شبهه

با تشکر

تغیر چندانی تو اعتقاداتم نداشته ! اخه قبل از این من تو سایتای دیگه دنبال این چیزا بودم و تقریبا از لحاظ وجود خدا و معاد و .... مطمئا شدم

اینجا هم سوالات مردمو میخونم یه چیزی یاد میگیرم

در کل سایتش فوق العاده هست

من که اینجا چادری شدم

والا من که شبهاتم بیشتر شد :Gig:

سلام ...
کوتاه مدت میتونه باعث بشه شبهات آدم زیاد بشه ... ولی اگر کاربرها مدت زمان طولانی رو اینجا باشن ... یه چیزهایی توش پیدا میکنن که باعث میشه ایمانشون محکم تر بشه ...

ru siah;399221 نوشت:
من که اینجا چادری شدم

واقعا ایول داره

دم ادمین گرم که اینهمه تو دین جوونا تاثیر گذاشت . و اصلا هم به فکر سود و ... نیست چون 1 تبلیغ هم من تو سایت نمیبینم و ادمین همه کارش بخاطر خداست

:Kaf::khandeh!:

چیزهای زیادی از این سایت یاد گرفتم ...
یکی دیگه ..این بود که حجابم کامل تر شد و منو به چادر علاقه مند کرد
ممنونم:Gol:

با سلام
براي بنده همان اندازه كه مفيد بود مضراتي هم از نظر اعتقادي داشت كه حس ميكنم برميگردد به نحوه پاسخگويي و بعضا عملكرد برخي كارشناسان.
و راه حلم هم اين است كه برخي از كارشناسان گرامي بايد كمي مسئوليت پذيرتر در سايت فعاليت كنند و تاپيكها را با جزئيات دنبال نمايند. ببخشيد كه رك عرض كردم چون از بزرگواري و انتقاد پذيريشان مطلع هستم.

با تشكر....جاي اين تاپيك هم در سايت خالي بود :Gol::Gol:

سلام
اسك دين ما رو كه خوب آدم كرد
خووووووووووووب
حالا تو دوره ملا شدن قرار گرفتيم
انشاءالله كه بار دانشمون رو هم زياد ميكنه
انتقادات و بازتاب عكس العمل هاي متفاوت دوستان بري بنده خيلي درس هاي مختلفي داد.

S.A.J;399535 نوشت:
اسك دين ما رو كه خوب آدم كرد
خووووووووووووب
حالا تو دوره ملا شدن قرار گرفتيم

عجب؟!
تا حالا فقط شنیده بودیم "ملا شدن چه آسون آدم شدن چه مشکل"!
:Cheshmak:

باسلام
راستش بعضي مواقع آدم دوست داره با كسي درد دل كنه يا از افكار مردم با خبر بشه متاسفانه توي فضاي مجازي زياد محيط هاي خوبي براي اين امر وجود نداره و اسك دين به نظر من يكي از بهترين مكانها براي تبادل اطاعات، گذران زمان به بهترين شكل است من تقريباً همه روزه از اسك دين استفاده ميكنم
از همه كساني كه اين فضا رو ترتيب دادند ممنونم
هميشه در سايه حق

به نظرم واسه خیلی ها خوبه و تو اعتقاداتشون تاثیر گذاشته

ولی من رو انجمن هنوز جذب خودش نکرده که همیشه بیام و استفاده کنم
معمولا وقتی سوالی دارم میام اینجا و از سوال جوابای بقیه استفاده میکنم
اما معمولا جوابای خود کاربرارو میخونم
بعضی از بحثا هستن که کارشناس بحث دارن
کارشناسا هم یه جوری جواب میدن که آدم اصلا خوشش نمیاد جوابشونو بخونه
بابا خب یه ذره خودمونی تر جواب بدید
اینطور کتابی مینویسن که انگار میخوان کتاب منتشر کنن
بابا ما هم از خودتونیم

یکی دوتا سوال داشتم تا حالا که تا حالا واسشون جواب نگرفتم
امروزم بعد از مدتها اومدم میخوام 2تا سوال دارم بپرسم ببینم به نتیجه ای میرسم یا نه:khaneh:

قبل از عضویت اعتقداتم خوب بود اما الان در بحث اعتقادی داره مطالبم پربار تر میشه اجرکم عند الله

با سلام و احترام

هر تکنولوژی در کنار تمام مزایاش، معایبی هم داره-این موضوع در ارتباط با فضای مجازی هم درسته-به نظر من خطرناک ترین حالت در محیط اینترنت اینه که بدون هدف واردش بشی و اون موقع هست که سر از یه جاهایی در میاری...-خدایی نکرده-

من به اقتضای رشته ی تحصیلی ام مدام پای کامپیوتر هستم. بالطبع گاهی خسته میشم و احیانا یه چرخی می زنم...اسک دین همه ی لحظات چرخیدن منو تو فضای مجازی هدفمند کرده و این باعث شده به امید خدا به امید خدا فکرم منحرف هیچ موضوعی تو فضای مجازی نشه. البته دلیل اول و مهم برای عضویتم هم همین بود.

از صمیم قلب برای دست اندرکارانش آرزوی سربلندی در دنیا و عقبی رو دارم.

اعتقاداتم نه
ولی تصوراتم به کل نابود شد

خدای به این مهربونی و بنده های به این نامهربونی ؟؟؟

:((((

MinoOo;399744 نوشت:
اعتقاداتم نه
ولی تصوراتم به کل نابود شد

خدای به این مهربونی و بنده های به این نامهربونی ؟؟؟
:((((

سلام
تصوراتتون رو فراتر از اسک دین قرار بدین. اینجا فقط یه قطره از دنیای بزرگ مجازیه که همه چی و همه کس و همه جور رفتاری توش پیدا میشه!
ناراحت نشید.بعضی وقتا تو این دنیای مجازی هم مثل دنیای واقعی پیش میاد که آدمایی که باهامون حرف میزنن از چیزی ناراحتن و ممکنه سر ما خالی کنن! دور و زمونه م که هیچی....
سخت نگیرید! پیش میاد. انقد ما تو این سایت اخطار و حذف و تندی دیدیم ولی از رو نرفتیم که! ما پررو تر ازین حرفاییم!:Nishkhand:
اسک دین هر مشکلی هم داشته باشه باز هم جای خوبی واسه جواب دادن به سوالای بیشمار ذهن ماست.اسک جای بزرگی تو دلمون باز میکنه. که نمیشه به سادگی از کنارش گذشت.
همین که وقتی صفحه ی اسک میاد بالا چشمت به هرچیزی نیفته خودش رحمته!:ok:
موفق باشید
یاعلی

[="Tahoma"][="#4169e1"]

MinoOo;399744 نوشت:
اعتقاداتم نه
ولی تصوراتم به کل نابود شد

خدای به این مهربونی و بنده های به این نامهربونی ؟؟؟

:((((

مینو دقت کردی شدم پامنبری تو؟ روضه بخونی من حروله کنم!!!:ok:

با تموم وجود می فهممت اما باهات موافق نیستم که نامهربونیه اینها. یعنی مهربونی نیستا اما قصد نامهربونی هم نیس. فقط جدیت حین کاره که توجه نداره به روحیات و حالات شخصی هیچکس. تو یه تاپیک زدی که بسته شد من چی بگم که دوتاپیکم تایید نشد و خیلی از کاربرا که هنوز نتونستن جوابشونو بگیرن.

همه اینها بیشترش بخاطر اینه که ما فک می کنیم مدیریت اسکدینه و فقط من نوعی!
درست مث تصورمون از خدا که انگار یه خداس و یه من! و انتظارمون زود برآورده شدن خواست هامونه.
نمیگم هیچ کوتاهی نیس! اما کوتاهی ها به قصد ناراحت کردن مینوی ما نیس. به قصد ناراحت کردن هیچکس نیست! گاهی ناخودآگاه بی عدالتی میشه. گاهی ناخودآگاه تعارض پیش میاد.

باور کن منم اگه حالتو با بندبند وجودم درک نمیکردم شاید مث بقیه به نظرت نامهربون بودم. با اینکه دونه دونه خواهرای گل اسکدینی مو دوس دارم هزارتا.
مشکل اینجاس که تو شرایطی که نیاز به همصحبتی که حالتو بفهمه داری اجباراً با مدیران جدی سایت همصحبت شدی! و این تعارض ایجاد کرد.اما بازهم به نظرم با اولین برخورد، قضاوت دائمی کن؛ فقط برای همون اولین برخورد قضاوت کن؛ شاید دفعه ی بعدی بهتر بشه.
یه کم صبرکنی و زمان بدی تصوراتت عوض میشه ان شاء الله.[/]

من ابدا با مدیران مشکلی ندارم
هر چی که بود همون شب اول حرفش زده شد و پروندش بسته شد
من یه تاپیک زدم واسه مشکلم
انقدر بهم حمله شد
که صد بار به خودم فحش دادم واسه چی اصلا حرف زدم

یه دوستی داشتم توی وبلاگش نظرسنجی گذاشته بود :
نظر شما درباره وبلاگ من چیست؟
1- فوق العاده عالی
2- عالی -
3-خیلی خوب
4-خوب
----------------------------------------------
بهش گفتم پس متوسط و ضعیف نگذاشتی؟ شاید یکی خوشش نیومده باشه ، گفت: نه من انتقاد پذیر نیستم ، اینجا هم یه همچین حالتی شده ، تا یک کلمه انتقاد کنی زود به جرم تشویش اذهان عمومی - دست به تخریب سایت زدن و یه سری اتهام های اسلامی و .......بن میشی ، برای همین من چند وقته تصمیم گرفتم حرفی نزنم ، ولی حرفها و اعتقاداتم ذره ای تغییر نکرده و سر حرفهایی که قبلا زدم هستم ، ولی خوب بخاطر اینکه برای سایت و خودم مشکلی پیش نیاد سکوت می کنم...

[=microsoft sans serif]به نام او...
سلام.من اول از همه می خاهم از مدیر کل سایت و همه کارشناسان محترم و علی الخصوص جناب حامی تشکر کنم ...واقعا اسک دین رو دوست دارم و اینجا رو به خیلی از دوستانم هم معرفی کردم
[=microsoft sans serif]
-------------
من هم مثل سرکار خانم مهر رو پوششم (چادر) خیلی تاثیر گذاشته ..و امیدوارم که هیچ وقت این پوشش رو کنار نذارم و با جدیت
[=microsoft sans serif]بیشتراز قبل راهم رو ادامه بدهم ..
.[=microsoft sans serif]
التماس دعا از همه شما خوبان:Rose:

Im_Masoud.Freeman;399805 نوشت:
یه دوستی داشتم توی وبلاگش نظرسنجی گذاشته بود :
نظر شما درباره وبلاگ من چیست؟
1- فوق العاده عالی
2- عالی -
3-خیلی خوب
4-خوب
----------------------------------------------
بهش گفتم پس متوسط و ضعیف نگذاشتی؟ شاید یکی خوشش نیومده باشه ، گفت: نه من انتقاد پذیر نیستم ، اینجا هم یه همچین حالتی شده ، تا یک کلمه انتقاد کنی زود به جرم تشویش اذهان عمومی - دست به تخریب سایت زدن و یه سری اتهام های اسلامی و .......بن میشی ، برای همین من چند وقته تصمیم گرفتم حرفی نزنم ، ولی حرفها و اعتقاداتم ذره ای تغییر نکرده و سر حرفهایی که قبلا زدم هستم ، ولی خوب بخاطر اینکه برای سایت و خودم مشکلی پیش نیاد سکوت می کنم...

پس احتمالا من به جرم

اتهام نامهربونی زدن
بن خواهم شد به زودی

امیر المومنین ( به قول دکتر سید محمود انوشه : این بزرگ روانشناس عالم ) فرمود : حق را بشناس تا اهلش را بشناسی..

و من چون اینجا اهلش رو کم دیدم ناراحتم ، من که ادعای مسلمانی ندارم ، چندین بار هم گفتم من مسلمان نیستم و مسلمان زاده هستم ، ولی اونی که میگه از پیروان امیرالمومنین هست و اونی که میگه الگویم حضرت زهرا هست ، شما دیگه چرا؟

و چه چرک بدبویی دارد...لباس پاکی در تن ناپاکی که به تبلیغ پاکی مشغول است...

سلام

به نظر من اینجا چون هرکسی با هراعتقاداتی میاد و شبهه ایجاد می کنه
باید از زبده ترین افراد برای پاسخگویی استفاده بشه
افرادی که خلاق و با حوصله و پی گیر باشند
متاسفانه کارشناسان محترم برای جوابگویی فقط از منابع استفاده می کنند
و استناد به انها می کنند
به نظر من یک پاسخگو باید خودش هم خلاق و مبتکر باشه
و بتونه مفاهیم جدید و نظریات جدید ارائه بده

با اینکار ما می تونیم به مفاهیم جدید از قران برسیم و چه بسا خیلی
معارف جدید ازقران حاصل بشه

با تشکر

MinoOo;399744 نوشت:
خدای به این مهربونی و بنده های به این نامهربونی ؟؟؟


نبا عبادی اناالغفور الرحیم و ان
عذابی هوالعذاب الالیم
به بندگانم بگو همانا من خدای بخشاینده مهربانم و همچنین بدانند که
عذاب من دردناک است

سلام علیکم
ان مع العسر یسرا

MinoOo;399744 نوشت:
خدای به این مهربونی و بنده های به این نامهربونی ؟؟؟
:((((

ببخشید قصد جسارت ندارم . در دنیای واقعیتون چی ؟ نظرتون درمورد افراد چیه؟

eslamic110;399766 نوشت:
درست مث تصورمون از خدا که انگار یه خداس و یه من!

اتفاقا این بهترین نوع بندگیه.....فکر کنم یک حدیث قدسیه:
خداوند می فرماید : من آنگونه به بنده ام توجه می کنم که گویی فقط و تنها او یگانه مخلوق من است ولی بنده من به همه مخلوقات توجه می کند بغیر از من .(البته مفهوم آن روایت فکر کنم در کل همین بوده و اگر در بیان دقیق نیستم خدا من را ببخشد).

eslamic110;399766 نوشت:
مشکل اینجاس که تو شرایطی که نیاز به همصحبتی که حالتو بفهمه داری اجباراً با مدیران جدی سایت همصحبت شدی!

حقیر فکر میکنم این ماهیت اینگونه تالارهای گفتگوست که شاید محلی برای همصحبتی و ...نباشه (البته تاپیکهایی با این منظور هم هست ولی در اقلیته ، مثل اتاق جملات قشنگ و به یاد ماندنی و یا تاپیک کلبه فیروزه و...)
ولی از آنجا که در تاپیکهای علمی و یا مخصوصا اعتقادی مطالب جدی هست شاید .....بقیه ماجرا.

بی نظیر;399831 نوشت:
متاسفانه کارشناسان محترم برای جوابگویی فقط از منابع استفاده می کنند
و استناد به انها می کنند

به نظر من یک پاسخگو باید خودش هم خلاق و مبتکر باشه
و بتونه مفاهیم جدید و نظریات جدید ارائه بده

فکر کنم اون قسمت اول (قرمز) ضروریه و حتما باید باشه. ولی در خصوص قسمت دوم (سبز) موافقم با شما که کم کاری می کنند "اساتید عظام":Cheshmak:

Im_Masoud.Freeman;399818 نوشت:
میر المومنین ( به قول دکتر سید محمود انوشه : این بزرگ روانشناس عالم ) فرمود : حق را بشناس تا اهلش را بشناسی..

و من چون اینجا اهلش رو کم دیدم ناراحتم ، من که ادعای مسلمانی ندارم ، چندین بار هم گفتم من مسلمان نیستم و مسلمان زاده هستم ، ولی اونی که میگه از پیروان امیرالمومنین هست و اونی که میگه الگویم حضرت زهرا هست ، شما دیگه چرا؟

و چه چرک بدبویی دارد...لباس پاکی در تن ناپاکی که به تبلیغ پاکی مشغول است...


این حرفها چیه آقا مسعود ؟!
چرا اینهمه شاکی؟؟؟؟ عزیز برادر بخند .:khandeh!:
باباجون یه مشت بچه مچه دوره هم جمع شدیم بجای چرت و پرت گویی که تا دلت بخواد تو وب پره و هر روز بیشتر هم میشه , دو کلمه حرف بزنیم که دوزار بیارزه . همین.
حالا ممکنه حرف بعضیها به مذاق بعضیها خوش نیاد. خوب نیاد!
مگه آزاده مرد نیستی؟(Free man):Cheshmak:
بابا خیلی جدی نگیر . به نظر من که همه تو اسک دین باحالن چه موافق چه مخالف.
بعضیها هم بودن که تو پیامهای خصوصیشون چند تا آبدار نثار حقیر کرده اند که اونها رو هم دوست دارم.
بذا درمورد آدما فقط اوستا کریم قضاوت کنه و بس.
چه خوش بو چه بد بو و چرکی.
جمال همه اسک دینیا رو عشق است.:Gol:

قطعا این جا بهترین جائیه که میشه به مسائل دینی پرداخت فقط حیف که روزهایی که دنبال تحقیق در دین بودم اینجا رو پیدا نکرده بودم و الان هم نه وقت و نه انگیزه اون روزها رو ندارم.
راه های پرداختن به پاسخ مسائل مذهبی یکی تلفن هست که در مواردی که نیاز به دقت داره شما فرصت تامل رو جواب رو نداری لذا چندان کارا نیست. یکی پاسخگوئی مسنجر هست که کارشناسان چون احساس میکنند فقط دارن برای یک نفر جواب میدن چندان حوصله و انرژی نمیذارن تا این که در پاسخ به جوابی که به صورت مکتوب منتشر میشه و در آینده صدها نفر دیگه اون سوال و جوابو با سرچ در اینترنت بهش میرسن و مطالعه میکنند. و اینطوری سوال و جواب مکتوب خیلی بهتره از اون بهتره انجمنه که با یه سوال و جواب تموم نمیشه و بحث و اشکال هایی که به ذهن مخاطب میاد ادامه پیدا میکنه.
فقط حیف که دیر اینجا رو پیدا کردیم و انگیزه و وقت اون روزها رو اصلا ندارم ولی اگه کسی میخواد اطلاعات دینیشو بالا ببره در کنار مطالعه اینجا بهترین جاست.

hamid40;400133 نوشت:

ببخشید قصد جسارت ندارم . در دنیای واقعیتون چی ؟ نظرتون درمورد افراد چیه؟
"

در دنیای واقعی من اگه از نظر روحی داغون باشم و دم به دقه چشمام پر اشک شه
حداقل کسی بهم حمله نمیکنه
دقیقن برام پیش اومده که میگم
توی مترو یهو زدم زیر گریه ( به خاطر مشکلاتم )
انقد آدم ریخت دور و ورم هر کسی یه چیز گفت که کلی آروم شدم
حتی یه خانوم مسن تسبیحشو بهم هدیه داد : )
اما اینجا ؟؟؟

سلام...

بی اثر که نبوده...
اسکدین, هم باعث تقویت ایمانم شد و هم یک سری اعتقاداتم رو از طرفی بر باد داد.
یه زمان خیلی اسکدین رو دوست داشتم , یه زمان اسکدین زدگی پیدا کردم ,
تو بعضی از بحث ها با خودم یا با بقیه , نا امیدم کرد ,
تو بعضی از بحث ها هم خیلی خوب و مقتدرانه و منطقی پاسخ داد و لذت بخش بود.
دلم واسه بعضی هاشون تنگ نمیشه و نمیسوزه, اما واسه بعضی هاشون تنگ میشه و دوسشون دارم.

کارشناس های با سواد و خوب و منطقی داره اسکدین , متعصب بی منطق هم داره ( از نظر من).
ولی در کل فضای خوبیه...
من نمی پرستمش, تکیه گاه محکمی هم نیست واسم... اما خوبی هم کم نداره , من خوبیهاشو سعی می کنم بگیرم...واسه بدی هاشم تاسف بخورم.

امیدوارم خدا همه ی کاربران, خودم و مدیران و کارشناسان و دست اندرکاران اسکدین رو به راه مستقیم حقیقی هدایت کنه.:Gol:

تاثیر + :Gol::Gol::Gol::Gol:

بهترین جاهایی که من نتیجه گرفتم و باعث شد ایمانم قوی تر بشه ... زمان هایی بود که جوابی برای پرسشم وجود نداشت ... و

مشگل خویش بر پیر مغان بردم دوش ..... کو به تایید نظر حل معما میکرد ...

یادمه کتاب دو قرن سکوت رو میخوندم ... تو این کتاب یه خانومه میره پیشه حضرت محمد و بابته یه چیزی شکایت میکنه ... نمیدونم بحث ( زدن زنان بود .... یا مهریه بود ... یا چیزه دیگری ) و حضرت محمد یه جوری تاییدش میکنه و منتظره حکم خداوند وای میسته ... ولی درنهایت حضرت محمد میگه حکم همون چیزی هست که خدا گفته ... و غیر قابله تغییر ...

همینکه یه کارشناس مخاطبش رو درک کنه ... و بگه این حکم از سمت خدا هست ... به نظره من خیلی بهتر از این هست که بخواد استدلال کنه و وکیل مدافع خدا بشه ...

البته ببخشیدا ...

[="DarkGreen"]سلام . اون اول که اومدم توی اسک دین ، مبتلا به ریا شدم . مثل سرماخوردگی بود . من و حسابی اذیت می کرد . چند وقتی نیومدم اسک دین . بعدش تصمیم گرفتم که فقط برای خودم و خدا توی بحث ها شرکت کنم و برای کمک به دوستان خالصانه عمل کنم . خوشبختانه موفق شدم و هر زمانی که تفکر ریایی بیاد تو ذهنم ، از توی سایت میرم بیرون . در کل تونستم خودم را بهتر بشناسم و اطلاعات مذهبیم هم تا حدودی زیاد شده .
ممنون
[/]

BaghiatoSalam;400478 نوشت:
, من خوبیهاشو سعی می کنم بگیرم...واسه بدی هاشم تاسف بخورم.

چرا تاسف اخوی ؟
نواقصشون رو تو یک تاپیک به مناظره بذار.
تمام پیشرفتها همینجوری بدست میان.
باید فیدبک بدیم به کارشناسان و کاربران.
به امید روزی که بالاترین رنکینگ را در ایران و در جهان داشته باشه (البته در مورد جهانی شدن آن لازمه که عربی و انگلیسی اضافه بشه که هم به مدیر سایت و هم در یکی از تاپیکها فیدبکم رو داده ام که فعلا اقدامی نشده......
آه.......دیدی چی شد؟
چرا تا حالا تاپیکی براش نزدم؟
آقا رفتم که بزنم :فراخوان برای ارائه راه کار و پیشنهاد جهت جهانی شدن اسک دین....چطوره؟؟؟؟؟ عالیه:Cheshmak::Gol:

سلام
این سایت یکی از بهترین سایتهای ایرانی هستش که برای من جذابیت داره
وقتی یه چیزی واسه آدم جذابیت داشته باشه، طرف میره دنبال اون و پیرو حرفهای اون میشه و روی اعتقادش تاثیر میذاره
حالا بعضی ها جذب چت روم های بیهوده شدند خداروشکر که ما اینجا هستیم.
همین هم واسه خودش یه هدایته
از همه عوامل ممنونم
یاعلی:Gol:

[="Black"]

عنکبوت سرخ;401321 نوشت:
همینکه یه کارشناس مخاطبش رو درک کنه ... و بگه این حکم از سمت خدا هست ... به نظره من خیلی بهتر از این هست که بخواد استدلال کنه و وکیل مدافع خدا بشه ...

البته ببخشیدا ...

سلام و عرض ادب
عنکبوت سرخ گرامی خداوند به ما قدرت تعقل و تفکر داده و بارها خودش در قرآن ازمون خواسته فکر کنیم و...
بنابراین استدلال منظقی کارشناسان در مسائل دینی و... هیچ ایرادی نداره و وکیل مدافع بودن خدا محسوب نمیشه!
کسی که در ذهنش شبهه داره اگر کارشناس بدون استدلال فقط بگه "این حکم از سمت خدا هست" مشکل اون برطرف نمیشه و ممکنه باعث ضعف در ایمانش بشه.

همچنین مسائلی مثل حقوق زنان و ولایت فقیه چون در برخی موارد و مصادیقش اختلاف نظر بین فقها هست پس به این راحتی نمیشه گفت چون خدا گفته:ok:

با تشکر از شما و همه کاربرانی که در این تاپیک پست گذاشتند:Gol:

التماس دعا[/]

سلام ...
امیدوارم که خوب و سلامت باشین ...
یه جاهایی هست که ما استدلال روشن در مورده حقوقه زنان یا مساله ولایت فقیه داریم ... خوب بحثی نیست استدلال رو ارایه میکنیم ...
ولی بعضی جاها به نظره من بهتر هست که کارشناس مربوطه حاشیه نره ...

بهترین جوابی که تا حالا به من داده شده ...

"ما با اعتقاد به اینکه مهریه زن نصفه مرد هست یا نیست مسلمون نشدم ... ما اسلام و اصوله دینمون رو در جایی دیگر کسب کردیم و به تبع اون اینگونه اعمال را از روی بندگی انجام میدهیم ... اسلام هم یعنی تسلیم بودن در برابر فرامین الهی ... و پذیرفتن اینگونه اعمال از سمت ما نوعی بندگی کردن ما در مقابل خداوند متعال هست "

هیچ جوابی هم براش نیست ... به همین راحتی ... تازه به نظره من اثرش هم بیشتر هست ...

خيلي اسك دين رو دوست دارم. من مهندس بودم و هستم اسك دين منو طلبه كرد.

با سلام . من به تازگی از طریق یکی از دوستان عزیز با این سایت آشنا شدم. با تشکر از ایشون که وسیله خیر شدند و این آیه شریفه إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ‏ را برای من تداعی کردند و همانطور که مستحضر هستید یک تعبیر بسیار زیبایی را اولیا خدا و مردان الهی راجع به آیه‌ شریفه‌ «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ‏» دارند و عنوان می‌کنند: هر کس تقوایش بیشتر باشد، خیرش نسبت به دیگران بیشتر است؛ برای همین پروردگار عالم آن‌ها را اکرم قرار می‌دهد. لذا مبنای خیر، بر تقواست. که با دقّت به پاسخی که از پیامبر رحمت، حضرت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم در جواب کسی که گفت: «اُحِبُّ أنْ أکونَ خَیرَ النّاسِ» یا رسول الله! دوست دارم بهترین مردم باشم، فرمودند: «خَیرُ النّاسِ مَن یَنفَعُ النّاسَ فکُنْ نافِعا لَهُم» بهترین مردم، آن کسی است که نفعش به مردم بیشتر باشد. این مسئله به ظرافت حاصل میشود.
و من نتیجه میگیرم هر شخصی یا وسیله ای که نفعش بیشتر باشد شامل آیه فوق میباشد.

باسلام
من از طریق خواهرم با این سایت آشنا شدم ایشان قبل از من حدود یک ماه قبل ثبت نام کرده بود متاسفانه اینقدر بر شبهاتش افزوده شد که تقاضای مسدود شدن نام کاربریش رو داد :khandeh!:
ولی من عضو شدم نمیتونم همینجوری با شبهاتم کنار بیام خواستم سوالاتمو مطرح کنم شاید حداقل شبهاتم رفع شه
:Nishkhand:

shabnam !;402073 نوشت:
من از طریق خواهرم با این سایت آشنا شدم ایشان قبل از من حدود یک ماه قبل ثبت نام کرده بود متاسفانه اینقدر بر شبهاتش افزوده شد که تقاضای مسدود شدن نام کاربریش رو داد
ولی من عضو شدم نمیتونم همینجوری با شبهاتم کنار بیام خواستم سوالاتمو مطرح کنم شاید حداقل شبهاتم رفع شه

سلام
متاسفانه این مشکل هست و مدیریت محترم سایت باید
تمهیداتی بیندیشند که امثال این خواهر با جوابهای متعدد متفاوت و گاه متناقض روبرو نشوند هرچند که اینجا سایت گفتگوست ولی بنظرم گفتگوی دوطرفه هم اشکال ندارد .
گفتگوهای دوطرفه ای که همه ببینند و شاهد باشند .
دوستانی هم که وارد میشوند می توانند چند وقت صبر کنند و گفتگوها را رصد نمایند و کارشناس مد نظرشان را بیابند و با او به گفتگوی دوطرفه یا باز ( عمومی ) بپردازند
والله الموفق

سلام و عرض ادب.

در مورد حقیر در اعتقادات که تأثیری نداشته، اما مطالب مفید و با ارزشی از کاربران، کارشناسان و اساتید آموخته‌ام و خواهم آموخت.

در مورد عزیزانی که شبهاتی دارند و یا با نظرات گوناگون کاربران برایشان شبهه بوجود می‌آید، به نظرم تنها راه افزایش مطالعات و بالا بردن سطح آگاهی می‌باشد. مخصوصاً تفاسیر و ترجمه‌های مختلف قرآن را لازم است مطالعه توأم با تفکر و تأمل نمود.

برای همه دوستان و عزیزان جامعه askdin آرزوی موفقیت و سر بلندی دارم و دست همه مدیران و اساتید و کارشناسان مؤمن و متعهد و دلسوز و زحمتکش سایت را میبوسم. خدا قوت.:Gol:

موضوع قفل شده است