آثاری در شهرهای مقدس مکه و مدینه که توسط وهابیت ویران شده است

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آثاری در شهرهای مقدس مکه و مدینه که توسط وهابیت ویران شده است

با سلام

تاريخ ويرانگرى آثار مقدس مكّه و مدينه از سال 1221 در زمان عبداللَّه بن مسعود شروع شد، وهابيّان به بقيع در مدينه و به قبرستان معلا در مكّه حمله كردند و اشياء نفيس و جواهر به غارت برده شد.
امّا پادشاه عثمانى انتقام گرفته و عبداللَّه بن مسعود و ده تن از همراهانش را اعدام كرد. مجدداً در سال 1351 تخريبها از سرگرفته شد که به عنوان نمونه فهرست گوشه‏اى از مكانهاى مقدّسى كه به دست اشرار وهابى خراب شده را نقل می نمائیم:

1- گنبد و بارگاه چهار امام معصوم در بقيع.

2- زادگاه رسول خدا: (متأسفانه وهابيان، هم بزرگداشت زادروز آن حضرت را ممنوع كردند و هم زادگاهش را تخريب نمودند).

3- خانه امّ هانى: (خواهر حضرت على عليه‏السّلام) كه پيامبر اكرم (صلّى اللَّه عليه و آله) در شب معراج در خانه او بودند از آنجا به مسجدالحرام و سپس به معراج رفتند.

4- خانه ارقم: پس از 3 سال دعوت پنهانى، پيامبر عزيز، اسلام را به صورت آشكار اعلام و خانه ارقم را به عنوان پايگاه معرفى كرد، افراد زيادى در اين خانه مسلمان شده‏اند.

5- خانه حضرت خديجه (سلام‏اللَّه عليها): منزلگاه بزرگ رهبر اسلام، خانه اولين زن مسلمان، زادگاه فاطمه زهرا (سلام‏اللَّه عليها)، جايگاه نزول وحى.

6- خانه ميزبانان پيامبر (صلّى اللَّه عليه و آله) در قبا و مدينه: خانه ابوايّوب انصارى كه شتر حضرت هنگام ورود به مدينه و تقاضاهاى متعدد در مقابل آن خانه خوابيد و همه اصحاب راضى شدند كه قرارگاه پيامبر اكرم (صلّى اللَّه عليه و آله) خانه او باشد.

7- خانه على بن ابيطالب (عليه‏السّلام): اولين مسلمان، خانه نمونه اسلام، زادگاه بهترين جوانان اهل بهشت امام حسن و امام حسين (عليهماالسلام).


8- خانه امام صادق (عليه‏السّلام): كه نزديك خانه ابوايوب انصارى و مورد احترام مسلمين بود.

9- مسجد «ردّالشمس» و مسجد «راية» (كه پيامبر اسلام صلّى اللَّه عليه و آله هنگام جنگ دستور مى‏داد در اين نقطه پرچم بزنند).

10- بيت‏الاحزان: عزاخانه فاطمه زهرا (سلام‏اللَّه عليها) كه داراى قبّه و ساختمان بوده است.

11- مرقد مطهّر حضرت عبداللَّه پدر رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله):كسى كه بهترين فرزندان جهان را به جهانيان عرضه كرد.

12- گنبد و بارگاه ابراهيم فرزند رسول‏اللَّه (صلّى اللَّه عليه و آله) و فرزندان ديگر آن حضرت.

13- حرم مطهّر اجداد پيامبر (صلّى اللَّه عليه و آله) در مكانى در مكّه بوده است. مجموعه‏اى كه به نام معلاه معروف بوده قبر عبدمناف، هاشم، عبدالمطّلب و ابوطالب در آن بود.

14- حرم مطهر حضرت حمزه سيدالشهدا در احد كه ضريح و گنبد داشته است.

15- حرم شهداى فخ كه در سال 169 هجرى در زمان حضرت موسى بن جعفر (عليه‏السّلام) به دست هادى عباسى به شهادت رسيدند. رهبرشان حسين بن على از فرزندان امام حسن (عليه‏السّلام) بود. وى با يارانش به طرز فجيعى كه خيلى شباهت به كربلا داشت شهيد، شدند.

16- حرم شهداى واقعۀ حرة: در سال 63 هجرى لشكر يزيد به مدينه حمله و خانه‏ها را تخريب، به ناموس مردم تجاوز نمود و اموال را به غارت برد. مقتل رهبران اين مقاومت به صورت حرم و مورد احترام بوده كه تخريب شد.

17- جايگاه بيان احكام و مناسك حج توسط رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) در عرفات.

18- گنبد و بارگاه و حرم اصحاب رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله):

ابوسعيد خدرى، عثمان بن مظعون، جابربن عبدالله، سعدبن معاذ، ابن عباس (در طائف)، ابوذر غفارى (در ربذه)، مقداد، صُهيب و ...[1]

[1] . اقتباس از كتاب گنجينه‏ هاى ويران.

با سلام
واقعا دلیلشون برای این کارها چیه ؟
به نظر من اینا فقط با شیعه دشمنی ندارند با پیامبر نیز دشمنی دارند و دشمنی با پیامبر یعنی دشمنی با خدا!
ان شالله هر چه زود تر مولا بیاد و فرج در مشکلات ما شود.

موضوع قفل شده است