جمع بندی جن, چشم زخم, فال, دعا نویسی

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
جن, چشم زخم, فال, دعا نویسی

با سلام و درود خدمت اساتید و دوستان عزیز.
دیشب برنامه ی شوک در مورد فال گیری و دعا نویسی بود.
اما در اون برنامه از همه چی گفته شد الا خدا!!
دو کارشناس روانشناس صحبت میکردن اما خبری از مذهب و دین و اهل بیت نبود!!
میخواستم بدونم آیا در قرآن از چشم زخم صحبتی شده؟؟
2آیا در قرآن در مورد راه های مقابله با آن چیزی گفته شده؟؟
3آیا حدیثی چیزی در مورد رمالی و چشم زخم و غیره داریم؟
4آیا تنها با ایمان به خدا میشه از چشم زخم دور ماند؟
اگر مقداری اطلاعات در مورد چشم زخم,دعا و فال بدهید ممنون میشم.
یا علی.

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: جناب استاد

بسمه تعالی

در منابع دینی ما اصل تاثیرات چشم زخم مورد اشاره قرار گرفته است ؛ مثلا گفته شده در عصر پیامبر(ص) میان قبیله بنی اسد بد چشمانی بودند که چشمان شان اثرات به خصوصی در اشیا می‏نهاد .اینان تصمیم گرفتن با چشم خویش پیامبر را صدمه و زیانی بزنند که آیه: «و إنْ یکاد الّذین...»؛(1) نازل شد.
همين طور حضرت یعقوب در توصیه به فرزندانش برای ورود به مصر فرمود: «ای فرزندانم! از یک در داخل نشوید و از درهای گوناگون وارد شوید». (2) مفسران نقل نموده‏اند که حضرت یعقوب(ع) بیم آن داشت که مردم به فرزندانش رشک برده و مورد چشم زخم واقع شوند، (3) زیرا، این احتمال را می‏داد که وقتی یازده برادر جوان و رشید با هم وارد بر عزیز مصر شوند، مورد چشم زخم قرار گیرند.
امیر مؤمنان نيز می‏فرمایند: «چشم زخم حق است . توسّل به دعا برای دفع آن نیز حق است». (4)
اما حقیقت این مسئله از دیدگاه دانش بشری کاملاً مشخص نمی‏باشد، هر چند نظریه‌هایی در این رابطه ابراز شده ، از آن جمله بسیاری از دانشمندان معتقدند در برخی از چشم‏ها نیروی مغناطیسی خاصی نهفته است که کارآیی زیادی دارد، حتی با تمرین و ممارست می‏توان آن را پرورش داد. خواب مغناطیسی از طریق نیروی مغناطیسی چشم‏ها است.
روح انسان بر اثر ریاضت‏ها به درجه‏ای می‏رسد که می تواند آثاری در اجسام خارجی بر جای بگذارد، پس اگر چه مسئله از جهت علمی کاملاً روشن نمی‏باشد، اما جایی برای انکار وجود ندارد و نظریه‏های علمی نمی‏تواند خلاف آن را ثابت کند.
اين امر متاسفانه با خرافاتي همراه شده كه حقيقت آن را در چشم افراد زيادي لوث كرده است. كارهايي مثل گره زدن، شكستن تخم مرغ و .... اموري است كه بيش تر به يك داستان فكاهي شبيه است تا يك واقعيت عيني و تاثيرگذار.


پی‌نوشت‏ها:
1. قلم (68) آیه 51.
2. یوسف (12) آیه 67.
3. مكارم شيرازي، تفسیر نمونه، دارالكتب الاسلاميه، تهران، 1374ش، ج10 ،ص30.
4. سيدرضي، نهج البلاغه، دارالهجره، قم، بي تا، ج1، ص546، حکمت 400.


برای دفع چشم زخم خواندن بعضی سوره ها و دعاها سفارش شده است. همچنین نوشتن بعضی سوره ها و دعاها و همراه داشتن آن یا نگهداری در خانه برای دفع آن مفید است.
به برخی روایات در باره راهکار برای دفع چشم زخم اشاره می کنیم.
1- روزی جبرئیل خدمت پیامبر اکرم(ص) رسید. دید حضرت ناراحت و محزون است. پرسید: چرا ناراحتی؟ فرمود: به خاطر بیماری حسن و حسینم که چشم خوردند و مریض شدند. جبرئیل گفت: چشم زخم حق است. برای درمان و رفع آن سوره های معوذتین ( فلق و ناس ) و این دعا را بخوان:"اللهم یا ذا السلطان العظیم، و المنّ القدیم، و الوجه الکریم، ذا الکلمات التامات و الدعوات المستجابات عاف الحسن و الحسین (1)(هر کسی این دعا را می خواند، به جای الحسن و الحسین نام بیمار یا کسی که مورد چشم زخم دیگران قرار گرفته است بگوید)من انفس الجنّ و اعین الانس.
2- در حدیث آمده که چشم زخم حق است و واقعیت را دارد. هرگاه کسی از شما انسان یا چیز زیبایی را دید و از آن خوشش آمد بگوید:آمنت بالله و (ص). در این صورت چشم او تأثیر منفی نخواهد داشت(2).
3- امام صادق (ع) می فرمایند: چشم زخم حق است. اثر آن ممکن است گاهی باعث مرگ شود. بسیاری از مردگان به خاطر چشم زخم شور چشم­ها به دیار قبر رفتند.
بعد فرمود: هر گاه کسی مسلمانی را دید و از قیافه یا مال و یا هر چیزی که به او تعلق دارد، خوشش آمد، فورا ذکر خدا (مثل الله اکبر، سبحان الله، بسم الله، لا حول و لا قوة الابالله العلی العظیم )
بگوید تا اثر شور چشمی آن بر طرف شود. (3)
4- امام صادق (ع) می فرمایند :چشم زخم واقعیت دارد. پس خود را با خواندن سوره ناس و فلق هنگام خارج شدن از خانه و خواندن سه مرتبه "ما شاء الله لا حول و لا قوّة الا بالله العلیّ العظیم "هنگام مشاهده کسی یا چیزی خود و دیگران را از شر آن حفظ کنید. (4)
5- شخصی می گوید: در خراسان همراه امام رضا (ع) بودم. ایشان امر کرد برایشان ظرف عطری بگیرم. وقتی گرفتم، با تعجب به آن نگاه کردم. امام فرمود: چشم زخم حق است. روی کاغذی سوره های حمد و توحید و فلق و ناس و آیة الکرسی را بنویس و در غلاف ظرف قرار بده.(5)
6- پیامبر اکرم(ص) وارد خانه ام سلمه شدند و نزد او پسر بچه ای بود که ناله می کرد. ام سلمه گفت: یا رسول الله! چشمش زدند. فرمود :مگر دعای چشم برایش نگرفتید؟(6)
این دو روایت دلالت دارند بر اینکه نوشتن دعا و همراه داشتن آن برای دفع چشم زخم مفید است.
7- حاج شیخ عباس قمی در مفاتیح ذکر کرده که برای در امان ماندن از چشم زخم این دعا خوانده شود :اللهم ربّ مطر حابس و حجر یابس و لیل دامس و رطب و یابس ردّ عین العاین علیه فی کبده و نحره و ماله فارجع البصر هل تری من فطور ثمّ ارجع البصر کرّتین ینقلب الیک البصر خاسئا و هو حسیر. همچنین در مفاتیح الجنان آمده خواندن آیه آخر سوره قلم (و ان یکاد الذین کفروا. . . ) برای دفع چشم زخم مفید است.(7)

پی نوشت ها:
1. « إن جبرئیل نزل علی النبی...» علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 92 ،ص132.
2. « و العین حق ...» همان، ج60، ص18.
3.« لو نبش لکم عن القبور...» همان، ص25.
4. « العین حق و لیس تامنها منک ...» همان، ص26.
5. « کنت مع الرضا بخراسان ...» همان ،ص26.
6. « دخل رسول الله بیت ام سلمه...» همان ،ص9 .
7. شیخ عباس قمی ، مفاتیح الجنان، دعا برای چشم زخم.

"چشم زخم حقیقت دارد.استفادهاز نیروهای مرموز طبیعت حقیقت دارد. سحر و جادو وجود دارد. و فال نیک راست است. و رویداد بد را بد شگون دانستن درست نیست .بوی خوش .درمان و نشاط اور . عسل درمان کننده و نشاط اور . سواری بهبودی اور. و نگاه به سبزه زار درمان کننده و نشاط اور است. " از سخنان مولا علی علیه السلام.

[="#000080"][="#006400"]هوالعالم[/]

اگر شما بخواهید همه چیز وجود دارد
اما کیفیت و حقیقتش نزد همگان یکسان نیست !

برنامه شوک بدون توجه و بدون اشاره افشای به خباثت بیش از حده
اکثر این افراد
ناخواسته یه جورایی کمی هم تبلیغ کرده بود .
نگفته بود توی اون کار جنایت به وفور دیده میشه !
حیوان کشی ! تجاوز به زن و بچه و دزدی . مسموم کردنه مواد خوراکی و ...
انجام اعمال شیطانی با نقاب و اسم دعانویس و ...

پاسخ های دینی کامل و جامع ارائه شدن
فقط باید با تامل به توان درک این موضوع رسید
نابرده رنج ......

برای شما میتونیم به یکی از بهترین تحقیقات دانشمندان امروزی اشاره کنیم

تحقیقی با عنوان شهادت اب !
که از تاثیر امواج ذهنی بر روی موجودات بی اختیار یا ضعیف تر از انسان حرف میزنه .

[="#DAA520"]ادم هر قدر از ادمیت اش دور بشه شاید ناخواسته و ندانسته مرتکب جرم میشه و گرفتار نفرین مردم و کائنات !
که بخشی ازین نفرین رو امواج مغزی تشکیل میده
ادمی که از ادمیت به دور شد از حیطه انسانی در میاد و اسیب پذیر میشه
و ذهن و روحش درگیر سطوح پایین تری میشه که ممکنه درش توهم باشه جن بد باشه و ارواح خبیثه انسانی و حیوانی و در کل همون شیاطین وجود داشته باشه که نفس ضعیف و الوده به گناهش رو به اینور و اونور یعنی نکبت و نحسیت میبرند ... [/]

وقتی میگی سحر و جادو طرف فکر میکنه همین الان به راحتیه اب خوردن یه نفرو بد بخت میکنن و تموم میشه و میره
در صورتیکه اینطور نیست تا بدبخت نشی نمیتونی به ناحق کسی رو بدبخت کنی ! و اگر به حق کاری کردی همه اش به لطف خداست
برای حق و ناحق کردن یا ضربه زدن به مخلوقات نیک خداوند باید به قدری به گند و کثافت کشیده بشی که اثر نحسیت و نجاستت بیشتر از اثر برکت و طهارت اونها باشه !

البته که همه اش یک ازمایش بوده
در نهایت خوب ماندنی و بد رفتنی ...

سحر و جادوی بد در دنیای امروز یعنی خباثت و شرارت
یعنی جوسازی , مسموم کردن و متشنج ساختن محیط های سالم و روحانی ...
که این مسمومیت به ذهن . روح و جسم انسان اسیب میرسونه !
ترتیب نداره . ممکنه یه ضربه روحی ذهن شما رو درگیر و جسم رو بیمار کنه ممکنه یه اسیب جسمی موجب بر هم خوردن سلامت روح و روان بشه و ....
یعنی بدن اسیب پذیری که در معرض امواج مضر قرار میگیره زودی بیمار میشه و این بیماری به سه ضلع وجود اسیب میرسونه
ممکنه تو غذای یکی ادرار سگ و خاکستر مرده بریزن جسم طرف بیمار بشه که مطمعنن بعدش ذهن و روح هم ضعیف و بیمار میشه
اینا یعنی خباثت و نه اون قدرت که مد نظر ماست .

حالا بماند که انسان از جن جان و از حیوان قدرتهایی در خودش داره
اینها ربطی به سحر و جادو نداره مگر اینکه این به ظاهر انسان, خبیث باشه و از حواس ظاهری و باطنی اش در جهت مخالف بهره ببره که نهایتا بهش میگن مسخر شیطان !! و نه جادوگر و ساحر و امثال این ...
قابل ذکر اینکه تعریف جادوگر در قران و اسلام مسلمان سوای تعریف دیگر مردمی مثل اروپاییهاست ..

کل این مسائل در یک جمله ی اشنا اما درک نشده خلاصه میشه
نفوس بد !
طرف نفوس بد میزنه !

هیچ قدرت و درجه انسانی , بالاتر از عزت انسان, نزد خدا نیست .
[/]

پرسش:
درقرآن وروایات راهی برای دفع چشم زخم بیان شده است؟

پاسخ:
در منابع دینی ما اصل تاثیرات چشم زخم مورد اشاره قرار گرفته است ؛ مثلا گفته شده در عصر پیامبر(صلی الله علیه وآله) میان قبیله بنی اسد بد چشمانی بودند که چشمان شان اثرات به خصوصی در اشیا می‏ نهاد .اینان تصمیم گرفتن با چشم خویش پیامبر را صدمه و زیانی بزنند که آیه: «و إنْ یکاد الّذین...»؛(1) نازل شد.

همين طور حضرت یعقوب در توصیه به فرزندانش برای ورود به مصر فرمود: «ای فرزندانم! از یک در داخل نشوید و از درهای گوناگون وارد شوید». (2) مفسران نقل نموده‏ اند که حضرت یعقوب(ع) بیم آن داشت که مردم به فرزندانش رشک برده و مورد چشم زخم واقع شوند، (3) زیرا، این احتمال را می‏داد که وقتی یازده برادر جوان و رشید با هم وارد بر عزیز مصر شوند، مورد چشم زخم قرار گیرند.
امیر مؤمنان نيز می‏فرمایند: «چشم زخم حق است . توسّل به دعا برای دفع آن نیز حق است». (4)

اما حقیقت این مسئله از دیدگاه دانش بشری کاملاً مشخص نمی‏باشد، هر چند نظریه‌هایی در این رابطه ابراز شده ، از آن جمله بسیاری از دانشمندان معتقدند در برخی از چشم‏ها نیروی مغناطیسی خاصی نهفته است که کارآیی زیادی دارد، حتی با تمرین و ممارست می‏توان آن را پرورش داد. خواب مغناطیسی از طریق نیروی مغناطیسی چشم‏ها است.
روح انسان بر اثر ریاضت‏ ها(سختی) به درجه‏ ای می‏رسد که می تواند آثاری در اجسام خارجی بر جای بگذارد، پس اگر چه مسئله از جهت علمی کاملاً روشن نمی‏ باشد، اما جایی برای انکار وجود ندارد و نظریه ‏های علمی نمی‏تواند خلاف آن را ثابت کند.
اين امر متاسفانه با خرافاتي همراه شده كه حقيقت آن را در چشم افراد زيادي لوث كرده است. كارهايي مثل گره زدن، شكستن تخم مرغ و .... اموري است كه بيش تر به يك داستان فكاهي شبيه است تا يك واقعيت عيني و تاثيرگذار.
برای دفع چشم زخم خواندن بعضی سوره ها و دعاها سفارش شده است. همچنین نوشتن بعضی سوره ها و دعاها و همراه داشتن آن یا نگهداری در خانه برای دفع آن مفید است.
به برخی روایات در باره راهکار برای دفع چشم زخم اشاره می کنیم.

1- روزی جبرئیل خدمت پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) رسید. دید حضرت ناراحت و محزون است. پرسید: چرا ناراحتی؟ فرمود: به خاطر بیماری حسن و حسینم که چشم خوردند و مریض شدند. جبرئیل گفت: چشم زخم حق است. برای درمان و رفع آن سوره های معوذتین ( فلق و ناس ) و این دعا را بخوان:"اللهم یا ذا السلطان العظیم، و المنّ القدیم، و الوجه الکریم، ذا الکلمات التامات و الدعوات المستجابات عاف الحسن و الحسین" (5)(هر کسی این دعا را می خواند، به جای الحسن و الحسین نام بیمار یا کسی که مورد چشم زخم دیگران قرار گرفته است بگوید)من انفس الجنّ و اعین الانس.

2- در حدیث آمده که چشم زخم حق است و واقعیت را دارد. هرگاه کسی از شما انسان یا چیز زیبایی را دید و از آن خوشش آمد بگوید:"آمَنْتُ بِاللَّهِ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِه"‏. در این صورت چشم او تأثیر منفی نخواهد داشت(6).
3- امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: چشم زخم حق است. اثر آن ممکن است گاهی باعث مرگ شود. بسیاری از مردگان به خاطر چشم زخم شور چشم­ها به دیار قبر رفتند.
بعد فرمود: هر گاه کسی مسلمانی را دید و از قیافه یا مال و یا هر چیزی که به او تعلق دارد، خوشش آمد، فورا ذکر خدا (مثل الله اکبر، سبحان الله، بسم الله، لا حول و لا قوة الابالله العلی العظیم )
بگوید تا اثر شور چشمی آن بر طرف شود. (7)

4- امام صادق (علیه السلام) می فرمایند :چشم زخم واقعیت دارد. پس خود را با خواندن سوره ناس و فلق هنگام خارج شدن از خانه و خواندن سه مرتبه "ما شاء الله لا حول و لا قوّة الا بالله العلیّ العظیم "هنگام مشاهده کسی یا چیزی خود و دیگران را از شر آن حفظ کنید. (8)
5- شخصی می گوید: در خراسان همراه امام رضا (علیه السلام)بودم. ایشان امر کرد برایشان ظرف عطری بگیرم. وقتی گرفتم، با تعجب به آن نگاه کردم. امام فرمود: چشم زخم حق است. روی کاغذی سوره های "حمد و توحید و فلق و ناس و آیة الکرسی" را بنویس و در غلاف ظرف قرار بده.(9)

6- پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) وارد خانه ام سلمه شدند و نزد او پسر بچه ای بود که ناله می کرد. ام سلمه گفت: یا رسول الله! چشمش زدند. فرمود :مگر دعای چشم برایش نگرفتید؟(10)
این دو روایت دلالت دارند بر اینکه نوشتن دعا و همراه داشتن آن برای دفع چشم زخم مفید است.

7- حاج شیخ عباس قمی در مفاتیح ذکر کرده که برای در امان ماندن از چشم زخم این دعا خوانده شود :" اللهم ربّ مطر حابس و حجر یابس و لیل دامس و رطب و یابس ردّ عین العاین علیه فی کبده و نحره و ماله فارجع البصر هل تری من فطور ثمّ ارجع البصر کرّتین ینقلب الیک البصر خاسئا و هو حسیر" همچنین در مفاتیح الجنان آمده خواندن آیه آخر سوره قلم (و ان یکاد الذین کفروا. . . ) برای دفع چشم زخم مفید است.(11)

____________________________
پی‌نوشت‏:
1. قلم (68) آیه 51.
2. یوسف (12) آیه 67.
3. مكارم شيرازي، تفسیر نمونه، دارالكتب الاسلاميه، تهران، 1374ش، ج10 ،ص30.
4. سيدرضي، نهج البلاغه، دارالهجره، قم، بي تا، ج1، ص546، حکمت 400.
5. « إن جبرئیل نزل علی النبی...» علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 92 ،ص132.
6. « و العین حق ...» همان، ج60، ص18.
7.« لو نبش لکم عن القبور...» همان، ص25.
8. « العین حق و لیس تامنها منک ...» همان، ص26.
9. « کنت مع الرضا بخراسان ...» همان ،ص26.
10. « دخل رسول الله بیت ام سلمه...» همان ،ص9 .
11. شیخ عباس قمی ، مفاتیح الجنان، دعا برای چشم زخم.



موضوع قفل شده است