شیخ نمر ، رهبر شیعیان عربستان توسط آل سعود به شهادت رسید

تب‌های اولیه

72 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[CENTER][RIGHT][=arial]

[B]

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا رسول الله(ص)





[=arial]
السلام علیک یا امیرالمومنین (ع)

السلام علیکم یا اهل بیت نبوه (ع)

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)

آجرک الله یا صاحب الزمان(عج)




================================





[/B]

[/RIGHT]

#الشیخ_نمر_النمر
#شهید_نمر_النمر
#شهید_نمر
#اسلام
#امت
#مصیبت
#شهادت
#نمر
#شیخ
#رهبر
#آیت_الله
#شیعیان
#شیعه
#سنی
#مسلمان
#عالم
#علما
#خون
#النمر
#باقر
#حقوق_بشر
#اعدام
#عربستان
#عرب
#فجیع
#آل_سعود
#ننگ
#سقوط
#جنایت
#غیر_قانونی
#nimr
#Nimr_Baqr_al_Nimr
#saudi
#saudi_arabia
#murder
#human_right

[/CENTER]

[h=1]از تجمع اعتراضی امروز تا پیکر شیخ نمر[/h]
[h=2]در پی اعدام روحانی برجسته "شیخ نمر" ساکنان مناطق مختلف در اعتراض به این اقدام دست به تظاهرات زدند که این تظاهرات همچنان ادامه خواهد داشت.[/h]

[h=2]*تجمع برای شهادت شیخ نمر در میدان فلسطین[/h] استانداری تهران اعلام کرد به دنبال درخواست تعدادی از تشکلها و گروههای سیاسی، تجمعی اعتراض آمیز امروز 13 دی ماه رأس ساعت 15 در میدان فلسطین برپا خواهد شد که معترضین می توانند برای اعلام اعتراض خود در آن حضور به هم رسانند.
[h=2]*حمایت رژیم بحرین از اعدام شیخ نمر به دست آل سعود[/h] وزارت امور خارجه بحرین از اقدام سعودی ها به اعدام شیخ نمر در حالی حمایت کرد که ساکنان مناطق شیعه نشین این کشور در اعتراض به این اقدام دست به تظاهرات زدند.
به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه بحرین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دولت این کشور از اقدام عربستان به اعدام شیخ نمر حمایت می کند.
در این بیانیه وزارت امور خارجه بحرین مدعی شده است: دولت منامه اساسا از اقدامات انجام شده از سوی کشور برادرمان یعنی عربستان برای مبارزه با خشونت و افراط گرایی حمایت می کند.
در ادامه این بیانیه این ادعای مضحک مطرح شده است که اعدام شیخ نمر تدبیری لازم برای حصول اطمینان از امنیت شهروندان عربستان و مقابله با افرادی بوده است که نظم عمومی را به هم می زنند!
این در حالی است که به دنبال انتشار خبر اعدام شیخ نمر، ساکنان مناطق شیعه نشین بحرین دست به تظاهرات زدند.
[h=2]*ابراز نگرانی شدید موگرینی نسبت به اعدام شیخ نمر[/h] رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به اقدام عربستان به اعدام شیخ نمر ابراز نگرانی شدید کرد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اقدام اخیر عربستان به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه و از منتقدان اصلی دولت سعودی به شدت مایه نگرانی است و می تواند تبعاتی خطرناک در پی داشته باشد.
رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از تمامی جناح ها خواست از خود مسئولیت و خویشتن داری نشان دهند. موگرینی همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا با اعدام و به ویژه اعدام های دسته جمعی به شدت مخالف است.
[h=2]*تظاهرات در بحرین و عربستان علیه اعدام شهید شیخ نمر ادامه دارد[/h] ساکنان استان القطیف عربستان و روستای ابو صیبع در غرب پایتخت بحرین شنبه شب بازهم در اعتراض به اعدام شهید شیخ نمر دست به تظاهرات زدند.
به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، صدها شهروند عربستانی شب گذشته تظاهراتی را از زادگاه شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعی عربستانی در العوامیه و شهر القطیف در شرق عربستان برگزار کرده و اعدام این روحانی به دست آل سعود را محکوم کردند.
[h=2]*آل سعود پیکر شیخ نمر را بدون اطلاع خانواده اش به خاک سپرد[/h] دولت آل سعود بدون اطلاع به خانواده شیخ نمر وی را بدون هیچ مراسمی به خاک سپرد.
برادر شیخ نمر که روز گذشته توسط دولت عربستان سعودی اعدام شد با اعلام این خبر گفت: شیخ نمر به همراه دیگر کسانی که روز گذشته دولت عربستان آن ها را اعدام کرده بود، دفن شده است.
وی گفت: از مسئولان امنیتی عربستان با ما تماس گرفتند و گفتند که پیکر شهدا را در قبرستان مسلمانان دفن کرده اند و پیکرهای آنها به خانواده هایشان تحویل داده نمی شوند.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ
﴿آل عمران: 169﴾
(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.



شهادت شیخ نمر امتداد خط سرخ شهادت در روز عاشوراست

امتدادی سرخ برای رسیدن به ظهوری سبز

[="Times New Roman"][="Navy"]

#الشیخ_نمر_النمر
#شهید_نمر_النمر
#شهید_نمر
#اسلام
#امت
#مصیبت
#شهادت
#نمر
#شیخ
#رهبر
#آیت_الله
#شیعیان
#شیعه
#سنی
#مسلمان
#عالم
#علما
#خون
#النمر
#باقر
#حقوق_بشر
#اعدام
#عربستان
#عرب
#فجیع
#آل_سعود
#ننگ
#سقوط
#جنایت
#غیر_قانونی
#nimr
#Nimr_Baqr_al_Nimr
#saudi
#saudi_arabia
#murder
#human_right

[/]

تقديم به روح استقامت و بيداري، شهيد راست قامت«شيخ النمر»:

شيخ النمر زنده است


رضا اسماعيلي




ما شيعه عشقيم، نسلي خطر زاده

مردان عاشورا، مردان آزاده

ما نسل«يا مهدي»، مردان تکبيريم

مردان «بسم الله»، محراب و سجاده

تا با حسين عشق، پيمان خون بستيم

صد کوفه نامردي، با ما در افتاده

اي عاشقان غم نيست، زيرا خدا با ماست

اي کربلا، لبيک، اي تيغ، آماده

بايد مهيا بود، چون«ابن ملجم»هست

«شمربن ذي الجوشن»، از پا نيفتاده

ما را اجابت کن،اي تيغ آتش – خشم

ما را اجابت کن، اي زخم آزاده

اسب رشادت را، زين کن به سوي دشت

تا مرد مي‌رويد، از ُگرد? جاده

شيخ النمر زنده است،اسلام پاينده است

او روح بيداري است، از پا نيفتاده

برخيز مستي کن، سربسته مي گويم

تا اين خُم آخر، سربسته افتاده


یکی از مقامات اماراتی که در خصوص هر موضوعی سیاسی و غیرسیاسی در منطقه اظهارنظر می‌کند، اولین واکنش عربی به نام‌گذاری خیابان سفارت عربستان به «شیخ نمر» را به نام خود ثبت کرد.
به گزارش مشرق، «ضاحی خلفان» معاون رئیس‌پلیس امارت دبی در امارات عربی متحده، به نام‌گذاری یکی از خیابان‌های تهران به نام «شیخ نمر» واکنش نشان داد.
وی در واکنشی انفعالی به نام فارسی «خیابان» اشاره کرد و آن را نام «مثنای» «خیاب» در عربی دانست و تلاش کرد با بازی با این واژه آن را اقدامی کم‌اهمیت جلوه دهد.
او با اشاره به واژه «خیاب» در عربی که معانی متعددی از جمله «ناامیدکننده» دارد، نوشت که «ببینید، یک خیاب هم نیست. دو خیاب [خیابان] است».
او در ادامه به ایران حمله کرد و مدعی شد که ایران برای اختلاف‌افکنی تلاش می‌کند.

خلفان در توییتی نوشت: ایران تلاش می‌کند با طائفی‌گری [در منطقه] اختلاف‌افکنی کند. اما ببر کاغذی ایران [مقصود: شیخ نمر] با دهها تروریست دیگر جزای خود را دیدند. شمشیر عدالت یکی است و آن شمشیر عدالت است.
در همین ارتباط، امروز اعلام شد که خیابان بوستان در تهران که سفارت عربستان در آن واقع است، به «خیابان شیخ نمر» تغییر نام یافت.
همچنین در مشهد مقدس «مجید فاطمی ارفع» رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیارت شورای اسلامی این شهر از تصویب طرح تغییر نام خیابان مولوی واقع در بلوار سجاد این شهر به شهید آیت الله شیخ نمر خبر داد.
آیت الله نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان که در پی اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه حکام آل سعود بازداشت شده بود 23 مهر پارسال در دادگاه سعودی به اعدام محکوم شد.
سه ماه پیش وزارت کشور عربستان در حکمی با امضای محمد بن نایف ولیعهد آن کشور حکم اعدام آیت الله نمر را تایید کرد اما اجرای حکم بارها از سوی سازمانهای حقوق بشری محکوم و از عربستان خواسته شد از این اقدام پرهیز کند.
اجرای حکم اعدام طی یک سال اخیر بارها به تعویق افتاد و تلاشهای بین المللی فراوانی برای حمایت از حقوق انسانی این روحانی مبارز عربستانی صورت گرفت.
با این حال وزارت کشور عربستان اعلام کرد شیخ باقر النمر صبح دیروز اعدام شد.

منبع: فارس


علمای بحرین درباره اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی توسط رژیم سعودی بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش مشرق به نقل از المنار، علمای بحرین با صدور بیانیه ای به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی توسط رژیم سعودی را محکوم کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

(وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ)

در شرایط حساس منطقه و زمانی که هر علاقمندی به منافع امت اسلام و کشورهای اسلامی باید به ندای عقل و دین پاسخ دهد، روند اعدامها به صورتی تشدید می یابد که هشدار آینده ای خطرناک را می دهد.

سیاست تشدید مجازات علیه معارضان تا حد اعدام و حبس ابد همانند آنچه ما در بحرین شاهد آن هستیم، سیاست غلطی است. این خیال باطل است که گمان کنیم این مجازاتها ملتها را ساکت یا صداهایی که خواستار احقاق حقوق و اصلاحات از طریق راههای صلح آمیز هستند خاموش می کند.

جرم شیخ نمر چه بود و به چه جرمی کشته شد؟ آیا او کسی را کشته بود یا دست به اقدامات تروریسمی زده بود که به خاطر آن مجازت شود؟ آیا شیخ نمر به فساد دعوت کرده بود و خواستار ارتکاب آن شده بود؟ تنها کاری که شیخ نمر کرده بود دعوت به اصلاحات از طریق شیوه های صلح آمیز بود و او صراحتا در حرف و عمل با خشونت مخالفت کرده بود و همه سخنان و مواضعش گواه این امر است.

ما قتل انسان بیگناه را محکوم و مقامات سعودی را مسئول پیامدهای آن می دانیم.

رژیم سعودی روز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیت‌های شیعی‌ عربستان و در رأس آنها شیخ نمر باقر النمر به‌اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.

آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به‌نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبدالکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

مسلمانان کشورهای مختلف، گروه‌های مختلف سیاسی، حزبی و شخصیت‌های مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را به‌جرم مطالبه حقوق مشروع و غصب‌شده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

[h=3]خشم جهان و سکوت غرب در مقابل عربستان[/h] جهان > خلیج‌ فارس - مقام‌های عربستان با اعدام شیخ نمر باقر النمر در محاصره آتش خشم و انتقادهای مردم جهان گیر افتاده‌اند اما در مقابل نقض حقوق بشر عربستان، کشورهای غربی و نهادهای بین‌المللی تنها در حد «ابراز نگرانی» همیشگی خودشان باقی مانده‌اند.
مقام‌هاي عربستان حتي از ترس اعتراض‌هاي گسترده پيكر رهبر شيعيان عربستان را به خانواده‌اش تحويل نداده‌ و اعلام كرده‌اند او را بدون حضور بستگانش در نقطه‌اي نامشخص به خاك سپرده‌اند. محمد نمر، برادر شيخ نمر، مرد معترض همه سال‌هاي گذشته به رژيم سعودي گفته است كه مسئولان امنيتي در تماس به خانواده‌اش گفته‌اند پيكر شهدا را در قبرستان مسلمانان دفن كرده‌اند.
طي 24ساعت از زمان اعلام خبر اعدام اين روحاني شيعه توسط وزارت كشور عربستان اما همه دنيا مخالفت خود را با رژيم آل سعود و پرونده قطور نقض حقوق بشر اين كشور اعلام كرده‌اند.به‌دنبال اعتراض شنبه شب در ايران، شرق عربستان، بحرين، پاكستان و... روز گذشته هم تظاهرات مردمي در محكوميت عربستان ادامه پيدا كرد. ده‌ها نفر از مسلمانان انگليس با تجمع در مقابل سفارت عربستان در پايتخت اين كشور به اعدام شيخ نمر باقر النمر، روحاني برجسته شيعه و 46نفر ديگر اعتراض كردند.
در اين تجمع معترضان تصاوير شيخ نمر را در دست داشته و پلاكاردهايي را حمل مي‌كردند كه روي آنها نوشته شده بود: «مسلمانان شيعه بزرگ‌ترين قربانيان تروريسم هستند». در شهرهاي آنكارا و استانبول هم مردم با برگزاري تظاهرات اعتراض‌آميز اعدام آيت‌الله نمر باقر النمر را محكوم كردند.
در اين تظاهرات كه با وجود سرماي شديد و بارش برف برگزارشد، شركت‌كنندگان اقدام‌هاي دولت عربستان را محكوم كردند. در بحرين هم شهروندان اين كشور در اعتراض به اعدام آيت‌الله نمر در روستاهاي مالكيه، ستره، الديه و ابوصبيع تظاهرات و با سر دادن شعارهايي اين جنايت آل سعود را محكوم كردند. اين در حالي است كه دولت بحرين برگزاري هر نوع تظاهرات عليه عربستان را ممنوع كرده است.
صدها نفر از مردم هند هم با برگزاري تظاهراتي به اعدام اين عالمِ شيعي اعتراض كردند. تظاهركنندگان شعارهايي عليه رژيم آل‌سعود سردادند. عفو بين‌الملل با محكوم كردن اعدام شيخ نمر توسط دولت آل‌سعود اين اقدام را يك تسويه حساب سياسي خوانده است. سازمان‌هاي مدافع حقوق بشر نيز از افزايش اجراي احكام اعدام توسط رياض انتقاد كردند. فيليپ لوتر، مدير بخش خاورميانه عفو بين‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاري فرانسه گفت: عربستان با اعدام 47نفر ازجمله شيخ نمر باقر النمر، چهره مذهبي شيعيان اين كشور براساس «اتهامات تروريستي» به‌دنبال تسويه حساب سياسي است.

هزاران عراقي با برگزاري تظاهرات گسترده در كربلا اعدام شهيد باقر النمر به‌دست آل سعود را محكوم كردند. معترضان در شهر كربلا از مقامات عراقي خواستند تا در واكنش به اعدام شيخ نمر باقر النمر، روحاني شيعه عربستاني به‌دست آل سعود سفارت عربستان در عراق را ببندند و روابطشان با عربستان را كاهش دهند. آيت‌الله سيستاني، مرجع عاليقدر شيعيان عراق هم در پيامي كه در سايت رسمي ايشان قرار داده شده، شهادت شيخ نمر و جمعي از مردم منطقه قطيف عربستان را تسليت گفته است.
در اين پيام آمده است: «ما اين اقدام را محكوم كرده و به شما به‌ويژه به خانواده‌هايي كه فرزندان خود را در اين اقدام از دست داده‌اند تسليت مي‌گوييم و از خداوند بزرگ مي‌خواهيم كه اين شهداي بي‌گناه را مشمول رحمت خود كرده و با اولياي خدا، محمد(ص) و خاندان پاكش محشور كند.» مقتدي صدر، يكي از رهبران شيعيان عراق هم در بيانيه‌اي از دولت اين كشور خواسته تا «از گشوده شدن سفارت عربستان جلوگيري كند».
عربستان سعودي به تازگي پس از ۲۵ سال سفارتخانه خود را در بغداد بازگشايي كرد. صدر در بيانيه خود همچنين مردم را به برپايي تظاهرات اعتراضي عليه عربستان فراخوانده است. حيدر عبادي، نخست‌وزير عراق نيز اعدام شيخ نمر توسط عربستان را محكوم كرده است. عبادي در بيانيه‌اي اعلام كرد كه خاموش كردن صداهاي مخالف و اعدام مخالفان «هيچ‌چيز جز تخريب بيشتر به همراه نخواهد داشت».

  • واكنش نرم آمريكا، اروپا و سازمان ملل
در ميان خشم جهاني اما كشورهاي غربي و سازمان ملل واكنش منفعلانه‌اي نسبت به نقض حقوق بشر در عربستان داشته‌اند. آلمان و فرانسه به‌طور كلي اعدام‌ها در عربستان را محكوم كردند. وزارت امور خارجه آمريكا در بيانيه‌اي با درخواست از عربستان براي اجازه ابراز عقايد مخالف اعلام كرد:
ما پيش‌تر نيز درباره فرايندهاي حقوقي در عربستان ابراز نگراني كرده‌ و اين نگراني‌ها را به اطلاع عالي‌رتبه‌ترين مقام‌هاي دولت اين كشور رسانده‌ايم. جان كربي، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا همچنين در اين بيانيه گفت: بر اين خواسته خود تأكيد داريم كه دولت عربستان بايد به حقوق بشر احترام بگذارد و از آن محافظت كند و از اعمال رويه‌هاي قضايي شفاف و عادلانه در تمامي پرونده‌ها اطمينان حاصل كند. در اين بيانيه همچنين هشدار داده شده كه اعدام شيخ نمر، روحاني برجسته شيعه و فعال سياسي خطر تشديد تنش‌هاي فرقه‌اي را در زماني ايجاد كرد كه لازم است اين تنش‌ها فورا كاهش يابند.
بان‌كي مون، دبير كل سازمان ملل متحد هم در موضع نرم مشابهي گفته است كه اعدام شيخ نمر در عربستان سعودي وي را «عميقا نگران» كرده است. سخنگوي بان كي مون در بيانيه‌اي اعلام كرد: «اعدام شيخ نمر براساس محاكماتي صورت گرفته كه نگراني‌هايي جدي درباره ماهيت اتهامات و منصفانه بودن روند دادگاه وجود داشته است.» اين در حالي است كه هيأت علماي الازهر با حمايت از اقدام سعودي‌ها در اعدام شيخ نمر، احكام صادره از سوي تشكيلات قضايي آل سعود را مطابق با «شريعت و عادلانه» خوانده است!
فدريكا موگريني، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا هم تنها نسبت به اقدام عربستان ابراز نگراني شديد كرده است. مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، ضمن تأكيد بر نگرش منفي اتحاديه اروپا به حكم اعدام به‌طور كل، اعلام كرده كه اعدام شيخ نمر نگراني‌هايي جدي را در مورد آزادي بيان و احترام به حقوق بنيادين مدني و سياسي در عربستان سعودي بر مي‌انگيزد.

  • سيد حسن نصرالله: از خون شيخ نمر نمي‌گذريم
سيدحسن نصرالله، دبير كل حزب‌الله در سخنراني ديروز خود تأكيد كرد: اعدام شيخ نمر رخدادي نيست كه بتوان از آن گذشت كرد. نصرالله با اشاره به اينكه خون شيخ نمر دامن آل‌سعود را خواهد گرفت، گفت: عربستان‌سعودي با عدالت‌خواهي و شجاعت شيخ نمر مشكل داشت. نصرالله همچنين با تأكيد بر اينكه شيخ نمر النمر از دانش‌آموختگان مكتب كربلا بود، تأكيد كرد:
اين اعدام پيامي با خون است كه مي‌گويد نظام عربستان برايش نه افكار عمومي عربي، اسلامي و بين‌المللي اهميت دارد و نه احساسات دوستان خود يا صدها ميليون مسلمان كه احساساتشان جريحه دار شده است. نصرالله گفت: آنها مي‌گويند كه ما نظامي هستيم كه تحمل هيچ انتقادي را نداريم؛ يا در مملكت ما به‌عنوان گوسفند زندگي كنيد يا همچون گوسفندان قرباني شويد و عربستان از طريق اين كشتار و اعدام وارد فتنه شده و اين فتنه عرصه‌هاي خطرناكي را ايجاد مي‌كند.
وي تأكيد كرد: در عربستان وضعيت به‌گونه‌اي شده است كه هر كس سخن بگويد، اعدام مي‌شود؛ با وجود اين، مقامات سعودي همچنان به‌خود اجازه مي‌دهند تا از اصول آزادي و حقوق بشر سخن بگويند. نصرالله با هشدار درباره اينكه سعودي‌ها به‌دنبال ايجاد اختلاف شيعه و سني هستند، گفت: اين توطئه‌اي است كه رژيم سعودي همواره به آن دل‌خوش كرده است.

align: center

[TD="class: news_title"]تصویر دیده نشده شهید آیت الله نمر + عکس[/TD]
[TD="align: center"][/TD]
[TD="class: news_desc"]شهیدخبر(شهیدنیوز): در حالی که رسانه های سعودی از دیروز و پس از اعدام آیت الله النمر با منتشر کردن اتهامات واهی اعدام این عالم شیعه را به حق می دانند و او را یک تروریست طالب دنیا معرفی می کنند. حالا شیعیان عربستان با منتشر کردن تصاویری از این شیخ شهید و منزلش اعلام کردند آیا یک انسان طالب دنیا چنین منزلی دارد و اینگونه زندگی می کند؟[/TD]
[TD="class: news_body"]در حالی که رسانه های سعودی از دیروز و پس از اعدام آیت الله النمر با منتشر کردن اتهامات واهی اعدام این عالم شیعه را به حق می دانند و او را یک تروریست طالب دنیا معرفی می کنند. حالا شیعیان عربستان با منتشر کردن تصاویری از این شیخ شهید و منزلش اعلام کردند آیا یک انسان طالب دنیا چنین منزلی دارد و اینگونه زندگی می کند؟
[/TD]

[=arial]

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا رسول الله(ص)





[=arial]

السلام علیک یا امیرالمومنین (ع)

السلام علیکم یا اهل بیت نبوه (ع)

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)

آجرک الله یا صاحب الزمان(عج)



================================

[=arial]عالم جهان اسلام،شهید نمر




#الشیخ_نمر_النمر
#شهید_نمر_النمر
#شهید_نمر
#اسلام
#امت
#اتحاد
#مصیبت
#شهادت
#نمر
#شیخ
#رهبر
#آیت_الله
#شیعیان
#شیعه
#سنی
#اختلاف
#مسلمان
#عالم
#علما
#خون
#النمر
#باقر
#حقوق_بشر
#اعدام
#عربستان
#عرب
#فجیع
#آل_سعود
#ننگ
#سقوط
#جنایت
#غیر_قانونی
#یهود
#نسب
#نسب_آل_سعود
#نسب_یهودی_آل_سعود
#nimr
#Nimr_Baqr_al_Nimr
#saudi
#saudi_arabia
#murder
#human_right

[h=1]نمر انگلیسی نبود![/h]
[h=2]شیخ شهید را نمی توان با جریانی اقلیت از شیعیان در مشی یکسان دانست او انگلیسی نبود![/h]


فرق نمر با برخی از شیعیان در چیست؟ چه چیزی باعث می شود به شیخ شهید به عنوان یک اسوه مقاومت و استقامت نگاه کنیم؟ آنهم اسوه ای متفاوت.
شیخ "نمر باقر النمر" روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر "العوامیه" در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده ای اهل علم و دین، به دنیا آمد که از آن علمایی چون "آیت الله شیخ محمد بن ناصر آل نمر" (قدس سره) و خطبای حسینی چون جدش حاج "علی بن ناصر آل نمر" سر بر آورده بودند.
تحصیلات مقدماتی خود را در همان شهر العوامیه به پایان رساند و در سال 1400 هجری قمری مصادف با 1989 میلادی، برای آشنایی نزدیک تر با انقلاب اسلامی ایران و تحصیلات حوزوی ابتدا به ایران مهاجرت کرد تا در تهران در حوزه علمیه حضرت قائم(عج) حضور پیدا کند که در همان سال توسط آیت الله سید محمدتقی مدرسی در تهران تأسیس شده بود.
هنر است که یک انسان بتواند در دل خطر روشنگری کرده، حق را تشخیص داده بیانش کند و بر آن ایستادگی ورزد نه اینکه کلیومترها دور تر، اختلاف افکنی کند و به جای تشخیص حق در پازل اسلام هراسی و اسلام ستیزی غرب بیفتد

شیخ نمر پس از 10 سال تحصیل در حوزه علمیه حضرت قائم(عج)، عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب(ع) برای ادامه تحصیلات حوزوی و علوم دینی نام نوشت و در حضور اساتید این حوزه به تحصیل پرداخت. همچنین اخلاق را نزد آیت الله شیرازی در شهر مقدس قم فراگرفت و به این ترتیب به درجات بسیار بالایی در اجتهاد است دست یافت و اجازه تدریس در مراکز علوم دینی و مذهبی را پیدا کرد.
شیخ نمر سال ها اداره حوزه علمیه حضرت قائم(عج) در تهران و سوریه را برعهده داشت و تلاش بسیاری برای توسعه و پیشرفت این مراکز انجام داد.
پس از بازگشت به عربستان مرکز مذهبی "الإمام القائم(عج)" را نیز در العوامیه تأسیس کرد که در واقع سنگ بنای "مرکز اسلامی" در سال 1422 هجری قمری مصادف با 2011 میلادی بود.( مشرق)
در دل این زندگی نامه کوتاه رسم وشیوه یک طلبه و ارتقای او مانند بسیاری از مجتهدان و علمای دیگر به چشم می خورد. او هم مانند بسیاری دیگر از طلبه ها چند سالی را در کشورهای مختلف به تحصیل علم پرداخته و بعد در کسوت هدایت و تبلیغ برآمده است اما نقطه ای که زندگی وی را از سایرین متفاوت تر می کند موضوع هجرت و جهاد در زندگی وی است. شیخ نقطه تبلیغ و زندگی خود را در کنار اقلیت مظلوم عربستان انتخاب می کند او می توانست در تهران یا سوریه مانده و در یک محیط آرام گذران عمر کرده و به تبلیغ دین بپردازد اما او میدان جهاد و وظیفه تبلیغی خود را بدون هیچ محافظه کاری و فرصت طلبی میان اکثریتی وهابی انتخاب کرد، رژیمی کودک کش که قطعاً صدای مخالف را بر نمی تابید اما این باعث نشد او ذره ای در انتخاب مسیر خود دچار تردید شده و یا گام هایش ست گردد. این موضوع را خود در میان خطبه ها و سخنرانی های صریح و تاثیرگذارش به وضوح نشان می دهد.
معیار محک شیعه راستین و اهل بصیرت بودن این است که مانند شیخ شهید در میان دشمن دم از حق بزنی، ایستادگی کنی ودر راستای منافع جهان اسلام قدم برداری نه اینکه در میان آرامش حتی میان شیعیان نیز تفرقه افکن باشی و بازی خود جریان سازی غرب

در واقع زندگی براساس عقیده و جهاد در دل خطر ، شیخ نمر را متفاوت کرده است. کاری که او را به عنوان یک شاگرد ممتاز در مکتب اسلام ناب محمدی نشان می دهد و وی را متفاوت از شیعیان انگلیسی نشان می دهد افرادی که با ادعای اسلام گرایی اما در برابر قتل عام شیعیان سکوت می کنند و در کیلومتر ها دور از مرکز وهابیت و یا مرکزهای زندگی اهل تسنن بر طبل تفرقه و اختلاف با این مذهب می کوبند این در حالی است که شیخ نمر در دل وهابیون علاوه بر حفظ روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با ظالم، منادی وحدت در جهان اسلام و روشنگری از سیاست های تفرقه افکنانه بود و این هنر است که یک انسان بتواند در دل خطر روشنگری کرده، حق را تشخیص داده، بیانش کند و بر آن ایستادگی ورزد نه اینکه کلیومترها دور تر، اختلاف افکنی کند و به جای تشخیص حق در پازل اسلام هراسی و اسلام ستیزی غرب بیفتد.
هر انسان آزاده و حق طلبی تفاوت تبلیغ و ایستادگی بر حق با حفظ بصیرت و تکیه بر ایمان را با سکوت و اختلاف افکنی با تکیه بر جیب انگلیسی ها متوجه خواهد شد. معیار محک شیعه راستین و اهل بصیرت بودن این است که مانند شیخ شهید در میان دشمن دم از حق بزنی، ایستادگی کنی و در راستای منافع جهان اسلام قدم برداری نه اینکه در میان آرامش حتی میان شیعیان نیز تفرقه افکن باشی و بازی خود جریان سازی غرب.
تفاوت شیخ نمر با جریان اقلیت شیعیان انگلیسی تفاوت اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی است، اسلام مطالبه گر با اسلام سازشگر. فقدان این شیخ شهید قطعا ثلمه ای است در جریان مقاومت و جهان اسلام که با ادامه دادن راه و تفکر ایشان توسط شاگردان می توان آن را جبران کرد.

[h=1]جنایتی که برای آل سعود بسیار گران تمام خواهد شد[/h]
[h=2]به روح پرفتوح شیخ نمر و یارانش درود می فرستیم و نیل به این فیض عظیم را به آن شهیدان و مسلمانان جهان تبریک عرض می کنیم و برای این موفقیت به دست آمده که همان عمل به قرآن و سیره ی نبوی در مبارزه با ظلم و ستم است بسیار خرسندیم.[/h]
خبر شهادت شیخ نمر قلب هر انسانی را جریحه دار کرد. اما غم ما نه برای شهادت شیخ است؛ برای حضور و سلط گرگ صفتانی است که می کُشند و می درند و با دهانی خون آلود زوزه می کشند. ما را از بابت شهادت شیخ، هیچ غمی نیست؛ چرا که خوب می دانیم او نه اولین کشته راه حق است و نه آخرین آن؛ حق خواهی و حق گویی در خفقان، هزینه اش خون است و ما در این رشته صاحب عنوانیم. ما فرزندان مکتبی هستیم که «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیكَ» [1] راه و شعار آن است و این شهدا سند افتخارات ما.
به روح پرفتوح شیخ نمر و یارانش درود می فرستیم و نیل به این فیض عظیم را به آن شهیدان و مسلمانان جهان تبریک عرض می کنیم و برای این موفقیت به دست آمده که همان عمل به قرآن و سیره ی نبوی در مبارزه با ظلم و ستم است بسیار خرسندیم.
اما در آن سو، کسانی هستند که امروز جهان اسلام از جنوب یمن تا شمال سوریه و از شرق افغانستان تا غرب آفریقا در آتش فتنه آنها می سوزند. جنایات سعودی از بس که عیان است نیاز به هیچ بیانی ندارد؛ اما این جنایت اخیر آنها؛ یعنی به شهادت رساندن شیخ نمر و یارانش به نظر پایان دیگری خواهد داشت؛ پایانی که قرآن و روایات از آن خبر داده است.
[h=2]دیدگاه اسلام درباره ظلم[/h] امام باقر علیه السلام فرمود: هنگامى كه لحظه شهادت پدرم امام سجاد علیه السلام فرا رسید، مرا به سینه خود چسبانید؛ سپس فرمود: فرزندم! تو را به همان چیزى سفارش مى كنم كه پدرم هنگام شهادتش به من سفارش كرد و فرمود كه پدر او نیز همان را به ایشان سفارش كرده است. فرمود: « یا بُنَیَّ، إیّاكَ و ظُلمَ مَن لا یَجِدُ علَیكَ ناصِرا إلّا اللّهَ » فرزندم! مبادا به کسی ظلم کنی که در برابر تو یاورى جز خدا نمى یابد

در مکتب وحی، هر نوع ظلمی ممنوع است و حرام است و سرانجامی جز نکبت و خواری در انتظار ظالم نیست. قرآن کریم هم از بدعاقبتی ظالمان خبر داده است: «لا یُفْلِحُ الظَّالِمُونَ : ستمگران رستگار نخواهند شد» (قصص:37) و هم از اینکه خدا کاری خواهد کرد که آنها به هدفشان نرسند: «اللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمینَ» (آل عمران:86)
پلیدی ظلم و عواقب آن برای ظالم وقتی به اوج می رسد که ظلم نسبت به کسی باشد که او دادرسی جز خدا ندارد. در این صورت، سیلی ایی که خدا می زند به مراتب محکم تر و دردناک تر از ظلمهای دیگر است.
امام باقر علیه السلام فرمود: هنگامى كه لحظه شهادت پدرم امام سجاد علیه السلام فرا رسید، مرا به سینه خود چسبانید؛ سپس فرمود: فرزندم! تو را به همان چیزى سفارش مى كنم كه پدرم هنگام شهادتش به من سفارش كرد و فرمود كه پدر او نیز همان را به ایشان سفارش كرده است. فرمود: «یا بُنَیَّ، إیّاكَ و ظُلمَ مَن لا یَجِدُ علَیكَ ناصِرا إلّا اللّهَ » فرزندم! مبادا به کسی ظلم کنی که در برابر تو یاورى جز خدا نمى یابد. (کافی 2/331)
روشن است که امام معصوم حتی ذره ای هم به کسی ظلم نمی کند و این نهی، برای بیان اهمیت شدت مسأله است.
اهمیت ویژه این نهی، برای عواقب ویرانگر آن است؛ یعنی اگر کسی به انسان بی یاوری که جز خدا کسی را ندارد ظلم کرد باید منتظر مجازات سختی باشد که به خواست خدا گریبان او را خواهد گرفت.
در فرهنگ دینی دعایی وجود دارد به نام دعای مظلوم (دعوة المظلوم) که در ادبیات فارسی به آن می گوییم آه مظلوم. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: بترسید از آه مظلوم؛ زیرا آه او، موانع استجابت را درنوردیده بالا می رود تا به محضر الهی برسد. خدای متعال به فرشتگان امر می کند: آن را بالا بیاورید تا من آن را اجابت كنم. (کافی 2/509) ناگفته پیداست دعایی را که خدا بی واسطه مستجاب کند سریع و قاطع خواهد بود و کسی را یارای ممانعت از آن نیست.
چشمه ای از این برخورد بهت آور الهی با فرعونیان صورت گرفت؛ فرمود: «پس فرعون و سپاهیانش را گرفتیم و در دریا افكندیم پس با تأمل بنگر كه سرانجام ستمكاران چگونه شد؟» (قصص:40)
آنگاه درباره ظالمانی که مانند فرعون و آل سعود که فریفته قدرت پوشالی و ثروت خیالی خود شده اند و با دل بستن به زر و زور، ستم می کنند این تذکر مهم را می دهد که:
چرا در زمین (بین آثار برجا مانده از گذشته) گردش نمی کنند تا ببینند سرانجام كسانى كه پیش از اینان زندگى مى كردند و از اینان نیرومندتر بودند چه شد؟ (فاطر:44)؛ یعنی در مجازات ستمکاران خدا هیچ توجهی به زر و زور خیالی آنها ندارد و به وقتش سیلی محکمی به آنها می زند.
بر این اساس اگر کسی مظلوم واقع شد و یاوری جز خدا نداشت و در آن تنهایی وانفسا، خدا را صدا زد تردیدی نیست که خدا به سبکی که در تاریخ مانده است داد مظلوم را خواهد ستاند.
مواردی از این نوع برخورد را قرآن کریم گزارش کرد که برخورد با فرعون ظالم یکی از آنهاست. در داستان ظلم فرعونیان، خدای متعال ظلم آنها را دید و دعای موسی(ع) و ناله مظلومان بنی اسرائیل را شنید و بی توجه به قدرت و ثروت فرعونیان، در کمترین زمان ممکن طومار زندگی آنها را در هم پیچید.
مواردی را هم در عصر حاضر به چشم خود دیدیم که اگر آل سعود به آیه 44 فصلت" وَ لَوْ جَعَلْناهُ قُرْآناً أَعْجَمِیًّا لَقالُوا لَوْ لا فُصِّلَتْ آیاتُهُ ءَ أَعْجَمِیٌّ وَ عَرَبِیٌّ قُلْ هُوَ لِلَّذینَ آمَنُوا هُدیً وَ شِفاءٌ وَ الَّذینَ لا یُؤْمِنُونَ فی آذانِهِمْ وَقْرٌ وَ هُوَ عَلَیْهِمْ عَمًی أُولئِکَ یُنادَوْنَ مِنْ مَکانٍ بَعیدٍ " ؛" و اگر [ این کتاب را ] قرآنی غیر عربی گردانیده بودیم ، قطعاً می گفتند: «چرا آیه های آن روشن بیان نشده؟ کتابی غیر عربی و [ مخاطبِ آن ] عرب زبان؟» بگو: «این [ کتاب ] برای کسانی که ایمان آورده اند رهنمود و درمانی است ، و کسانی که ایمان نمی آورند در گوشهایشان سنگینی است و قرآن بر ایشان نامفهوم است ، و [ گویی ] آنان را از جایی دور ندا می دهند! " ؛ عمل می کرد و با چشم عبرت به آن وقایع می نگریست امروز شاهد این ددمنشی ها از سوی آنها نبودیم.

[h=2]شواهد تاریخ بر معرفی ظالمان و ستمگران[/h] داستان صدام و جنایتهای او و در نهایت انتقام خدا از او، نمونه دیگری برای عملی شدن این قانون الهی است.
شاید جدیدترین این داستانهای پندآموز که قرآن کریم به عبرت پذیری از آنها دعوت می کند داستان «مرسی» رئیس جمهور مخلوع مصر باشد.
در مکتب وحی، هر نوع ظلمی ممنوع است و حرام است و سرانجامی جز نکبت و خواری در انتظار ظالم نیست. قرآن کریم هم از بدعاقبتی ظالمان خبر داده است: «لا یُفْلِحُ الظَّالِمُونَ : ستمگران رستگار نخواهند شد

مرسی در چهارم تیر ماه 1391 به عنوان رئیس جمهور مصر معرفی شد. سیاست خصمانه اش نسبت به مسلمانان آزاده و همسویی او با جریانهای تکفیری در سخنان و تصمیماتش روز به روز بیشتر آشکار شد تا در نهایت با چراغ سبز مرسی یکی از بزرگترین جنایات دوره صدارتش رخ داد. آن جنایت، اقدام ۵ هزار تکفیری وهابی در حمله به روستای محل زندگی «شیخ حسن شحاته» رهبر شیعیان مصر در روز میلاد امام زمان(عج) بود که به شهادت فجیع وی و دو برادرش منجر گردید.
شهادت شیخ مظلوم شحاته و دو برادرش همان کاری بود که وعده خدا را محقق کرد و سیلی سخت خدا را بر صورت مرسی و اخوانی ها و دیگر همراهان او نواخت. در «کمتر از ده روز» به یکباره ورق برگشت و مرسی و اخوانی های طرفدارش از تخت به زیر آمدند. آنها شیخ شحاته را در نیمه شعبان شهید کردند و 9 روز بعد؛ یعنی 24 شعبان حکومت مرسی بر باد شد و او را از کاخ درآورده به قفس کردند.
همان وقت البرادعی گفت: «شهادت شحاته همچون زلزله ای زمین زیر پای اخوان المسلمین و مرسی را به لرزه درآورد و آنها را این خون، سرنگون کرد.» (تسنیم، خبر 92085)
[h=2]نتیجه:[/h] دیروز خون مظلومی به نام شیخ شحاته گریبان گرفت و امروز خون مظلومی دیگر به نام شیخ نمر و یاران شهیدش و ما منتظریم؛ با یقین کامل هم منتظریم تا آنچه از آیات و روایات و وقایع گذشته تا به امروز نقل شد در مورد این خون محقق شده و گریبان آل سعود را بگیرد. ما باور داریم باوری مبتنی بر آیات و روایت و آنچه دیده ایم که خون به ناحق ریخته شیخ شهید برای آل سعود، بسیار گران تمام خواهد شد.


[/HR] پی نوشت :
1. جمله ای از زیارت اربعین است که دربار امام حسین علیه السلام می گوید: خونش را در راه خدا نثار کرد تا مردم را از گمراهی و ناآگاهی نجات دهد.

[h=1]خوشحالی نخست وزیر بحرین از اعدام شیخ نمر[/h]

[=Droid Arabic Naskh]نخست وزیر رژیم آل خلیفه با صدور بیانیه ای در حمایت از اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر، مدعی شد این اقدام سعودی ها حمایت از اسلام و مسلمانان و تلاش برای مبارزه با عاملان نا امنی و ثبات در امت اسلام است!

http://shia.shafaqna.com/FA/IR/347105


[=Droid Arabic Naskh]« اللهم اللعن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک »

چرا فاجعه منا در مجامع بين المللي پيگيري نشد ؟ چرا از سعودي ها بواسطه جنايت مسلمي كه مرتكب شدند شكايت نشد ؟

اگر چنين اتفاقي همان زمان مي افتاد نه شيخ نمري شهيد ميشد و نه سعودي ها به خود جرات ميداند از جنايت زاريا حمايت كند قضيه يمن سوريه و عراق هم تحت تاثير اين مساله قرار ميگرفت و نه اينكه در هيچ زماني زبان هتاكي دراز ميشد و نه كسي از او حمايت ميكرد .

آيا كسي هست پاسخ قانع كننده اي به اين سوال بدهد ؟

واکنش ها به شهادت شیخ نمر چهره های سیاسی و مذهبی جهان اسلام با محکوم کردن اقدام آل سعود در به شهادت رساندن شیخ باقر النمر، این جنایت را عامل تسریع در فروپاشی حکومت عربستان دانستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پس از آنکه وزارت کشور عربستان از به شهادت رساندن شیخ باقر النمر و 46 نفر دیگر خبر داد، چهره های مطرح مذهبی و سیاسی و کارشناسان مختلف به این اقدام واکنش نشان دادند. * نوری مالکی: خون شیخ نمر، آل سعود را سرنگون می کند نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد: جنایت اعدام شیخ النمر سبب براندازی رژیم سعودی می شود، همانگونه که جنایت اعدام شهید صدر رژیم صدام را برانداخت. * عصائب الحق: آل سعود به غربی ها خدمت می کند جنبش عصائب اهل الحق عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اعدام شیخ النمر در ادامه جنایات آل سعود و در راستای خدمت به طرح های غربی ها برای تجزیه منطقه ای از طریق دامن زدن به درگیری ها است. * نماینده مجلس کویت: شیخ نمر تاوان شجاعتش را داد صالح عاشور نماینده پارلمان کویت اعلام کرد: شیخ نمر باقر النمر، مکانی را منفجر نکرده و قاتل کسی نیست فقط خواستار برقراری آزادی و حقوق بود.سلاح وی کلمه است نه خشونت.وی تاوان شجاعت خود را داد. * مجلس اعلای عراق: سازمان ملل به مسئولیتش عمل کند مجلس اعلای اسلامی عراق روز شنبه در بیانیه ای با محکومیت اعدام آیت الله شیخ النمر افزود که قتل آیت الله النمر بدون شک تاثیرات منفی بر صلح و امنیت منطقه ای خواهد داشت و باعث افزایش تنش ها در منطقه می شود. مجلس اعلای اسلامی عراق به رهبری سید عمار حکیم از سازمان همکاری های کشورهای اسلامی، موسسه الازهر مصر، سازمان ملل و سازمان بین المللی دفاع از حقوق بشر و همه علمای دین خواسته است که در این برهه به مسئولیت خود در قبال رژیم عربستان سعودی که می خواهد به بدترین روش های ممکن، مشکلات اش را حل کند، عمل کنند. * داور الفتوای اهل سنت عراق: خون شیخ نمر ما را متحد می کند عامر البیاتی سخنگوی دار الفتوی اهل تسنن عراق ضمن درخواست خویشتنداری امت اسلامی افزود: خون شیخ النمر ما متحد خواهد کرد همانطور که خون امام حسین(ع) ما را متحد کرد. * مقتدا صدر: سفارت عربستان را ببندید رهبر جریان صدر عراق ضمن درخواست برگزاری تظاهرات در اعتراض به اعدام شیخ النمر، از دولت عراق خواست که سفارت عربستان در بغداد را تعطیل کند. * انصارالله یمن: آل سعود جزای کارش را می بیند جنبش انصارالله یمن با محکوم کردن این اقدام آل سعود، آن را نشانه دیگری از ضدیت حکام عربستان با اسلام دانست و تاکید کرد سعودی ها سزای این جنایت را خواهند دید. * نماینده پارلمان عراق: آل سعود به دنبال دامن زدن به اختلافات فرقه ای است هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر و نماینده پارلمان عراق تصریح کرد با حزن و اندوه فراوان خبر اقدام مقامات سعودی در اعدام شیخ مجاهد نمر باقر النمر را به سبب مخالفت وی با رژیم حاکم بر عربستان دریافت کردیم. همچنین، رئیس فراکسیون اکثریت پارلمان عراق تاکید کرد این اقدام عربستان با هدف برافروختن آتش اختلاف میان شیعه و سنی صورت گرفته است. * تعطیلی و تجمع در حوزه های علمیه مراجع تقلید، علما و اساتید حوزه علمیه قم در پی اعتراض به اعدام شیخ نمر باقر النمر دروس فردا یکشنبه خود را تعطیل کردند. آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اعلام خبر تعطیلی حوزه های علمیه سراسر کشور در روز یکشنبه، افزود تجمع عظیم روحانیون، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم فردا از ساعت 10 صبح در مسجد اعظم قم برگزار می شود. مدیر حوزه های علمیه کشور این اقدام ظالمانه عربستان سعودی را محکوم و اظهار داشت: این اقدام عربستان سعودی نشان از عمق قصاوت و دشمنی با امت واحده اسلام است. * آیت الله نوری همدانی:اهل سنت و شیعه همه در برابر این فاجعه عکس العمل نشان دهند. آیت الله نوری همدانی امروز با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها از عربستان خواسته بودند که شیخ نمر اعدام نشود، افزود: اعدام شیخ نمر دهن کجی به شیعه و سنی در سوریه، عراق، ایران، لبنان و دیگر کشورهاست. وی بر لزوم بیداری و هوشیاری مسلمانان و استقامت و پایداری آنان تاکید کرد. آیت الله نوری همدانی عربستان سعودی را دارای مذهب خرافی دانست و گفت : آنان با حمایت گروه های تروریستی و تکفیری چون داعش و بوکوحرام ، می خواهند اسلام را بدنام کنند و اسلام را دین خشونت نشان دهند در حالیکه پیامبر اسلام رحمت للعالمین است. وی افزود : رژیم آل سعود نوکر آمریکا و صهیونیست هاست و داشتن چنین مسلک و مذهب خرافه ای برای مسلمانها باعث تاسف است. آیت الله نوری همدانی گفت : همه ممالک اسلامی باید در این خصوص تصمیمی قاطع بگیرند که چه کار باید کرد. * امام جمعه اصفهان: سفارت عربستان باید بسته شود امام جمعه موقت اصفهان با محکوم کردن اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان گفت: تمام کشورهای اسلامی به خصوص جمهوری اسلامی با تجدید نظر در روابط دیپلماسی با آل سعود سفارتخانه این کشور را تعطیل کنند. حجت الاسلام محمد تقی رهبر تصریح کرد: این اقدامات در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی کم نبوده و ماشاهد شهدایی همچون ستاری ها و سعیدی ها بودیم. قطره های خون شهدا از جمله شیخ النمردر این راه مقدس به خصوص در رابطه با مبارزه با کفر واستکبار هزاران و صدها نفر جان فشان بسیجی را می رویاند که در راه خدا خون پاک شان را نثار کنند. امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر این که رژیم خونخوار آل سعود با اعدام شیخ النمر گور خود را کند اذعان داشت: این رژیم تاکنون ظلم های بسیاری بر شیعیان کشورش ومردم یمن انجام داده همچنین در فتنه های تروریست پروری نیز نقش مهمی را ایفا می کند. * آیت الله خاتمی: این خون های پاک گریبان آل سعود را می گیرد آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اعدام شیخ نمر در زنجیره های جنایات آل سعود به عنوان لکه ننگ ابدی برای این حکومت باقی خواهد ماند. آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه اعدام شیخ نمر اولین جنایت، جنایتکاران آل سعود نیست، خاطرنشان کرد: زخم عمیق حادثه جانسوز منا هنوز از روی قلب جهان اسلام بر طرف نشده، حکومت آل سعود یک سال است که با وحشی گری مردم مظلوم و بی دفاع یمن را قتل عام کرده اند که اینها جزء لنکه ننگ این حکومت محسوب می شود. خطیب موقت جمعه تهران تصریح کرد: بی تردید این خون های پاک گریبان حکومت آل سعود را می گیرد و آنها را از صحنه روزگار پاک خواهد کرد. از جهان اسلام این انتظار می رود که با خروش اسلامی اعتراض خود را به این دولت جنایتکار برآورند و از این شیخ فداکار و شجاع تجلیل کنند. حسین رویوران * رویوران: سعودی ها از وحشت شکست دست به این جنایت زدند حسین رویوران، کارشناس مسائیل سیاسی هراس آل سعود از شکست در یمن را یکی از دلایل این اقدام دانست و افزود: آنها در عرصه جنگی که در یمن به پا کرده اند نه تنها به اهداف اولیه خود نرسیده اند، بلکه باعث اتحاد یمنی ها شده و استان های جنوبی عربستان را نیز عملا از دست داده اند. * سیدافقهی: تاریخ ثابت می کند که این خون ها کاخ آل سعود را میران می کند هادی سیدافقهی کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه نیز با بیان اینکه این جنایت، تنها برعهده آل سعود نبوده و حامیانش از جمله رژیم صهیونیستی و امریکا نیز شریک این ظلمند، اظهار داشت: اگر به شهادت رساندن شهید صدر و شهید حکیم در عراق و سایر علما و رهبران مردمی در کشورهای دیگر به سود حکام بود، اعدام شیخ نمر نیز به سود آل سعود تمام می شود، اما تاریخ ثبت خواهد کرد که هماهنگونه که شهادت آن بزرگواران باعث سرنگونی ظالمان شد، شهادت شیخ نمر نیز درهای سقوط سعودی ها را باز خواهد کرد. این کارشناس سیاسی افزود: روز به روز شکست های نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جبهه های مختلف دامن آل سعود را بیش از پیش می گیرد و به همین علت آنها دست به هر جنایتی می زنند که شاید خود را از این منجلاب نجات دهند. سیداقهی اضافه کرد: این نشانه سرخوردگی و ناامیدی آل سعود است و بازتاب این اعدام و تمام خون هایی که آل سعود باعث ریختن آنهاست سیل خروشانی ایجاد خواهد کرد که کاخ حکومت آل سعود را ویران می کند. هادی سیدافقهی * مصری: این اقدام نشانه پایان حکومت ظالم عربستان است عبدالرضا مصری، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن اعدام شیخ نمر از سوی رژیم آل سعود گفت: این اقدام سعودی نشانگر پایان حکومت ظالم عربستان است. مصری افزود: مجلس شورای اسلامی در مقابل این حرکت غیر انسانی و اسلامی رژیم عربستان ساکت نخواهد نشست و از تمام توان خود برای محکومیت جنایات رژیم عربستان استفاده خواهد کرد. سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جنایات رژیم سعودی در بحرین، یمن و همچنین حمایت این رژیم از گروههای تروریستی و افراطی در کشتار مسلمانان ، از سازمان های انسان دوستانه و مجامع بین المللی خواست نسبت به جنایات آل سعود ساکت ننشینند. مصری گفت: رژیم عربستان تحمل صدای هیچ حرف حقی را ندارد و به همین خاطر اقدام به اعدام این عالم و روحانی برجسته جهان اسلام کرد. وی گفت: صدای به حق شیخ نمر هرگز خاموش نخواهد شد. * نقوی: این موضوع در مجلس پیگیری می شود عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن این اقدام ضد انسانی گفت: موضوع در کمیسیون امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد. نقوی این اقدام را یک حرکت ضد حقوق بشر و ضد مصالح و منافع جهان اسلام از سوی رژیم سعودی دانست و افزود: چنین اقدامی در جهان کم سابقه است چرا که علمای جهان اسلام مورد احترام همگان هستند و این اقدام رژیم آل سعود توهین به علمای اسلام و مسلمانان می باشد. وی اعدام شیخ نمر را "بدعتی بی شرمانه" در جهان اسلام دانست و افزود: اگر چنین بدعت هایی رواج پیدا کند علمای اسلام همیشه در معرض خطر قرار خواهند گرفت. عضو کمیسیون امنیت ملی از مجامع بین المللی طرفدار حقوق بشر و نیز سازمان کنفرانس اسلامی خواست با جدیت ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر نسبت به حرکت غیرانسانی رژیم آل سعود واکنش نشان دهند. * محمدباقر النمر: این اقدام خارج از تصور است محمدباقر النمر، برادر شیخ نمر این اقدام آل سعود را خارج از تصور مردم عربستان دانست و گفت: خارج از تصور است که این حکم اجرا شده است. وی با بیان اینکه ما خواهان آن هستیم که واکنش ها نسبت به این رویداد فجیع، از حدود مسالمت آمیز تجاوزنکند، اظهار کرد: اعدام ، واکنش منفی به دیدگاههای شیخ نمر بود و ما از همه می خواهیم که واکنش هایشان مسالمت آمیز و در چارچوب اهداف مسالمت آمیز باشد. * دعوت به تجمع مقابل سفارت عربستان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در پیامی ضمن تسلیت شهادت شیخ نمر از عموم مردم انقلابی کشورمان را به برپایی تجمع برابر سفارت عربستان دعوت کرد. در ابتدای این پیام آمده است: در کمال تاسف باخبر شدیم رهبر شیعیان عربستان آیت‌الله شیخ باقر النمر به دست حکام سفاک آل سعود به شهادت رسید. ایشان که با مدیریت منطقی و الهی خود توانسته بود خون تازه‌ای در رگ‌های شیعیان عربستان جاری کند خار چشم آل سعود بود که اکنون در جوار رحمت حق آرمیده است. در ادامه تاکید شد: رژیم خونخوار سعودی که اکنون رو به اضمحلال قرار گرفته است و برای ادامه حیات خود دست به هرکاری از جمله حمله به یمن، کودک‌کشی، سرکوب و اعدام مخالفین و ... می‌زند باید بداند که کاسه صبر آزادگان جهان لبریز گشته و اراده‌های برای نابودی آل سعود محکم‌تر گشته است. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در خاتمه ضمن عرض تسلیت این واقعه هولناک به ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و سایر مراجع معظم تقلید و شیعیان و آزادگان جهان، عموم مردم انقلابی کشورمان را به برپایی تجمع برابر سفارت عربستان دعوت می‌کند. * دانشگاه امام صادق: یکشنبه ساعت 15 مقابل سفارت عربستان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) از برگزاری تجمع دانشجویان مقابل سفارت عربستان در محکومیت اعدام شیخ نمر توسط رژیم آل سعود در روز یکشنبه 13 دی ماه خبر داد. حسنلو افزود: جنبش دانشجویی ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر اعلام می‌کند که رژیم آل سعود عواقب این جنایت خود را خواهد چشید. ملت های مسلمان و آزادی‌خواه جهان از این جنایت نخواهند گذشت. * تدابیر شدید امنیتی در عربستان همزمان با انتشار خبر اعدام "آیت الله شیخ نمر النمر" از سوی وزارت کشور عربستان تدابیر امنیتی شدیدی در مناطق مختلف این کشور از جمله مناطق شیعه نشین الشرقیه و القطیف اجرا شده است. * حقیقت پور: دستگاه دیپلماسی قطعا واکنش نشان می دهد نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آل‌سعود نتیجه خیره‌سری‌های خود را با قیام شیعیان و امت اسلامی خواهد دید. منصور حقیقت‌پور تصریح کرد: آل‌سعود اشتباه فاحش و جنایتکارانه‌ای را انجام داد که قطعا هزینه سنگین آن را که منتج به سقوط این رژیم فاسد خواهد شد دریافت خواهد کرد. وی افزود: آل‌سعود باید بداند که مسلمانان و شیعیان دنیا و حتی شیعیان داخل عربستان علیه این رژیم قیام خواهند کرد و باید به زودی منتظر برچیده شدن حاکمیت فاسد بر حجاز باشد. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه فرهنگی و دیپلماسی ما قطعا این اقدام ناجوانمردانه دژخیمان آل سعود را پاسخ داده و این عمل آنها را محکوم می‌کنند و این اعدام زمینه اشاعه فرهنگ انقلابی و ارزشی شیعه را در طغیان علیه ظالمان و ستمکاران فراهم خواهد کرد. حقیقت‌پور بیان کرد: رژیم آل سعود باید منتظر پایان حاکمیت ننگین‌اش در ماه‌های اخیر باشد چرا که با اعدام شیخ نمر بالاخره بساط این نظام فاسد و فاسق برچیده خواهد شد. * مجلس اعلای شیعیان لبنان مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، جنایت سعودی ها در به شهادت رساندن این روحانی برجسته را محکوم و آن را اشتباهی بزرگ توصیف کرد. امام جماعت و علمای دیگر لبنانی نیز این اقدام آل سعود را محکوم کردند.

یک روزی دانشجوها ریختن لانه جاسوسی ابر جنایتکار تاریخ را که خود را ابر قدرت میداند فتح کردن . اون روز این کار تایید شد .
یک کشور درپیتی شیخ نمر رو سر زده . امروز یک عده ای ریختن شیشه سفارت رو شکوندن . اون کشور قطع رابطه کرده . معترضین رو گرفتن و گفتن این هتک نظامه .
بحثی درباره درست غلط بودن هجوم به سفارت نیست . نکته اینجاست که با اینکه معترضین رو گرفتن و مسئولین گفتن که هجوم کار درستی نیست کشورهای در پیتی قطع رابطه کردن .
فاصله را ببینین . روزی میریم با قدرت سفارت آمریکا را میگیریم و قطع رابطه میکینم روزی با تمام نرمشی که نشان داده میشود با ما قطع رابطه میکنند

[h=1]مدل سازی توحش در رفتار آل سعود[/h]
[h=2]حوادثی که در سال 94 عربستان سعودی با سوء مدیریتش در منطقه ی غرب آسیا رقم زد به تحلیل بسیاری از کارشناسان ارشد مسائل سیاسی نوعی خودزنی سیاسی و امنیتی محسوب می شود؛ در این مقاله در پی آنیم به رفتارشناسی آل سعود در مقابل عدالت خواهی مسالمت آمیز شیخ نمر النمر بپردازیم و طرح های پشت پرده ی آنها را دقیق تر و از زاویه ای دیگر بازشناسی کنیم.[/h]

حوادثی که در سال 94 عربستان سعودی با سوء مدیریتش در منطقه ی غرب آسیا رقم زد به تحلیل بسیاری از کارشناسان ارشد مسائل سیاسی نوعی خودزنی سیاسی و امنیتی محسوب می شود. اولین آنها حمله ی ناجوانمردانه ی عربستان به سرزمین یمن بود. دومین آنها حادثه ی افتادن جرثقیل در مسجدالحرام و سومین، حادثه ی منا بود که با کشته شدن عده ی بسیاری از حاجیان از سراسر جهان به اتمام رسید و بیشترین تعداد مربوط به زائران محرِم از ایران بود. آخرین حادثه ی اسف بار و پر حاشیه اعدام شیخ باقر النمر در طی روزهای اخیر است. در این مقاله در پی آنیم به رفتارشناسی آل سعود در مقابل عدالت خواهی مسالمت آمیز شیخ نمر النمر بپردازیم و طرح های پشت پرده ی آنها را دقیق تر و از زاویه ای دیگر بازشناسی کنیم.
اعدام عالم دینی شیخ باقر النمر در واقع به نوعی خودزنی آل سعود در زمینه های سیاسی- امنیتی محسوب می شود. این اقدام در نتیجه ی شکست های پی در پی عربستان سعودی در محورهای مختلف، لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن و حتی در مسأله ی هسته ای ایران است

1- طرح آمریکایی- صهیونیستی- وهابی عربستان برای ممانعت از شکل گیری جبهه ای متشکل از علمای انقلابی جهان اسلام؛ چه در بحرین، چه در عربستان، چه در یمن و ... لازم به ذکراست که عربستان در این زمینه هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نیست؛ و تنها داشتن حس عدالت خواهی و تلاش برای داشتن حقوق اولیه ی شهروندی را ملاک این سرکوب می داند. نمونه ی بارز آن "شیخ احمد یاسین" است که روحانی سنی مذهب بود که قربانی چنین تفکری شد. برخوردی که با شیخ احمد یاسین شد به خوبی نشان می دهد که آن چه برای آل سعود از اهمیت چندانی برخوردار نیست بحث مذهب است؛ چون در سال های پیش و هم اکنون حتی وهابی هایی را مانند العریفی مفتی وهابی مشهور می بینیم که فقط به دلیل انتقاد از حکومت روانه ی زندان شده اند.
2- اعدام عالم دینی شیخ باقر النمر در واقع به نوعی خودزنی آل سعود در زمینه های سیاسی- امنیتی محسوب می شود. این اقدام در نتیجه ی شکست های پی در پی عربستان سعودی در محورهای مختلف، لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن و حتی در مسأله ی هسته ای ایران است. در این زمینه به نظر می رسد که عربستان سعودی در پی بازچینی و بازسازی نقش خودش در منطقه و ترسیم چهره ی ضد تروریستی از این کشور است. کشوری که طلایه دار تأسیس مدرسه های دینی وهابی در سایر کشورهای مسلمان منطقه است، و آتش فتنه را به دامن سایر کشورها می انداخته امروز چگونه می تواند این ننگ را از چهره خود بزداید و خود را مبارز جبهه ی ضد تروریسم نشان دهد ؟

3- اعدام شیخ نمر نشان داد که عربستان تحمل شنیدن دیدگاه های مخالف را به هیچ عنوان ندارد چه رسد به این که مخالفان بخواهند سلاح حمل کنند، عربستان حتی در مقابل مبارزه ی آرام و منطقی مخالفانش دندان تیز نشان می دهد و می غرد و در پایان آن را با وحشیگری پاسخ می دهد. شیخ باقر النمر انتقاد های خود را به صورت علنی اعلام کرده بود و فقط به دنبال احقاق حقوق شهروندی برای همه ی شهروندان عربستان سعودی بود. وی اعلام کرده بود که به هیچ وجه به دنبال خشونت نیست و خشونت طلبان را به دست حکومت خواهد سپرد.
4- با اعدام شیخ نمر، عربستان در واقع درب های جهنم را به روی خود گشوده است و به مخالفانش این اجازه را داده که وقتی با خشونت مواجه می شوند، حق دارند دست به خشونت بزنند و رفتاری مانند آل سعود از خود بروز دهنددر واقع عربستان سعودی چه در مسائل داخلی و چه در حل مسائل بین المللی هیچ بابی برای مذاکره باقی نمی گذارد و می خواهد با شیوه ی ارعاب، خون و خون ریزی مدیریت کند؛ در همین راستا عربستان سعودی به کار گیری خشونت را به رسمیت می شناسد و همین را به عنوان مدل ارائه می دهند. مدل توحش !
با اعدام شیخ نمر، عربستان در واقع درب های جهنم را به روی خود گشوده است و به مخالفانش این اجازه را داده که وقتی با خشونت مواجه می شوند، حق دارند دست به خشونت بزنند و رفتاری مانند آل سعود از خود بروز دهند

با دقت بر روی واکنش های عربستان سعودی در برابر مسائل داخلی و خارجی کشورش و حتی منطقه در می یابیم که هنگامی که آل سعود با مخافت مواجه می شود به جای مذاکره، قلع و قمع می کند و انواع شانتاژ ها و تهمت ها را به طرف مقابل نسبت داده و راهی جز مقاومت برای طرف مقابل باقی نمی گذارد؛ در واقع عربستان سعودی از طرف مقابلش می خواهد که وی بر رویش شمشیر بکشد و برای ادامه ی حیات سیاسی و حقوقی خودش بجنگد؛ این در حالی است که امروز کشورها ترجیح می دهند از راه کارهای مسالمت آمیز و گفت و گو به حل مسائل شان بپردازند.
5- حکم نهایی شیخ نمر، حکمی تعزیری بود که با احکام شرع و با محتوای دادرسی بین المللی و متعارف هم خوانی ندارد. لازم است توضیح دهم که سیستم قضایی عربستان سیستمی مستقل نیست و وابسته به دارالإفتاء است و مستقیماً تحت فرامین شاهنشاهی و وزارت کشور فعالیت می کند؛ بنابراین آئین دادرسی مدون، با کتاب مشخص که مسایل کیفری، حقوقی، جزایی و خانواده در ان مطرح شده باشد درعربستان وجود ندارد؛ اما نکته ی جالب توجه دیگر این است که حکم شیخ باقر النمر تعزیری بود اما سلسله اتهاماتی که وی را با ان محاکمه کردند دلائل برای اعدام وی نبود. دارالافتاء و قاضی باید تشخیص دهد که چه حکمی داشته باشد.
در چنین شرایطی به نظر می رسد که عربستان درطی چند سال اخیر به خصوص در بحران های خودساخته اش د ر حال غرق شدن تدریجی است؛ و در این میان به هر وسیله ای متوسل می شود و به آن چنگ می اندازد تا شاید بتواند خود را از این باتلاق بیرون بکشد؛ در مقاله ی آینده سایر دلایل اقدامات خشن عربستان را بررسی خواهیم کرد.


[/HR] منبع : برگرفته از سخنان دکتر سید هادی سیدافقهی

[h=1]پنج گناه بزرگ شیخ نمر![/h]
[h=2]بار دیگر حکومت وهابی آل سعود با بی تدبیری و خودکامگی مرتکب جنایت سختی شد که عواقب و پیامدهای سخت آن نه تنها موجب استحکام و قوت دولت دیکتاتوری شان نخواهد بود، بلکه در زمانی نه چندان دور موجبات اضمحلال و فروپاشی این حاکمیت جاهلی مدرن را فراهم خواهد کرد.[/h]

هنوز خبر شهادت مردم بی گناه یمن در اذهان عموم فروکش نکرده است که خبر شهادت مظلومانه شیخ مجاهد، شیخ باقرالنمر این مدافع آزادی حقوق بشر در رسانه ها دل هر انسان منصف و آزادی را به درد آورد. سوالات بی پاسخ فراوانی در خصوص این جنایت ددمنشانه افکار آزادی خواهان مسلمان را به خود مشغول می سازد. آیا بهای آزاد اندیشی و دیکتاتور ستیزی قتل و شهادت است؟ مگر نه این است که در فرهنگ اسلام، خون انسانها از بالاترین حرمتها برخوردار می باشد، پس چگونه در سرزمین وحی این چنین راحت به آموزه های قرآنی و دینی دهن کجی می شود؟
از رسول اکرم (صلی الله علیه واله و سلم) نقل شده است: «إِنَّ النّاسَ إِذا رَأَوُا الظّالِمَ فَلَمْ یَأْخُذوا عَلى یَدَیْهِ أَوْشَكَ أَنْ یَعُمَّهُمُ اللّه بِعِقابٍ مِنْهُ؛ [3]مردم آنگاه كه ظالم را ببینند و او را باز ندارند، انتظار مى رود كه خداوند همه را به عذاب خود گرفتار سازد.»
[h=2]شیخ نمر شهادتت مبارک[/h] بر اساس آموزه های صریح قرآنی کسانی که در راه خدا به مقام شامخ شهادت دست می یابند هرگز نمرده اند و نزد خدای متعال متنعم و مسرورند،[1] هر چند آل سعود سعی داشت با قتل رهبر شیعیان عربستان قدرت شیعیان آن سرزمین _که جمعیت حدود هفت میلیونی را تشکیل می دهند _ را کاهش دهد، ولی با شهادت او یاد و نام و رسالت این رهبری شیعی را تا ابد در اذهان مسلمانان جهان زنده نگه داشت.
نه تنها قتل و کشتار رهبر شیعیان عربستان ضامن بقای دولت استبدادی و وهابی آل سعود نیست؛ بلکه خون به ناحق ریخته این مسلمان آزادی خواه گریبان دولتمردان و مستبدان آل سعود را خواهد گرفت: «وَ مَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمً؛[ النساء/ ۹۳] و هر كس عمداً مؤمنى را بكشد، كیفرش دوزخ است كه در آن ماندگار خواهد بود و خدا بر او خشم مى گیرد و لعنتش مى كند و عذابى بزرگ برایش آماده ساخته است.»
هر گاه لعنت خدا دامن استبداد و خودکامگی آل سعود را بگیرد دیری نخواهد پایید که پایه های آن حکومت رنگ و بوی اختلاف و چند دسته گی و فروپاشی را به خود خواهد دید.
[h=2]جرم و گناه شیخ باقر النمر در منطق آل سعود![/h] [h=2]1-ایستادگی بر عهد و پیمان با خدا[/h] به راستی جامعه مسلمین سرزمین عربستان و جهان اسلام باید این سوال مهم را مطرح نمایند که جرم و گناه شیخ باقرالنمر چه بود؟ آیا اگر کسی با منطق قرآنی خود سعی داشته باشد در مقابل استبداد و مدیریت اعراب جاهلی _ که حتی حرمت خون مسلمان را در ماههای حرام محترم نمی شمرند_ بایستد سزاوار مرگ است.
آیا اگر رهبری بنا به مسئولیت و وظیفه شهروندی و مسلمانی خود حقوق به حق جامعه شیعی را در آن سرزمین مطالبه نماید باید خون او بر زمین ریخته شود؟
جرم شیخ باقر النمر این بود که بر سر عهد و پیمان خود با خدای خویش بود. او با خدای خود پیمان ایستادگی و جهاد در برابر ظلم و ستم دستگاه استبداد را بسته بود و تا آخرین لحظه زندگی خود بر سر پیمان خود ماند و مزد الهی خود را دریافت نمود. «مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً؛[احزاب،آیه23] در میان مؤمنان مردانى هستند كه بر سر عهدى كه با خدا بستند صادقانه ایستاده اند بعضى پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضى دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلى در عهد و پیمان خود ندادند».
[h=2]2- مبارزه با ظلم و استبداد بی شمار آل سعود![/h] در منطق و فرهنگ قرآن، هر انسانی موظف است در مقابل ظلم و خودکامگی های اجتماعی ایستادگی نماید و با هر وسیله ای مانع ظلم و استبداد باشد. بر کسی پوشیده نیست، سیاست استبدادی و ظالمانه آل سعود منحصر در سرزمین عربستان نبوده؛ بلکه آتش ظلمشان سایر سرزمینها را فراگرفته است. تجهیز و تشکیل سازمانها و گروه های تروریستی و تکفیری که موجب بر زمین ریختن خون افراد بی گناه بیشماری شد، تنها گوشه ای از پرونده سیاه و ننگین دولت آل سعود است که شیخ باقر النمر به خاطر مخالفت با آن سیاست های شیطانی محکوم به مرگ و شهادت گردید.
هر چند خاندان آل سعود مزد ظلم ستیزی شیخ نمر را قتل با شمشیر انتخاب کردند، ولی خداوند متعال اجری دیگر برای او مشخص نمود: از رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) نقل شده است: «... مَنْ أَخَذَ لِلْمَظْلُومِ مِنَ الظَّالِمِ كَانَ مَعِی فِی الْجَنَّةِ مُصَاحِبا...؛[2] هر كسى داد ستمدیده اى را از ستمگر بگیرد، در بهشت همراه و همنشین من باشد.»
جرم شیخ باقر النمر این بود که بر سر عهد و پیمان خود با خدای خویش بود. او با خدای خود پیمان ایستادگی و جهاد در برابر ظلم و ستم دستگاه استبداد را بسته بود و تا آخرین لحظه زندگی خود بر سر پیمان خود ماند و مزد الهی خود را دریافت نمود. «مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً؛ [احزاب،آیه23] در میان مؤمنان مردانى هستند كه بر سر عهدى كه با خدا بستند صادقانه ایستاده اند بعضى پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضى دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلى در عهد و پیمان خود ندادند».
[h=2]3-شنیدن ندای مظلومان مسلمان![/h] از دیگر وظایف مهم یک مسلمان، اجابت ندای مظلوم و دستگیری از اوست. هر گونه سکوت و بی توجهی به یاری طلبان، ظلمی نا بخشودنی و غیر قابل جبران است که خسران بزرگی را به دنبال دارد. در اهمیت و ارزش رسیدن به فریاد مظلوم همین بس که در روایتی از رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) نقل شده است: « إِنَّ النّاسَ إِذا رَأَوُا الظّالِمَ فَلَمْ یَأْخُذوا عَلى یَدَیْهِ أَوْشَكَ أَنْ یَعُمَّهُمُ اللّه بِعِقابٍ مِنْهُ؛ [3] مردم آنگاه كه ظالم را ببینند و او را باز ندارند، انتظار مى رود كه خداوند همه را به عذاب خود گرفتار سازد.»
وظیفه هر مسلمانی در این خصوص ابراز انزجار و فریاد علیه ظالم است چرا که در منابع روایی ذکر شده است «وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِى یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛ [4] هر كسى فریاد و استغاثه انسانى را بشنود كه مسلمانان را به یارى و كمك مى طلبد و به یارى او نرود، مسلمان نیست.»
جرم شیخ باقرالنمر این بود که ندای مظلومانی را که طلب یاری نموده بودند را اجابت کرده و لذا برای استیفای حقوق آنان به پا خواسته بود.
[h=2]4- سخن نیکو و قول حق داشتن![/h] گناه بزرگ دیگری که شیخ نمر به آن متهم بود، صراحت لهجه و بیان قول حق بود. ایشان نمی توانست ظلم را ببیند و سکوت کرده و در مقابل انحرافات بزرگی که در جامعه اسلامی به وقوع می پیوست سکوت نماید.
جرم شیخ نمر عدم سکوت بود. ایشان مانند بعضی مسلمانان که اگر شکمشان سیر باشد همه چیز را فراموش می کنند نبود. هر چند آل سعود روشنگری و بیان حق را از شیخ نمر بر نتافت؛ این در حالی است که گفتگوی حکمت آمیز یکی از دستورات صریح قرآن مجید است. «ادْعُ إِلِى سَبِیلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ؛[ النحل/۱۲۵] مردم را با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت بخوان و با بهترین، شیوه با آنان مجادله کن زیرا پروردگار تو به کسانی که از راه او منحرف شده اند آگاه تر است و هدایت یافتگان را بهتر می شناسد».
[h=2]5- امر به معروف و نهی از منکر[/h] گناه دیگر شیخ نمر امر به معروف و نهی از منکر دولت آل سعود بود. جنایات فراوان و ناتمام آل سعود، وظیفه نهی از منکر را بر تمام مسلمانان واجب نموده و این شیخ نمر بود که با شجاعت و دلیری به استقبال شهادت رفته و برای جلوگیری از منکرات بزرگ سیاسی و اجتماعی و حتی دینی هیچ گونه ترس و واهمه ای به خود راه نداد و امر الهی را امتثال نمود. در واقع گناه شیخ نمر این بود که امر الهی را اجابت نمود. « ... اْلآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النّاهُونَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ الْحافِظُونَ لِحُدُودِ اللّهِ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنینَ » [توبه، آیه 112] .آمران به معروف، نهی کنندگان از منکر، و حافظان حدود (و مرزهای) الهی، (مؤمنان حقیقی اند)؛ و بشارت ده به (اینچنین) مؤمنان!
[h=2]سخن آخر[/h] هر چند حکومت دیکتاتوری آل سعود یکی از رهبران بزرگ شیعیان عربستان را با حکم ظالمانه خود محکوم به مرگ نمود؛ ولی تاریخ این جرم را در خود ثبت خواهد نمود و شهادت شیخ نمر بهانه شکل گیری شخصیت هایی همچون شیخ نمر خواهد بود.
پی نوشت ها:
[1]. سوره آل عمران، آیات 170و169. «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ فَرِحینَ بِما آتاهُمُ اللَّه».
[2]. کنز الفؤاد: ج۱، ص ۱۳۵.
[3]. نهج الفصاحه: ص ۳۲۳، ح ۸۳۳.
[4]. الكافی: ج ۲، ص۱۶۴، ح۵.

[h=1]تظاهرات در واشنگتن در اعتراض به جنایات آل سعود +عکس[/h]
[h=2]فعالان حقوق بشر و شهروندان مسلمان آمریکایی در اعتراض به اعدام روحانی برجسته شیعه در عربستان، مقابل سفارت این کشور در واشنگتن تجمعی اعتراضی برگزار کردند.[/h]


از واشنگتن، فعالان حقوق بشر و شهروندان مسلمان آمریکایی در اعتراض به اعدام شیخ النمر، روحانی برجسته شیعه عربستانی، روبروی سفارت سعودی در این شهر دست به تظاهرات زدند.

این افراد پلاکاردهایی حاوی شعارهای «ما خوا هان پیکر شیخ النمر هستیم», «اندیشه تروریسم در سعودی ها نهادینه شده است», «سعودی ها منبع تروریسم هستند», «دفن آبرومندانه جزء حقوق بشر است», «جنایات شاه سعودی را تمام کنید», «هیچ عدالتی بدون حقوق بشر پابرجا نخواهد ماند» در دست داشتند.

یکی از شهروندان غیرمسلمان مقیم واشنگتن در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: «مثلث اسرائیل، آل سعود و آمریکا کشورهای فلسطین، سوریه و دیگر مناطق را به خاک خون می کشند.

آیت الله النمر را هم در راستای همین سیاست راهبردی و این مثلث شوم به شهادت رساندند. مگر بی گناهان را در غزه، سوریه و یمن, افغانستان, نیجریه و میانمار نمی کشند؟ همه این ها بر اساس همین محور است.

در ادامه مشارکت کنندگان در این تجمع اعتراضی با در دست داشتن بلندگو، شعارهای ضد سعودی سر داده و فریاد می زدند: «آل سعود تروریست است, مرگ بر آل سعود».








[/HR]
منبع: مشرق نیوز


روزنامه نگار روزنامه سعودي الوطن متني را در توئيترش قرار داده كه قابل توجه است . در اين متن دو موضوع مشخص است اولي ميل به برقراري ارتباط با حكومت صهيونيستي و قطع ارتباط با يك كشور مسلمان به بهانه احقاق حقوق مسلماني ديگر
و ثانيا عبارات نژاد و قوميت پرستانه افراطي كه نشان از رويكرد نژاد و قوميت پرستي دارد

اسلام اين رفتارها و رويكرد ها را بتصريح مردود ميداند . طائفه گري و عهد و پيمان با دشمن اسلام و مسلمين و برائت از قومي از اقوام اسلامي مورد تائيد اسلام و هيچ عالم سليم النفس و عقلي نيست .

لذا لطفا كساني كه به دين اسلام و يا اديان ابراهيمي و يا حتي به خداباوري خداباوران ايراد ميگيرند اين رفتارها را به نام اسلام و مسلمين و يا اديان تابع حضرت ابراهيم علي نبينا و آله و عليه السلام و يا به خداباوران نسبت ندهند .

دحام طریف العنزی روزنامه نگار سعودی در صفحه توییتر خود نوشت: عربستان به عنوان "رهبر امت عربی و اسلامی" مسؤولیت دارد تا با دعوت از اسرائیل برای حضور در ریاض و گشودن سفارت خانه از او بخواهد تا به مرزهای تعیین شده در سال 1967 پایبند باشد و با ما برای مقابله با "دشمن ایرانی" همکاری نماید.
وی در دومین نوشته توییتری خود، درباره هدف اصلی از گشایش سفارت اسرائیل در عربستان نوشت: هدف ما اخراج سفیران دشمن ایرانی از عربستان و جلوگیری از اجرایی شدن برنامه های آنهاست تا در مقابل "دولت فلسطین" را برپا کنیم و اسرائیل را به پایبندی به مرزهای سال 67 وادار نماییم و در کنار سفارت اسرائیل سفارت قدس عربی را نیز در ریاض افتتاح کنیم.

انتهاي پيام /

پایگاه خبری العالم

[h=1]آیا ترکیه در اعدام شیخ نمر دست داشته است؟[/h]
[h=2]اقدام حکومت عربستان سعودی در اعدام آیت الله شیخ «نمر باقر النمر»، روحانی برجسته شیعی عربستان موجی از انتقادات و محکومیت ها را در میان کشورها، محافل و شخصیت های مختلف جهان به طور عام و جهان اسلام به طور خاص به دنبال داشت.[/h]


در پی این جنایت عربستان سعودی تحلیل ها و ارزیابی های متعدد و مختلفی درباره این اقدام به رشته تحریر درآمده و منتشر شدند که هریک از آنها به گونه ای و از بُعدی خاص تلاش داشتند، انگیزه ها و اهداف این اقدام را تبیین و شفاف سازی کنند.
اما در این بین به نظر می رسد، یک بُعد در این تحلیل ها و ارزیابی ها کمتر مورد توجه قرار گرفته و یا اصلا به آن پرداخته نشده و آن، سفر «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه به عربستان و مطرح شدن احتمال ارتباط این سفر با اعدام شیخ نمر است.
شیخ نمر در حالی روز شنبه گذشته توسط حکومت عربستان اعدام شد که هفته پیش از آن رئیس جمهور ترکیه، در رأس هیئتی عالی رتبه به ریاض سفر کرده بود، سفری که در جریان آن و طی دیدارهای صورت گرفته، سران دو کشور صرف نظر از تأکید بر توسعه و گسترش همکاری های دو جانبه، از تشکیل «شورای مشترک همکاری استراتژیک» بین دو کشور خبر دادند.
سفر رئیس جمهوری ترکیه که سومین سفر وی طی سال 2015 میلادی شمرده می شد، در شرایطی انجام شد که بسیاری از ناظران هدف اصلی اردوغان از این سفر را تقویت محور آنکارا- ریاض در مقابل محوری شمرده بودند که ایران و روسیه و عراق و سوریه را در برمی گرفت و به محور منطقه معروف شده است.
با وجودی که در طول تاریخ روابط عربستان و ترکیه همواره اختلافات عمیق و مهمی وجود داشته است، اما شرایط منطقه در این برهه زمانی انگیزه بسیاری به آنکارا و ریاض می دهد تا با فراموش کردن موقت این اختلافات، برای تحقق اهداف منطقه ای خود به یکدیگر نزدیک شوند.
این ترفند حکومت سعودی، هم راستا با اقدامات اتخاذ شده از سوی ریاض در ماه های اخیر در قبال پرونده های منطقه ای از جمله اعلام تشکیل ائتلاف اسلامی نظامی برای مبارزه با تروریسم متشکل از 34 کشور عربی و اسلامی توسط «محمد بن سلمان»، وزیر دفاع و جانشین ولی عهد عربستان است

عدم تحقق اهداف مورد نظر در سوریه از جمله براندازی نظام در این کشور، اتفاق نظر درباره کناره گیری «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه از قدرت، موضع مشترک و همسو در قبال حضور روس ها در سوریه، متوسل شدن به هر ترفند و دستاویزی برای مقابله با افزایش نفوذ منطقه ای ایران و ضربه زدن به محور مقاومت، مهمترین اهداف و مواضع مشترکی بودند که به اردوغان و ملک سلمان انگیزه می دادند، بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده و محوری مقابل محور مقاومت و روسیه ائتلافی تشکیل دهند.
در این راستا پیش بینی شده بود که موضوعات منطقه ای از جمله مقابله با نفوذ ایران در منطقه و بحران سوریه مهمترین موضوعات سیاسی مورد بحث و تبادل نظر در دیدار سران دو کشور بود.
اما اعدام شیخ نمر تنها دو روز پس از پایان سفر اردوغان به عربستان سعودی این گمانه مطرح کرد که توافقات اردوغان و ملک سلمان به پرونده های منطقه ای محدود نمی شده و آنچه این گمانه ها را تشدید کرده است، اظهارات رئیس جمهوری ترکیه در خصوص توافق آنکارا - ریاض بر سر تشکیل «شورای مشترک همکاری راهبردی» است.
اگرچه در این بین لازم به نظر می رسد، سفر اردوغان به عربستان را از بُعد دیگری نیز ارزیابی، اینکه سفر رئیس جمهوری ترکیه به ریاض به دعوت رسمی پادشاه عربستان سعودی صورت گرفته بود و با توجه به مشخص بودن زمان آن از قبل، امکان برنامه ریزی برای سوء استفاده سعودی ها از آن دور از انتظار نیست.
براساس این تحلیل، سعودی ها برای تحقق اهداف مورد نظر خود از اردوغان بهره برداری ابزاری کرده اند و این سفر را که پیش از اعدام شیخ نمر انجام شد، دستاویزی برای به نمایش گذاشتن همسویی و هماهنگی عربستان و ترکیه به عنوان دو بازیگر مهم منطقه ای قرار دهند و این پیام را به رقبا و دشمنان منطقه ای خود برسانند که هرگونه واکنش منفی آنها با اعدام شیخ نمر، مخالفان و منتقدان را در برابر عربستان و ترکیه قرار می دهد.
این ترفند حکومت سعودی، هم راستا با اقدامات اتخاذ شده از سوی ریاض در ماه های اخیر در قبال پرونده های منطقه ای از جمله اعلام تشکیل ائتلاف اسلامی نظامی برای مبارزه با تروریسم متشکل از 34 کشور عربی و اسلامی توسط «محمد بن سلمان»، وزیر دفاع و جانشین ولی عهد عربستان است.
در این گمانه، هدف عربستان سعودی از سفر اردوغان همراه نشان دادن دیگر کشورها با ریاض و تشکیل صف بندی های جدید منطقه ای در برابر دشمنان و همسو نشان دادن کشورهای منطقه با مواضع و اقدامات عربستان سعودی است