آموزش نحوه استفاده از امكانات انجمن: "شیوه مشترک شدن در موضوعات"

تب‌های اولیه

177 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

[="Tahoma"][="Navy"]سلام

لبیک یا علی النقی;605787 نوشت:
فیلمی را که فایلش در کامپیوتر هست چه جوری در سایت آپلود کنم و در پست هام نشون بدم؟

بعد از پیوست به روش بالا باید آدرس اون رو طبق این پست بزارید
http://www.askdin.com/thread262.html#post38858

برای گذاشتن فیلم با فرمت flv ‌و فیلم های سایت آپارات !
[FLV]آدرس اینترنتی فایل[/FLV]
یعنی باید فیلم در آخرش به این شکل باشه example.flv و در فیلم های سایت آپارات example.mp4 یا فیلم های نظیر سایت رهبری با فرمت example.mov و ...
راهنمایی : برای گذاشتن از فیلم های آپارات کافیه لینک دانلود اون رو بردارید که کافیه راست کلیک کنید بر آیکن دانلود یا لینک دانلود ( سمت راست فیلم هست پایین ترین آیکن ) اگر از فایرفاکس استفاده میکنید بعد از راست کلیک بر Copy Link Location کلیک کنید
اگر از اکسپلورر بعد از راست کلیک بر properties کلیک کنید و پایین پایین صفحه ایی که باز میشه Adress بردارید

اگر فایل در کامپیوترتون هست ابتدا فایل رو با فرمت flv یاmp4 در جایی آپلود کنید و سپس بر دکمه کلیک و بعد آدرس اینترنتی اون رو قرار بدید بین کد ها
دقت کنید منظور اینه که آخر آدرس فایل باید اینطوری باشه

http://www.askdin.com/test.flv
نمونه و توضیح بیشتر کلیک کنید بر اینجا
www.askdin.com/attachments/3006468835d1408261492-flv.txt[/]

بنده حقیر خدا;628214 نوشت:
با سلام
چنین علامتی رو پیدا نمی کنم.؟؟!!

سلام شما هنوز دوست جدید هستید وقتی ستاره هاتون زیاد بشه امکانات بیش تری بهتون داده میشه اگه نیم ستاره ای بگیرید این علامت این جاست.

سلام

مقسومی;631483 نوشت:
میشه آدرس چند تا مطلب جالب رو تو ی سایت بگین
منم بزارم تو ی وبلاگ خودم (البته با ذکر منبع)

باید از دوستان زحمتکش سایت هم جویا بشید مثلا :
http://www.askdin.com/showthread.php?t=14224&p=152012
http://www.askdin.com/showthread.php?t=11137
http://www.askdin.com/misc.php?do=page&template=vitrin

سلام

مقسومی;632808 نوشت:
چه طور می تونیم چند تا پست یه جا نقل قول کنیم ؟

روش نقل قول :
http://www.askdin.com/thread262.html#post38858

نقل قول نمودن ! اگر فقط می خواهید متنی رو در کادر نقل قول بزارید ( بدون اینکه اسمی از فرد نقل قول شده درج بشه ) کافیه متن رو بنویسید یا اون رو کپی کنید و بعد اون رو انتخاب کنید و بعد کلیک کنید بر دکمه

جهت نقل قول همراه با درج اسم فردی که نقل قول میکنید :
کافیه متن رو انتخاب کنید تا بالنی با این متن " نقل قول قسمت انتخاب شده متن " ظاهر بشه بر اون کلیک کنید خواهید دید قسمت انتخاب شده شما نقل قول شده اگر از امکان متن رو نقل قول کنید میتونید قسمت خاص انتخابی رو نقل کنید
جهت نقل قول کامل متن فرد بر دکمه
نقل قول پست او کلیک نمایید
روش همینه اگر فایر فاکس داشته باشید پشت سر هم با این روش بالنی ردیف میشن
مقسومی;632808 نوشت:
مثلا چند تا سوال نوشته به هر سوال جدا گانه توی یک پست

و در چند تا پست جدا هم روش بالنی رو انتخاب میکنید و پاسخ میدید و مرحله بعد قسمت دیگه متن رو انتخاب و پاسخ میدید ...

نقل قول:
س : چطور میتونم پست های یک کارشناس در یک موضوع رو مطالعه کنم ؟ یا چطور میتونم متوجه بشم کارشناس چه بحث هایی رو مطالعه کرده و شرکت کرده ؟

1. در بالای هر موضوع نوشته >
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید >
صفحه ایی لود میشه در اون صفحه نام کارشناس یا کاربری که در اون موضوع شرکت کرده رو پیدا کنید ( مثلا حامی ) >
رو به روی نام اون شماره ایی هست که چه تعداد پست زده روی اون تعداد کلیک کنید >
تمامی پست های کارشناس یا کاربر در اون موضوع رو خواهید دید !

2. در موضوعی که این کاربر شرکت کرده حالا هر موضوعی تشریف ببریید >
پایین اون موضوع نامش درج شده کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند
>
روی نام کاربر کلیک کنید در اون لیست کاربران
>
هر موضوعی رو که کاربر یا کارشناس مشاهده کرده خواهید دید

سلام

مقسومی;633868 نوشت:
من هر کاری میکنم این پیغام نمیره مربوط به گروهه .

اینجا رو مطالعه کنید
http://www.askdin.com/thread262-6.html#post619192
برخی گرو هها مدیریت شده هست یعنی باید مدیر گروه بیاد و پیام شما رو تایید کنه و بعد نمایش پیدا میکنه و گروهی که شما پیام ارسال کردید از اون دست گروه هاست :ok:

[="Tahoma"][="Navy"]سلام

yones;634106 نوشت:
حالا میخوام جواب سوالی که پرسیدم پیدا کنم باید چکار کنم؟

منوی تنظیم ها در نوار بالای سایت > پست های شما یا موضوع های شما که رنگش رو قرمز کردم
این روش هم خوبه :
http://www.askdin.com/thread262-4.html#post473220[/]

[="Tahoma"][="Navy"]سلام

muiacir;634142 نوشت:
چجوری میشه یه تاپیک چند صفحه ای رو ذخیره کرد که برای همیشه و افلاین داشته باشیمش؟

ابزار های موضوع( واقع در بالای هر موضوع ) > دانلود موضوع[/]

سلام

muiacir;634213 نوشت:
با فرمت text دانلود میکنه توی نوت پد که اصلا شکیل نیست و اصلا نقل قول ها خوب مشخص نیست

خب راه دیگه میشه راه عمومی ( مخصوص صفحات انجمن نیست ) مثلا : مرورگر آی ای رو باز میکنید و کنترل + s رو میزنید و فرمت ذخیره رو mht انتخاب میکنید

[="Tahoma"][="Navy"]سلام

shamim313;637153 نوشت:
.الان برای من زده جدا شدن ولی می خواهم که عضو بمونم
چی کا رکنم دوباره عضویت بزنه ؟

خب اگر عضو گروهی باشید کلید میشه جدا شدن
اما اگر عضو نباشید کلید میشه عضویت
شما هم که میخواید در گروه بمانید نباید کاری کنید و طبیعی هست که دکمه ایی همیشه برای شما باشه که با کلیک بر اون جدا بشید ...
:Gol:[/]

[="Tahoma"][="Navy"]

نقل قول:
این درخواست رسید پیام خصوصی چطوری عمل می کنه؟
من برای خودم پیام به عنوان تست ارسال می کنم و دیده شدن را تایید می کنم اما مشخص نیست از کجا مشخص میشه که دکمه تایید زده شده است یا خیر؟

سلام
کنترل پنل شما > پیغام های من > پيگيری پيغام خصوصي > مدیریت میشه و بررسی[/]

سلام . عرض ادب

تا حالا که امکان جهت اطلاعی گروه ها نبود موقتا پیغام های خصوصی باز شد تا گروه ها از فعالیت بازنمونن
اما الان درگروه که پیامی زده میشه فورا افراد اون گروه مطلع میشن

خب ما حالت موقت رو برداشتیم و الان تعداد پیام های ارسالی در روز محدود شده تا موجب سوء استفاده برخی نباشه و همزمان نشه کلی پیام ارسال کنند و احتمالا تبلیغی صورت بگیره یا جو سازی یا ...
++++++++++++++++++++++++++++
مثلا کسانی که بیشتر از 300 پست دارند 30 پیام همزمان میتونند بفرستند و در روز تا سقف 60 پیام
یا کسانیکه بیشتر از 20 پست ارسال کردند 5 پیام همزمان رو تا سقف 20 پیام در روز میتونند ارسال کنند
++++++++++++++++++++++++++++
البته این ممکنه تغییر کنه که اطلاع رسانی خواهد شد
منتظر نظرات و پیشنهادات دوستان هستیم
التماس دعا
:Gol:

[="Black"]سلام.
در صفحه شخصی پروفایل یک گروه ها وجود داره که همون گروه های اسک دینی و یک گروه زیرش وجود داره وقتی روی عضویت کلیک می کنم می نویسه در حال حاضر هیچ گروه عمومی برای عضویت شما وجود ندارد. این گروه دومی چیه؟
با تشکر
[/]

سلام
این در واقع به تنظیمات ما بر میگرده که گروه هایی رو ما ایجاد کرده باشیم با امکاناتی مشخص برای هر کدام و به گروه کاربری شما که نام کاربری شما در آن هست اختیار انتخاب داده باشیم ( چنین گروه هایی فعلا تنظیم نشده )
این مورد ربطی به گروه های دسته جمعی نداره

سلام

zahra5654;648583 نوشت:
من نمیتونم عکس نوشته بذارم توی گروهم ازcopy paste نمیشه ازdrag & drap هم نمیشه

اگر عکس رو بخواید بیارید تو سایت تا ماندگاری داشته باشه این موضوع رو مطالعه فرمایید
http://www.askdin.com/thread8566.html#post58172
اگر هم میخواید از نت عکس بزارید این پست رو مطالعه فرمایید
http://www.askdin.com/thread262.html#post38858
مشکلی بود بفرمایید :Gol:

سلام . عرض ادب

نارگیل;657836 نوشت:
با سلام من یک موضوع در بخش روابط دختر وپسر به اشتراک گذاشتم لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه می توانم انرا حذف کنم

جهت حذف باید ابتدا بر دکمه ویرایش کلیک کنید و بعد از لود دکمه حذف رو میبنید که باید بر حذف کلیک کنید
البته بعد از 5 روز امکان حذف وجود نداره
در صورت مشکل به مدیر اجرایی سایت مراجعه فرمایید
http://www.askdin.com/showgroups.php

سلام

بلا;666895 نوشت:
من از کجا برم گروهی که توش عضو شدم رو بیابم

تشریف ببریید نوار بالای سایت > ارتباط ها > گروه ها > طرف راست نوشته گروه های شما
یا اینجا برید
http://www.askdin.com/member35376.html
نوشته سمت راست گرو هها که اگر تو گروهی عضو باشید اونجا درج شده نام اون گروه :Gol:

نقل قول:

من چگونه پیام های دریافتیمو درپوشه قرار بدم

سلام
برید به اینجا
http://www.askdin.com/private.php?do=editfolders
نام پوشه رو وارد کنید و بعد ذخیره
بعد از ایجاد پوشه
میاید تو لیست پیام ها
http://www.askdin.com/private.php
اونایی رو که میخواید منتقل کنید به پوشه ایی که ساختید تیک میزنید و بعد از پایین منوی انتخاب پیام ها رو باز کنید و انتقال به پوشه رو انتخاب کنید :Gol:

[="Tahoma"][="Navy"]سلام

bineshoon;669127 نوشت:
در قسمت چت بخوامم پیامی بنویسم اصلا نمیتونم؟

برای نوشتن در چت باید ابتدا 20 پست مفید در انجمن داشته باشید و بعد از این تعداد پست زمان اندکی جهت فعال شدن چت برای شما نیاز هست و بعد از فعال شدن باید وارد چت بشید یعنی چراغ چت برای شما روشن باشه ( از سمت راست اولین گزینه ) اگر روشن نیست روی این ( از سمت راست اولین گزینه ) کلیک کنید تا روشن بشه و بعد میتونید مطلبتون رو درج کنید [/]

[="Tahoma"][="Navy"]سلام

Seyed._.Ali;669498 نوشت:
ببخشید میخواستم بدونم امکان دسترسی به گروه هایی که در آن عضو هستیم از طریق نرم افزار Tapatalk وجود داره یا خیر؟! و چگونه ؟!

برنامه نویس های اون اعلام کردند که هنوز اون قسمت رو ساپورت نمیکنه و بیشتر تو قسمت اصلی انجمن زوم کردند شاید در نسخه های جدید به زودی محقق بشه
https://support.tapatalk.com/threads/support-for-social-groups.8787[/]

[="Tahoma"][="Navy"]

نقل قول:
چطور وقتی هروقت وارد سایت میشم نام کاربری و رمز نمیخواد چرا اینطوری هست ؟ امنیت ؟

سلام . عرض ادب
یکبار خروج رو بزنید
دفعه بعد که میخواهید وارد بشید تیک ذخیره رو نزنید
توضیح : بعد از نیم ساعت سیستم شما رو خارج میکنه هرچند دکمه خروج رو نزنید و برای این که مشکلی پیش نیاد تیک ذخیره رو هیچ وقت نزنید و اگر در مکان عمومی هستید حتما دکمه خروج رو بزنید چون تا نیم ساعت هم امکان سوء استفاده هست
:Gol:[/]

نقل قول:
من میخوام فعالیت هام تو اسک دین برام ایمیل نشه باید چکار کنم؟

تو قسمت تنظیمات
http://www.askdin.com/profile.php?do=editoptions
ایمیل اطلاع رسانی برای پیام خصوصی فعال
رو غیر فعال کنید و
حالت پیش فرض برای اشتراک موضوعات انجمن ها:
اشتراک بدون خبرنامه بوسیله ایمیل
رو انتخاب کنید و ذخیره
در اینجا
http://www.askdin.com/subscription.php?folderid=0
همه موضوع هایی که مشترک شدید رو انتخاب کنید و اون پایین منوی موضوع های انتخاب شده رو باز کنید و اشتراک بدون خبرنامه بوسیله ایمیل رو انتخاب کنید

[="Black"]

تسنیـم;674366 نوشت:
نیست .. نیست

بسم الله
سلام
با اجازه اقاي معصومي مدير بزرگوار فني.
در پروفايل نيست.
كافيه همينجا روي پيشرفته كليك كنيد ميبينيد.
مدير فني توضيح دادن.
عكس شما از پيغام گذاشتن برا بازديد كننده در پروفايل هست.
ولي در تاپيك اين دكمه وجود دارد.
امتحان كنيد در همينجا.
چرا در پيغام نيست نميدونم.
التماس دعا
يا حق[/]

[="Tahoma"][="Navy"]سلام
خب من رو 20 تنظیم کردم میخواید بیشتر کنم

باغ بهشت;675494 نوشت:
زده جهت اطلاع 157 صلوات اما وقتی میریم می بینیم فک کنم 20 تاشو بیشتر نشون نده . بقیه اش رو چطوری باید ببینیم؟!

البته اینجا میتونید پیدا کنید
http://www.askdin.com/member22541.html?tab=aboutme#aboutme
اون پایین

[/]

[="Tahoma"][="Navy"]سلام بزرگوار

نقل قول:
چطور میتونم از قالب موبایلی برگردم به قالب پیش فرض ؟

اگر میخواید قالب پیش فرض بیاد این راه رو امتحان کنید
http://www.askdin.com/thread262-3.html#post393445
یا
سایت کامل
رو از پایین قالب موبایلی انتخاب کنید[/]

[="Tahoma"][="Navy"]سلام
لینک دانلود فیلم هست که طبق روش زیر میتونید پیدا کنید
http://www.askdin.com/thread262.html#post38858

باغ بهشت;680836 نوشت:
این قسمت اول رو از کجا میارین؟

راهنمایی : برای گذاشتن از فیلم های آپارات کافیه لینک دانلود اون رو بردارید که کافیه راست کلیک کنید بر آیکن دانلود یا لینک دانلود ( سمت راست فیلم هست پایین ترین آیکن ) اگر از فایرفاکس استفاده میکنید بعد از راست کلیک بر Copy Link Location کلیک کنید
اگر از اکسپلورر بعد از راست کلیک بر properties کلیک کنید و پایین پایین صفحه ایی که باز میشه Adress بردارید
[/]

باغ بهشت;680846 نوشت:
مشکلم برای فایلهاییه که تو کامپیوترم دارم

خب وقتی اون فایلها رو پیوست کردید موس رو می برید رو لینک دانلود فایل پیوست و راست کلیک میکنید در فایرفکس یا آی ایی طبق آموزش بالا لینک دانلود رو برمیدارید
باز بپرسید اگر ابهامی بود :Gol:

[="Tahoma"][="Navy"]سلام . عرض ادب

تسنیـم;696224 نوشت:
میدونم تا مدت محدودی این امکان وجود دارد ولی برای پست های خیلی قدیمی چی؟ یعنی هیچ راهی نداره؟

بعد از 5 روز امکان ویرایش و حذف برداشته میشه و تنها مدیر اون انجمن تشخیص میده جهت حذف و ویرایش لذا به ایشان مراجعه فرمایید :Gol:[/]

سلام

نقل قول:
میخواستم بدونم لیست تماس که تنظیمات پروفایل هست دقیقا چیه؟

ما میتونیم محدودیت هایی رو ایجاد کنیم و بگیم که مثلا از پروفایل من تنها دوستان دیدن کنند یا ....
http://www.askdin.com/profile.php?do=privacy
خب همونطور که میتونید در اینجا لیست تماس های شما با دوستان متفاوت هست و تنظیمات اون ها ...
حالا فرق ایندو چی هست ؟
لیست تماس یعنی من کاربری رو در لیستی قرار میدم جهت دسترسی های بعدی ( مثلا برای یافتن سریع این افراد ! مثل یه جور یادداشت کار میکنه و افرادی که مد نظر شماست جهت تبادل افکار یا تبلیغ موضوعی خاص در این لیست درج میکنیدیا ..) ... اگر چه اون کاربر مطلع نشه و تایید نکنه اما در لیست دوستی تنها افرادی قرار میگیرند که درخواستی ارسال شده و اون فرد تایید کرده و ارتباط طرفینی برقرار شده و هر وقت یکی از آنها آنلاین میشه در لیست آنلاین ها علامتی ( + ) وجود داره که شما رو مطلع میکنه از حضور دوست شما و ...

سلام

نقل قول:
ما اگر عکسی رو البوم اپلود کنیم میتونیم ازش استفاده کنیم؟
یعنی نمایش داده میشه؟ چه جوری؟

آلبوم ها جهت مصارف شخصی هست و نباید عکس را در اون آپلود کنید و بعد در پست قرار بدید !‌ و سه نوع هست که با انتخابتون هنگام ساخت آلبوم میتونید اون رو جهت مشاهده عمومی ( هم مهمانها و هم کاربران میتونند مشاهده کنند ) یا خصوصی ( فقط کاربران عضو میتونن ببینن) قرار بدید یا جهت طراحی پروفایل و با توجه به تنظیم شما نمایش میده...
ما گالری تصویر داریم و تنها عکس ها در اون آپلود بشه جهت استفاده درپست !

سلام

نقل قول:

  • The text that you have entered is too long (33769 characters). Please shorten it to 30000 characters longموقع ویرایش پستم این پیغام میاد
اینجا رو مطالعه کنید
http://www.askdin.com/thread260-54.html#post125017
http://www.askdin.com/thread260-3.html#post2959
توضیح :
شما میتونید رنگی رو برای کلمه کلمه جداگانه اعمال کنید یا رنگ رو برای همه سطر ها به یکباره اعمال کنید خب خیلی فرق میشه بین کارکتر های این دو مطلب ...

zahra5654;700196 نوشت:
سلام ممنون ازشماولی من دقیقا همین پست روچندین بارتاالان توی همین تاپیک گذاشتم ولی مکلی پیش نیومد

با درود خدمت شما بزرگوار...
ببینید ممکنه خط هایی رو اینتر زده و اضافه کرده باشید!
و همچنین در صورت استفاده از رنگ های زیاد در مطلب تعداد زیادی bbcode مصرف میشود ک حجم رو بالا میبره.......
بهتره رنگ نوشتتنو یک سان کنید اگر مطلبتون طولاینه و رنگارنگش نکنید
سپاس از شما:hamdel:

بچه محله امام رضا نوشت:
سلام
دیگه وقتی تو گروه ها مطلب گذاشته بشه پیام نمیاد؟
اون قابلیتو برداشتید؟

سلام
بله چون مشکل داشت
دعوتنامه + پیام جدید = یک شماره میشد
خب پیام جدید در گروه رو میشد با مراجعه رفع کرد
اما دعوتنامه رو طرف متوجه نمیشد و میومد میگفت شماره 1 نمیره
یعنی امکان موجب شده بود دعوتنامه انجمن فشل بشه
الان شما براحتی متوجه دعوت دیگران میشید
ضمن اینکه اون امکان زمانی ارزش داشت که نشه غیر فعالش کرد و من مطمئن باشم که وقتی مطلبی ارسال میکنم به همه اعضا میره نه اینکه برخی غیر فعالش کرده
باشند ( طبق درخواست دوستان نحوه غیر فعال کردن اون کد نویسی شده بود )
:Gol:

[="Tahoma"][="Navy"]سلام

alone star;704327 نوشت:
ببخشیدجناب مدیرفنی.الان چطورباید ببینم؟

نکته مهم : برای مراجعه سریع به گروه هاتون و مطالعه
1. آبونه شدن ( اشتراک ایمیلی ) در اون گروه بشید تا بدون گشتن مشخص باشه که مطلب در کجا ارسال شده و مشارکت کنید
2. مراجعه به تازه ها در نوار بالای سایت و کلیک بر تازه های گروه ها و یا گروه ها طبق آپدیت که خواهید دید در آنجا گروه های شما که به روز شدند درج شده و مشخص میشه
:Gol:[/]

سلام

نقل قول:
وقتی بر صلوات های آخری که در لیست هست کلیک میکنم به پست مورد نظر نمیره

تنظیم همه کاربرا رو گذاشتم به حالت عادی یعنی حالت نمایش تاپیک باید باشه در اینجا
http://www.askdin.com/profile.php?do=editoptions
خطی - ابتدا قدیمی ترین
و
تعداد نمایش پست ها در هر صفحه:
حالت پیش فرض
و
حالت نمایش موضوعات بترتیب اولویت زمانی:
حالت پیش فرض
باشه
تنظیمات رو تغییر ندید چون به مشکل بر میخورید :Gol:

سلام

تسنیـم;706050 نوشت:
چطوری میتونیم در ارسالها 2 تا عکس یا بیشتر رو در کنار همدیگه قرار بدیم ؟ یک اسپیس بزنیم یا چسبیده بهم باشن؟

بدون اسپیس کنار هم
نمونه :
کد بکار رفته در پست :



نمایش کد :

سلام

:1:چرا تو پروفایل بعضی کاربرا که میریم گزینه ی ارسال پیام خصوصی نیست؟ فیلد ارسال پیغام بازدید کننده هم نیست
:2: از کجا بدونیم کدام کاربرا ما رو در لیست سیاه خود قرار داده اند؟
امکان ویرایش و حذف پیغام بازدید کنندگان که قبلا (11 ساعت پیش) برایش ارسال کرده بودم را هم ندارم

میخوام پیام خصوصی بدم هم این خطا رو میده:
[h=3]خطاهای زیر پس از ثبت این پیام رخ داده اند[/h]

  • شما در تنظیمات شخصی خود , گزینه " فعال سازی پیام های شخصی " را انتخاب نکرده اید و یا ممکن است به ***** اجازه دریافت پیام های خصوصی داده نشده است. به هرحال شما نمی توانید به او پیام خصوصی ارسال کنید.

سلام

تسنیـم;709106 نوشت:
چرا تو پروفایل بعضی کاربرا که میریم گزینه ی ارسال پیام خصوصی نیست؟ فیلد ارسال پیغام بازدید کننده هم نیست

غیر فعال کردن یا اینکه محدود کردن به دوستان فقط ...
در اینجا
http://www.askdin.com/profile.php?do=editoptions
غیر فعال میشه
در اینجا
http://www.askdin.com/profile.php?do=privacy
محدود
که اگر فرد پیام خصوصیش رو ببنده پیغام خطایی که گذاشتید نمایش پیدا میکنه ...
تسنیـم;709106 نوشت:
شما در تنظیمات شخصی خود , گزینه " فعال سازی پیام های شخصی " را انتخاب نکرده اید و یا ممکن است به ***** اجازه دریافت پیام های خصوصی داده نشده است. به هرحال شما نمی توانید به او پیام خصوصی ارسال کنید.

تسنیـم;709106 نوشت:
از کجا بدونیم کدام کاربرا ما رو در لیست سیاه خود قرار داده اند؟

من که تغییری ندیدم که فرد متوجه بشه
پیامهای شما به اون که شما رو تو لیست سیاه گذاشته نمیرسه اما نمیکه به شما که نمیرسه و میگه ارسال شد
انگار بنا نبوده معلوم بشه ! اینطوری برنامه نویسی شده
در پیغام های بازدیدکننده هم ارسال میشه اما به شما نمیگه چیزی و به اون فرد که شما رو تو لیست سیاه گذاشته میگه پیغام مخفی از فلانی دارید میخواید ببینید
تسنیـم;709106 نوشت:
امکان ویرایش و حذف پیغام بازدید کنندگان که قبلا (11 ساعت پیش) برایش ارسال کرده بودم را هم ندارم

دکمه ویرایش رو که می بینید ؟ راست کلیک کنید و در صفحه جدید حذف یا ویرایش کنید

امیر محمد;714045 نوشت:
سلام میخوام ارسال از این سایت به ایمیل من متوقف بشه. ممنون

سلام علیکم
برید به این قسمت :
http://www.askdin.com/profile.php?do=editoptions
و گزینه دوم رو انتخب کنید.

سلام
قسمت پستهای برگزیده (عکس قلب کنار دکمه صلوات) محدودیت تعداد داره؟ که بعد اون تعداد با اضافه کردن، قدیمی‌ترها حذف میشن؟

[="Tahoma"][="Navy"]سلام

『طلوع』;719249 نوشت:
قسمت پستهای برگزیده (عکس قلب کنار دکمه صلوات) محدودیت تعداد داره؟ که بعد اون تعداد با اضافه کردن، قدیمی‌ترها حذف میشن؟

چیزی حذف نمیشه محدودیتی نیست اگر مشکلی بود اطلاع بدید :Gol:[/]

سلام
قبلا یادمه حداکثر کاراکترهای قابل ارسال در هر پست محدودیت داشت.
الان این محدودیت برداشته شده؟

[SPOILER]

سین;746473 نوشت:
[=Franklin Gothic Medium]
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم جناب استوار و رحمة الله
بله حق با شماست، اشتباه می‌کردم، شاید ... تا کنون اگرچه تعریف حصولی بودن علوم را می‌دانستم ولی باز حصولی بودن را همان تحصیل‌پذیری و اکتسابی بودن ترجمه می‌کردم حال آنکه علی‌الظاهر موضوع سر اکتساب کردن نیست و سر باواسطه بودن شناخت است، اینکه شناخت از طریق صورت باشد و نه واقعِ مفهوم، بر اساس ظاهر باشد و نه کنه باطن، واسطه در همین حال حاضر است، چه این صورت و این واسطه در بستر زمان تحصیل شده باشد و چه با مکانیزم دیگری مورد شناخت قرار گرفته باشد که البته ظاهراً سر مکانیزم این یادگیر بحث و حدیث است ...

تا کنون حول این مثال می‌چرخیدم که مثلاً فرمودند کوه اورست بلندترین کوه است و ما به این امر یقین داریم ... این یقین علاوه بر حصولی بودن با تعریف خاص از حصولی بودن اما اکتسابی هم هست ... شاید اشتباهم این بود که تمرکزم را روی این مثال گذاشتم ... حال آنکه به خاطر دارم مثال‌های دیگری که آن استاد برایم زدند «علم» بود و «وجود» که قابل تعریف نیستند ولی بدیهی هستند ... آن استاد بزرگوار فرمودند که علم را نمی‌توان تعریف کرد چون هر چیزی خودش به علم تعریف می‌شود و باز فرمودند که وجود بما هو وجود را هم نمی‌توان تعریف کرد چون کلی‌تر و بدون صفت‌تر از آن نداریم که اول آن را به عنوان جنس بگوییم و بعد با آوردن صفتی خاصّ آن مخصوصش نماییم ... پس این بار تمرکزم را بر این مثال‌های جدید می‌گذارم ...

همانطور که شما هم به اشتباهم اشاره فرمودید نه مفهوم «علم» و نه مفهوم «وجود» اکتساب نمی‌شوند، به آن معنا ... گرچه یک نگاه هم این است که بگوییم اینها هم اکتسابی هستند چون تا مصادیق علم و وجود اکتساب نشوند آن تصورات کلی‌تر در ذهن شکل نمی‌گیرند (در نتیجه می‌توان این سؤال را پرسید که چه تضمینی هست که این مفاهیم کلی انتزاع شده از آن مصادیق جزئی درست انتزاع شده باشند که بتوان روی یقین روی آنها قسم خورد؟ اصلاً مگر ما درکی از دل دیگران داریم که بدانیم آنها هم همین درک کلی از علم و وجود و مانند آن را دارند که ما داریم تا یک پله بالاتر رفته و بگوییم یکسان بودن این فهم یعنی امکان انطباق این فهم با یک حقیقت خارجی یکتا؟ این مفاهیم هم مانند علوم حضوری قابل انتقال نیستند، یعنی هستند ولی تضمینی نداریم که درست انتقال داده شده باشند، داریم؟ ... گرچه صرف یکتا بودن این درک هم باز لزوماً به انطباق این فهم بر حقیقت خارجی نیست و چه بسا محدود شود به جنس انسان که تمامی این گزارش‌ها از ناحیه‌ی اوست ...)
با این حال مبنای سؤالم را تغییر دادم و فرض کردم همانطور که شما فرمودید این تصوراتِ بدیهی اکتسابی نباشند و تنها با واسطه باشند، یعنی آن مصادیق فقط واسطه‌های آن شناخت کلی باشند و اکتسابی بودن شناخت واسطه‌ها دیگر به معنای اکتسابی بودن خود این شناخت‌ها نباشد ... با این فکر اول خواستم بگویم که همینکه این مفاهیم اکتسابی نیستند پس یعنی حصولی نیستند و حضوری هستند و به همین خاطر هم هست که همه‌ی ما آن‌ها را می‌دانیم ولی نمی‌توانیم شرحشان دهیم ... (در مشابهت با اینکه علوم حضوری مطابق فرمایش خود شما شخصی و غیرقابل انتقال به غیر هستند) ... اما بعد به فرمایش دیگر شما رسیدم که فرمودید علم حضوری این ویژگی را دارد که به میزان ظرفیت و سعه‌ی وجودی خود شخص حاصل می‌گردد، حال آنکه ظاهراً مفاهیمی مانند علم و وجود مفاهیمی بسیط هستند و نه مدرج و در نتیجه شناخت آن برای هر کسی که کمترین چیزی در مورد آن بداند یکسان است با اینکه همه چیز را در مورد آن بداند ... از این بابت فرقی ندارد که شخص بی‌سواد باشد یا دانشمند و یا یک ولیّ خدا و یا حتی پیامبر، درک همه از مفاهیمی مانند وجود و علم درکی یکسان است (یا امیدواریم که باشد، مگرنه این درک قابل انتقال به غیر و مقایسه با درک دیگران نیست) ... اینکه درک یک شخص عادی با درک یک ولیّ خدا یکسان باشد کمک می‌کند که درک کنم چرا می‌گویید درک این مفاهیم به علم حضوری نیست ... چون مشخص است که مرتبه‌ی وجودی ایشان یکسان نیست ... اما باز کافی نیست چون مدرج نبودن علم به این مفاهیم بخاطر بسیط بودن آنهاست ... حقیقت و کنه ذات خدا هم بسیط هست ولی قابل شناخت توسط هیچ کسی نیست چه انسان عادی و چه یک پیامبر ... در این صورت جمع بین این دو نظر به این صورت خواهد بود که این مفهوم بسیط که همه درکی یکسان از آن دارند را می‌توان صورت مفهوم بسیط دیگری دانست که هیچ کسی هیچ راهی به درک از او ندارد، مثل اینکه فلاسفه می‌گویند خداوند حقیقت وجود است و معصومین علیهم‌السلام هم فرمودند که خداوند وجود دارد ولی نهایت توحید در نفی تمامی کثرت‌ها و حتی اسماء و صفات از اوست ... با این حساب مفهوم وجود می‌شود یک تصور بدیهی که جزء علوم حصولی است از آن جهت که خودش صورت است برای یک مفهوم که هیچ شناختی از آن نداریم و در واقع راهی به سوی شناخت کنه آن نداریم ... یعنی آنچه را که ما بدهی حصولی دانستیم در واقع سایه‌ی یک علم حضوری است که درست نمی‌دانیم چیست و این بدیهی حصولی جدای از علوم حضوری نیست (گرچه نمی‌دانم چطور یک توهم نسبت به علم حضوری را می‌توان یقینی نسبت به علوم حصولی دانست :Gig:) ... این در مورد وجود بود ولی در مورد علم نمی‌دانم بشود مثل این بیان را ادا کرد یا خیر ...
حال در همان بحث بر روی تصور وجود می‌توان پرسید که وقتی هیچ راهی برای شناخت خود حقیقت وجود (خداوند) نداریم چگونه بدانیم تصورمان از وجود یک توهم صرف نیست؟ حس‌گراها ممکن است به دنبال مدارک حسی برای این مسأله بگردند ولی این به خودی خود یک دور است چون اعتبار خود آن مدارک باید طور دیگری تأیید شود و به صرف ادعا نیست که بگویند ما به محسوسات خود یقین داریم ... اما در عوض متفکرین مسلمان به سراغ وصل کردن این تصورات به علم حضوری رفته‌اند:[INDENT=2]
علامه طباطبایی درباره منشأ علم می گوید «هر علم حصولی مسبوق است به یک علم حضوری»؛ یعنی قبل از آنکه نفس تصوری از شی‏ء حاصل کند باید واقعیت آن شی‏ء را به علم حضوری دریابد. حاصل سخن علامه طباطبایی درباره راه حصول علم و به طور کلی منشأ همه تصورات و مفاهیم اعم از صور حسی و خیالی و عقلی (اولی و ثانوی) این است که:
[/INDENT]
[INDENT=3]اولاً: ما از پیش خود واجد هیچ تصوری نیستیم.
ثانیاً: تصور بما هو تصور، غیر از شی‏ء خارجی است.
ثالثاً: حقیقت و ذات علم کشف از معلوم است.
[/INDENT]
[INDENT=2]نتیجه این می‏شود که ما قبل از آنکه به تصوری دست یابیم یعنی واجد علم شویم، باید با واقعیت معلوم ارتباط و اتصال وجودی مستقیم و بی‏‌واسطه برقرار کنیم، یعنی بدان علم حضوری پیدا کنیم. و گرنه، هیچ تصوری از آن در ذهن خود نمی‏‌توانیم داشته باشیم. و به فرض محال اگر هم داشته باشیم، آن تصور چیزی است بی‌‏پایه و بی‏‌ریشه است که ربطی به شی‏ء خارجی ندارد. مطابق این بیان، اگر تصور مفروضی قابل انطباق بر یک امر محسوس باشد؛ یعنی صورت حسی یا صورت خیالی یا معقول اول باشد حتماً از یک علم حضوری به آن امر محسوس حاصل شده است و اگر قابل انطباق بر امر محسوسی نباشد (معقول ثانی) از علم حضوری دیگری به دست آمده است.
پس ما باید هم به اشیای خارجی علم حضوری داشته باشیم تا بتوانیم از روی آن صور حسی و خیالی را بسازیم و از روی صور خیالی، صور معقولات اولیه را، و هم به حقیقت معقولات ثانویه نظیر علت، جوهر و عرض؛ یعنی باید در جایی با حقیقت و واقعیت علیت و جوهریت و عرضیت اتصال مستقیم وجودی داشته باشیم. (هرچند آنجا عالم محسوسات نباشد)، تا بتوانیم مفاهیم آنها را بسازیم و گرنه، در خصوص این مفاهیم یا باید نظریه معقولات فطری را بپذیریم که قولی است تحکمی و بی‏‌دلیل، یا همچون هیوم آنها را موهوم بدانیم یا مثل کانت برای گریز از شکاکیت هیومی آنها را قالبهای ذهن بنامیم و در نهایت مانند هیوم خارجیت و عینیت آنها را انکار کنیم.
پس باید گفت طبق نظر علامه طباطبایی این سخن هیوم که هر تصوری مسبوق به انطباعی است درست است، به این معنا که ما از پیش خود واجد هیچ تصوری نیستیم و باید قبل از حصول هر تصوری از هر شیئی، واقعیت آن شی‏ء را حضورا در یافته باشیم و این دریافت حضوری در مورد همه تصورات، منحصر به دریافت از طریق حواس ظاهری یا باطنی نیست بلکه در مورد بعضی مفاهیم به طریق دیگری است. حتی در خصوص اشیای خارجی محسوس نیز ابتدا باید علم حضوری حاصل کرد و آن گاه به واسطه آن علم حضوری، به تصورات نایل شد. به اعتقاد ایشان محسوسات با واقعیت خود در حواس موجودند و این نیز یک نحو علم حضوری است.
منبع: اینجا
[/INDENT]

همچنین:[INDENT=2]
دانستیم که علم حضوری یافتن خود واقعیت عینی است و از این روی شک و شبهه‌ای در آن راه ندارد ولی می‌دانیم که دایره علم حضوری محدود است و به تنهایی نمی‍‌تواند مشکل شناخت شناسی را حل کند و اگر راهی برای باز شناسی حقایق در میان علوم حصولی نداشته باشیم نمی‌توانیم منطقا هیچ نظریه قطعی را در هیچ علمی بپذیریم و حتی بدیهیات اولیه هم قطعیت و ضرورت خودشان را از دست خواهند داد و از بداهت و ضرورت تنها نامی برای آن ها باقی خواهد ماند بنابراین لازم است تلاش خود را برای ارزشیابی شناخت‌های حصولی و بدست آوردن معیار حقیقت در آن‌ها ادامه دهیم و بدین منظور به بررسی انواع حصولی می‌پردازیم. ...
منطقیین علم را به دو قسم تصور و تصدیق تقسیم کرده‌اند و در واقع مفهوم عرفی علم را از یک نظر محدود کرده و آنرا به علم حصولی اختصاص داده‌اند و از سوی دیگر آنرا به تصور ساده هم گسترش داده‌اند. ...
تصور در یک تقسیم‌بندی به دو قسم کلی و جزئی تقسیم می‌شود: تصور کلی، عبارت است از مفهومی که بتواند نمایشگر اشیاء یا اشخاص متعددی باشد، مانند مفهوم انسان که بر میلیاردها فرد انسانی صدق می‌کند. و تصور جزئی، عبارت است از صورت ذهنی که تنها نمایشگر یک موجود باشد مانند صورت ذهنی سقراط. ...تصورات کلی که به نام مفاهیم عقلی و معقولات نامیده می‌شود محور بحث‌های فلسفی مهمی را تشکیل می‌دهد و از دیر زمان مورد گفتگوهای فراوانی قرار گرفته است. ...
از زمان‌های قدیم چنین نظری وجود داشته که اساسا مفهومی به نام مفهوم کلی نداریم و الفاظی که گفته می‌شود دلالت بر مفاهیم کلی دارند در واقع نظیر مشترکات لفظی هستند که دلالت بر امور متعددی می‌نمایند مثلا لفظ انسان که بر افراد فراوانی اطلاق می‌شود مانند اسم خاصی است که چندین خانواده برای فرزندانشان قرار داده باشند یا مانند نام فامیلی است که همه افراد خانواده به آن نامیده می‌شوند. ...
نظریه دیگر که قریب به نظریه مزبور می باشد این است که تصور کلی عبارت است از تصور جزئی مبهم به این صورت که بعضی از خصوصیات صورت جزئی و خاص حذف شود به طوری که قابل انطباق بر اشیاء یا اشخاص دیگری گردد [این فکر کنم همان است که حقیر فکر می‌کردم چیزی که قابل تعریف نباشد پس یعنی مبهم است و دیگر نمی‌تواند بدیهی باشد :Nishkhand:] مثلا تصوری که از شخص خاصی داریم با حذف بعضی از ویژگی‌هایش قابل انطباق بر برادر او هم می باشد و با حذف خصوصیات دیگری بر چند فرد دیگر هم قابل تطبیق می‌شود و بدین ترتیب هر قدر ویژگی‌های بیشتری از آن حذف شود کلی تر و قابل انطباق بر افراد بیشتری می‌گردد تا آن جا که ممکن است شامل حیوانات و حتی نباتات و جمادات هم بشود چنان که شبحی را که از دور می‌بینیم در اثر ابهام زیادی که دارد هم قابل انطباق بر سنگ است و هم بر درخت و هم بر حیوان و هم بر انسان [جالب است که علوم حصولی را هم نتیجه‌ی نگاه کردن از دور تعریف می‌کنند در مقابل نگاه کردن از نزدیک که همان علم حضوری می‌شود :Gig:] و به همین جهت است که در آغاز رؤیت شک می‌کنیم که آیا انسان است یا چیز دیگری و هر قدر نزدیکتر شویم و آنرا روشنتر ببینیم دائره احتمالات محدودتر می‌شود تا سرانجام در شی ء یا شخص خاصی تعین پیدا کند، هیوم در باره مفاهیم کلی چنین نظری را داشت، چنان که تصور بسیاری از مردم در باره کلیات همین است. ...
بعضی گفته‌اند روح انسان قبل از تعلق به بدن در عالم مجردات حقایق عقلی را مشاهده می‌کرده است و بعد از تعلق گرفتن به بدن آن‌ها را فراموش کرده و با دیدن افراد مادی به یاد حقایق مجرد می‌افتد و ادراک کلیات همین یادآوری آن‌ها است ...
بعضی دیگر که قائل به قدیم بودن و وجود روح قبل از بدن نیستند ادراکات حسی را وسیله‌ای برای مستعد شدن نفس نسبت به مشاهده مجردات دانسته‌اند اما مشاهده‌ای که از راه چنین استعدادی حاصل می‌شود مشاهده‌ای از دور است و ادراک کلیات عبارت است از همین مشاهده حقایق مجرده از دور، به خلاف مشاهدات عرفانی که با مقدمات دیگری حاصل می شد و مشاهده‌ای از نزدیک است. [تصور ایجاد شده را یک تصور ذهنی دانسته و درک آن را کار عقل معرفی می‌کنند و بیشتر فلاسفه‌ی مسلمان به این نظر قائلند]
منبع: اینجا
[/INDENT]

سؤال بعدی این است که اگر علوم حصولی هم مبتنی بر علوم حضوری هستند و بدون آن‌ها درک حقیقت ناقص و بی‌ریشه است حال چطور به آن درک باطنی خود می‌توان اعتماد کرد و آن را می‌توانم از توهم تمیز داد؟ پاسخ را شاید بتوان به این صورت داد:[INDENT=2]
... علوم حصولی برگرفته از علم حضوری به مجردات عقلی یا مثالی هستند. یکی از معانی ارجاع علوم حصولی به حضوری ناظر به نظریة علامه طباطبایی در باب صورت‌های علمی و ادراکی و کیفیت پیدایش علوم حصولی است؛ جناب علامه در این زمینه نوعی رویکرد افلاطونی دارد و انواع علوم حصولی، از ادراکات عقلی و خیالی و حسی، را به مشاهده مجردات عقلی و مثالی بر می‌گرداند و علم حصولی را محصول یک اعتبار عقلی می‌داند:
«العلمُ الحصولیُ اعتبار عقلی یُضطَرُّ الیه العقل مأخوذ من معلوم حضوری هو موجودٌ مجرد مثالی او عقلی حاضر بوجوده الخارجی للمدرِک» (طباطبایی، 1383: 4 / 931)
توضیح اینکه صورت‌های علمی و ادراکی، که در ظاهر قائم به ذهن و حالّ در نفس هستند و از اشیای مادی خارجی حکایت می‌کنند، در حقیقت موجودات مجرّد عقلی و مثالی هستند که مبدأ فاعلی و علت واقعیات مادی محسوب شده، به مراتب قوی‌تر و شدید‌تر از آنها می‌باشند و با وجود خارجی مجردشان نزد نفس حاضرند و نفس این موجودات را مشاهده کرده، به آنها علم حضوری پیدا می‌کند.
بنابراین، عقل بین معلوم به علم حضوری (امور مجرد) و مصادیق مادی آن نسبتی برقرار می‌کند و یافتة حضوری خود را صورت ادراکی آن امر مادی و حاکی از آن تلقی می‌کند. آنگاه علم حصولی بر اساس همین اعتبار عقلی شکل می‌گیرد. (شیروانی، 1373: 3 / 36؛ مصباح یزدی، 1405: 351؛ شریف‌زاده، 1382: 82 ـ 89؛ کرد فیروزجایی، 1382: 47)
بدین ترتیب، پیش از پیدایش هر علم حصولی، باید موجود مجردی نزد انسان حاضر و معلوم حضوری نفس باشد تا علم حصولی با تکیه بر آن پدید آید. توجه به این سخن تفاوت دیدگاه فلاسفه گذشته و نظر علامه را آشکار می‌کند. آنها بر این باور بودند که صورت علمی نزد ذهن صورت‌های متعلق به اشیاء و واقعیات مادی خارجی است که به سبب ذهنی شدن آثار خارج را از دست داده‌اند. [یعنی از نظر حضرت علامه خود عقل راه ارتباط انسان با مجردات و علوم حضوری است و هیچ علم حصولی ولو با تفکر منطقی بدون علوم حضوری ارزشی ندارد و توهمی بیش نیست و علم حضوری دیگر خودش قابل اعتماد است و دلیلی برای صحت‌سنجی نیازی ندارد]
اما جناب علامه اندیشة تعلق این صور به واقعیات مادی را ناشی از ایهام قوة واهمه دانسته، آن را اعتباری گریزناپذیر می‌خواند؛ از آنجا که انسان از راه حواس با جهان اتصال دارد، واقعیات مادی را اصل می‌پندارد و چون آثار خارجی و مادی را در صور علمی (موجودات مثالی و عقلی) نمی‌یابد، ناگزیر حکم می‌کند که این صور ماهیاتی هستند که از وجود خارجی منسلخ گشته، به وجود ذهنی تحقق یافته‌اند. بنابراین، به اعتقاد علامه، منشأ علوم حصولی همین توهم است. (طباطبایی، 1387: 2 / 136 ـ 137؛ همو، 1383: 4 / 930؛ شیروانی، 1373: 3 / 47)
نکته مهم دیگر در نظرگاه علامه این است که اتصال با جهان مادی شرط پیدایش علم حصولی است؛ علامه معتقد است که علم حضوری، خود به خود، نمی‌تواند علم حصولی به بار آورد. (طباطبایی، 1377: 2 / 56) بدین معنا که اتصال به جهان ماده علت اعدادیِ پیدایش علم حصولی است، زیرا تا اتصالی به ماده نباشد، توهمی پیش نمی‌آید که زمینه‌ساز اعتبار علم حصولی از سوی عقل شود.
و همچنین اتصال به واقعیات مادی است که نفس را آمادة مشاهده موجودات مجرّد عقلی و مثالی می‌کند؛ این مجردات، به عنوان علت واقعیات مادی، همواره موجودند اما تنها زمانی معلوم نفس می‌شوند که نفس در اثر ارتباط و اتصال با مادیات، به این مجردات عقلی و مثالی توجه پیدا کند. بنابراین، اتصال با جهان مادی از راه حواس، اولاً معدّ شهود و تنبه نفس نسبت به موجودات مجرد عقلی و مثالی هستند و ثانیاً زمینه‌ساز فعالیت قوه واهمه و سپس اعتبار علم حصولی است. (شریف‌زاده، 1382: 82 ـ 89)
منبع: اینجا

[/INDENT]
یعنی آن چیزی که در اصل توهم است علوم حصولی است (نه علوم حضوری) و نقطه‌ی اتصال انسان به حقیقت در این توهمات همان علوم حضوری است و تعقلی که علوم حضوری را در علوم حصولی تسرّی می‌دهد تا بین آن‌ها سره را از ناسره تمیز دهد ... این تعقل هم لزوماً تفکر فلسفی نیست اگرچه می‌تواند آن هم باشد ... بنابراین اینکه دوستان اشکال می‌گرفتند که «اگر درک حضوری از آیت بودن قرآن حاصل شد چطور باید مطمئن شد که این درک حضوری ناظر بر حقیقت است و توهم نیست» اصلاً وارد نیست، چرا که باید پرسید از کجا متوجه شویم که بحث‌های ظاهری‌امان در مورد قرآن از ادبی گرفته تا علمی (علم به معنای طبیعیات) ممکن است توهم باشد و باید به دنبال راستی‌آزمایی آنها بر مبنای علوم حضوری بر بیاییم ... و جالب است که همه هم همین کار را می‌کنند اگرچه به آن معترف نباشند ... یعنی برای کسی که الهی بودن قرآن را حضوراً درک کرده است اگر هزار دلیل ادبی و غیر آن هم از ظاهر قرآن آورده شود که قرآن الهی نیست او نمی‌پذیرد و معتقد است یک ریگی در کفش مدعی چنان ادعایی هست که او فقط نمی‌تواند متوجه آن شود ... کسی هم که حضوراً الهی بودن قرآن را فهمیده باشد و بنا را بر انکار گذاشته باشد باز هر چه برایش دلیل ظاهری آورده شد توجیه می‌کند و در دنیا هم که درب توجیه باز است مطابق با اینکه انسان‌ها باید از اختیار خود استفاده نمایند ...
با وجود اینکه علوم حصولی مطابق فرمایش حضرت علامه (اگر درست متوجه شده باشم) به نوعی توهم هستند اما علوم حضوری هم برای ما راحت قابل شناخت نیستند و مطابق نظر حضرت علامه (باز اگر درست متوجه شده باشم) باید در ارتباط با عالم خارج باشد تا مهیای متوجه شدن به چیزی بشود که پیشتر آن را درک حضوری کرده‌اند ولی متوجه نبوده‌اند ... این همان مدارکی است که برای تشخیص حق از توهم در مورد خطورات ذهنی به کار می‌آید ... همان مدارکی که جناب آرمان به دنبالش بودند و باز همان مدارکی که حقیر به سرکار گلشن از آنها یاد کردم ... همان مدارکی که خداوند هم در ارتباط با قرآن فرموده است اگر در خودتان و در آفاق نگاه کنید حق بودن قرآن را تأیید می‌کنید و این نگاه کردن به درون خود و به عالم خارج مطابق نظر حضرت علامه شخص را مهیا می‌کند برای تشخیص حق بودن آن درک حضوری و بلکه برای محکم شدن یک درک حضوری و روشن شدن آن برای شخص ... و تمام این درک‌ها توسط نگاه کردن به درون خود و به آفاق است و نه عمل کردن به دین خدایی که هنوز شخص نمی‌داند واقعاً خدا باشد یا نباشد ... یعنی این یقینی است که می‌شود ایجاد شود بدون آنکه شخص به مرتبه‌ای از ایمان رسیده باشد ... با این نگاه کردن به درون خود و به آفاق در ادامه‌ی مطالعه‌ی آیات قران عملاً تدبر در قرآن است که انجام شده است و یقین ناشی از این درک حضوری یک یقین کاذب است، شخص می‌فهمد که درست و غلط چیست ولی اینطور نیست که لزوماً به درستی که شناخته است پایبند هم باشد ...

آیا تا اینجای کار را با هم توافق داریم؟

بحث‌های ادبی و غیر آن در ظاهر قرآن می‌تواند جنبه‌ی جلب توجه کردن را داشته باشد و می‌تواند اثرات دیگری هم داشته باشد مثل اینکه اصل ظرایف قران برای مؤمنان است ... ولی حقیر نمی‌توانم همچنان دلیل بیابم که ظاهر قرآن اعجاز قران باشد که الهی بودن قرآن را اثبات نماید ... با این وجود الآن این امکان هست که بر مبنای علوم حضوری دیگری بشود به علوم حصولی در ظاهر قرآن اصالت داد تا بعد علم حضوری به الهی بودن قرآن با این علوم حصولی اثبات شوند، اگر بشوند، نمی‌دانم :Gig:

با تشکر از نقدهایتان
در پناه خدا باشید
یا علی علیه‌السلام

[/SPOILER]

kobram;746502 نوشت:
سلام
قبلا یادمه حداکثر کاراکترهای قابل ارسال در هر پست محدودیت داشت.
الان این محدودیت برداشته شده؟

[SPOILER]
[/SPOILER]


سلام
خیر محدودیت نیست!

با سلام خدمت شما.
من در بعضی قسمت های سایت دچار مشکل شدم، موقع باز کردن بعضی صفحات سایت یا دانلود کتابها خطا میده. عکس خطا رو در پایین گذاشتم.متشکر میشم اگه کمک کنید.
http://s7.picofile.com/file/8246496092/Clipboarder_2016_04_09.png

hadiamani;795162 نوشت:
با سلام خدمت شما.
من در بعضی قسمت های سایت دچار مشکل شدم، موقع باز کردن بعضی صفحات سایت یا دانلود کتابها خطا میده. عکس خطا رو در پایین گذاشتم.متشکر میشم اگه کمک کنید.
http://s7.picofile.com/file/8246496092/Clipboarder_2016_04_09.png

سلام
در حال بررسی هستیم.

با توجه به محیطی که در آن هستیم و مردمان که برخلاف ظاهر بشدت به منافع مادی خویش میاندیشند وووو بسیا را طبیعیست که خشم و عصبانیت بیداد میکند . آیا یک برنامه تلویزیونی برای آرام کردن جامعه با بیان سوالات و پاسخ به مشکلات نمیتوان راهی برای آموزش و ایجاد آرامش در جامعه باشد ؟ یقینا میگویید نه ! اما اندکی تفکر در این امر میتواند راهگشا باشد .

مشکل شما را همه داریم شاید یک دلیل شلوغ بودن سایت باشد .یافتن صفحه مناسب و نگارش مطلب مد نظر براستی کار حضرت فیل ست .صبور باید بود و اندک اندک راه به جلو را باید یافت . مدیریت هم دستی به سر و روی سایت بکشد بد نیست

سلام..
چطور مطلب بزاریم؟؟
میشه سریع جوابمو بدین.

raha00;924344 نوشت:
سلام..
چطور مطلب بزاریم؟؟
میشه سریع جوابمو بدین.

با سلام
http://www.askdin.com/newthread.php?do=newthread&f=549

همانطور که می دانید در قسمت مشخصات اعضا گزینه ای برای نمایش وبلاگ کاربر وجود دارد
ولی گزینه ی ارسال پست را پیدا نمی کنم
لطفا راهنمایی بفرمایید