حدود رابطه زناشوئی در دوران عقد (پرواز در آسمان زفاف)

تب‌های اولیه

15 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حدود رابطه زناشوئی در دوران عقد (پرواز در آسمان زفاف)

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که امکان طرح آن با آیدی خودشون نبود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:

به نام خدا

سلام علیکم
بنده یه چند ماهی هست که ازدواج کردم.
در شهر ما آمیزش و رابطه زناشوئی در دوران عقد مرسوم نیست در حالی که شرع این اجازه را به ما داده است.
این موضوع یعنی حدود رابطه زناشوئی در دوران عقد برای من و همسرم تبدیل به دغدغه شده است که حدود رابطه ما به طور دقیق چقدر بهتر است باشد.
البته خودم در اینترنت یه سری مواردی را خوندم ولی خوب عمدتا به صورت کلی نوشته شده بود و حدود، دقیقاً نیامده بود.
از کارشناسان سایت و از دوستانی که اطلاع و تجربه دارند خواهش می کنم که بنده را در این مورد راهنمایی کنند.

با تشکر

با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید :Gol:

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد حامی

[=B Mitra]«عشق‌هایی کز پی رنگی بود
عشق نبود عاقبت ننگی بود»

[=B Mitra]
رابطه جنسی در دوره عقد
سئوال : یکی از سئوال هایی که افراد در دوره عقد سئوال می کنند این است که آیا در این دوره رابطه زناشویی باشد یا نباشد؟ برخی از خانم ها نگرانند که نکند زندگی مشترک شان ادامه نیابد و... و از سویی هم نمی دانند در برابر در خواست شرعی همسرشان چه کنند؟
پاسخ: اجازه بدهید ابتدا مساله را از جانب دختر و پسر جداگانه نیم نگاهی بیندازیم.
اما دختران:
می توان گفت تقریباً هیچ دختری ارتباط زناشویی قبل از شب عروسی را نمی پسندد. و این به دلائل زیر است:

[=B Mitra]
1- رمانتیک بودن و رویایی بودن شب عروسی که همسو با رمانتیک بودن دختر خانم هاست.

[=B Mitra]
2- ترس و اضطراب دختران، به دو دلیل است:
الف: ازاله بکارت و جدایی به هر دلیل( مرگ، مشاجره، و...).
ب: بارداری.

[=B Mitra]
البته بماند: بماند که از اهمیت باکره بودن به دلایل مختلفی از جمله سستی غیرت مردان، فاصله از ارزش های ایرانی – اسلامی، توطئه دشمن و... کاسته شده است. برخی از متخصصان سودجو با تشویق ترمیم بکارت افراد خاطی به شکل مستقیم و غیرمستقیم به رشد این جریان کمک کرده اند. اینها سوغات غرب است برای مردم نجیب ما که در کادوی پر زرق و لعاب ماهواره ها و ....ارائه می شود.

[=B Mitra]
اما پسرها
-آقایی می گفت: دوستم که تازه عقد کرده بود به من گفت شما با تجربه هستید این دوران رابطه باشد یا نه؟ من گفتم: به ما گفتند نباشد بهتر است. ما که نتوانستیم به توصیه عمل کنید شما تلاش کنید اشتباه ما را مرتکب نشوید.
- جوانی دیگر در مشاوره می گفت: وقتی محرم شدیم به مزاح به مادر خانمم گفتم: ظاهراً شب موندنی هستیم آب گرم کن تان که روشن است؟ مادر خانمم از خجالت گفت: اِ وای خدا مرگم. گفتم شوخی نداره. با این همه محرکاتی که در جامعه ما خانم ها درست کردند و سنّی که من هستم، من یه گوله شهوتم و تا حالا خودمو نگه داشته اما و به گناه نیفتاده ام امشب پنبه و آتیش کنار هم باشند و اتفاقی هم نیفتد؟

[=B Mitra]
تفاوت گفته های ما اینجا و کرده های دیگران آنجا البته قصدم از بیان دو نمونه بالا تأیید سخنان و کارهای آنها نیست می خواهم بگویم گاهی از چیزهایی که ما این جا می نویسیم و شقوق مختلف را بررسی می کنیم تا آن جا که عروس و داماد کارهایی می کنند از زمین تا آسمون فرقشه.

[=B Mitra]
بله در کل میخوام بگم برای داشتن یا نداشتن ارتباط در ایام عقد نسخه کلی نمی دهم.
شرایط، تفاوت های فرهنگی و فردی، مزاجی و ژنتیکی و...تصمیم را متفاوت می کند.

[=B Mitra]
سخن خودم را در قالب نکات زیر ادامه می دهم.
1) دختر و پسر در ایام عقد لازم است اطلاعاتشان را از روحیات همدیگر افزایش دهند. و بدانند که ارتباط جنسی برای هر کدام در کجای و چه اولویتی از کل ارتباط زناشویی یشان قرار می گیرد. آیا هر دو نگاه یکسانی دارند؟

[=B Mitra]
2) اگر چه آقايان در ابتدا نسبت به خانم ها تمایل به رابطه جنسی یشان بیشتر است ولی گاهی خود دختران در ايام عقد نیز نیاز جنسی دارند و ارضا نشدن آن می تواند مشکلات جسمی و معنوی و...برایش به بار آورد.

[=B Mitra]
3) قبل از هر چیزی دانستن فیزیولوزی ارتباط جنسی و راه های جلوگیری از بارداری و راه های معقول و روان شناختی آمیزش برای هر دو مهم است..

[=B Mitra]
4) پسر باید بداند که همسرش نسبت به رابطه چه احساس یا نگرانی و یا نگرشی دارد. قبل از این که بخواهد به اصل ارتباط فکر کند به فکر رفع این مشکلات و اضطراب ها باشد و گرنه رابطه جنسی که یک ارتباط دو طرفه است به رابطه ای سرشار از خودخواهی تبدیل می شود. گاهی لازم است برای رفع نگرانی ها با متخصص زنان و غدد و...مشورت کرد و یا معاینه پزشکی انجام داد.

[=B Mitra]
5) با توجه به نکات بالا آقایان در این ارتباط همه مثل هم نیستند برخی به دلایلی قابلیت کنترلی بر خویشتن دارند. اینها می توانند نوع رابطه جنسی را به طور سطحی غیر از دخول (رابطه غیرکامل مانند تفخیذ و ....) داشته باشند. هم آتش خود را خاموش کنند و هم اضطراب همسرشان.

[=B Mitra]
6) . به شدت شهوت مرد یا زن باید توجه داشت. نیروی شهوت را نباید کم گرفت افرادی که شهوتشان قوی است اگر ارضا نشوند به طور ناهشیار بهانه گیر می شوند و به زمین و زمان گیر می دهند. و ممکن است به گناه جنسی درارتباط با خود(خودارضایی و یا استشهاء) یا دیگری( زنا، مساحقه یا لواط) مبتلا شوند.

[=B Mitra]
7) نکته مهم: در تعارض امر بین گذاشتن رابطه بر شب عروسی و گناه باید رابطه مقدم شود با کنترل برای رفع نگرانی های همسر. البته در این جا باید تلاش شود که فاصله عقد و عروسی را کم کرد

[=B Mitra]
Dirol .اگر خانمی نمی تواند رابطه داشته باشد از کنترل محرک کمک بگیرید یعنی کاری کند که از ابتدا آتش و پنبه در کنار هم قرار نگیرند و گرنه ناراحت شدن و عصبی شدن و بهانه گیر شدن همسرش رد خور ندارد هرچند که همین را هم بسیاری قبول نمی کنند و در کنار همسر شرعی خود در شب و روز را حق خود می دانند که البته می توان شرط ضمن عقد کرد.

[=B Mitra]
9) زوج جوان باید بدانند که همبستری اول در ذهن ماندگار است بنابراین اگر هر کدام با اضطراب و اکراه وارد این ارتباط شود امکان باقی گذاشتن خاطرات تلخ که سبب سرد مزاجی ها می شود زیاد است.

[=B Mitra]
10) یکی از نگرانی های دختران ترس از انکار بعدی پسر است که می تواند برای احتیاط معاینه بکارت از "مراکز معتبر" تهیه کنند.

[=B Mitra]
11) پسر آموزش ببیند که بکارت انواعی دارد و عدم الوجدان لایدل علی عدم الوجود و حتی نسبت دادن بی عفتی به یک خانم می تواند به درخواست "اعاده حیثیت" خانم و شکایت او منجر شود.

[=B Mitra]
تجربه مشاوره ای
در یکی از مشاوره هایم خانم و آقایی بودند که در زمان عقد به سر می بردند. وقتی به خانم که جداگانه در اتاق مشاوره حاضر بود گفتم که شوهرتان رابطه را انکار کرده بغضش ترکید و زد زیر گریه. مرد که می دانست اگر انکار رابطه کند می تواند نصف مهریه را بالا بکشد شدید اصل رابطه را انکار می کرد.

[=B Mitra]
توطئه موذیانه و بکارت
غریزه جنسی آن قدر قوی است که فروید انسان را قلبمه ای از غریزه می داند نسبت به قدرت این غریزه زیاد هم دور از آبادی نگفته است پیامبر هم فرمودند من از تو چیز بر امتم می ترسم شکم و شهوت جنسی.ارتباطات دختر پسر به بهانه های مختلفی در جامعه ما شکل گرفته است و زیر بنای این مرز شکنی شیطان درون (نفس اماره) و شیطان بیرون( استعمارگر) و کم کاری خانواده ها و مراکز فرهنگی است.کمتر پسری است که فی سبیل الله با دختری طرح دوستی بریزدهیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد.و انسان با حتی اشیا انس می گیرد چه برسد به انسان نسبت به انسان دیگر.من بارها گفته ام پسرها داستان روباه و زاغ را بهتر یاد گرفته اند.به همین دلیل وقتی با دختری طرح دوستی می ریزند دوستی خود را مشروط مطرح می کنند.می گویند من از کجا بفهمم که من را دوست داری؟ و خود می گوید که تنها راه اثبات: تن دادن است.در جامعه ایرانی - اسلامی ما بکارت دختر برخلاف جامعه غربی یک امتیاز بوده است. دشمنان برای این رفع این مشکل و درهم شکستن مرزها از سیاست گام به گام استفاده کردند.اما سیاست برخی افرادی که در زمینه آسیب های فرهنگی کار می کردند و جلسات زیادی در این باره داشتند می گفتند: سی دی های زیادی به طور ارزان در دسترس جوانان قرار دادند در این سی دی ها برای حل کردن مقطعی مشکل بکارت که برای دختران ایرانی مهم است به شکل غیر مستقیم القا می کردند که ارتباط از دبر باشد تا مشکل هم به ظاهر پیش نیاید. و بعد....

[=B Mitra]
لزوم یا عدم لزوم معاینهدرسته من هم مخالف این کار ها هستم وقتی مردی دختری را می پسندد معنی ضمنی آن این است که من تحقیقاتم را کردم و بررسی ها و سبک و سنگین های خودم را کردم و بعد گزینش کردم بنابراین به او و گذشته او اعتماد دارماما یه حرف هم از من روان شناس بشنوید.من اگر به جای دختران بودم این کار را می کردم. البته نه جوری که تازه او احتمال دهد خبری بوده و من برگه معاینه تقلبی درست کردم و بد بینی او را شعله ور کنم.انسان یک سر و دو گوش رفتار پیچیده دارد ممکن است به دلایلی چون موش دواندن ها و بدبینی مرد، دشمن و بدگویی....نگرش مرد تغییر کند. بعد از رابطه هیچ کاری نمی توان کرد. البته این امر بیشتر برای افرادی خوب است که شناخت کافی نسبت به هم و خانواده هم ندارند

[=B Mitra]
سئوال شرعی
سئوال: می خواستم بدانم در معاشرت با همسر شرعی و قانونی بعد از جاری شدن عقد دائم چه میزان آزادی وجود دارد ، در حالیکه هنوز مراسم ازدواج صورت نگرفته است ؟
پس از خوانده شدن عقد نکاح، هر گونه استمتاع بین زن و شوهر جایز است مگر انکه با توافق طرفین یک نوع استمتاع خاص ممنوع و موکول به شب زفاف شده باشد که در این صورت مرد باید به شرط خود پایبند باشد .
سؤال
: اطاعت از شوهر در دوران عقدکردگی تا چه اندازه واجب است ؟اگر تمکین مورد درخواست شوهر باشد و بر زوجه حرجی نداشته باشد ، تمکین بر زن واجب است لکن زوجه باکره می تواند امتناع کند از تمکین به دخول تا دریافت مهریه .

[=B Mitra]
سؤال: آیا مرد باید کل مهریه رو پرداخت کنه که بتونه رابطه داشته باشه با همسرش یا نه می تونه مقداری از اون رو بپردازه ؟
سؤال: آیا اگه مهریه رو با شرایطش پرداخت کرد دختر باید ديگه کاملا تسلیم پسر باشه و ممانعتی نکنه برای ارتباط مستقیم ؟معمولا نحوه پرداخت مهریه توافقی و متناسب با توان مالی مرد است
در مورد سوال دوم تون هم اگر مرد مهریه ونفقه را بدهد زن باید تمکین داشته باشد اما به این نکته توجه داشته باشید که شرایطی که ذکر شده در تاپیک «روابط جنسی در دوران عقد » در مورد اولین مرتبه نزدیکی است مثلا اگر در دوران عقد نزدیکی صورت گرفت بدون هیچ پیش شرط یا پرداخت مهریه برای مرتبه های بعدی زن نمی تواند بگوید تا مهریه ندی تمکین نمی کنم.هر چند مهریه حق زن است در هر زمان که مطالبه کند اما در این موضوع خاص(تمکین به شرط اخذ مهریه) فقط برای اولین نزدیکی است.

[=B Mitra]
نکته پایانی: در قدیم عروس داماد تا شب عروسی همدیگر را به این شکل امروزی نمی دید و سنت هایی که الان والدین برای عروس داماد های امروزی تعریف می کنند آب دیت نیست. باید با مقاله ها و اطلاع رسانی با رسانه های مختلف دغدغه دختران را برطرف کرد تا سنت هم با شرع تطابق پیدا کند.

[=B Mitra]
شعار این مجال

[=B Mitra]الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ [=B Mitra](نور/ 26 )[=B Mitra]
زنان پليد براى مردان پليدند و مردان پليد براى زنان پليد
و زنان پاك براى مردان پاكند و مردان پاك براى زنان پاك

منبع: نرم افزار نيش ها و نوش ها (دانلود)


حامی;624239 نوشت:
رابطه غیرکامل مانند تفخیذ و

تفخيذ يعني چه؟
http://www.vajehyab.com

اولين تجربه پرواز

از نظر روان‌شناسان اجتماعي، اولين رابطه خوشايند يا ناخوشايند با ديگران به يادماني‌تر است. عروسي كه دربرخورد اول از مادر شوهرش گوشه كنايه مي‌شنود، ممكن است نتواند به اين راحتي او را بپذيرد. دامادي كه در ارتباط با همسر و خانواده او، رابطه‌اش را خوب و شيرين شروع مي‌كند، تصويرش را در آلبوم قلب آنها ماندگار كرده‌است. داماد به عنوان فرمانده پرواز، نقش مهمي در اولين تجربه پرواز همسرش در آسمان زفاف دارد. او بايد در مسائل زناشويي آموزش‌هاي لازم را كسب كند و با آرام بخشي، شوخي، ابراز كلمات عاطفي، ملاعبه و مداعبه لفظي و لمسي، شريك زندگيش را براي پرواز زناشويي آماده كند. اگر اولين تجربه پرواز در شب زفاف با مانورهاي ناشيانه مردانه باشد، لذت و فرصت پروازهاي خاطره‌انگيز بعدي را از خود و شريكش مي‌گيرد. مقاربت دردناك و واژينيسموس و هراس از نزديكي همسر را بايد با ژله‌هاي عاطفي و مدارا برطرف كرد، البته كمك از متخصصان زنان و روان‌درمانگرجنسي (سكس‌تراپيست) همجنس او لازم است. رابطه زناشويي يك رابطه كاملا دو طرفه است. همان‌گو‌نه كه در پرواز خلبان و كمك خلبان باهم حركت مي‌كنند و با هم فرود مي‌آيند هرچيزي كه از طرف زن يا مرد اين هم‌پروازي را به هم بزند سبب نارضايتي و سردي مي‌شود. زني كه نقش ماكت يا جسد را در رابطه دارد به احتمال قوي سبب مي‌شود مرد احساس بي‌كفايتي در برانگيختن همسرش كند و يا ممكن است به دليل رضايت يك طرفه، احساس خودخواه بودن يا سلطه پذيري كند و سرانجام نسبت به همسرش سرد مي‌شود. سرد مزاجي ممكن است به دليل فكر سمّي(پليد و بد و حيواني دانستن رابطه زناشويي)، بيماري مانند افسردگي و وسواس، اولين تجربه تلخ(با همسر يا تجاوز) باشد كه در هرحال نياز به حمايت عاطفي همسر براي دريافت كمك از متخصص دارد و همسر نبايد درباره شريك زندگي‌اش قضاوت بدي داشته باشد.[1]
[1] تمثيلات روان شناختي، محمدحسين قديري، ص15

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

[/]

عذرخواهی میکنم که این رو میگم ولی نوشته های استاد حامی رو که خوندم استرس زیادی گرفتم و خیلی ترسیدم
انسان با وجود داشتن نیاز جنسی زیاد و در عذاب بودن از تحریک، میترسد از برقراری رابطه جنسی که تاثیرات منفی روی همسر داشته باشه.
و در ذهن خودد تصمیم مي گيرد اگر یه روزی ازدواج کرد تا همسر خودش نخواسته اصلا طرف رابطه نرود و حتی حرفش رو هم نزند

[="Tahoma"][="DarkGreen"]ترس براي چي؟
وقتي براي رانندگي يعني ارتباط با يك ماشين وقت زيادي براي يادگيري و مهارت مي گذاريم
ارزش ندارد زن و شوهر (هر دو) براي چنين مسأله مهمي آموزش لازم را ببينيد. معاشقه قوها را ديده ايد؟
متأسفانه انسان با همه هارت و پورتش مانند قو هم نيست. در روايت آمده آميزش زناشويي نبايد مانند خروس ( سه سوته باشد).
دهنم بسته است نمي توانم بيش از اين فاش بگويم:ok:
ولي وقتي رابطه حساب شده باشد مرد و زن با هم پرواز در آسمان زفاف را شروع مي كنند و باهم فرود مي آيند.
در پرواز زناشويي قانون first ladies بايد رعايت شود به آقايان بايد اول كار همسرشان را راه بينندازند بعد مرد مي تواند در پيك پرواز با هم تجربه اوج را داشته باشند
نرم افزار آشناي محبوب 1و2 را دارو خانه هاي مهم دارند تهيه كنيد
به اضافه هنرعشق بازي استاد دهنوي
[/]

میگم حامی جان راحت باش
مشکلی نیست

فحشی
چیزی
خواستی به پسرا بدی مشکلی نیست !!
میترسم تو دلت بمونه آرزو به دل بمونی

انصافا یه دختر اینا رو بخونه پسر رو یه غول بی شاخ و دم میبینه
بعد انتظار داریم دختر و پسر روابط خوبی داشته باشن
دختر با همچین پست هایی که اینجا هست فکر کنم تا روز عروسی ی چاقو بیخ گلوی داماد داره
طرف خواست یه ماچ بده دختره هم مهریه رو میزاره اجرا !!

صد در صد این پست ها خیلی کمک میکنه آمار ازدواج بره بالا (( الان فکر کنم نزدیک صفره ))
نمیگم روابط قبل ازدواج خوبه
ولی این پست ها پسرها رو طوری نشون میده انگار پسری از عشق و عاشقی و مهر محبت هیچی عالیش نیست
و فقط به دنبال رابطه جنسیه !!

واقعا که ...

[="Arial"]

حامی;624281 نوشت:
دهنم بسته است نمي توانم بيش از اين فاش بگويم

مگه دیگه چیزی هم موند! شما که همه چیو گفتی!
حامی جان! ما خود قو رو ندیدیم تا حالا چه برسه به معاشقه‌شون!
شما کجا دیدی؟:khandeh!:

حامی;624281 نوشت:
در پرواز زناشويي قانون first ladies بايد رعايت شود به آقايان بايد اول كار همسرشان را راه بينندازند بعد مرد مي تواند در پيك پرواز با هم تجربه اوج را داشته باشند

پرواز و اوج و هواپیما و فراز و فرود و ...
حاجی فک کنم خیلی تخیلی شد:Nishkhand:

بچه محله امام رضا;624304 نوشت:
[="Arial"]
مگه دیگه چیزی هم موند! شما که همه چیو گفتی!
حامی جان! ما خود قو رو ندیدیم تا حالا چه برسه به معاشقه‌شون!
شما کجا دیدی؟:khandeh!:

پرواز و اوج و هواپیما و فراز و فرود و ...
حاجی فک کنم خیلی تخیلی شد:Nishkhand:

انصافا خوب آدم رو به خنده میندازی!

[="Tahoma"][="DarkGreen"]

بچه محله امام رضا;624304 نوشت:
پرواز و اوج و هواپیما و فراز و فرود و ...
حاجی فک کنم خیلی تخیلی شد

سلام
بچه.....آخه شما كي مي خواي بزرگ بشي چرا هميشه شوخي مي كنيد :Nishkhand:[/]

[="Arial"]

علی 23;624285 نوشت:
صد در صد این پست ها خیلی کمک میکنه آمار ازدواج بره بالا (( الان فکر کنم نزدیک صفره ))

اتفاقا این پست‌ها باعث میشه آمار ازدواج بیاد پایین!
چون وصف العیش نصف العیش:Nishkhand:

[="Arial"]

حامی;624315 نوشت:
سلام
بچه.....آخه شما كي مي خواي بزرگ بشي چرا هميشه شوخي مي كنيد

علیکم السلام
دست پرورده‌ی شماییم استاد:Nishkhand:

موضوع قفل شده است