جمع بندی واقعه 13 مه 1917 میلادی در کشور پرتغال (Lady Fatima)

تب‌های اولیه

12 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
واقعه 13 مه 1917 میلادی در کشور پرتغال (Lady Fatima)

لطفا واقعه 13 مه 1917 میلادی در کشور پرتغال یا ماجرای lady fatima را بررسی کنید.

با تشکر

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد سید محسن

http://www.askdin.com/thread7674.html
با سلام به این آدرس مراجعه فرمایید

البته در باره صحت و سقم این ماجرا باید جانب احتیاط را رعایت کرد در مطالبی که از یکی از کودکان نقل شده ضدو نقیض یا خلاف مبانی اسلامی مشاهده میشود که نمیتوان بر آن صحه گذاشت

سید محسن;571541 نوشت:
البته در باره صحت و سقم این ماجرا باید جانب احتیاط را رعایت کرد در مطالبی که از یکی از کودکان نقل شده ضدو نقیض یا خلاف مبانی اسلامی مشاهده میشود که نمیتوان بر آن صحه گذاشت

سلام
مثلا چی؟؟؟
می توانید بگوئید.

با سلام
مثلا در مورد یکی از دختر ها آمده که میگوید مریم مقدس یا فاطیما به ما نانی داد که قطرات خون روی آن ریخته شده بود یا به ما شراب داد تا بنوشیم منظور همان عشاء ربانی که مسیحیان معتقد هستند خوب این مطلب با مبانی الهی نمیسازد اینکه حضرت مریم نان آغشته به خون یا شراب را توصیه نماید در بعضی از نقل قولها مطالب دیگری از این دختر آمده که میتوانید در عقائد برخی از مسیحیان جستجو نمایید

سید محسن;573505 نوشت:
با سلام
مثلا در مورد یکی از دختر ها آمده که میگوید مریم مقدس یا فاطیما به ما نانی داد که قطرات خون روی آن ریخته شده بود یا به ما شراب داد تا بنوشیم منظور همان عشاء ربانی که مسیحیان معتقد هستند خوب این مطلب با مبانی الهی نمیسازد اینکه حضرت مریم نان آغشته به خون یا شراب را توصیه نماید در بعضی از نقل قولها مطالب دیگری از این دختر آمده که میتوانید در عقائد برخی از مسیحیان جستجو نمایید

سلام
من خودم در کانون گفتمان تایپیکی زدم ولی مطلبی در مورد شراب ندیدم.
ولی جائی شنیدم که اینگونه که شما گفتید بوده.

اساسی ترین چیزی که در مورد این واقعه الان نیاز بهش غیر قابل انکاره مرجع این واقعه هست. مرجعی که منصف باشه و بشه بهش اعتماد کرد. لطفا منبع معتبر ارائه فرمایید.

با سلام
در مورد این مطلب منبع دقیق و مشخصی وجود ندارد ما هم به طور قطع و یقین نمیتوانیم این داستان را مستند بدانیم

[="Arial"]

سید محسن;573994 نوشت:
در مورد این مطلب منبع دقیق و مشخصی وجود ندارد ما هم به طور قطع و یقین نمیتوانیم این داستان را مستند بدانیم

نمی تونیم بگیم این داستان قطعا ساختگیه؟

به طور قطعی هم نمیتوانیم آن را قبول کنیم. شما سایتهایی که در باره این موضوع مطلب نوشتند نگاه کنید بعضی از مطالب با هم تعارض دارد برخی از مطالب ترویج مسیحیت انحرافی است. به هر حال مبهم است.

پرسش:
آیا جریان دیدن حضرت مریم توسط 3 کودک در فاتیمای کشور پرتقال صحت دارد.؟

پاسخ:
قبل از ورود به موضوع باید ببینیم واژه فاتیما چیست آیا منظور؛ حضرت فاطمه است؟ و آیا حضرت فاطمه بر این کودکان تجلی یافته؟ (همان طور که برخی این گونه تصور کردند) و یا این که مربوط به مکان خاصی است.

آن چه مشخص است این که نام روستایی که حضرت مریم در آن جا ظاهر شد از ششصد سال قبل از معجزه فاطیما ، فاطیما بوده است . عده ای با استناد به نام این روستا سعی داشته اند معجزه فاطیما را به جهان شیعه نسبت دهند ولی نکته جالبی که در پیشینه نام گذاری شهر فاطیما هست این است که در زمانی که پرتغال در تصرف مسلمین بود فرمانده سوارکاران فاطیما « اسم این شهر در آن زمان عبدجاس بود » عاشق دختر امیر عرب می شود . و این دختر، هم نام دختر پیامبر مسلمین حضرت فاطمه بود . فاطمه غسل تعمید می گیرد و مسیحی می شود و با شاهزاده پرتغالی کاتولیک ازدواج می کند. و شوهر او هم به افتخارش نام شهر را از عبد گاس به فاطیما تغییر می دهد.

ماجرایی که برای 3 کودک در کنار کوهی در اطراف روستای فاتیما از لیسبون پرتقال اتفاق افتاد سه کودک به نام های لوسیا، جاسینتا و فرانچسکو در تاریخ 13 ماه مه 1917 میلادی وقتی گوسفندان را به چرا برده بودند با منظره ای روبرو شدند که حادثه معنوی عظیمی را در اروپا رقم زد. واقعه از زبان اين سه كودك اين چنين نقل شده است.در سال 1916 ميلادى، يك سال قبل از ديدار با بانوى درخشنده، فرشته‏ اى بر ما ظاهر شد، و 3 بار اين گفته را تكرار كرد:
من فرشته صلح هستم، خدايا من ايمان دارم، و باور دارم و عشق مى‏ ورزم به تو، و من طلب استغفار مى‏ كنم از آنان كه باور ندارند، و عشق نمى‏ ورزند، و ايمان ندارند.

فرشته 2 بار ديگر در تابستان و پائيز بر آن ها ظاهر شد، و هر بار يك چيز را از آنان خواهش كرد: قربانى بدهند و استغفار كنند براى گناهكاران، و دعا كنند براى متحول شدن آن ها، اين 3 برخورد بود كه بچه‏ ها را براى ديدن بانوى صاحب تسبيح آماده كرد.

در سال 1917 ميلادى بچه‏ ها 2 بار نور درخشنده‏ اى را ديدند، و سپس بر بالاى درخت بلوط نور عظيمى ظاهر شد، بانوئى درخشنده‏ تر از خورشيد، بنام فاتيما، او فرمود:
نمى‏ خواهم شما را بترسانم،
بچه‏ ها گفتند شما كيستيد؟ شما از كجا آمده‏ ايد؟ فرمود من از بهشت آمده‏ ام گفتند از ما چه مى‏ خواهيد؟ فرمود من آمده‏ ام از شما بخواهم باز اين جا بيائيد.

ــ ماجرا از زبان لوسیا :
دعایمان تمام شد و شروع کردیم با سنگ ریزه ها بازی کردن . چند دقیقه ای مشغول بازی بودیم که ناگهان باد شدیدی وزیدن گرفت و درخت ها شروع به تکان خوردن کردند . ما با وحشت اطراف را نگاه می کردیم که ببینیم در آن روز آرام و ساکت چه اتفاقی افتاده . بعد دیدیم که شبهی از بالای درخت های زیتون به طرفمان می آید . البته جاسینتا و فرانچسکو قبلا هرگز آن را ندیده بودند و من هم چیزی در موردش به آن ها نگفته بودم . وقتی که که نزدیک تر آمد توانستیم شکلش را تشخیص دهیم . او یک مرد جوان حدود چهارده یا پانزده ساله بود که از برف سپید تر بود . مانند کریستال شفاف بود و نور خورشید از میانش می گذشت . و بسیار بسیار زیبا بود . وقتی که به ما رسید گفت :
نترسید . من فرشته صلح هستم . همراه من دعا کنید. او روی زمین زانو زد و آن قدر خم شد که پیشانی اش به زمین رسید و به ما یاد داد که این دعا را سه مزتبه تکرار کنیم .
خدای پدر و پسر و روح القدس ، من به تو ایمان دارم و تو را می پرستم و به تو امید دارم و به تو عشق می ورزم. و از تو برای کسانی که به تو ایمان ندارند و تو را نمی پرستند به تو امید ندارند و به تو عشق نمی ورزند طلب آمرزش می کنم .
و بعد در حالی که از زمین بلند می شد گفت به این صورت دعا کنید . قلب عیسی مسیح و مریم مقدس متوجه درخواست مشتاقانه شما هست .

ــ و باز هم یک ظهور دیگر از همان فرشته :
یک روز ما داشتیم بر روی صخره سنگی ضخیم و مسطح کنار چاه بازی می کردیم که ناگهان دوباره همان شبه یا فرشته را در کنار خود دیدیم. او گفت
چه کار دارید می کنید . دعا کنید . دعا کنید بسیار زیاد دعا کنید . قلب عیسی مسیح و مریم مقدس تصمیم دارند که فیض عظیم به شما عطا کنند. بسیار زیاد و دائما دعا کنید و قربانی دهید و تسبیح بگویید و طلب شفاعت کنید.
من پرسیدم ما چطور می توانیم قربانی بدهیم و او گفت
توسط هر آن چه که می توانید قربانی بدهید . و برای بخشایش گناهانی که خداوند را رنجانده به او تقدیم کنید . و برای بازگشت گناهکاران دعا و التماس کنید. شما با این کار می توانید صلح را در کشورتان برقرار کنید. من فرشته نگهبان آن هستم. فرشته نگهبان پرتغال. و از همه بالاتر رنج هایی را که خداوند بر شما قرار می دهید با اطاعت قبول کنید و تحمل کنید.

ــ و باز هم ظهور بعدی فرشته که برای بچه ها مراسم عشای ربانی به جا می آورد.
مراسم عشای ربانی یک رسم مسیحیت و بر می گردد به سخنان عیسای مسیح در شام آخر که به شاگردان خود نان و شراب داد و گفت این نان بدن من است که به خاطر گناهان بشر بر روی صلیب می رود و این شراب خون من است که بر روی صلیب ریخته می شود .
درست نمی دانم چند مرتبه این دعا را خواندیم تا اینکه یک نور فوق العاده و غیر عادی بر ما تابید . ما از جا پریدیم و منتظر بودیم ببینیم چه اتفاقی افتاده که فرشته را دیدیم . او در دست چپش یک کاسه را نگه داشته بود و بالای کاسه در هوا یک تکه نان عشای ربانی معلق بود . که از آن چند قطره خون به داخل کاسه می چکید . فرشته کاسه را به صورت معلق در هوا رها کرد و در کنار ما زانو زد و از ما خواست سه مرتبه این دعا را بخوانیم .
تثلیث مقدس ، خدای پدر ، پسر و روح القدس من تو را عمیقا و با تمام وجود می پرستم و بدن گرانبها، خون، روح و الوهیت عیسی مسیح را به تو تقدیم می کنم . و این برای جبران همه خطاها و بی حرمتی ها به مقدسات و سهل انگاری هایی که در حضور خداوند انجام شده و نافرمانی هایی که از اوامر او شده است می باشد. و به واسطه شایستگی بی منتهای قلب مقدس او و قلب معصوم مریم مقدس برای تغییر گناهکاران بیچاره از تو کمک می خواهم.

و بعد در حالیکه بلند می شد نان و کاسه را در دست گرفت او نان عشای ربانی را به من داد و خون کاسه را بین فرانچسکو و جاسینتا قسمت کرد و گفت از بدن و خون عیسی مسیح بخورید که از طرف مردم حق ناشناس سخت مورد بی حرمتی قرار گرفته است . تاوان گناهان آنان را بپردازید و خداوند را تسلی دهید . او یک بار دیگر خودش را روی زمین انداخت و سجده کنان به همراه ما سه نفر همان دعا را بار دیگر تکرار کرد .
یا به نقلی دیگر آن زن مقدس سه پيام مهم برای مردم قرن بيستم دارد . اول صحنه ای از جهنم را به بچه ها نشان می دهد که ارواح پليد در ميان آتشی هولناک می سوزند و ضجه می زند. دوم اين که بانو می فرمايد خداوند به خاطر کفر گويی نوع بشر بسيار خشمگين است و در صدد است بشر را به خاطر گناهانش با جنگ و قحطی جزا دهد. و روسيه کمونيستی را منشا نشر افکار کفر آميز دانسته و می خواهد که اين کشور به قلب معصوم او تخصيص يابد. سوم پيشگويی ترور پاپ ژان پل دوم هست که می گويد مردي روحانی با لباس های سپيد گلوله باران می شود . مريم مقدس از بچه ها می خواهد هر طور می توانند کفاره بدهند و از آنان می خواهد قرباني های خود را به عيسی مسيح و قلب معصوم او ( مريم مقدس ) تقديم کنند .

ــ اکنون به بررسی این موضوع می پردازیم
اولا: در مورد این موضوع منبع و کتاب صریحی وجود ندارد شما اگر به دنبال این موضوع بگردید معمولا در سایت ها و خبرگزاری ها آن را می یابید و این امر صحت و سقم مطلب را زیر سوال می برد.

دوما: در مورد این جریان مطالب ضد و نقیض است برخی سخن از اخبار غیبی گفتند برخی به موعظه کردن فرشته بسنده کردند.

سوما: مطالبی در این سایت ها نقل شده که در شان حضرت مریم نیست و معلوم است که تبلیغ مسیحیت تحریفی است مثلا در مورد یکی از دختر ها آمده که می گوید مریم مقدس یا فاطیما به ما نانی داد که قطرات خون روی آن ریخته شده بود یا به ما شراب داد تا بنوشیم منظور همان عشاء ربانی که مسیحیان معتقد هستند خوب این مطلب با مبانی الهی نمی سازد این که حضرت مریم نان آغشته به خون یا شراب را توصیه نماید در بعضی از نقل قول ها مطالب دیگری از این دختر آمده که می توانید در عقائد برخی از مسیحیان جستجو نمایید . پر واضح است که خون و شراب برای کسی چون حضرت مریم حرام است و قطعا او سفارش به نوشیدن آن نمی کند.

رابعا : در آن بخشی که فرشته، کودکان را به دعای پدر پسر روح القدس فرا می خواند آیا می توان قبول کرد که حضرت مریم چنین اعتقاداتی داشته است؟ آیا می توان گفت که چطور این کودکان فرشته را می دیدند ولی دیگران نمی دیدند؟ آیا حضرت عیسی برای حواریون مراسم عشای ربانی بر پا کرده بود که فرشته برای این کودکان همان را انجام می دهد.؟
آیا این مطالب از تحریفات مسیحیان در مورد دینشان محسوب نمی شود.؟

بنابر این در مورد جریان کودکان روستای فاتیما در لیسبون پرتقال نمی توانیم به صحت و سقم و یقین برسیم و به نظر می رسد این جریان در راستای تبلیغ و ترویج مسیحیت تحریفی است.

ـــــــــــــــــــــــــ
http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100925402348
http://melina760.blogfa.com/post-17.aspx
http://newlife-community.com/Site/arabic/mariam/fatima.htm
http://www.bakhdida.net/munaiso/monaiso-fatima.htm
http://nori.50webs.com/litrature/fatima.htm
http://messageoffatima.blogspot.com
http://melina760.blogfa.com
http://melina760.blogfa.com/post-28.aspx


کلید واژه : فاتیما، مریم، کودکان، پرتقال، فرشته

موضوع قفل شده است