جمع بندی کتک خوردن از شوهر برای مسائل زناشویی

تب‌های اولیه

108 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

بی نظیر;366858 نوشت:
وجود ایاتی نظیر این در قران بیانگر این مطلب است که بعضی ایات قران برای ان دوره و طبق فرهنگ رایج ان زمان بوده است
که با فرهنگ زمان ما اصلا همخوانی ندارد
حال همه بخاطر نپذیرفتن این مساله با هزار جور سفسطه سعی در بیان درستی ان دارند
از جمله ایات قران که بیانگر ایم مطلب هست بعضی ایات قران مطابق با علم و فرهنگ ان زمان بوده است
ایه ای است که اشاره به این دارد که هیچ کس به غیر از خدا نمی داند در رحمها پسر است یا دختر
اما این ایه در شرایط زمان ما کلا درست نیست و همه براحتی می توانند از جنسیت فرزند اطلاع پیدا کنند

سلام
بی شک برخی آیات قرآن ناظر به وضعیت فرهنگی آن زمان بوده است اما این بدان معنا نیست که تعالیم و احکام کلا منتفی است باید مورد را جستجو و با اندیشه روشن به تحلیل آن پرداخت
مثالی که شما زدید هرچند از مصادیق است اما اطلاع مردم زمان ما خلاف گفته قرآن نیست چه اینکه در جای دیگر فرمود :
و لا یحیطون بشی من علمه الا بما شاء
لذا ما به اراده و مشیت الهی مسیری را پیمودیم که بر بخشی از علم الهی اطلاع پیدا کردیم
و اما بحث کتک زدن
اول اینکه ضرب با کتک زدن تفاوت دارد چه اینکه مثلا به یک پشت دستی نمی گویند کتک زدن
ثانیا ظاهرا این حکم ( زدن و نه کتک ) با توجه به فرهنگ آن زمان که زنان در سنین پایین ازدواج می کردند لذا صدور ناسازگاریهای جدی ناشی از صغر سن کاملا معمول بوده است تا زیادی منطقی تر می شود
والله الموفق

Albus;367059 نوشت:
نیازی نیست معنی سفسطه را به بنده یاد بدهید.شما اگر روزه داشته باشید،با این کارتان که اظهار نظر درباره قرآن است،آن هم به اینصورت که قرآن اشکال دارد و نقص دارد و ... که در پست های قبلیتان هم گفتید (استغفر الله) کار صحیحی نمی کنید و تکلیف روزه شما معلوم است.این یک گناه است که انسان به خدا چیزی نسبت دهد که نمی داند.

سلام

بزرگوار حالا چرا می زنین و این همه عصبانی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من کجا خواستم معنی سفسطه را به شما یاد بدهم !!!!!!!!!!!
پس تکلیف روزه ما را هم مشخص فرمودین !!!!!!!!!و فتوای صادر نمودین

همین است که در ان پست عقیده داشتین می توان برای عقیده انسانی راکشت
از این عقیده همین فتوی و نظرات هم بعید نیست
بزرگوار من هرجا گفتم عبارت نظر من را هم اضافه کرده ام
و خدا اگر می خواست همه یکجور و هم عقیده باشند خودش ان طور خلق می کرد
که نظرات همه مثل هم باشد
در ضمن شما به جای اینکه دعوا داشته باشید بهتر است با منطق و استدلال نظرات خودتونو ثابت کنین
اثرش بسیار بیشتر از اهانت و دعوا کردن است

Albus;367059 نوشت:
پس از نظر شما احکام و مثال های قرآن نقض می شود و خداوند نمی توانسته مثالی بیاورد که در همه زمان ها قابل بررسی باشد؟!این چه منطقی است؟!
درباره چیزی هم که مطرح کردید،آیه هنوز درست است و درست خواهد ماند.شما از یک زمانی به بعد می توانید جنسیت را مشخص کنید.تا قبل از آن را فقط خدا می داند.ضمن این که خیلی وقت ها درست تشخیص نمی دهند.

ان پست هم گفتم برای ان زمان درست بوده لطفا با دقت بخوانید
اما در باره تایین جنسیت باروشهای بسیار پیشرفته می توان از همان لحظه اول و ثانیه اول جنسیت را تایین کرد
و تشخیص داد

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

تنـــــها و دلتنگ;367096 نوشت:
آیا اعتقاد شما این نیست که علت و شرایط گناه(شرایط گناه مساله مهمی بود که شروع کننده تاپیک هم مطرح کردند) تاثیری در مجازات ندارد ؟

علت و شرایط گناه،توجیهی برای گناه نمی شود.مثل این است که من دزدی کنم و بعد بگویم،چون دستم تنگ بود،دزدی کردم.این یعنی عذر بدتر از گناه.اگر زن یا مرد هم گناه کنند،نمی توانند بگویند خب گناه کردیم،ولی دلیلمان فلان بود.حالا که دلیل داشته ایم برای گناه و شرایط خاصی داشته ایم،پس توجیهی داریم.بنابراین مجازات ما فلان است.
علت و شرایط گناه در این دنیا تاثیری در مجازات ندارد.اگر شما با شرایط بدی گناه کردی،آن شرایط مجازات مخصوص به خودش را می طلبد.

تنـــــها و دلتنگ;367096 نوشت:
دوستان بحث نیت را مطح کردند و شما جواب اونارو دادید ولی بحث اصلی شرایط است نه نیت .

شما فرمودید زنا زناست بله درسته ولی شما از این جمله استفاده کردید برای اینکه بفرمایید چون ماهیت زنا یکیست مجازاتشم یکی است!

حتما ایشون هم معتقدند زنا چه در مردی که میتواند چند زن در اختیار داشته باشد و .. و زنای زن در ماهیت زنا فرقی نیست ایشون بحث تفاوت شرایط این دو نفر رو مطرح کردند .

بحث شرایط در ارتکاب گناه است .


این که یک زن،چون شوهرش حاضر به آمیزش و رابطه با او نبوده،زنا می کند،آیا توجیهی برای گناه او می شود؟!
این عذر بدتر از گناه است باز.زن می تواند برای گرفتن حق خود در چارچوب شرع اقدام کند.

تنـــــها و دلتنگ;367096 نوشت:
بله در مورد دزدی هم به صورت کلی دزدی فقیر و پولدار شاید فرقی نکنه ولی در قطع ید سارق ! که اگر به خاطر اضطرار باشد مجازات تفاوت دارد با زمانی که اضطراری نیست و فرد تمکن مالی داره .

در مثال های مورد بحث ماهیت تغییر نکرده که فرمودید گاهی ماهیت یکی نیست برای همین مجازات تفاوت پیدا میکند! ماهیت زنا و دزدی یکی است بلکه بقیه موارد, به عنوان شرایط مرتکب شونده جرم مورد بررسی قرار میگیره و باعث تغییر در مجازات ها میشه و علت تغییر مجازات و تخفیف اونها این نیتس که گفته شود اون زن چون همسرش در دسترس نبوده زنایش , زنا نبوده, یا دزدی که در اضطرار بوده کارش دزدی نبوده!


ماهیت زنا و دزدی یکی است؟!
هر گناه انسان اختیاری است.انسان نمی تواند بگوید شرایط یا فلان علت من را مجبور کرد به گناه.بنابراین نباید مثل فلانی مجازاتم کنید.در ضمن علت گناه یا خود گناه است یا گناه نیست.اگر گناه باشد،مجازاتی وابسته به ماهیت خود را می طلبد.نه وابسته به گناهی که بعد آن انجام شده.اگر هم نباشد محازاتی را نمی طلبد.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

Farhadvn;367095 نوشت:
این آیه هم اکنون نیز صحیح است زیرا زودترین موعد فهمیدن جنسیت با تکنولوژی امروز سه تا چهار ماهگی است.آیا شما هفته بعد از نزدیکی یا ماه اول بارداری جنسیت فرزندتان را می فهمید؟قرآن برای همه زمان هاست.

بله فهمیده می شود می توانید خودتان جنسیت فرزندتان را انتخاب کرده و حتی از همان ثانیه اول بعضی بیماریهای ژنتیکی
تشخیص داده می شود لطفا در اینترنت سرچ کنید

[="Tahoma"]

بی نظیر;367130 نوشت:
بله فهمیده می شود می توانید خودتان جنسیت فرزندتان را انتخاب کرده و حتی از همان ثانیه اول بعضی بیماریهای ژنتیکی
تشخیص داده می شود لطفا در اینترنت سرچ کنید

بسم الله الرحمن الرحیم

شما که سرچ یاد دارید.فرق بارداری با لقاح مصنوعی را بدانید.جنسیت فرزند تنها در لقاح مصنوعی صددرصد است.

در ضمن تشخیص بیماری های ژنتیکی از ثانیه اول نیست.بلکه از سه ماهگی و شش ماهی است.

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

بی نظیر;367121 نوشت:
بزرگوار حالا چرا می زنین و این همه عصبانی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بنده عصبانی نشدم.کسی را هم نزدم!شما علم غیب دارین که می گین من عصبانی شدم؟

بی نظیر;367121 نوشت:
من کجا خواستم معنی سفسطه را به شما یاد بدهم !!!!!!!!!!!

شما می گین ما با سفسطه کردن می خوایم آیات رو توجیه کنیم.سفسطه یا همون مغالطه در منطق انواعی داره.لطف کنین نوع مغالطه های ما رو مشخص کنین و ضمناً تعیین کنین سفسطه در صورت استدلال ما بوده یا در ماده آن.

بی نظیر;367121 نوشت:
پس تکلیف روزه ما را هم مشخص فرمودین !!!!!!!!!و فتوای صادر نمودین

من تکلیف چیزی را مشخص نمی کنم.خدا تعیین می کند.شما می توانید در این رابطه به آیات مربوطه مراجعه کنید.

بی نظیر;367121 نوشت:
همین است که در ان پست عقیده داشتین می توان برای عقیده انسانی راکشت

امام علی (ع) هم با خوارج جنگید.در آیات قرآن هم داریم:
«وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ وَلاَ تُقَاتِلُوهُمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّى يُقَاتِلُوكُمْ فِيهِ فَإِن قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ كَذَلِكَ جَزَاء الْكَافِرِينَ»
و هر كجا بر ايشان دست‏يافتيد آنان را بكشيد و همان گونه كه شما را بيرون راندند آنان را بيرون برانيد [چرا كه] فتنه [=شرك] از قتل بدتر است [با اين همه] در كنار مسجد الحرام با آنان جنگ مكنيد مگر آنكه با شما در آن جا به جنگ درآيند پس اگر با شما جنگيدند آنان را بكشيد كه كيفر كافران چنين است.
بنابراین کافران را هم مثلاً می شود کشت.پس کشتن برای عقیده جایز است،اما شرایطی دارد.

بی نظیر;367121 نوشت:
از این عقیده همین فتوی و نظرات هم بعید نیست
بزرگوار من هرجا گفتم عبارت نظر من را هم اضافه کرده ام
و خدا اگر می خواست همه یکجور و هم عقیده باشند خودش ان طور خلق می کرد
که نظرات همه مثل هم باشد
در ضمن شما به جای اینکه دعوا داشته باشید بهتر است با منطق و استدلال نظرات خودتونو ثابت کنین
اثرش بسیار بیشتر از اهانت و دعوا کردن است

من به کسی اهانت نکردم.ولی شما گفتین که:از این عقیده همین فتوی و نظرات هم بعید نیست.فکر کنم معلوم باشه چه کسی اهانت کرده.ولی اگر شما هم اهانت کرده باشین،بنده مشکلی با اهانت شما ندارم.دعوایی هم نکردم با کسی.

بی نظیر;367125 نوشت:
ان پست هم گفتم برای ان زمان درست بوده لطفا با دقت بخوانید
اما در باره تایین جنسیت باروشهای بسیار پیشرفته می توان از همان لحظه اول و ثانیه اول جنسیت را تایین کرد
و تشخیص داد

اولاً چیزی که ما تا الان فهمیدیم اینه که از چند ماه بعد میشه جنسیت رو تعیین کرد.ثانیاً اگر از همون ثانیه اول علم بتونه این کار رو کنه،خداوند قبل از این که وارد رحم بشه از این مسئله خبرداره.پس آیه باز هم درسته.

----------------------------------------------
شدیداً به سرکار خوندن خطبه 80 نهج البلاغه رو همین الان پیشنهاد می کنم.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

[="Tahoma"]در ضمن چند نکته:

اول.بحث برای دریافتن بهترین نظر است نه اثبات نظر خود.

دوم.از تمسخر بپرهیزید.

سوم.بحث را عوض نکنید.حقوق زن کجا و اثبات حقانیت قطعی قرآن کجا.

وقتی بحثی به اتمام رسید.برای بحث جدید تاپیک جدید خودش را بسازید.

حامد;367112 نوشت:
سلام
بی شک برخی آیات قرآن ناظر به وضعیت فرهنگی آن زمان بوده است اما این بدان معنا نیست که تعالیم و احکام کلا منتفی است باید مورد را جستجو و با اندیشه روشن به تحلیل آن پرداخت
مثالی که شما زدید هرچند از مصادیق است اما اطلاع مردم زمان ما خلاف گفته قرآن نیست چه اینکه در جای دیگر فرمود :
و لا یحیطون بشی من علمه الا بما شاء
لذا ما به اراده و مشیت الهی مسیری را پیمودیم که بر بخشی از علم الهی اطلاع پیدا کردیم
و اما بحث کتک زدن
اول اینکه ضرب با کتک زدن تفاوت دارد چه اینکه مثلا به یک پشت دستی نمی گویند کتک زدن
ثانیا ظاهرا این حکم ( زدن و نه کتک ) با توجه به فرهنگ آن زمان که زنان در سنین پایین ازدواج می کردند لذا صدور ناسازگاریهای جدی ناشی از صغر سن کاملا معمول بوده است تا زیادی منطقی تر می شود
والله الموفق

خیلی ممنون و متشکر که جواب درست وقانع کننده دادین فکر نکنم دیگر جای بحثی باقی بماند
فقط ان موردی که فرمودین اطلاع مردم زمان ما خلاف قران نیست
بنده دقیقا همین مطلب و گفتم و گفتم این مثل برای ان زمان و دانش مردم ان زمان صحیح بوده است

بی نظیر;367125 نوشت:
اما در باره تایین جنسیت باروشهای بسیار پیشرفته می توان از همان لحظه اول و ثانیه اول جنسیت را تایین کرد
و تشخیص داد

سلام
تا آنجایی که من می دانم در قرآن آیه ای وجود ندارد که بگوید جنسیت را فقط خدا می داند.فقط می گوید که وَ يَعْلَمُ ما فِي الْأَرْحامِ
منظور از عدم آگاهى مردم از اين امور، تمام خصوصيات آنها است، فى المثل، اگر روزى وسائلى در اختيار بشر قرار گيرد ـ كه اینگونه شده است ـ و از پسر يا دختر بودن جنين به طور قطع آگاه شوند، باز اين امر مسأله اى ايجاد نمى كند، چرا كه آگاهى از جنين به آن است كه تمام خصوصيات جسمانى، زشتى و زيبائى، سلامت و بيمارى، استعدادهاى درونى، ذوق علمى و فلسفى و ادبى، و ساير صفات و كيفيات روحى را بدانيم، و اين امر براى غير خدا امكان پذير نيست!

و الله الهادی

حامد;367112 نوشت:
بی شک برخی آیات قرآن ناظر به وضعیت فرهنگی آن زمان بوده است اما این بدان معنا نیست که تعالیم و احکام کلا منتفی است باید مورد را جستجو و با اندیشه روشن به تحلیل آن پرداخت
مثالی که شما زدید هرچند از مصادیق است اما اطلاع مردم زمان ما خلاف گفته قرآن نیست چه اینکه در جای دیگر فرمود :
و لا یحیطون بشی من علمه الا بما شاء
لذا ما به اراده و مشیت الهی مسیری را پیمودیم که بر بخشی از علم الهی اطلاع پیدا کردیم
و اما بحث کتک زدن
اول اینکه ضرب با کتک زدن تفاوت دارد چه اینکه مثلا به یک پشت دستی نمی گویند کتک زدن
ثانیا ظاهرا این حکم ( زدن و نه کتک ) با توجه به فرهنگ آن زمان که زنان در سنین پایین ازدواج می کردند لذا صدور ناسازگاریهای جدی ناشی از صغر سن کاملا معمول بوده است تا زیادی منطقی تر می شود

سلام
یعنی می گویید حکم منتفی شد باید فاضربوهن را منسوخ بدانیم!!!
وقتی عقل ناقص بخواهد در مقابل حکم خدا قرار گیرد همین می شود!! شما از کجا می دانید که تنها علت صدور این حکم آن مورد که گفتید بوده و الان بر طرف شده؟؟!!
مثل این است که بگویید حرمت خوک به خاطر انگل آن بوده و چون الان می توانیم این انگل را برطرف کنیم پس ظاهرا حلال است!!!

و الله الهادی

Farhadvn;367137 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

شما که سرچ یاد دارید.فرق بارداری با لقاح مصنوعی را بدانید.جنسیت فرزند تنها در لقاح مصنوعی صددرصد است.

در ضمن تشخیص بیماری های ژنتیکی از ثانیه اول نیست.بلکه از سه ماهگی و شش ماهی است.

پس شما لقاح مصنوعی را بارداری نمی د انید ؟ بفرمایید اگر خانمی با لقاح مصنوعی حامله شد باردار نیست ؟
بهش چی می گید ؟ حتما نمی گید بارداره می گید لقاح مصنوعی داره
دوست من حتی در ازمکایشگاه و هنوز از قبل از بارداری بیماریهای زنتیکی را بعضا می توان مشخص کرد

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

بی نظیر;367162 نوشت:
پس شما لقاح مصنوعی را بارداری نمی د انید ؟ بفرمایید اگر خانمی با لقاح مصنوعی حامله شد باردار نیست ؟
بهش چی می گید ؟ حتما نمی گید بارداره می گید لقاح مصنوعی داره
دوست من حتی در ازمکایشگاه و هنوز از قبل از بارداری بیماریهای زنتیکی را بعضا می توان مشخص کرد

تاپیک داره از موضوع خودش دور میشه.به هر حال اول شما آیه مورد نظر رو بیارین.در ضمن با توجه به علم خداوند،قبل از این که حتی پدر و مادر این بچه به دنیا بیان،خداوند درباره اون بچه همه چیز رو میدونه.ولی علم فعلی خیر.پس آیه باز هم درسته.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

خطبه 80 نهج البلاغه:

بعد فراغه من حرب الجمل، في ذم النساء مَعَاشِرَ النَّاسِ، إِنَّ النِّسَاءَ نَوَاقِصُ الاْيمَانِ، نَوَاقِصُ الْحُظُوظِ، نَوَاقِصُ الْعُقُولِ: فَأَمَّا نُقْصَانُ إِيمَانِهِنَّ فَقُعُودُهُنَّ عَنِ الصَّلاةِ وَالصِّيَامِ فِي أَيَّامِ حَيْضِهِنَّ، وَأَمَّا فَقُعُودُهُنَّ عَنِ الصَّلاةِ وَالصِّيَامِ فِي أَيَّامِ حَيْضِهِنَّ، وَأَمَّا نُقْصَانُ عُقُولِهِنَّ فَشَهَادَةُ امْرَأَتَيْنِ مِنْهُنّ كَشَهَادَةِ الرَّجُلِ الْوَاحِدِ، وَأَمَّا نُقْصَانُ حُظُوظِهِنَّ فَمَوَارِيثُهُنَّ عَلَى الاْنْصَافِ مِنْ مَوارِيثِ الرِّجَالِ؛ فَاتَّقُوا شِرَارَ النِّسَاءِ، وَكُونُوا مِنْ خِيَارِهِنَّ عَلَى حَذَرٍ، وَلاَتُطِيعُوهُنَّ فِي المَعْرُوفِ حَتَّى لاَ يَطْمَعْنَ فِي المُنكَرِ.

«يكى از خطبه‏هاى امام است كه پس از پايان جنگ جمل در نكوهش از زنان‏ ايراد فرموده است‏» اى مردم زنان هم از نظر ايمان،هم از جهت‏بهره و هم از موهبت عقل دررتبه‏اى كمتر از مردان قرار دارند، اما گواه بر كمبود ايمانشان همان بر كنار بودن از نماز و روزه در ايام عادت است،و اما بهره آنها،گواهش اين است كه سهم ارث آنان نصف سهم مردان است،و امابهره آنها،اين است كه شهادت دو نفر آنان معادل شهادت يك مرد است،پس از زنان‏بد بپرهيزيد و مراقب نيكان آنها باشيد،اعمال نيك به عنوان اطاعت و تسليم بى قيد و شرط(در برابر)آنان انجام مدهيد تا در اعمال بد انتظار اطاعت از شما نداشته باشند.


سلام

نقل قول:
علت و شرایط گناه،توجیهی برای گناه نمی شود.

نقل قول:
علت و شرایط گناه در این دنیا تاثیری در مجازات ندارد.

نقل قول:
این که یک زن،چون شوهرش حاضر به آمیزش و رابطه با او نبوده،زنا می کند،آیا توجیهی برای گناه او می شود؟!

هر مطلبی گفته شد , راجع به تاثیر شرایط (در برخی موارد) در شدت مجازات بود نه اینکه شرایط کلا میتواند گناه را توجیه کند و ماهیت جرم و گناه را عوض کند.

اگر شما قبول ندارید و میفرمایید :

علت و شرایط گناه در این دنیا تاثیری در مجازات ندارد

این نظر شخصی شماست و بحث منطقی و درست در این امور ,استفاده از نظر شخصی و برداشت شخصی نیست برای اثبات مطلب در این مباحث باید بحث تخصصی و با در نظر گرفتن قوانین اسلامی باشد نمونه هایی هم که مطرح شد مثلا شرایط دزدی و قطع ید یا تاثیر شرایط در مجازات زنا ... بر طبق قوانین اسلامی هست و میتونید با سرچ مشاهده کنید.

این مطالب را که خدمتتون عرض کردم و گفتم :


به صورت کلی نمیتوان ادعا کرد شرایط و علل گناه یا جرم در مجازات دنیوی تاثیری ندارد


, به دلیل اطلاع بنده از موارد نقض آن است که مطرح شده

چون نظر شما کاملا مشخص شد و سخنتون تنها یه نظر شخصیه فکر نمیکنم ادامه بحث منطقی باشد.

موفق باشید
خدانگهدار



بی نظیر;367162 نوشت:
پس شما لقاح مصنوعی را بارداری نمی د انید ؟ بفرمایید اگر خانمی با لقاح مصنوعی حامله شد باردار نیست ؟
بهش چی می گید ؟ حتما نمی گید بارداره می گید لقاح مصنوعی داره
دوست من حتی در ازمکایشگاه و هنوز از قبل از بارداری بیماریهای زنتیکی را بعضا می توان مشخص کرد

سلام

شما آیه بیاورید که خداوند گفته کسی نمی داند زنی که باردار می شود فرزندش پسر یا دختر است!! چنین آیه ای که می گویید وجود ندارد

ask;367161 نوشت:
سلام
یعنی می گویید حکم منتفی شد باید فاضربوهن را منسوخ بدانیم!!!
وقتی عقل ناقص بخواهد در مقابل حکم خدا قرار گیرد همین می شود!! شما از کجا می دانید که تنها علت صدور این حکم آن مورد که گفتید بوده و الان بر طرف شده؟؟!!
مثل این است که بگویید حرمت خوک به خاطر انگل آن بوده و چون الان می توانیم این انگل را برطرف کنیم پس ظاهرا حلال است!!!

و الله الهادی


سلام اخوی
برداشت شما ناشی ازهمان نگاه منفی است که به ما دارید وگرنه از مطالب ما این چیزی که شما از آن فهمیده اید فهمیده نمی شود بخصوص که در صدر مطلب تاکید کردیم انعکاس فرهنگ زمان صدور احکام ، موجب نفی احکام نیست
در ثانیا آنچه مد نظر ما بود منطقی بودن صدور حکم ضرب است
والله الموفق

[="Tahoma"]

بی نظیر;367162 نوشت:
پس شما لقاح مصنوعی را بارداری نمی د انید ؟ بفرمایید اگر خانمی با لقاح مصنوعی حامله شد باردار نیست ؟
بهش چی می گید ؟ حتما نمی گید بارداره می گید لقاح مصنوعی داره
دوست من حتی در ازمکایشگاه و هنوز از قبل از بارداری بیماریهای زنتیکی را بعضا می توان مشخص کرد

بنده گفتم بارداری با لقاح مصنوعی.دقت کنید بعد نظر بدید.

در ضمن بحث اصلی زناشویی بود نه بارداری.

بسم الله الرحمن الرحیم

تنـــــها و دلتنگ;367167 نوشت:
هر مطلبی گفته شد , راجع به تاثیر شرایط (در برخی موارد) در شدت مجازات بود نه اینکه شرایط کلا میتواند گناه را توجیه کند و ماهیت جرم و گناه را عوض کند.

اگر شما قبول ندارید و میفرمایید :
علت و شرایط گناه در این دنیا تاثیری در مجازات ندارد
این نظر شخصی شماست و بحث منطقی و درست در این امور ,استفاده از نظر شخصی و برداشت شخصی نیست برای اثبات مطلب در این مباحث باید بحث تخصصی و با در نظر گرفتن قوانین اسلامی باشد نمونه هایی هم که مطرح شد مثلا شرایط دزدی و قطع ید یا تاثیر شرایط در مجازات زنا ... بر طبق قوانین اسلامی هست و میتونید با سرچ مشاهده کنید.

این مطالب را که خدمتتون عرض کردم و گفتم :
به صورت کلی نمیتوان ادعا کرد شرایط و علل گناه یا جرم در مجازات دنیوی تاثیری ندارد

, به دلیل اطلاع بنده از موارد نقض آن است که مطرح شده

چون نظر شما کاملا مشخص شد و سخنتون تنها یه نظر شخصیه فکر نمیکنم ادامه بحث منطقی باشد.


بنده برای این حرفم دلیل ارائه کردم و صرفاً نظر شخصی خودم رو نگفتم.هر گناهی اختیاریه.اگر اختیاری نباشه دیگه اطلاق واژه گناه به اون بی معنیه.بنابراین شرایط موثر نیست در انجام این گناه.چون فرد صرف نظر از شرایط و با اختیار خودش اون گناه رو انجام داده.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

ask;367166 نوشت:
بعد فراغه من حرب الجمل، في ذم النساء مَعَاشِرَ النَّاسِ، إِنَّ النِّسَاءَ نَوَاقِصُ الاْيمَانِ، نَوَاقِصُ الْحُظُوظِ، نَوَاقِصُ الْعُقُولِ: فَأَمَّا نُقْصَانُ إِيمَانِهِنَّ فَقُعُودُهُنَّ عَنِ الصَّلاةِ وَالصِّيَامِ فِي أَيَّامِ حَيْضِهِنَّ، وَأَمَّا فَقُعُودُهُنَّ عَنِ الصَّلاةِ وَالصِّيَامِ فِي أَيَّامِ حَيْضِهِنَّ، وَأَمَّا نُقْصَانُ عُقُولِهِنَّ فَشَهَادَةُ امْرَأَتَيْنِ مِنْهُنّ كَشَهَادَةِ الرَّجُلِ الْوَاحِدِ، وَأَمَّا نُقْصَانُ حُظُوظِهِنَّ فَمَوَارِيثُهُنَّ عَلَى الاْنْصَافِ مِنْ مَوارِيثِ الرِّجَالِ؛ فَاتَّقُوا شِرَارَ النِّسَاءِ، وَكُونُوا مِنْ خِيَارِهِنَّ عَلَى حَذَرٍ، وَلاَتُطِيعُوهُنَّ فِي المَعْرُوفِ حَتَّى لاَ يَطْمَعْنَ فِي المُنكَرِ.

«يكى از خطبه‏هاى امام است كه پس از پايان جنگ جمل در نكوهش از زنان‏ ايراد فرموده است‏» اى مردم زنان هم از نظر ايمان،هم از جهت‏بهره و هم از موهبت عقل دررتبه‏اى كمتر از مردان قرار دارند، اما گواه بر كمبود ايمانشان همان بر كنار بودن از نماز و روزه در ايام عادت است،و اما بهره آنها،گواهش اين است كه سهم ارث آنان نصف سهم مردان است،و امابهره آنها،اين است كه شهادت دو نفر آنان معادل شهادت يك مرد است،پس از زنان‏بد بپرهيزيد و مراقب نيكان آنها باشيد،اعمال نيك به عنوان اطاعت و تسليم بى قيد و شرط(در برابر)آنان انجام مدهيد تا در اعمال بد انتظار اطاعت از شما نداشته باشند.


سلام
دلیل صدور این خطبه واضح است چه اینکه فتنه جمل را کسی رهبری می کرد که زن بود لذا باید بجای النساء افرادی مثل ایشان را باید قرار داد وگرنه مگر میتوان بجای آن ، زنان بزرگی مثل زینب کبری ع ووو را قرار داد ؟
والله الموفق

حامد;367169 نوشت:
برداشت شما ناشی همان نگاه منفی است که به ما دارید

سلام
متوجه نشدم نظرتان راجع به این حکم در این زمان چیست
فقط من اینگونه برداشت نداشتم دیگریان هم همینطور برداشت کردند:(این هم برداشت یک نفر دیگر)

بی نظیر;367152 نوشت:
خیلی ممنون و متشکر که جواب درست وقانع کننده دادین فکر نکنم دیگر جای بحثی باقی بماند
فقط ان موردی که فرمودین اطلاع مردم زمان ما خلاف قران نیست
بنده دقیقا همین مطلب و گفتم و گفتم این مثل برای ان زمان و دانش مردم ان زمان صحیح بوده است


که از گفته های شما کاربر بی نظیر اینطور برداشت کردند که این آیه برای آن زمان با دانششان صحیح بوده!

حامد;367169 نوشت:
در ثانیا آنچه مد نظر ما بود منطقی بودن صدور حکم است

منطقی بودن صدور حکم که واضح است اما در این تاپیک بحث ما منطقی بودن حکم در این زمان است

و الله العالم

ask;367166 نوشت:
خطبه 80 نهج البلاغه:

بعد فراغه من حرب الجمل، في ذم النساء مَعَاشِرَ النَّاسِ، إِنَّ النِّسَاءَ نَوَاقِصُ الاْيمَانِ، نَوَاقِصُ الْحُظُوظِ، نَوَاقِصُ الْعُقُولِ: فَأَمَّا نُقْصَانُ إِيمَانِهِنَّ فَقُعُودُهُنَّ عَنِ الصَّلاةِ وَالصِّيَامِ فِي أَيَّامِ حَيْضِهِنَّ، وَأَمَّا فَقُعُودُهُنَّ عَنِ الصَّلاةِ وَالصِّيَامِ فِي أَيَّامِ حَيْضِهِنَّ، وَأَمَّا نُقْصَانُ عُقُولِهِنَّ فَشَهَادَةُ امْرَأَتَيْنِ مِنْهُنّ كَشَهَادَةِ الرَّجُلِ الْوَاحِدِ، وَأَمَّا نُقْصَانُ حُظُوظِهِنَّ فَمَوَارِيثُهُنَّ عَلَى الاْنْصَافِ مِنْ مَوارِيثِ الرِّجَالِ؛ فَاتَّقُوا شِرَارَ النِّسَاءِ، وَكُونُوا مِنْ خِيَارِهِنَّ عَلَى حَذَرٍ، وَلاَتُطِيعُوهُنَّ فِي المَعْرُوفِ حَتَّى لاَ يَطْمَعْنَ فِي المُنكَرِ.

«يكى از خطبه‏هاى امام است كه پس از پايان جنگ جمل در نكوهش از زنان‏ ايراد فرموده است‏» اى مردم زنان هم از نظر ايمان،هم از جهت‏بهره و هم از موهبت عقل دررتبه‏اى كمتر از مردان قرار دارند، اما گواه بر كمبود ايمانشان همان بر كنار بودن از نماز و روزه در ايام عادت است،و اما بهره آنها،گواهش اين است كه سهم ارث آنان نصف سهم مردان است،و امابهره آنها،اين است كه شهادت دو نفر آنان معادل شهادت يك مرد است،پس از زنان‏بد بپرهيزيد و مراقب نيكان آنها باشيد،اعمال نيك به عنوان اطاعت و تسليم بى قيد و شرط(در برابر)آنان انجام مدهيد تا در اعمال بد انتظار اطاعت از شما نداشته باشند.

فقط خدا ميداند كه چند نفر اين متن شما كه كاملا بي جا و بدون تفسير قرار داديد را مي خوانند و فقط خدا ميداند كه چند خانم ناآگاه با خواندن اين متن نظرشان كامل به اسلام تغيير ميكند و از اسلام متنفر ميشوند و امثالشان هم كم نيست...... و روز به روز هم به لطف برخي بيشتر ميشود...... و مسئولش هم شما و امثال شماييد! به خدا داريد ريشه اسلام را ميزنيد.
:Ghamgin:
با بحث تاپيك كاري ندارم اما زبان روزه مي گويم كه واقعا براي برخي آقايان احساس تاسف ميكنم....... انشاالله كه به حرمت اين ماه رحمت همگي هدايت شويم......:Ghamgin:

حامد;367174 نوشت:
دلیل صدور این خطبه واضح است چه اینکه فتنه جمل را کسی رهبری می کرد که زن بود لذا باید بجای النساء افرادی مثل ایشان را باید قرار داد وگرنه مگر میتوان بجای آن

سلام
به این نکته دقت نکردید:
فَاتَّقُوا شِرَارَ النِّسَاءِ، وَكُونُوا مِنْ خِيَارِهِنَّ عَلَى حَذَرٍ،

بعد هم استدلال هایی که مولی الموحدین آوردند برای ناقص بودن عقل و ایمان فقط مربوط به عایشه و امثال آن نیست و آن استدلال ها بر تمام زنان منطبق است

و الله العالم

Niyaz;367178 نوشت:
مسئولش هم شما و امثال شماييد! به خدا داريد ريشه اسلام را ميزنيد.

سلام
حق را کتمان کنیم احکام الهی را اجرا نکنیم که زنان حوششان نمی آید!!!!
:khaneh::khaneh::khaneh::khaneh:

سنگسار و اعدام انجام ندهیم چون می گویند اسلام مخالف حقوق بشر است!!!
:khaneh::khaneh::khaneh:

فحشا را گسترش بدهیم چون می گویند اسلام مخالف آزادی زنان است!!!!!:khaneh:

و الله الهادی

Albus;367164 نوشت:
تاپیک داره از موضوع خودش دور میشه.به هر حال اول شما آیه مورد نظر رو بیارین.در ضمن با توجه به علم خداوند،قبل از این که حتی پدر و مادر این بچه به دنیا بیان،خداوند درباره اون بچه همه چیز رو میدونه.ولی علم فعلی خیر.پس آیه باز هم درسته.

گرامی مد نظرتان کدام ایه است ؟ فقط یک ایه هست که الان صد بار کاربرا نوشتند که معنایشاین هست که خدا فقط می داند در ارحام چیست
اگر به قول اقای اسک در شدیدترین حالت همه جانبه در نظر بگیریم جنسیت یکی از موارد می شود

در ضمن باز صد بار تکرار می کنم نگفتم ایه غلطه
گفتم ایه تحت شرایط فرهنگ و علم ان زمان بیان شده و این با غلط بودن ایه خیلی فرق داره

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
تک تک جملاتی که امام علی (ع) در این خطبه به کار برده اند قابل اثبات است.همونطور که خودشون هم برای مواردی که ذکر کردن دلیل میارن.برای مثال ایمان زنان کمتره،چون در اون ایام خاص نمی تونن نماز بخونن.

Niyaz;367178 نوشت:
فقط خدا ميداند كه چند نفر اين متن شما كه كاملا بي جا و بدون تفسير قرار داديد را مي خوانند و فقط خدا ميداند كه چند خانم ناآگاه با خواندن اين متن نظرشان كامل به اسلام تغيير ميكند و از اسلام متنفر ميشوند و امثالشان هم كم نيست...... و روز به روز هم به لطف برخي بيشتر ميشود...... و مسئولش هم شما و امثال شماييد! به خدا داريد ريشه اسلام را ميزنيد.

با بحث تاپيك كاري ندارم اما زبان روزه مي گويم كه واقعا براي برخي آقايان احساس تاسف ميكنم....... انشاالله كه به حرمت اين ماه رحمت همگي هدايت شويم......


حرف شما درسته.ولی بذارین افرادی که منتظر یک بهانه برای خروج از دین هستن،از دین خارج بشن.چون این افراد قصدشون لجاجته.درکشون از دین خیلی سطحیه.هر چیزی که خودشون دوست دارن رو از دین انتخاب می کنن،چیزی که دوست ندارن رو میندازن دور.مثل حجاب مثلاً.

بذارین حقوق بشریون هر چی می خوان بگن.ما معتقد به احکام الهی هستیم.نه احکام طاغوتی و بشری.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

ask;367176 نوشت:
سلام
متوجه نشدم نظرتان راجع به این حکم در این زمان چیست
فقط من اینگونه برداشت نداشتم دیگریان هم همینطور برداشت کردند:(این هم برداشت یک نفر دیگر)

سلام
منظور بنده نسخ حکم نبود کاربر محترم بی نظیر هم بر صدور حکم بخاطر وضعیت فرهنگی خاص تاکید کردند که می تواند از حکمتهای صدور حکم باشد و نه علت اصلی آن

ask;367176 نوشت:
که از گفته های شما کاربر بی نظیر اینطور برداشت کردند که این آیه برای آن زمان با دانششان صحیح بوده!

برداشت ایشان بر نسخ حکم دلالت ندارد

ask;367176 نوشت:
منطقی بودن صدور حکم که واضح است اما در این تاپیک بحث ما منطقی بودن حکم در این زمان است

قرار نیست همه احکام در همه زمانها مصداق داشته باشند مثل احکام امه و عبد ( کنیز و غلام ) لذا ضرورت هم ندارد آنرا در زمان حال توجیه کنیم بلکه صرف موجه بودنش ( فارغ از زمان خاص ) مد نظر است
والله الموفق

ask;367180 نوشت:
بعد هم استدلال هایی که مولی الموحدین آوردند برای ناقص بودن عقل و ایمان فقط مربوط به عایشه و امثال آن نیست

سلام
عمومیتش را چه ؟ می پذیرید ؟ آیا کلام حضرت با آن نگاه کاملا منفی که بدان دارید بر همه زنان بدون استثنا قابل تطبیق است ؟
والله الموفق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

بی نظیر;367183 نوشت:
گرامی مد نظرتان کدام ایه است ؟ فقط یک ایه هست که الان صد بار کاربرا نوشتند که معنایشاین هست که خدا فقط می داند در ارحام چیست
اگر به قول اقای اسک در شدیدترین حالت همه جانبه در نظر بگیریم جنسیت یکی از موارد می شود

هیچ کدوم از کاربر ها آیه رو مستقیماً نیاورن.جناب ask هم حتی به شما گفتن که آیه ای با اون مضمونی که شما می گین نیست.بلکه یک چیز متفاوته.لطف کنین آیه رو بیارین.

بی نظیر;367183 نوشت:
در ضمن باز صد بار تکرار می کنم نگفتم ایه غلطه
گفتم ایه تحت شرایط فرهنگ و علم ان زمان بیان شده و این با غلط بودن ایه خیلی فرق داره

اولاً این حرف شما نیازمند دلیله.ثانیاً ما معتقدیم قرآن برای همه زمان ها جوابگوست.الان هم این آیه اولاً اگر وجود داشته باشه (که باید بیارینش) باز هم هنوز درسته به همون دلیلی که ذکر شد.خدا بهتر از من و شما میدونه که چه چیزی بیان کنه.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

بی نظیر;367183 نوشت:
معنایشاین هست که خدا فقط می داند در ارحام چیست

خیر
آیه نمی گوید فقط خدا می داند بلکه می گوید خدا می داند! و آن را هم که می داند تمام ویژگی هایی است که در ارحام وجود دارد و جنسیت یک مورد خاص است

بی نظیر;367183 نوشت:
در ضمن باز صد بار تکرار می کنم نگفتم ایه غلطه
گفتم ایه تحت شرایط فرهنگ و علم ان زمان بیان شده و این با غلط بودن ایه خیلی فرق داره

این آیه قرآن با فرهنگ و علم تمام زمان ها سازگار است!
شما ثابت کن با فرهنگ و علم ما سازگار نیست!

و الله العالم

ask;367181 نوشت:

سلام
حق را کتمان کنیم احکام الهی را اجرا نکنیم که زنان حوششان نمی آید!!!!
:khaneh::khaneh::khaneh::khaneh:

سنگسار و اعدام انجام ندهیم چون می گویند اسلام مخالف حقوق بشر است!!!
:khaneh::khaneh::khaneh:

فحشا را گسترش بدهیم چون می گویند اسلام مخالف آزادی زنان است!!!!!

:khaneh:

و الله الهادی

نميدانم خنده شما از روي تمسخر است يا از روي شادي.....
اين بار اول است كه با خواندن پست برخي دلم واقعا شكست.... چقدر برخي كوتاه بينند.... جناب آلبس مگر ملاك برتري تقوا نيست؟ چه شده كه جنس خود را با ايمان تر تلقي ميكنيد؟ مگر زنان 9سالگي مكلف نميشوند و 6 سال بيشتر از مردان عبادت نمي كنند؟ چه شده كه انگ برتري بر خود ميزنيد؟

شمايي كه عقلتان كامل است اينگونه حق را اجرا مي كنيد؟ احكام الهي چيست؟
كدام حكم الهي به خاطر زنان در ايران اجرا نمي شود؟ چراغ سبزهاي برخي آقايان فحشا را گسترش داده يا احكام الهي.....
نمي دانم چه بايد بگويم واقعا....
:Ghamgin:فقط خداست كه ميداند در دلها چه مي گذرد

حامد;367186 نوشت:
عمومیتش را چه ؟ می پذیرید ؟

سلام
بسیار واضح است وقتی تمام زنان سهم ارثشان نصف در زمان عادت ماهانه از نماز و عبادت به دور و شهادت دو نفر از آن ها برابر یک مرد است.پس بر تمام زنان قابل تطبیق است این ویژگی ها!
و امام از این ویژگی ها نتیجه گرفتند که ایمان و عقل و بهره آن ها نصف است! یا باید بگویید معاذالله امام اشتباه استدلال کردند یا باید بگویید تمام زنان این ویژگی یعنی ارث نصف است و ... را ندارند. تا سخن شما صحیح باشد

و الله الهادی

Albus;367184 نوشت:
برای مثال ایمان زنان کمتره،چون در اون ایام خاص نمی تونن نماز بخونن.

گرامی شما ایمان رو در تعداد نمازها می دونین ؟ اینه منطق و جوابتون ؟

Albus;367184 نوشت:
حرف شما درسته.ولی بذارین افرادی که منتظر یک بهانه برای خروج از دین هستن،از دین خارج بشن.چون این افراد قصدشون لجاجته.درکشون از دین خیلی سطحیه.هر چیزی که خودشون دوست دارن رو از دین انتخاب می کنن،چیزی که دوست ندارن رو میندازن دور.مثل حجاب مثلاً.

بذارین حقوق بشریون هر چی می خوان بگن.ما معتقد به احکام الهی هستیم.نه احکام طاغوتی و بشری.

لبیک یا مهدی

شاید درک شما از دین سطحی باشه ؟ با شعار دادن و خود را عالم دهر دانستن که نمیشه خودتونو
ثابت کنین
شاید شما دارین لجبازی می کنین ؟و حقیقت و نمی خواین قبول کنین ؟
شما که ایمان کمتر یا بیشتر را در شماره و تعداد نمازها بیان می کنین ؟
پس طبق نظر شما اگر کسی بشینه صبح تا شب نماز بخونه و کار دیگه نکنه ایمانش از همه بیشتره
نه برادر من ایمان به تعداد نماز و روزه نیست
مساله خیلی عمیق تر از این حرفاست

ask;367195 نوشت:
و امام از این ویژگی ها نتیجه گرفتند که ایمان و عقل و بهره آن ها نصف است! یا باید بگویید معاذالله امام اشتباه استدلال کردند یا باید بگویید تمام زنان این ویژگی یعنی ارث نصف است و ... را ندارند. تا سخن شما صحیح باشد

سلام
بنده چیزی می گویم که یک معاذالله بزرگتر بگویید
آیا کلام حضرت بر مادر بزرگوارشان
همسر با عظمتشان و دختری که زین اوست هم می شود؟
ببینید برادر هی نگویید کلام امام کلام امام
بله کلام امام است روی چشم ما
اما فهم شما از آن که دیگر کلام امام نیست
حضرت در اینجا در صدد تنقیص جنس زن نیستند بلکه در صدد تنقیص عایشه هستند همین
والله الموفق

بی نظیر;367197 نوشت:
گرامی شما ایمان رو در تعداد نمازها می دونین ؟ اینه منطق و جوابتون ؟

سلام
اولا این استدلال و منطق امیر المومنین است پس مواظب حرف زدنتان باشید و بدانید که چه می گویید!

نه ایمان به پاکی قلبه! دلت پاک باشه نماز و روزه چیه؟!:khaneh::khaneh::khaneh:

حامد;367199 نوشت:
آیا کلام حضرت بر مادر بزرگوارشان
همسر با عظمتشان و دختری که زین اوست هم می شود؟

سلام
شما دارید درباره استثنا حرف می زنید اما جوابتان را می دهم.
1-آیا حضرت زهرا سلام الله علیها شهادتشان برابر مرد است یا خیر؟
واضح است که شهادت معصوم حجت است یعنی تمام مردان به استثنای معصومین یک چیز شهادت بدهند اما حضرت زهرا چیز دیگری شهادت بدهند حرف معصوم حجت است...اما آیا زنان دیگر اینطوری هستند؟ قطعا نه دو زن معمولی شهادتشان به اندازه یک مرد است چون عقل زنان کمتر است

و در مورد بقیه موارد هم همینطور است

خواهشا برای مثال از استثنا عالم وجود مثال نزنید چون واضح است استثنا هستند

و الله الهادی

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

Niyaz;367194 نوشت:
جناب آلبس مگر ملاك برتري تقوا نيست؟

بله ملاک برتری در اسلام تقواست.اما ایمان و تقوا یکی نیستند.با هم رابطه دارند ولی یکی نیستند.

Niyaz;367194 نوشت:
چه شده كه جنس خود را با ايمان تر تلقي ميكنيد؟

اولاً این قضیه ذاتی نیست.شما فرض کنید مردی،اصلاً نماز نخواند.اما زنی تمام نماز های یومیه خود را انجام دهد به جز زمانی که در آن عادت خاص است.در اینصورت شکی نیست ایمان زن بیشتر از مرد است.پس این مسئله اکتسابی است.مرد می تواند به ایمانی بیشتر از زن برسد،ولی لزومی ندارد هر مردی برسد.لزوم و امکان متفاوت هستند.

Niyaz;367194 نوشت:
مگر زنان 9سالگي مكلف نميشوند و 6 سال بيشتر از مردان عبادت نمي كنند؟ چه شده كه انگ برتري بر خود ميزنيد؟

اشتباه نکنید.ما این ها را نمی گوییم که بگوییم جنس مرد ذاتاً برتر از زن است.همانطور که گفتید ملاک برتری تقواست.بنابراین کلی زن داریم که از مردان برترند چون تقوای بیشتری دارند.ولی ایمان مردان می تواند بیشتر باشد.ولی این به معنی این نیست که زن مرتبه ش از مرد پایین تر است.مرتبه مربوط به تقواست نه ایمان.

Niyaz;367194 نوشت:
شمايي كه عقلتان كامل است اينگونه حق را اجرا مي كنيد؟ احكام الهي چيست؟
كدام حكم الهي به خاطر زنان در ايران اجرا نمي شود؟ چراغ سبزهاي برخي آقايان فحشا را گسترش داده يا احكام الهي.....

همانطور که حقیر عرض کردم،این مسئله ذاتی نیست.بلکه اکتسابی است.

Niyaz;367194 نوشت:
نمي دانم چه بايد بگويم واقعا....
فقط خداست كه ميداند در دلها چه مي گذرد

به هیچ وجه ناراحت نشوید.چون ملاک تقواست و مرد و زن هر دو در تقوا می توانند تا یکجا پیش روند.ولی در ایمان اینجور نیست.امکان آن هست که بالفرض مقام شما به دلیل تقوای شما از هزاران هزار مرد شیعه بیشتر باشد.
نمی دانم منظورم را خوب رساندم یا نه.اگر هنوز احساس می کنید در جایی قانع نشدید،بگویید تا بر سر آن بحث کنیم.باز هم می گویم،ناراحت نشوید.هر کار خداوند حکمتی دارد.هر فرمایش امام علی،دلیل و حکمتی دارد.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

خطاب به كاربراني كه هر روز با يك يوزر جديد عضو ميشوند و با اراجيف خود مي خواهند ريشه اسلام را بسوزانند مي گويم دفعات بعد تذكري نخواهم داد و مستقيما به مدير ارجاع داده خواهيد شد....حالا هي بخنديد!

جناب آلبس همه ميدانند كه خداوند 2عالم را به گل وجود يك زن آفريده است....
يا حق....

حامد;367199 نوشت:
حضرت در اینجا در صدد تنقیص جنس زن نیستند بلکه در صدد تنقیص عایشه هستند همین

سلام

به شما گفتم که یا باید بگویید استدلال های امام فقط منطبق بر عایشه است که اینطور نیست.
یا باید بگویید امام معاذ الله اشتباه استدلال کردند
یا باید بگویید ذاتا مرد عقل و بهره و ایمانش از زن بیشتر است
کدام را انتخاب می کنید؟

و الله الهادی الذین لا یعلمون

Niyaz;367205 نوشت:
خطاب به كاربراني كه هر روز با يك يوزر جديد عضو ميشوند و با اراجيف خود مي خواهند ريشه اسلام را بسوزانند مي گويم دفعات بعد تذكري نخواهم داد و مستقيما به مدير ارجاع داده خواهيد شد....حالا هي بخنديد!

سلام
وقتی استدلال به انتها رسید....
:khaneh::khaneh::khaneh:

اگر راست می گی جواب منطقی و استدلال صحیح بیاور به جای داد و فریاد !!!


Niyaz;367205 نوشت:
جناب آلبس همه ميدانند كه خداوند 2عالم را به گل وجود يك زن آفريده است....


!!!!

این سخن انجمن حمایت از زنان است؟!

پس لابد 124000 پیامبر که مرد بودند و یا امام زمان همواره مرد است و مرجع تقلید باید مرد باشد و ... هم دلیل بر تری مرد است!

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و خداقوت

داشتم فکر می کردم که:
1- تاپیک کجا رفت
2- عقل ناقص یعنی چی؟
یعنی به نظر ما مردان 1+1 = 2
ولی از نظر زنان فرق دارد ؟!!!!!!
3- در ادامه فکر کردم شاید منظور همین بوده که مردان ذهن پیچیده تری دارند چیزی که ظاهراً روانشناسان جدید هم می گویند، همین.
ولی به این معنا نیست که آن چه ما درست می دانیم آنها نمی توانند درستش بدانند

امیدورام کلام حضرت رو بد تفسیر نکرده باشم، اما برداشت خودم رو گفتم
4- در آخر هم اینکه منشا علم و ایمان فقط منطق و عقل نیست.
چه بسا علوم به شکل دیگری هم حاصل شوند.

دوستان اختلاف ایمان و تقوا چیه؟

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

بی نظیر;367197 نوشت:
گرامی شما ایمان رو در تعداد نمازها می دونین ؟ اینه منطق و جوابتون ؟

با استفاده از قرآن به شما جواب می دهیم:
«إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آيَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِيمَانًا وَعَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ»
مؤمنان همان كسانى‏اند كه چون خدا ياد شود دلهايشان بترسد و چون آيات او بر آنان خوانده شود بر ايمانشان بيفزايد و بر پروردگار خود توكل مى‏كنند.
«الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ»
همانان كه نماز را به پا مى‏دارند و از آنچه به ايشان روزى داده‏ايم انفاق مى‏كنند.
سوره:الانفال؛آیات 2 و 3

طبق آیه دومی،مومن کسی است که نماز را به پا می دارد.بنابراین شرط لازم برای مومن بودن،اقامه نماز است.و السلام.

بی نظیر;367197 نوشت:
شاید درک شما از دین سطحی باشه ؟ با شعار دادن و خود را عالم دهر دانستن که نمیشه خودتونو
ثابت کنین
شاید شما دارین لجبازی می کنین ؟و حقیقت و نمی خواین قبول کنین ؟
شما که ایمان کمتر یا بیشتر را در شماره و تعداد نمازها بیان می کنین ؟

شاید.ولی من هر چیزی که باشم،خودم رو معیار هیچی نمی دونم.قرآن و سخن معصوم رو معیار می دونم.نقص علم خودم رو می پذیرم.

بی نظیر;367197 نوشت:
پس طبق نظر شما اگر کسی بشینه صبح تا شب نماز بخونه و کار دیگه نکنه ایمانش از همه بیشتره
نه برادر من ایمان به تعداد نماز و روزه نیست
مساله خیلی عمیق تر از این حرفاست

بنده با آیات قرآن ثابت کردم نماز خواندن شرط لازم برای ایمان است.اما شرط کافی نیست.همانطور که خداوند فرموده مومن صفات دیگری هم دارد.شما بین شرط لازم و شرط کافی خلط کردید.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

Niyaz;367205 نوشت:
جناب آلبس همه ميدانند كه خداوند 2عالم را به گل وجود يك زن آفريده است....

ببینید بین مرد و زن تفاوت هایی هست.برای مثال مسلماً زنان بیشتر از مردان از نعمت زیبایی ظاهری برخوردار هستند.درباره ایمان مردان هم همینطور.آن ها بیشتر برخودارند.اما این ها سبب نمی شود که مرد به سعادت برسد،ولی زن نرسد یا مقام مرد در آخرت بالاتر باشد.چون ملاک مثلاً زیبایی ظاهری نیست.بلکه تقواست و هم مرد و هم زن به یک اندازه می توانند از این نعمت بهره ببرند.نباید فکر کنیم مرد و زن در همه چیز عین هم اند.

لبیک یا مهدی
و من الله توفیق

ask;367209 نوشت:

سلام
وقتی استدلال به انتها رسید....
:khaneh::khaneh::khaneh:

اگر راست می گی جواب منطقی و استدلال صحیح بیاور به جای داد و فریاد !!!
!!!!

این سخن انجمن حمایت از زنان است؟!

حديث را ذكر ميكنم من باب اينكه دوستان دچار شبهه نشوند: حدیثی که در کتاب "فاطمه بهجة قلب المصطفی " آمده است بیان کننده این مدعاست:
"عن اللّه تبارک و تعالی : یا أحمد، لولاک لما خلقتُ الافلاک و لولا علیٌ لما خلقتُک و لو لا فاطمه لما خلقتکما؛
أی احمد، اگر تو نبودی ، افلاک را خلق نمی کردم ، و اگر علی نبود، تورا خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود، شما را خلق نمی کردم "
در ثاني منطق و استدلال را براي كسي مي آورند كه بداند منطق چيست...... از منطق هاي شما در پست هاي قبليتان بسي استفاده نموديم...

خدا هدايتتان كند.... اگر از اول آيديه قبل شما را شناسايي كرده بودم هيچگاه با شما وارد بحث نمي شدم!!!..... مويد باشيد

من هم به طور خلاصه بگم:

از لحاظ ایمان و عقل و بهره و مدیریت(الرجال قوامون علی النساء) و ... قطعا مردان ذاتا برتند!

اما ممکن است این استعداد به فعلیت برسد و یا به فعلیت نرسد! ممکن است استعداد زنان که کمتر است به فعلیت برسد اما استعداد مرد که بیشتر است به فعلیت نرسد و یا بر عکس.و اصلا این معنا ندارد که ذاتا مرد و زن تماما استعداد های برابری داشته باشند.

عدالت خدا هم این است که لايُكَلِّفُ اللهُ نَفْساً إِلّا ما آتاها

و الله الهادی

Niyaz;367217 نوشت:
در ثاني منطق و استدلال را براي كسي مي آورند كه بداند منطق چيست...... از منطق هاي شما در پست هاي قبليتان بسي استفاده نموديم...

سلام
این که نمی توانید استدلال منطقی بیاورید مربوط به همان تفاوت عقل مرد و زن هست!

Niyaz;367217 نوشت:
"عن اللّه تبارک و تعالی : یا أحمد، لولاک لما خلقتُ الافلاک و لولا علیٌ لما خلقتُک و لو لا فاطمه لما خلقتکما؛ أی احمد، اگر تو نبودی ، افلاک را خلق نمی کردم ، و اگر علی نبود، تورا خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود، شما را خلق نمی کردم

جواب شما داده شد:
Albus;367215 نوشت:
ببینید بین مرد و زن تفاوت هایی هست.برای مثال مسلماً زنان بیشتر از مردان از نعمت زیبایی ظاهری برخوردار هستند.درباره ایمان مردان هم همینطور.آن ها بیشتر برخودارند.اما این ها سبب نمی شود که مرد به سعادت برسد،ولی زن نرسد یا مقام مرد در آخرت بالاتر باشد.چون ملاک مثلاً زیبایی ظاهری نیست.بلکه تقواست و هم مرد و هم زن به یک اندازه می توانند از این نعمت بهره ببرند.نباید فکر کنیم مرد و زن در همه چیز عین هم اند.

Albus;367187 نوشت:
هیچ کدوم از کاربر ها آیه رو مستقیماً نیاورن.جناب ask هم حتی به شما گفتن که آیه ای با اون مضمونی که شما می گین نیست.بلکه یک چیز متفاوته.لطف کنین آیه رو بیارین.

سلام

بفرمایین ایه :

اما آیه 34 سوره مبارکه لقمان می فرماید: "در حقیقت، خدا است که علم به قیامت دارد، باران می فرستد، و به آنچه در رحم مادران است آگاهی دارد و کسی نمی داند فردا چه چیزی به دست می آورد، و در کدامین سرزمین می میرد. به درستی که خداوند دانای آگاه است".

Albus;367187 نوشت:
اولاً این حرف شما نیازمند دلیله.ثانیاً ما معتقدیم قرآن برای همه زمان ها جوابگوست.الان هم این آیه اولاً اگر وجود داشته باشه (که باید بیارینش) باز هم هنوز درسته به همون دلیلی که ذکر شد.خدا بهتر از من و شما میدونه که چه چیزی بیان کنه.

صدبار دلیل اوردم یا نمی بینید یا دوست ندارین ببینید

دیدین که ایه وجو دداره
و بازم تکرار می کنم نگفتم ایه غلطه نمی دونم چرا اصرار دارین این حرف و هی تکرار کنین
بعد می گین مغالطه نمی کنین

یکبار دیگر دقت بفرمایین
ایه می گه خداست که به انچه در رحم مادران هست اگاهی دارد

اما در رحم مادران چیست ؟جنین
جنسیتش چیست ؟ پسر یا دختر
و چیزهای دیگه

پس مورد دختر یا پسر بودن یکی از مواردی هست که خدا به ان اگاهی دارد ولی در زمان پیامبر
انسانها به ان اگاهی نداشتند

اما در زمان فعلی با توجه به پیشرفت علم این اگاهی برای انسانها حاصل می شود
ایا ایه غلط هست ؟ خیر
من می گویم ایه در ان شرایط زمانی و باتوجه به عدم پیشرفت علم در ان زمان نازل شده و در ان زمان کاملا صحیح می باشد
اما در زمان ما ایه به این صورت کلی دیگر صحیح نیست چون قسمتی از علم درون رحم از جمله جنسیت یا سالم بودن یاابتلا به
بعضی امراض خاص برای انسان مشخص است

در جواب کسانی که می گویند از چهار یا پنج ماهگی این علم مشخص می شود
اولا گفتم در بعضی از انواع بارداری از همان ابتدا مشخص می شود

و در ضمن ایه نگفته است تا چهار ماه فقط خدا می داند بعد از چها ماه همه مطلع می شوند
ایه مطلق به تمام دوران بارداری اشاره ادارد

ask;367202 نوشت:
سلام
اولا این استدلال و منطق امیر المومنین است پس مواظب حرف زدنتان باشید و بدانید که چه می گویید!

نه ایمان به پاکی قلبه! دلت پاک باشه نماز و روزه چیه؟

به گمانم شما هدفتون کوبیدن امام علی هست از لحن حرف زدنتان پیداست

وگرنه دلیل اوردند که ان سخنان در چه شرایطی و برای چه کسی بیان شده
ولی کوچکترین توجهی نکردین

ایمان هم به پاکی قلبه هم به نماز روزه ولی نه به تعداد ان
چه بسا دو رکعت نماز فردی از دهسال نماز فردیگری ارزشش بیشتر باشد

Albus;367212 نوشت:
با استفاده از قرآن به شما جواب می دهیم:
«إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آيَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِيمَانًا وَعَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ»
مؤمنان همان كسانى‏اند كه چون خدا ياد شود دلهايشان بترسد و چون آيات او بر آنان خوانده شود بر ايمانشان بيفزايد و بر پروردگار خود توكل مى‏كنند.
«الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ»
همانان كه نماز را به پا مى‏دارند و از آنچه به ايشان روزى داده‏ايم انفاق مى‏كنند.
سوره:الانفال؛آیات 2 و 3

طبق آیه دومی،مومن کسی است که نماز را به پا می دارد.بنابراین شرط لازم برای مومن بودن،اقامه نماز است.و السلام.

سلام

جواب خودتان را خودتان داده اید ایه می گوید مومن کسی هست که نماز را به پا می دارد
و اشاره ای به تعداد نماز نکرده است
گرامی بحث سر اصل نماز نبود سر تعداد نماز بود
که شما گفتین چون در زمان عادت ماهیانه زن نمی تواند نماز بخواند پس ایمانش کمتر هست

Albus;367212 نوشت:
شاید.ولی من هر چیزی که باشم،خودم رو معیار هیچی نمی دونم.قرآن و سخن معصوم رو معیار می دونم.نقص علم خودم رو می پذیرم.

اگر نقص علم خودتونو می پذیرین پس باید بپذیرین شاید دارین برداشت اشتباه از سخن امام می کنین
و اینقدر بر موضع خودتون پافشاری نکنین

شما فکر کنین اگر به نصف جمعیت دنیا که زنان هستند یک چنین سخنانی را بگویید
ایا جذب دین اسلام می شوند یا از ان فراری ؟
ایا امام سخنانی می گوید که اینچنین وجهه اسلام و خراب کنه ؟ ایا به این مسایل نباید فکر کرد ؟
پس اشتباه از کجاست ؟
شاید از برداشت نادرست شما باشد

این شاید را حاضرین بپذیرین ؟

Albus;367212 نوشت:
بنده با آیات قرآن ثابت کردم نماز خواندن شرط لازم برای ایمان است.اما شرط کافی نیست.همانطور که خداوند فرموده مومن صفات دیگری هم دارد.شما بین شرط لازم و شرط کافی خلط کردید.

بله شرط لازم هست
ولی ایا شما به زنی که در دوران خاصی نماز نمی خواند می گویید بی نماز ؟
اینجا هست که سفسطه می کنید

بی نظیر;367248 نوشت:
اما آیه 34 سوره مبارکه لقمان می فرماید: "در حقیقت، خدا است که علم به قیامت دارد، باران می فرستد، و به آنچه در رحم مادران است آگاهی دارد و کسی نمی داند فردا چه چیزی به دست می آورد، و در کدامین سرزمین می میرد. به درستی که خداوند دانای آگاه است".

سلام

«إِنَّ اللَّهَ عِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَيُنَزِّلُ الْغَيْثَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْأَرْحَامِ وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ مَّاذَا تَكْسِبُ غَدًا وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ بِأَيِّ أَرْضٍ تَمُوتُ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ»

سه تا موضوع به ذهنم رسید:
1- همانی که جناب ask گفتند: آیه نفرموده است که دیگران نمی دانند،

2- آیه گفته خدا میداندکه:
«در رحمها چیست و چه چیزی کسب می کند و در کجا می میرد» اینها با حرف ربط - و- به هم وصل شده اند،
اگر اشتباه نکنم آیه علم خدا را به کل گزاره مرکب تعمیم داده است، لذا نمی توان آن را تکه تکه کرد. یعنی هنوز هم کسی نمیتواند ادعا کند که این سه مورد را با هم می داند و این آیه میگوید خدا این سه مورد را با هم میداند.
ببینید دوستان، آیه کلمه ی «یعلم» رو برای هر سه جمله بکار برده
بازم میگم اگر منظور از نفس، همان موجود داخل رحم باشد، به هیچ وجه منطقی نیست که کسی «یعلم» رو به تنهایی برای یکی از این سه تکه بکار ببرد.
اگر نبود کلمه فقط را نادیده بگیریم، جمله بالا در صورتی نقض می شود که کسی بیاید و هر سه را با هم بداند. همچین کسی بدون اتصال به علم الهی مادر نزاییده.

3-هنوز هم کسی نمیداند در رحم مادران چیست!!!!!!!!!
بلکه انسانها بوسیله ابزار پی می برند که در رحم چیست اما نمی دانند!
ببینید: ما ریاضی خوندیم می دونیم: 1+1 = 2 این میشه دانستن
حالا اگر حقیر از داخل خونه شما خبر دار شوم، این هم دانستن نام دارد؟ به نظرم این خبردار شدن است و با دانستن تفاوت دارد.
به قید عَلِيمٌ خَبِيرٌ در آخر آیه دقت بفرمایید، به نظرتون این برداشت درست نیست؟

اشتباهی دیدید لطفاً تذکر بدید.

موضوع قفل شده است