خدا در عقیده اهل سنت!!!!
تبهای اولیه
با سلام
(صحیح بخاری، ج1، کتاب الصلاة ابواب المساجد، باب33 حک البزاق بالید من المسجد)
( بخاری، ج5، کتاب فضائل صحابه، ح3578 و ج4 کتاب التفسیر ح 4707)
[=Book Antiqua]خدا جـوانی بی ریش و کوسه است:Moteajeb!:
[=Book Antiqua]ابن تیمیة می گوید : در حدیث صحیح مرفوع از قتاده از عکرمه از ابن عباس آمده است که او از پیامبر خدا صلی الله علیه و اله و سلم نقل کرده که : پروردگارم را در هیئت جوان بی ریشی که موهایش پرپشت و مجعد بود دیدم !!
[=Book Antiqua]
(صحیح مسلم، ج2، ح758)
[=Book Antiqua]
خدایی که نیاز به خنده دارد؟
خدایی که نیاز به دست و پا و بقیه اعضا و جوارح دارد[=Book Antiqua]صورت بی مو دارد[=Book Antiqua]؟ خدایی که جسمیت دارد و دیده می شود؟
[=Book Antiqua]
[=Book Antiqua]«و لَا تُدْرِکُهُ الْأَبْصَارُ»(سوره انعام، آیه 103)
[=Book Antiqua]
[=Book Antiqua][=Book Antiqua]
[=Century Gothic]
سلام
برادر! چه كار داري بقيه چي ميگن!
خود كلاهتو قاضي كن! خدا مي تونه شبيه انسان باشه؟
ما هم خواستیم گفته باشیم در کتب اهل تشیع از این حرفها زیاده
به نام علی اعلی
سلام علیکم:Gol:
ما هم خواستیم گفته باشیم در کتب اهل تشیع از این حرفها زیاده
اگر ممکنه چند نمونه از این حرفهایی که میگین بیارین ببینیم واقعا هست یا اینکه توهمه:Gig:
تشکر از برادر عمربن علی
به نام علی اعلیسلام علیکم:gol:
اگر ممکنه چند نمونه از این حرفهایی که میگین بیارین ببینیم واقعا هست یا اینکه توهمه:gig:
تشکر از برادر عمربن علی
اوردیم و حذف شدچند پست بالا را ببینید
برادر! چه كار داري بقيه چي ميگن! خود كلاهتو قاضي كن! خدا مي تونه شبيه انسان باشه؟ [/quote
سلام
این یه بحثه برای روشنگری .ما سوره توحید رو داریم با توجه به این سوره اصل اول دین در مذهب اهل تسنن زیر سوال می رود
سلام
جناب عمر بن علی دو نمونه تصویر درج کرده بودند که به علت در برداشتن توهین به علما و عقاید تشیع حذف گردید.در صورت نیاز کارشناسان محترم بررسی و پاسخ مقتضی را خواهند داد.
ما هم خواستیم گفته باشیم در کتب اهل تشیع از این حرفها زیاده
[=Century Gothic]
با سلام
عجب گریز ناشیانه ای زده اید:Moteajeb!:
[=Century Gothic]علامه مجلسی کوشیده است روایاتی را که احتمال میداده ضایع شوند و از دسترس شیعیان خارج گردند، جمعآوری کند.
با استاد شما جناب بخاری که تمامی احادیث را صحیح میداند خیلی فرق میکند !!
به همین جهت در مقدمۀ بحار الانوار مینویسد: «از کتب متواتر همچون کتب اربعه نقل نمیکنم؛ زیرا در آنها چنین احتمالی وجود ندارد».
[=Century Gothic]علامه مجلسی معتقد به صحت کلیۀ روایات کتاب بحار نبوده و در مواردی به نقد و حتی ردّ برخی از روایات کتاب پرداخته است.
برای نمونه در موضوع آفرینش عالم روایتی را از کتاب الاخبار المسلسلات نقل میکند و در ادامه مینویسد:
این حدیث ـ از نظر مضمون ـ ضعیف و مخالف با قول مشهور و سایر احادیث است؛ بنابراین، نباید بر آن اعتماد کرد.
و در جای دیگر دربارۀ روایتی مینویسد: [=Century Gothic]این حدیث ضعیف و مخالف مشهور و اخبار دیگر است، لذا بدان اعتماد نمیشود. در جای دیگری پس از نقل روایت، عدم اعتماد خود را بدان با تعبیر زیر بیان کرده است:
[=Century Gothic]اقول: الخبرُ فی غایةِ الغرابةِ و لا اعتمدُ علیه، لعدمِ کونه مأخوذاً مِن اصلٍ مُعتبرٍ، و إن نُسبَ إلی الصدوقِ رحمة الله علیه.
[=Century Gothic]این خبر بس غریب است و از آنجا که از اصل معتبری نقل نشده است مرا بدان اعتمادی نیست، هر چند که به مرحوم صدوق منسوب است.
[=Century Gothic]وضعیت مرحوم علامه مجلسی در گرد آوری بحار الانوار بسیار متفاوت از شرایط عادی است.
اما بخاری شما اینگونه در کتاب خود ننوشته اینجا را نخوانده بوده اید !!
ما شیعیان اگر روایتی ضعیف باشد میگویم ضعیف است و یا..!.... !!:Sham:
حالا شما این روایات آمده در کتاب صحیح بخاری را چگونه توجیه میکنید؟؟؟
الجامع الصحیح یا صحیح بخاری در مدت شانزده سال از میان ششصد هزار حدیث گزینش شده است.
بخاری مقیاسی برای صحیح بودن حدیث قرار داده بود که روایات را با آن می سنجید ولی به گفته ابن حجر عسقلانی همیشه این معیار را رعایت نکرده است.
اما مقصود اصلی از تدوین این کتاب گردآوری احادیث صحیح و مستند بوده و احادیث مطلق و موقوف به منظور استشهاد و تفسیر نقاط مبهم و مجمل در احادیث مزبور آمده است.
گفته اند: بخاری کتاب خود را به بزرگان و ائمه حدیث چون احمد بن حنبل عرضه داشته که همگان بر تمام احادیث بخاری جز چهار حدیث به صحت و درستی شهادت دادند.:khaneh:
امام الحرمین ادعا کرده که همه امت اسلامی در صحت احادیث بخاری اتفاق دارند.
با این وجود بعضی از بزرگان حدیث از اهل سنت از جمله حافظ دار قطنی به نقد آن مبادرت کرده و این که احادیث آن صحیح ترین احادیث است مورد مناقشه قرار داده اند.
خلاصه اینکه خود بخاری و بسیاری از علمای اهل سنت روایات الجامع الصحیح را صحیح می دانسته اند بلکه برخی از آنان آن را پس از قرآن صحیح ترین کتاب دانسته اند.
یکی از بزرگان اهل سنت گفته است که : الله فی السماء و علمه بکل شی . یعنی آسمان محیط است به خداوند و خداوند کوچک تر از آسمان است و خدا در آسمان قرار گرفته است و آسمان ظرف است و خدا مظروف. در حالی می توان در دعای جوشن کبیر بهترین جملات و عبارات خدا شناسی را پیدا کرد
یا سند من لا سند له،یا کنز من لا کنز له ،یا زخر من لا زخر له ،یا اله من لا اله له
شرح کامل سخنرانی در همین مورد:
http://s1.picofile.com/file/7329672361/%D8%AD%D8%AC%D8%AA_%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85_%D9%85%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%AF%DB%8C_%D8%AA%D9%88%D8%AD%DB%8C%D8%AF.wav.html
اهل سنت و خواب دیدن خدا:moteajeb!:
علمای اهل سنت نیز خدا را در خواب می بینند.(طبقات شعرانی، ج1، ص44، چاپ 1316مصر)
ضعیف
[=Century Gothic]با سلام
[=Century Gothic]جناب عمر!! اولا که رو هوا سخن گفتن زیبنده شما نیست!!که با یک کلمه باطل و ضعیف گفتن کار تمام شود گیریم درست گفتید این دو روایت ضعیف و باطل است !! با توضیحاتی که در مورد روایات آمده در کتاب بخاری داده ایم از آنها سخنی نگفتید و از مانعی به این بزرگی چگونه پرش کرده اید؟[=Century Gothic]:Moteajeb!:
حالا ببینیم جرات دارد کسی زیر این روایات بنویسد ضعیف و باطل منتظریم !!
[=Century Gothic][=Book Antiqua]در این مطلب قصد داریم نگاه مختصری به عقیده اهل سنت در مورد خدا بیاندازیم. در این بحث از معتبرترین کتب اهل سنت یعنی صحیح بخاری و صحیح مسلم وابن تیمیة (عالم بزرگ اهل سنت و وهابییت) و کتابهای دیگر استفاده می کنیم.
[=Book Antiqua]اهل سنت خدا را می بینند!:Moteajeb!:
[=Book Antiqua]ابوهریره می گوید : عده ای از رسول خدا سوال نمودند: آیا خدا را در روز قیامت خواهیم دید؟ ایشان فرمود : آیا در دیدن ماه شب چهارده و نیز آفتاب که ابری در جلویش نیست تردید دارید؟ عرض کردند نه ایشان فرمودند : آری خدا را مانند آفتاب و ماه بدون تردید خواهید دید.
(صحیح بخاری، ج1، کتاب الصلاة، باب فضل السجود، ح 547)
[=Book Antiqua]در روایت دیگری جریر بن عبدالله می گوید : رسول خدا فرمود: شما خدای خود را آشکارا و با چشم خواهید دید. «أنکم سترون ربکم عیاناً»
(صحیح بخاری، ج9، کتاب التوحید، ح6998)
[=Book Antiqua]
[=Book Antiqua]
[=Book Antiqua]اثبات مکان برای خدا:Moteajeb!:
[=Book Antiqua]خدا در مقابل نمازگزار
[=Book Antiqua]عبدالله بن عمر میگوید: رسول خدا فرمود وقتی یکی از شما نماز میخواند به روبروی خود آب دهان نیاندازید زیرا در موقع نماز خواندن خداوند در مقابل او قرار میگیرد.
(صحیح بخاری، ج1، کتاب الصلاة ابواب المساجد، باب33 حک البزاق بالید من المسجد)
[=Book Antiqua]خدا در آسمان(صحیح مسلم، ج2، کتاب الصلاة، ح537 )
[=Book Antiqua]خدا در عرش(سنن ابی داوود، ج4، کتاب السنة، باب فی الجهمیه)
[=Book Antiqua]خدا در میان ابرها(سنن ابن ماجه، ج1، باب13)
[=Book Antiqua]
[=Book Antiqua]اثبات خنده برای خدا
[=Book Antiqua]ابوهریره ضمن حدیث مفصلی در مهمان نوازی یکی از اصحاب نقل می کند : آن مرد مهمان نواز به محضر پیامبر آمد. ایشان فرمود : «امشب خدا از رفتار و روش مهمان نوازی شما به خنده افتاد و یا از کار شما تعجب کرد»
( بخاری، ج5، کتاب فضائل صحابه، ح3578 و ج4 کتاب التفسیر ح 4707)
[=Book Antiqua]
[=Century Gothic]
[=Book Antiqua]
[=Book Antiqua]خدا به آسمان پایین فرود می آید؟
[=Book Antiqua]ابوهریره از رسول خدا نقل می کند: در ثلث آخر شب خدا به آسمان پایین فرود می آید و میگوید کیست مرا بخواند تا دعای او را قبول کنم.
(صحیح مسلم، ج2، ح758)
[=Book Antiqua]و...صورت خدا، دست خدا، ساق خدا، دوش خدا، انگشت خدا، کمر خدا و... نمونههایی از عقاید اهل سنت در مورد خداست.
[=Book Antiqua]
[=Book Antiqua] از خودتان بپرس آیا خدا این چنین خدایی است؟
خدایی که نیاز به خنده دارد؟
خدایی که نیاز به دست و پا و بقیه اعضا و جوارح دارد[=Book Antiqua]صورت بی مو دارد[=Book Antiqua]؟ خدایی که جسمیت دارد و دیده می شود؟
[=Book Antiqua]
[=Century Gothic]
[=Century Gothic]عجب گریز ناشیانه ای زده اید:Moteajeb!:
[=Century Gothic]علامه مجلسی کوشیده است روایاتی را که احتمال میداده ضایع شوند و از دسترس شیعیان خارج گردند، جمعآوری کند.
با استاد شما جناب بخاری که تمامی احادیث را صحیح میداند خیلی فرق میکند !!
به همین جهت در مقدمۀ بحار الانوار مینویسد:«از کتب متواتر همچون کتب اربعه نقل نمیکنم؛ زیرا در آنها چنین احتمالی وجود ندارد».
[=Century Gothic]علامه مجلسی معتقد به صحت کلیۀ روایات کتاب بحار نبوده و در مواردی به نقد و حتی ردّ برخی از روایات کتاب پرداخته است.
برای نمونه در موضوع آفرینش عالم روایتی را از کتاب الاخبار المسلسلات نقل میکند و در ادامه مینویسد:
این حدیث ـ از نظر مضمون ـ ضعیف و مخالف با قول مشهور و سایر احادیث است؛ بنابراین، نباید بر آن اعتماد کرد.
و در جای دیگر دربارۀ روایتی مینویسد: [=Century Gothic]این حدیث ضعیف و مخالف مشهور و اخبار دیگر است، لذا بدان اعتماد نمیشود. در جای دیگری پس از نقل روایت، عدم اعتماد خود را بدان با تعبیر زیر بیان کرده است:
[=Century Gothic]اقول: الخبرُ فی غایةِ الغرابةِ و لا اعتمدُ علیه، لعدمِ کونه مأخوذاً مِن اصلٍ مُعتبرٍ، و إن نُسبَ إلی الصدوقِ رحمة الله علیه.
[=Century Gothic]این خبر بس غریب است و از آنجا که از اصل معتبری نقل نشده است مرا بدان اعتمادی نیست، هر چند که به مرحوم صدوق منسوب است.
[=Century Gothic]وضعیت مرحوم علامه مجلسی در گرد آوری بحار الانوار بسیار متفاوت از شرایط عادی است.اما بخاری شما اینگونه در کتاب خود ننوشته اینجا را نخوانده بوده اید !!
ما شیعیان اگر روایتی ضعیف باشد میگویم ضعیف است و یا..!.... !!:Sham: حالا شما این روایات آمده در کتاب صحیح بخاری را چگونه توجیه میکنید؟؟؟ الجامع الصحیح یا صحیح بخاری در مدت شانزده سال از میان ششصد هزار حدیث گزینش شده است.بخاری مقیاسی برای صحیح بودن حدیث قرار داده بود که روایات را با آن می سنجید ولی به گفته ابن حجر عسقلانی همیشه این معیار را رعایت نکرده است.
اما مقصود اصلی از تدوین این کتاب گردآوری احادیث صحیح و مستند بوده و احادیث مطلق و موقوف به منظور استشهاد و تفسیر نقاط مبهم و مجمل در احادیث مزبور آمده است.
گفته اند: بخاری کتاب خود را به بزرگان و ائمه حدیث چون احمد بن حنبل عرضه داشته که همگان بر تمام احادیث بخاری جز چهار حدیث به صحت و درستی شهادت دادند.:khaneh:
امام الحرمین ادعا کرده که همه امت اسلامی در صحت احادیث بخاری اتفاق دارند.
با این وجود بعضی از بزرگان حدیث از اهل سنت از جمله حافظ دار قطنی به نقد آن مبادرت کرده و این که احادیث آن صحیح ترین احادیث است مورد مناقشه قرار داده اند.
خلاصه اینکه خود بخاری و بسیاری از علمای اهل سنت روایات الجامع الصحیح را صحیح می دانسته اند بلکه برخی از آنان آن را پس از قرآن صحیح ترین کتاب دانسته اند.
خدا جـوانی بی ریش و کوسه است:moteajeb!:
ابن تیمیة می گوید : در حدیث صحیح مرفوع از قتاده از عکرمه از ابن عباس آمده است که او از پیامبر خدا صلی الله علیه و اله و سلم نقل کرده که : پروردگارم را در هیئت جوان بی ریشی که موهایش پرپشت و مجعد بود دیدم !!
اينا عالم اند يا ...
.اقعا اگه عقيده شون اين باشه از يهودي هم بدترن.
اولا حديث جعلي تا دلتون بخواد ميسازن كه هيچ خدارو شبيه به .... ديگه نميگم كه قباحت داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما که به امام ما ایراد می گیرید اخه رهبران خود شما هم از شاگردان امام ما بودند .شافعی و...
[=Century Gothic]با سلام
سخنی با دوستان گرامی
دوستانی در مورد دو لیک تصویری آمده از بنده سوالا[=Century Gothic] ت[=Century Gothic]ی کرده اند !! لازم دیده ام توضیحاتی را بدهم
اولا این را ذکر کنیم که ما در خدمتیم !به عنوان یک سرباز کوچک امام زمان (ع) در تمامی جبهه ها !! هرچه داریم و خواهیم بود را در [=Century Gothic] این [=Century Gothic]راه بدهیم
بله درست میفرماید این دو لیک گذ[=Century Gothic]ا[=Century Gothic]شته شده از شبکه با نام اهل بیت [=Century Gothic]ع [=Century Gothic]و به ک[=Century Gothic]ا[=Century Gothic]م وهابیت است !
این شبکه را به خوبی میشناسم:Sham:
رسواگری این شبکه وابسته به وهابیت را در محیط مجازی میتوانم بگویم جز اولیل کسانی بودیم که انجام داده ایم
اما این دوتا لی[=Century Gothic]ن[=Century Gothic]ک در مورد اسناد کتاب بود آنهم از خود اهل سنت و عقاید آنها به خداوند! که جسمیت خداوند را به نمایش می گذاشت ، به این خاطر گذاشتم تا جناب عمر ببیند چون متاسفانه بعضی از فتنه گران و ساده لوحان در سایت خودشان نسبت به این شبکه خیلی ابراز خوشحالی میکردند
بنده فقط گذاشتم تا به خودشان ثابت شود که این شبکه سر در آخور چه کسانی دارد و کسانی که خود را اهل سنت میدانند و دم از این میزنند وهابیونی بیش نیستند
البته در این تاپیک هم در سایت خودمان توضیح داده ایم که نتنها این شبکه و خیلی از شبکه های دیگر که به نام اهل بیت ع فعالیت میکنند نه تنها از اهل بیت ع دفاع نمیکنند بلکه تنها ساخته شده اند برای ضربه زدن و از بین بردن عقاید شیعیان !
شبكه ماهوارهاي به نام اهل بيت(ع)و به کام وهابیون !!
.