مجازات مردی که نیاز جنسی و عاطفی همسرش را برابرده نمی کند!

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
مجازات مردی که نیاز جنسی و عاطفی همسرش را برابرده نمی کند!
سلام  زنی که تمکین نکنه ناشزه هست مرد می تونه اونو اروم تنبیه بدنی کنه حالا مردی که نیاز خانمش رو تق و لق براورده کنه ایا گناهی برش هست ؟ ایا تنبیهی براش هست ؟ وقتی خانم از این موضوع ناراحت هست ؟و به گناه و سختی می افتد ؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد مستنبط
سلام علیکم هر کاری که باعث آزار و اذیت دیگری یا تضییع حقوق و نیازهای او باشد، جایز نیست و از طرف دیگر تلاش برای رفع نیازهای دیگران مطلوب و مستحب و در برخی موارد واجب است. مخصوصا اگر این دو مساله یعنی امری که باعث به سختی افتادن و اذیت باشد یا کاری که باعث رفع نیاز دیگران باشد، در خانواده واقع شود اهمیتی چند برابر می یابد. امام خمینی در احکام قسم و نشوز می فرماید: "همان طور که نشوز از طرف زوجه محقق می شود همچنین از طرف شوهر‏‎ ‎‏هم با تعدّی بر زن و قیام نکردن به حقوق واجب زن، نشوز تحقق می یابد؛ پس اگر نشوز از‏‎ ‎‏شوهر به سبب جلوگیری از حقوق زن از قبیل تقسیم همخوابگی و نفقه و مانند این ها‏‎ ‎‏آشکار شود، پس او حق مطالبه از شوهر را دارد، و او را موعظه می نماید پس اگر مؤثر‏‎ ‎‏نشود مرافعه را پیش حاکم شرع می برد و او را به آن ملزم می کند و زن حق ندارد زوج را‏‎ ‎‏مهجور کند و یا او را بزند، و هنگامی که حاکم بر نشوز زوج و تعدّی او اطلاع پیدا کرد او را‏‎ ‎‏از انجام آنچه که بر او حرام است، نهی می کند و به انجام آنچه که بر او واجب است امر‏‎ ‎‏می نماید، پس اگر نافع شود که همان، وگرنه آن طور که مصلحت می بیند او را تعزیر‏‎ ‎‏می کند. "(1)   پی نوشت: 1. امام خمینی (رحمه الله علیه)، ترجمه تحریر الوسیله، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، تهران، 1392. ج 2 ص 325 مساله 2،
با سلام و خسته نباشید  ممنون از پاسختون گاهی اقا بخاطر اینکه خانم بخاطر عدم رابطه غر نزنه درخواست می کنه ولی خانم بخاطر غرورش و اینکه می دونه علت درخواست همسرش این هست نه واقعا نیاز جنسی از این کار امتناع میکنه ایا اینجا خانم گناهی مرتکب میشه ؟