جمع بندی برای اینکه به اسلام خدمت کنم باید چه کاره شوم؟

تب‌های اولیه

11 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
برای اینکه به اسلام خدمت کنم باید چه کاره شوم؟
با سلام خدمت اساتید گرامی و دوستان عزیز . من درسم خیلی سال پیش تموم شده،یعنی بعد دیپلم (تجربی) دیگه ادامه ندادم،سال پیش یه نیم ترم فقه و حقوق اسلامی خوندم که نشد ادامه بدم (برای یه مشکل که پیش اومد) داشتم به این فکر میکردم،من برای دینم و برای اسلام چیکار کردم،باید درسم رو ادامه بدم و دانشی رو کسب کنم شاید بتونم کمکی انجام بدم،اما این کار خیلی خیلی سنگین هست. قضاوت،مسلماََ برای این کار باید چند سال تلاش کنم.سوالم این هست آیا باید قاضی شد؟ (یا هر کار دیگه ای باید معلم شد،اقتصاد خوند و....) با تشکر
با نام و یاد دوست             کارشناس بحث: استاد شفیق
هوالمحبوب با سلام و احترام به شما پرسشگر گرامی: مسأله ای که از خودتان مطرح کرده اید، دغدغه ارزشمندی است که شما دارید. اما چیزی که به ذهن بنده می رسد این است که خوب است به این سوال پاسخ دهید که در زندگی به دنبال چه اهدافی با چه ارزشهایی هستید؟ ایا علایق خود را می شناسید؟ به لحاظ مالی مستقل هستید و مشکل مالی ندارید؟ چند ساله هستید؟ متأهلید یا مجرد؟ منتظر پاسخهایتان هستم.  
با سلام و خسته نباشید خدمت شما .
که در زندگی به دنبال چه اهدافی با چه ارزشهایی هستید؟
من کار خودم رو دارم و سلامتم و دارم زندگی میکنم،اما همونطور که در سوال مطرح کردم نمی دونم من برای دینم چه کاری انجام دادم.در واقع هدف مشخصی نداشتم و بیشتر برای همین به فکر افتادم شاید من هم باید کاری انجام بدم. با توجه به اتفاقات سال های اخیر هم بیشتر به فکر قضاوت افتادم که شاید اینجا بتونم کار مفیدتری انجام بدم.اما دو دل هستم چون کسب دانش این کار و جایگاه قاضی و قضاوت از منظر دینی بسیار حساس هست.
ایا علایق خود را می شناسید؟
تا حدودی به جز موارد مرتبط با کارم که در حال حاضر IT هست (ادمین و پشتیبان یه سایت در همین حوزه هستم) به مطالعه تاریخ بخصوص تاریخ اسلام هم علاقه دارم و کتاب های مرتبط با همین حوزه رو هم گاهی می خونم.
به لحاظ مالی مستقل هستید و مشکل مالی ندارید؟
با خانواده زندگی میکنم ولی از لحاظ مالی،بله مستقل هستم.
چند ساله هستید؟ متأهلید یا مجرد؟
متولد سال 1368 و فعلاََ مجرد  
هوالمحبوب با عرض سلام به شما دوست گرامی: چقدر خداوند به وجود شما بندگان می بالد که نگران اسلام و خدمت به آن هستید. بنده فکر می کنم خدمت به اسلام در مرحله  اول خدمت به خود می باشد که بتوان درجهت تعادل و بعد تعالی خویش کوشید و به معنای واقعی بنده بودن را یافت و بنده خوب خدا شد و بعد از آن هم خدمت به اطرافیان بخصوص پدر و مادر بهترین مصداق بنده بودن است.  اگر کمی تفکر کنید و جستجوی بیشتری داشته باشید؛ می بینید که در اطرافیان و نزدیکانتان؛ کارهایی است که توسط شما می تواند انجام گیرد که خدمت بزرگی به حساب خواهد آمد فقط اگر کمی توجه بیشتری داشته باشید و به دنبال اتفاق خاص نباشید؛ بلکه از همین کارهای کوچک می توان به مراحل بزرگی در زندگی رسید. اگر هر کسی در زندگی به همین شکل عمل کند بسیاری از مشکلات مسلمین حل شود خدمت بزرگی به اسلام است. 
شفیق said in هوالمحبوب
بنده فکر می کنم خدمت به اسلام در مرحله  اول خدمت به خود می باشد  
با سلام و تشکر از شما . بله کاملاََ درسته،اما اگر قرار باشه مثلاََ من از ترس حکم اشتباه به این سمت حرکت نکنم راه رو برای کس دیگه ای باز گذاشتم که شاید این تفکر رو نداشته باشه و براش مهم نباشه که چه اتفاقی میفته. من به پول این کار احتیاجی ندارم و می تونم یه زندگی راحت و بی دردسر داشته باشم،کما اینکه الان دارم زندگی میکنم.اما به نظرم جا داره بیشتر سعی و تلاش کنم،حالا اگر نشد و به اون هدف نرسیدم حداقل تلاش کرده باشم. متاسفانه هر چی بیشتر به ساز و کار الان نگاه میکنم حس میکنم می تونست خیلی بهتر از باشه مثلا همین حوزه به نظر شما اگر شیخ مفید و علامه حلی و در عصر اخیر کاشف الغطا و...در این نوع سیستم (مدرک گرایی) درس می خونند همین افرادی میشدند که ما الان می شناسیم حتی امیرالمومنین هم تا وقتی قدرت اجرایی نداشت نتونست برنامه های خودش رو اجرا کنه. به نظر شما این درس خوندن من نمی تونه در طول همین کارها باشه و اگر قرار باشه انجام بدم باید حتماََ در عرض هم باشه؟ با تشکر
هوالمحبوب ارزش های زندگی خود را می شناسید و فکر می کنید با چه اهدافی به آن می رسید ؟ کمی درباره این موضوع بیندیشید و تحقیق کنید ارزش ها با اهداف تفاوت دارند ببینید ارزشها و اهداف زندگی تان چیست؟  
شفیق said in هوالمحبوب
هوالمحبوب ارزش های زندگی خود را می شناسید و فکر می کنید با چه اهدافی به آن می رسید ؟ کمی درباره این موضوع بیندیشید و تحقیق کنید ارزش ها با اهداف تفاوت دارند ببینید ارزشها و اهداف زندگی تان چیست؟  
با سلام خدمت شما به نظر خودم چیزی جز علم طلبی و عدالت خواهی نیست و هر کاری باید در راستای ظهور باشد. به نظر شما هر کاری جز در راستای ظهور خسارت نیست؟ ممکن هست هر کسی با هر دینی علم طلب و یا عدالت خواه باشد اما جز برای ظهور / این ارزش ها و اهداف را جا به جا می کند.
با سلام و احترام در راستای ظهور حرکت کردن مصادیق متعددی دارد چرا به قضاوت می اندیشید؟ مصداق امام زمانی شدن چگونه است؟ البته به نظر می رسد برای ادامه بحث با اساتید بحث کلام یا ... صحبت نمایید مناسب تر باشد. اما آنچه مد نظر بنده است این است که لازم نیست حتما کارهای چنین و چنان انجام دهیم اگر هر شخص به اطرافیان خود خدمت نماید و نیازهای آنان را برآورده کند در راستای ظهور حرکت کرده است.
شفیق said in با سلام و احترام
با سلام و احترام در راستای ظهور حرکت کردن مصادیق متعددی دارد چرا به قضاوت می اندیشید؟ مصداق امام زمانی شدن چگونه است؟ البته به نظر می رسد برای ادامه بحث با اساتید بحث کلام یا ... صحبت نمایید مناسب تر باشد. اما آنچه مد نظر بنده است این است که لازم نیست حتما کارهای چنین و چنان انجام دهیم اگر هر شخص به اطرافیان خود خدمت نماید و نیازهای آنان را برآورده کند در راستای ظهور حرکت کرده است.
با سلام و خسته نباشید. بله مصادیق زیادی داره،شاید اتفاقات این سال ها بی تاثیر نبوده،بیشتر مشکلات به قوه قضائیه و رای قاضی ختم میشه. (نظر خودم) مصداق امام زمانی شدن روزی در سکوت و همراهی امام حسن مجتبی علیه السلام هست و روزی در قیام امام حسین علیه السلام،اگر انقلاب ما در راستای ظهور شکل گرفته نباید اجازه بدیم مردم به انقلاب بدبین بشن و باید این رو حفظ کنیم شاید از نگاه من حفاظت از انقلاب کوتاه کردن دست اختلاسگران از بیت المال باشه یا هر مصداقی شبیه این...که مردم این رو به اسم دین یا انقلاب ثبت نکنند. بله، نظر شما درسته،اما اگه قرار باشه من از ترس حکم اشتباه دادن یکی از ترس دردسر و...از تلاش کردن برای رسیدن به این مناصب خودداری کنیم،راه رو برای کسانی دیگر باز گذاشتیم که شاید این تفکر رو نداشته باشند. الان درس خوندن تو این سن و دروس سخت این رشته برای من بیشتر قبول دردسره،اما میگم تلاش کردن جای خودش رو داره. با تشکر از شما
جمع بندی پرسش:  من درسم خیلی سال پیش تمام شده،یعنی بعد دیپلم (تجربی) دیگه ادامه ندادم،سال پیش یه نیم ترم فقه و حقوق اسلامی خواندم که نشد ادامه بدهم (برایم یک مشکل پیش آمد) داشتم به این فکر میکردم،من برای دینم و برای اسلام چه کار کردم،باید درسم را ادامه بدهم و دانشی رو کسب کنم شاید بتوانم کمکی انجام بدهم،اما این کار خیلی خیلی سنگین هست. قضاوت،مسلماََ برای این کار باید چند سال تلاش کنم.سوالم این هست آیا باید قاضی شد؟ (یا هر کار دیگه ای باید معلم شد،اقتصاد بخوانم و....) پاسخ: چقدر خداوند به وجود شما بندگان می بالد که نگران اسلام و خدمت به آن هستید. بنده فکر می کنم خدمت به اسلام در مرحله  اول خدمت به خود می باشد که بتوان درجهت تعادل و بعد تعالی خویش کوشید و به معنای واقعی بنده بودن را یافت و بنده خوب خدا شد و بعد از آن هم خدمت به اطرافیان بخصوص پدر و مادر بهترین مصداق بنده بودن است.  اگر کمی تفکر کنید و جستجوی بیشتری داشته باشید؛ می بینید که در اطرافیان و نزدیکانتان؛ کارهایی است که توسط شما می تواند انجام گیرد که خدمت بزرگی به حساب خواهد آمد فقط اگر کمی توجه بیشتری داشته باشید و به دنبال اتفاق خاص نباشید؛ بلکه از همین کارهای کوچک می توان به مراحل بزرگی در زندگی رسید. اگر هر کسی در زندگی به همین شکل عمل کند بسیاری از مشکلات مسلمین حل شود خدمت بزرگی به اسلام است. 
موضوع قفل شده است