جمع بندی شرایط تحصیل در حوزه علمیه نجف

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
شرایط تحصیل در حوزه علمیه نجف
سلام و عرض ادب، من دانش آموز پسر سال آخر هستم و احتمالاتی وجود داره که برای تحصیل وارد حوزه بشم. میخواستم بپرسم شرایط تحصیل در حوزه علمیه نجف چیه؟ چه اقداماتی باید برای تحصیل در این حوزه انجام بشه؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد حکیم
مهدی.ح said in شرایط تحصیل در حوزه علمیه نجف
سلام و عرض ادب، من دانش آموز پسر سال آخر هستم و احتمالاتی وجود داره که برای تحصیل وارد حوزه بشم. میخواستم بپرسم شرایط تحصیل در حوزه علمیه نجف چیه؟ چه اقداماتی باید برای تحصیل در این حوزه انجام بشه؟
  سلام و عرض ادب   ابتدا به شما تبریک می گویم که قصد دارید وارد جرگه سربازی امام عصر (عجل الله فرجه الشریف) شوید و آرزو می کنم خداوند شما را جز علما و دانشمندان عامل و با عمل قرار دهد. حوزه علمیه ایران از ابتدا پذیرشی برای حوزه علمیه نجف ندارد طلاب ایرانی بعد از اتمام پایه ششم حوزه بر اساس ضوابطی که بین حوزه علمیه قم و نجف مقرر شده می توانند برای ادامه تحصیل به نجف بروند از جمله این ضوابط تایید اداره مشمولین حوزه( در صورت مشمول بوده طلبه)، تایید مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، تایید مرکز صیانت حوزه، تایید معاونت آموزش حوزه های علمیه، موافقت و شرکت در آزمون ورودی حوزه علمیه نجف، اخذ اقامت در نجف،و... می باشد حوزه علمیه نجف نیز از ابتدا از داوطلبان ایرانی ثبت نام نمی کند مگر آن که کسی بتواند از ابتدا تابعیت و اقامت کشور عراق را بگیرد و تبعه و مقیم نجف شود تا بتواند وارد حوزه علمیه نجف شود و طی فرآیند اخذ اقامت و تابعیت هفت خوان رستم دارد و درد سر زیاد دارد . حوزه علمیه های ایران به خصوص حوزه علمیه قم، تهران، خراسان، اصفهان و ... از نظر آموزشی و کیفیت علمی و امکانات آموزشی و پژوهشی از کیفیت خوبی برخورد دارند و اکنون با وجود دهها مرکز تخصصی آموزشی و پژوهشی و برخوردار از اساتید برجسته و فاضل تحت اشراف مراجمع معظم می تواند محیط بسیار خوبی برای تحصیل علوم و معارف دینی باشد . بنابر این برای پذیرش طلاب و داوطلبان ایرانی ابتدایی به نجف باید با حوزه علمیه نجف ارتباط برقرار کنید ما توصیه نمیکنیم چون درد سر های خاص خودش را دارد و به این راحتی پذیرش نمی شوید گرفتن اقامت کشور عراق برای داوطلبان ایرانی، شرکت در امتحان لجنه رباعیه، و دهها مشکل و مانع دیگر وجود دارد که ارزش دنبال کردن را ندارد توصیه می شود ابتدا وارد حوزه علمیه ایران شوید و بعد از مدتی که پایه ششم را تکمیل کردید می توانید بر اساس ضوابط برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه نجف بروید اگر می خواهید از شیوه های ورود به حوزه علمیه نجف بیشتر اطلاع داشته باشید با شما تلفن دفتر همکاری های نجف و قم می توانید تماس بگیرید (02537255890-  داخلی 151 )  
جمع بندی   پرسش: من دانش آموز پسر سال آخر هستم و ممکن است برای تحصیل وارد حوزه علمیه شوم می خواستم بدانم شرایط تحصیل در حوزه علمیه نجف برای ایرانی ها چیست؟   پاسخ: ابتدا به شما تبریک می گویم که قصد دارید وارد جرگه سربازی امام عصر (عجل الله فرجه الشریف) شوید و آرزو می کنم خداوند شما را جز علما و دانشمندان عامل و با عمل قرار دهد. حوزه علمیه ایران از ابتدا پذیرشی برای حوزه علمیه نجف ندارد طلاب ایرانی بعد از اتمام پایه ششم حوزه بر اساس ضوابطی که بین حوزه علمیه قم و نجف مقرر شده می توانند برای ادامه تحصیل به نجف بروند از جمله این ضوابط تایید اداره مشمولین حوزه( در صورت مشمول بوده طلبه)، تایید مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، تایید مرکز صیانت حوزه، تایید معاونت آموزش حوزه های علمیه، موافقت و شرکت در آزمون ورودی حوزه علمیه نجف، اخذ اقامت در نجف،و... می باشد حوزه علمیه نجف نیز از ابتدا از داوطلبان ایرانی ثبت نام نمی کند مگر آن که کسی بتواند از ابتدا تابعیت و اقامت کشور عراق را بگیرد و تبعه و مقیم نجف شود تا بتواند وارد حوزه علمیه نجف شود و طی فرآیند اخذ اقامت و تابعیت هفت خوان رستم دارد و درد سر زیاد دارد . حوزه های علمیه  ایران به خصوص حوزه علمیه قم، تهران، خراسان، اصفهان و ... از نظر آموزشی و کیفیت علمی و امکانات آموزشی و پژوهشی از کیفیت خوبی برخورد دارند و اکنون با وجود دهها مرکز تخصصی آموزشی و پژوهشی و برخوردار از اساتید برجسته و فاضل تحت اشراف مراجع معظم می تواند محیط بسیار خوبی برای تحصیل علوم و معارف دینی باشد . بنابر این برای پذیرش طلاب و داوطلبان ایرانی ابتدایی به نجف باید با حوزه علمیه نجف ارتباط برقرار کنید ما توصیه نمیکنیم چون دردسر های خاص خودش را دارد و به این راحتی پذیرش نمی شوید گرفتن اقامت کشور عراق برای داوطلبان ایرانی، شرکت در امتحان لجنه رباعیه، و دهها مشکل و مانع دیگر وجود دارد که ارزش دنبال کردن را ندارد توصیه می شود ابتدا وارد حوزه علمیه ایران شوید و بعد از مدتی که پایه ششم را تکمیل کردید می توانید بر اساس ضوابط برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه نجف بروید اگر می خواهید از شیوه های ورود به حوزه علمیه نجف بیشتر اطلاع داشته باشید با شماده تلفن دفتر همکاری های نجف و قم می توانید تماس بگیرید (02537255890-  داخلی 151 )
موضوع قفل شده است