آیا مسیحیان باید مسلمان شوند؟

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیا مسیحیان باید مسلمان شوند؟
سلام میخوام بدونم که آیا مسیحیان و یهودیان که در نقاط مختلف دنیا زندگی میکنند موظفند به اسلام روی بیارن و اگه تا قبل مرگ مسلمان نشن در اون دنیا  به خاطر این مورد مواخذه قرار میگیرن ؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد صدیق
میخوام بدونم که آیا مسیحیان و یهودیان که در نقاط مختلف دنیا زندگی میکنند موظفند به اسلام روی بیارن و اگه تا قبل مرگ مسلمان نشن در اون دنیا  به خاطر این مورد مواخذه قرار میگیرن ؟
باسلام و عرض ادب برای پاسخ بدین سوال چند نکته را باید توجه کنیم. نخست. حقانیت با چه دینی است؟ در وهله نخست لازم است توجه داشته باشیم که آخرین برنامه ای که از جانب خداوند برای هدایت بشر ارسال میشود، برنامه معتبر از جانب خداوند است و به همین جهت همه انسانها موظفند که به آن دین و برنامه ای که ارسال شده است، ایمان بیاورند. از سوی دیگر، آخرین دین آسمانی الهی، دین اسلام است. بنابراین حقانیت تنها از دین اسلام است.
دوم. نجات با چه کسانی است؟ نکته مهم دیگری که در این مسئله لازم است مورد توجه قرار بگیرد این است که گرچه حقانیت تنها با یک دین(آخرین دین ارسالی از جانب خداوند) است، ولی نجات یافتن منحصر بدان نیست. به همین جهت است که نجات یافتگان در آخرت، تنها معتقدان به آخرین برنامه و واپسین دین نیست، بلکه معتقدان به ادیان دیگر و حتی کسانی که هیچ اعتقادی ندارند نیز میتوانند مشمول این هدایت بشوند، البته با این شرط که  آنها نسبت به دین حقی که باید بدان ایمان بیاورند یا حقانیت آن آگاهی نداشته باشند  و نسبت به آنچه دین آسمانی خود الزام کرده است پایبند باشند و  حقوق مسلم اخلاقی را زیر پای نگذاشته باشند.    
بنابراین  اولا: مسیحیان و یهودیان نیز مانند سایر انسانهای روزی زمین موظف هستند که به این دین ایمان بیاورند. ثانیا: در صورتی که شخصی از دین اسلام و حقانیت آن آگاه شود و خود را به غفلت نزند، اما در عین حال، بدان ایمان نیاورد و مسلمان نشود، در آخرت مواخذه خواهد شد.  ثالثا: کسانی که جاهل باشند ولی در این جهل خود تقصیری نداشته باشند، به شرط اینکه به دین و اصول مسلم اخلاقی پایبند باشند اهل نجات خواهند بود.