جمع بندی چرا همه موارد مورد نیاز انسان در دین بیان نشده؟

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چرا همه موارد مورد نیاز انسان در دین بیان نشده؟
سلام اگر اسلام کامل ترین دین هست چرا درباره خیلی مسائل از جمله آفرینش زمین و انسان و ... توضیح درستی داده نشده؟ شاید پاسخ بدهید که در سطح فهم مردم اون زمان نبود تا توضیح بیشتری داده بشه اما سوال اینجاست: الان سطح فهم مردم بالاتر رفته و مردم نیاز دارن این مسائل رو بدونن چرا خدا نباید پیامبر جدیدی بفرسته و این مسائلو برای انسان روشن کنه و با فرستادن پیامبرو خاتمه داد و انسان امروزی چرا باید از داشتن پیامبر محروم باشه.؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد مسلم
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و احترام
اگر اسلام کامل ترین دین هست چرا درباره خیلی مسائل از جمله آفرینش زمین و انسان و ... توضیح درستی داده نشده؟ شاید پاسخ بدهید که در سطح فهم مردم اون زمان نبود تا توضیح بیشتری داده بشه اما سوال اینجاست: الان سطح فهم مردم بالاتر رفته و مردم نیاز دارن این مسائل رو بدونن چرا خدا نباید پیامبر جدیدی بفرسته و این مسائلو برای انسان روشن کنه و با فرستادن پیامبرو خاتمه داد و انسان امروزی چرا باید از داشتن پیامبر محروم باشه.؟
ببینید هدف دین جهت دادن به زندگی بشر است، دین نیامده تا معلومات تجربی و کیفیت قوانین حاکم بر آن را بیان کند که البته در این صورت کتاب آسمانی اسلام به لحاظ حجمی باید نامحدود می بود و چون اصلا این قوانین انتهایی ندارد. شما اگر قوانین و علومی که در زمینه های مختلف شیمی، فیزیک، کیهان شناسی، زمین شناسی، و... کشف شده اند را بخواهید بنویسید چند جلد کتاب می شود؟ کامل ترین دین بودن به معنای کامل بودن در آن چیزی است که وظیفه دین است، یعنی اخلاق، انسانیت و آنچه که مربوط به هدایت انسان ها و جهت زندگی ایشان میشود، همانطور که شهید مطهری در این خصوص می فرماید: «علم به ما روشنايى و توانايى مى‏بخشد و ايمان عشق و اميد و گرمى، علم ابزار مى‏سازد و ايمان مقصد، علم سرعت مى‏دهد و ايمان جهت، علم توانستن است و ايمان خوب خواستن، علم مى‏نماياند كه چه هست و ايمان الهام مى‏بخشد كه چه بايد كرد، علم انقلاب برون است و ايمان انقلاب درون، علم جهان را جهان آدمى مى‏كند و ايمان روان را روان آدميّت مى‏سازد، علم وجود انسان را به صورت افقى گسترش مى‏دهد و ايمان به شكل عمودى بالا مى‏برد، علم طبيعت ساز است و ايمان انسان ساز» (مجموعه آثار، ج2، ص32) پیشرفت های علمی بر عهده خود بشر است، ادیان می آیند تا قواعد زندگی و قواعد انسان بودن را به بشر بیاموزند. ادیان می آیند تا به بشر بیاموزند که هر غذایی می خورند از نان جو تا پیتزا، باید از مال حلال باشد. چه با درهم و دینار معامله می کنند و چه با دلار و یورو باید از ربا دوری کنند. فرقی نمی کند حضوری با هم صحبت می کنند یا با تلفن همراه، یا در اینترنت چت می کنند اما در هر صورت باید صادق و راستگو باشند. می بینید که اسلام آمده آن قوانین رفتاری و اخلاقی را بیان کند که ثابت هستند و بین بشر پیشین، و بشر پیشرفته امروزی، و بشر فوق پیشرفته آینده هیچ تفاوتی نخواهند داشت.  
محسن .. said in چرا همه موارد مورد نیاز انسان در دین بیان نشده؟
سلام اگر اسلام کامل ترین دین هست چرا درباره خیلی مسائل از جمله آفرینش زمین و انسان و ... توضیح درستی داده نشده؟ شاید پاسخ بدهید که در سطح فهم مردم اون زمان نبود تا توضیح بیشتری داده بشه اما سوال اینجاست: الان سطح فهم مردم بالاتر رفته و مردم نیاز دارن این مسائل رو بدونن چرا خدا نباید پیامبر جدیدی بفرسته و این مسائلو برای انسان روشن کنه و با فرستادن پیامبرو خاتمه داد و انسان امروزی چرا باید از داشتن پیامبر محروم باشه.؟
  یاهو سلام و عرض ادب کتابهای فلسفی پر است از اینجور مطالب که واقعا هم به درد بخور هست مثلا کتب ملاصدرا کتب بوعلی سینا ووووو باید کتاب بخونید تا چیزی دستگیرتون بشه نه اینکه منتظر باشید یکی بیاد تدریس کنه چون مطالب به قدری زیاد هست که ادم نمیدونه از چی بگه چی بمونه  
جمع بندی ____________________________ پرسش: اگر اسلام کامل ترین دین هست چرا درباره خیلی مسائل از جمله آفرینش زمین و انسان و ... توضیح درستی نداده است؟ اگر در سطح فهم مردم آن زمان نبوده خب الان که سطح فهم مردم بالاتر رفته و مردم نیاز دارند به دانستن این مسائل؛ چرا خدا نباید پیامبر جدیدی بفرستد و این مسائل را برای انسان روشن کند؟ چرا نبوت را خاتمه داد؟ پاسخ: ببینید هدف دین جهت دادن به زندگی بشر است، دین نیامده تا معلومات تجربی و کیفیت قوانین حاکم بر آن را بیان کند که البته در این صورت کتاب آسمانی اسلام به لحاظ حجمی باید نامحدود می بود و چون اصلا این قوانین انتهایی ندارد. شما اگر قوانین و علومی که در زمینه های مختلف شیمی، فیزیک، کیهان شناسی، زمین شناسی، و... کشف شده اند را بخواهید بنویسید چند جلد کتاب می شود؟ کامل ترین دین بودن به معنای کامل بودن در آن چیزی است که وظیفه دین است، یعنی اخلاق، انسانیت و آنچه که مربوط به هدایت انسان ها و جهت زندگی ایشان میشود، همانطور که شهید مطهری در این خصوص می فرماید: «علم به ما روشنايى و توانايى مى‏بخشد و ايمان عشق و اميد و گرمى، علم ابزار مى‏سازد و ايمان مقصد، علم سرعت مى‏دهد و ايمان جهت، علم توانستن است و ايمان خوب خواستن، علم مى‏نماياند كه چه هست و ايمان الهام مى‏بخشد كه چه بايد كرد، علم انقلاب برون است و ايمان انقلاب درون، علم جهان را جهان آدمى مى‏كند و ايمان روان را روان آدميّت مى‏سازد، علم وجود انسان را به صورت افقى گسترش مى‏دهد و ايمان به شكل عمودى بالا مى‏برد، علم طبيعت ساز است و ايمان انسان ساز» (مجموعه آثار، ج2، ص32) پیشرفت های علمی بر عهده خود بشر است، ادیان می آیند تا قواعد زندگی و قواعد انسان بودن را به بشر بیاموزند. ادیان می آیند تا به بشر بیاموزند که هر غذایی می خورند از نان جو تا پیتزا، باید از مال حلال باشد. چه با درهم و دینار معامله می کنند و چه با دلار و یورو باید از ربا دوری کنند. فرقی نمی کند حضوری با هم صحبت می کنند یا با تلفن همراه، یا در اینترنت چت می کنند اما در هر صورت باید صادق و راستگو باشند. می بینید که اسلام آمده آن قوانین رفتاری و اخلاقی را بیان کند که ثابت هستند و بین بشر پیشین، و بشر پیشرفته امروزی، و بشر فوق پیشرفته آینده هیچ تفاوتی نخواهند داشت.
موضوع قفل شده است