جمع بندی آیا ظهور نزدیک است؟ 100 سال دیگر یا 1000 سال دیگر؟

تب‌های اولیه

56 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

حیات وحش;1027697 نوشت:
سلام و درود

مگه تو قران نگفته حرف پیغمبر رو گوش کنین؟
مگه نگفته این پیغمبر از روی هوا و هوس حرف نمی زنه؟
حالا همین پیغمبر می گه ظهور امام زمان در آخرالزمان حتمیه!
به این راحتی چیزهایی که تو قرآن نیست رو میشه ثابت کردb-)

یه چیز دیگه خیلی چیزها هم تو قران نیست ولی مردم بهش عمل می کنن مثل رکعت های نماز یا مقدار زکات یا مثلا نجس بودن سگ یا خیلی مثال ها دیگه

سلام
ببینید دوست عزیز، اینقدر ساده به مسایل نگاه نکنید، در مورد اصول اعتقادی حتمن حتمن باید به قران رجوع کنیم اگر شواهد کاملی پیدا نکردیم ما ملزم به قبول آن نیستیم، حتی اگر میلیون ها حدیث وجود داشته باشد.
اینها را با زکات و نماز و سایر اعمال عبادی مقایسه نکنید.

سلام دوست عزیز بنده به عنوان شخصی که خودم مانند شما فردی که به دنبال سند و مدرک و دلیل قانع کننده برای هر چیزی است و بوده است و در دوره ای از زندگی کلا با سوالات اساسی در مورد همه باورها و اعقاداتم رو به رو شدم تا جایی که اگر لطف خداوند متعال نبود شاید هیچگاه دوباره به راه هدایت و ایمان برنگشته بودم و به همین دلیل وظیفه خودم میدانم که این تجربه خودم را با بقیه به اشتراک بگذارم زیرا به عنوان فردی که سالها دنبال رفع شبهات خود بوده که البته در این روزهایی آخر مانده به ظهور چندان هم بعید به نظر من رسد می دانم که چه حال پریشانی است، از همه مهمتر اینکه چه خطرناک است این حالت سردرگمی.

دوست عزیز نخست باید بگویم گه علاوه بر آیات متعدد قرآن دراثبات امامت و ولایت آیه دیگری به نام آیه هادی وجود دارد آیه ۷ سوره رعد «آیه هادی» یا آیه هادی امت:
(و یقول الذین کفروا لو لا انزل علیه آیة من ربه انما انت منذر و لکل قوم هاد)؛ «و آنها که کافر شدند می‌گویند چرا آیت (و اعجازی) از پروردگارش بر او نازل نشده؟ تو تنها بیم دهنده‌ای، و برای هر گروهی هدایت کننده‌ای است.
در این آیه خداوند اذعان می کند که برای همه اقوام و امتها چه آنان که در گذشته بوده اند چه آنان که در آینده خواهند آمد هادی ای خواهد بود در واقع خداوند هیچگاه در روی زمین بندگانش را بدون هادی رها نمی کند و این سنت خداوند است بطوریکه بعد از هر پیامبری وصی ای قرار داده است تا در نبود او گاه به صورت علنی و ظاهری و گاه به طور مخفیانه و پنهان هادی مردم مستعد یا جویای هدایت باشند، حال سوال اینجاست که از برادران اهل سنی بپرسیم که هادی زنده و حاضر شما ار طرف خداوند، طبق گفته قرآن کیست؟؟؟ ما شیعیان امام حاضر خود را می شناسیم اما شما تکلیف خود را زودتر قبل از آنکه خیلی دیر شود معلوم کنید مگر نه اینست که شما در حدیث صریحی ار پیامبر در کتب موثق خودتان دارید که پیامبر فرموده اند هرکس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلی (یعنی مرگ با کفر و ضلالت مرده است).

مگر نه اینست که خداوند بعد از هر پیامبری تا آمدن پیامبر بعدی ولی ای قرار داد و خداوند هیچگاه انسانها را بدون هدایت کننده در روی زمین قرار نداده است بطوریکه حتی گاهی دو پیامبر همزمان می زیسته اند و اگر پیامبری وفات کرده پیامبر دیگری آمده یا وصی ای از طرف خداوند به جای او بوده مانند هارون وصی حضرت موسی ع

دوست عزیز این جواب برای شما با استفاده از آیات قرآن بود هرچند ما درتفسیر بسیاری از آیات قرآن نیاز به توضیح و تفسیر از سوی پیامبر و ایمه داریم و نمی توانیم تفسیر به رای کنیم و همانطور که خداوند در قرآن در آیه مشهور به آیه ولایت فرموده است از خدا و رسول و اولی الامر منکم باید اطاعت کنید و ملزم هستید که طبق فرموده خداوند از این سه پیروی کنید تا به رستگاری برسیدو حال اولی الامر منکم چه کسانی هستند؟ آیا شما هم مانند مذهب سنی عالمان دینی رو اولی الامر خود می دانید یا باور دارید که او باید شخصی عاری از گناه به همان صورت که پیامبر و قرآن عاری از حتی اشتباه هستند باشد و انتصابش انتصاب الهی باشد؟ در قرآن آیات متعددی در ثبات امامت وجود دارد که در بسیاری از موارد مذهب سنی جواب معقولی برای تفسیر آن ندارند و نظیر همین آیه هادی که خود اهل سنت در کتاب خودشان این پرسش را مطرح می کنند که پس طبق این آیه قرآن هادی ما اکنون چه کسی است؟

خوب قدر مسلم کسی که واقعیت عظیم غدیر را قبول ندارد جوابی برای این سوال خود و بسیاری از سوالات دیگر نخواهد یافت به همین صورت بنده در بر خورد با انتقادات سوالات منتقدان از ادیان دیگر شاهد هستم که این عزیزان به دلیل قطع شدن رابطه آنان از منبع فیض و علم الهی وجود ائمه علیه السلام جواب قانع کننده در پاسخ گویی به این انتقادات از سوی آنان ندارند درحالی که با فقه شیعه و تعلیمات ائمه با معرفی دین اسلام واقعی تمام سوالات بسیار واضح و مبرهن و شفاف بیان شده درصورتیکه مذهب سنی از آن سود نبرده

دوست عزیز مطلب دیگری که می‌خواهنم از تجربه شخصی خودم عرض کنم این است که بدانید که امام زمان بسیار بسیار نزدیک هستند و این ما هستیم که دور هستیم با بی ایمانی با گناه و با فراموش کردن وجود پر از رحمت و فیض الهی ایشان.
هدایت و رحمت و فیض ایشان به هر کس که از ایشان از صمیم قلب و تمام وجود نور هدایت یا کمک یا استغاثه کند به صورت باور نکردنی خواهد رسید. اگر شما امامتان را با خلوص قلب صدا بزنید حتما جواب خواهید گرفت و هدایت امام به قدری فراگیر است که نور آن را در قلب حس خواهید کرد و حضور ایشان را در زندگی قطعاً مشاهده خواهید کرد و با حیرت تمام از خود خواهید پرسید که چگونه سالها بدون او زیستم سوالی که من همیشه از زمان آشنایی ام با ایشان از خود می پرسم و افسوس می خورم ای کاش این همه سال با امام خود و پدر خود غریبه نبودم افسوس و واحسرتا چه سالها به دور از ایشان عمر خود تلف کردم ای کاش زودتر امام را شناخته بودم، اما این من بودم در غیبت بودم با گناهان با هوای نفس با جهالت و ناآگاهی.

دوست عزیز بنده به شخصه از زمانی که ایشان را شناختم مشکلی یا موردی نبوده است که ایشان را صدا بزنم و ایشان درخواست مرا بی پاسخ واگذارند در هر جا از زندگی مادی و معنوی و حتی از راه هدایت که سرگشته شدم و راه گم کردم ایشان به لطف خود مرا بازگرداندند هیچ جا نبود از ایشان درخواست راهنمایی و کمک کنم ایشان مرا مورد لطف خود قرار ندهند و پرتو نور هدایت ایشان چنان فراگیر است که بعد از مدتی ممکن است آنرا در تمام زندگی و روح و قلب خود حس کنید و اکنون چنان ایشان را حس می کنم که برای هر امری اول از ایشان راهنمایی می خواهم و از کوچکترین امور زندگی و مسائل مادی و معنوی به ایشان مراجعه می کنم و جواب میگیرم چرا که نمی خواهم کوچکترین کاری برخلاف میل امامم انجام دهم که رضایت امام یعنی رضایت خداوند و بلعکس رضایت خداوند هم در رضایت امام منتصب اش است.

دوست عزیز اثر حضور امام در زندگی من چنان عظیم بوده است که با کلام آنهم در چندین سطر قابل توصیف و بیان نیست تا آن حد که افراد بی دین و ملحد و بی خدا در اطراف من به شدت تحت لطف و تاثیر حضور امام مسلمان شدند جدای معجزات باور نکردنی زیادی که شاهد آن بوده ام.
دوست عزیز زندگی با امام‌زندگی دیگریست طوری که اگر آنرا تجربه کنید دیگر به هیچ عنوان حاضر نخواهید بود به زندگی قبل خود برگردید چنان شیرین و عالیست که هیچ لذت مادی ای را به آن ترجیح نخواهید داد و به جایی می رسید که حاضر نخواهید بود حتی یک گناه انجام دهید تا مبادا از امام تان دور شوید بلکه تمام دنیا را به شما بدهند با عشق امام تان معاوضه نخواهید کرد.
امام خود را بیابید قبل از آنکه بسیار دیر شود که امام تان به شما بسیار نزدیک است ولی شما نمی دانید و برای اینکار امشب با تمام وجود امام را صدا بزنید و از ایشان طلب نور هدایت کنید از خداوند بخواهید که امام تان را به شما بشناساند که اگر طلب هدایت واقعی و قلبی کنید امکان ندارد خداوند آنرا بی پاسخ بگذارد امکان ندارد امام طلب هدایت شما را بی جواب بگذارد، و بدانید که هرکس طالب هدایت است آنرا خواهد یافت و امام به آن لبیک جانانه خواهد گفت در صورتیکه شما هم مرد و مردانه طلب هدایت کنید و پای آن وایستید.

و کلام آخر اینکه در این روزهای ظلمانی پایانی ظهور اگر دستتان از دست امام تان رها شود کار تمام است چنان در پیچ و خم خطرناک تاریک و ظلمانی آخر زمان گم میشوید که این گم شدن تا ابدیت خواهد رفت و نجاتی نخواهد بود چه بسا کسانی که روزی ایمان داشتند اما اکنون می بینیم که به راحتی کافر شده اند و به هلاکت ابدی می رسند و این همان اثر بدون امام‌ زیستن است چرا که کسی که یاد امام است پیوسته قلبش از نور هدایت ایشان نیرو میگیرد و هدایت ایشان همیشه با اوست و در بزنگاه هلاکت توان تشخیص حق از باطل را می یابد و چه بسیار مومنانی که در دو راهی انتخاب ناگهان باطل را انتخاب کردند و رستگار نشدند، دوست عزیز راه بهشت بسیار خطرناک و باریک است و فقط کسانی که با امام خود حرکت می کنند به مقصد میرسند.

سلام

ندای آخر;1027975 نوشت:
دوست عزیز زندگی با امام‌زندگی دیگریست طوری که اگر آنرا تجربه کنید دیگر به هیچ عنوان حاضر نخواهید بود به زندگی قبل خود برگردید چنان شیرین و عالیست که هیچ لذت مادی ای را به آن ترجیح نخواهید داد و به جایی می رسید که حاضر نخواهید بود حتی یک گناه انجام دهید تا مبادا از امام تان دور شوید بلکه تمام دنیا را به شما بدهند با عشق امام تان معاوضه نخواهید کرد.

خوب دوست گرامی شما تا به حال امام را دیده اید؟
شما چگونه امام را حس کردید؟
واقعا اگر راهی هست دست من و امثال من را بگیرید واقعا محتاجیم.

سلام بر شما دوست گرامی، منظور از دیدن امام البته با چشم ظاهری نیست بلکه با چشم باطن‌است که پس از ارتباط قلبی با امام زمان خود شخص قادر به درک و فهم آن خواهد بود. دوست عزیز شما با داشتن امام و پدر مهربانی چون ابا صالح المهدی نیازی به دستگیری کسی مانند من ندارید، من که باشم که دست کسی را بگیرم. بنده خودم اگر امام زمان دستم را نمی گرفتند تا کنون بارها و بارها به بدترین‌نحو ممکن غرق شده بودم و فقط به لطف امام زمان است که در این مرحله هستم و نابود نشده ام چه بسا بنده بارها تا آخرین مرحله نابودی رفته ام و لطف خداوند و هدایت امامش مرا نگه داشته است.

باید خدمت شما عرض کنم که بیش از شما امام زمان منتظر شماست اینکه بدانید که او امام حی و حاضر شماست و به محض اینکه لب بگشایید او صدای شما را قبل از اینکه به گوش تان برسد می شنود و لبیک می گوید. توسل من به مولایم بسیار ساده بوده است و هربار همان را استفاده می کنم و جواب میگیرم. دوست عزیز طلب هدایت کلامی و قلبی اولین گام از سوی شماست و بقیه آنرا آقا خودشان انجام میدهند، خودشان دست شما را می گیرند، خودشان راه را به شما نشان میدهند اگر مرد راه باشید خدا خودش راه را به شما نشان میدهد. شما خودتان نشانه ها را خواهید دید به لطف خدا، هرگاه سر هر دوراهی گیر کردید مولا و پدرتان امام زمان را صدا بزنید، ایشان راه را به شما نشان خواهند داد و البته خودتان در همان اول راه پی خواهید برد که ترک گناه اولین قدم است و اگر سهوا گناهی سر زد سریع برخیزید و گرد گناه بشویید و به راه ادامه بدهید. آنکه لیاقت داشته باشد توفیق می یابد و به آن راه می یابد. همواره دعا کنید و از خداوند طلب توفیق کنید که توفیق از طرف خداوند بسیار مهم است. با مولایتان هر روز صحبت کنید هرچه می خواهید به خودشان بگویید ایشان صدای شما را می شنوند و به آن جواب می دهند. از ایشان درخواست هدایت کنیدو هر سوالی دارید از خودشان بپرسید و اگر مشکلی هم دارید با خودشان در میان بگذارید.

از منظر ادعیه ای باید بگویم که
شیوه توسل به امام زمان به روش آقای بهجت رو بنده استفاده میکنم و همچنین توسلات دیگر چهل روز نماز امام زمان را بخوانید و قبل از نماز صبح به دستور سفارش شده از آقای بهجت ۷۰ بار ذکر یااباصالح المهدی ادرکنی ولاتهلکنی با ۱۴ صلوات قبل و بعد از آن ۵ دقیقا مانده به اذان صبح. زیارت آل یس از جمله دعاهایی است که خود حضرت فرموده اند هرگاه خواستید به سوی خداوند رو کنید از طریق ما، این دعا را بخوانید و چه زیارت عالی و پرمحتوایی که امیدوارم واقعا بتوانیم از عمق جان و از روی درک درونی این ادعیه را خوانده و به آنها مو به مو عمل کنیم.

دوست عزیز شما در قنوت خود دعای اللهم کل لولیک الحجه بن الحسن رو بخوانید، دعای فرج دو بار بعد از هر نماز واجب بخوانید و برای فرج بسیار دعا کنید و همچنین دعای عهد و زیارت آل یس که برای هر شیعه ای بسیار موکد است که بر آن مداومت کند.

سخن آخر بنده حقیر اینکه اگر شما در زندگی به یاد حضرت باشید و برای راه حضرت و خوشنودی ایشان که خشنودی خداوند است کار کنید آنوقت برکات زیاد دیگری در زندگی خود خواهید یافت و نیاز به کمک یا دستگیری کسی نخواهید داشت چرا که خود به خود به منبع فیوضات الهی و ائمه ای که از طرف خداوند رحمه للعالمین برای همه خلایق هستند چنان متصل خواهید شد که انوار آنرا خود به خود حس خواهید کرد. و من الله توفیق

جمع بندی پرسش: اگر ظهور امام زمان(عجل الله فرجه) نزدیک است، این نزدیکی به چه معناست؟ پاسخ: به عنوان مقدمه بايد عرض كرد كه ظهور امام زمان(عجل الله فرجه) داراي نشانه هايي است كه گاهي به صورت كلي بيان شده و گاهي نيز نشانه هايي خاص مطرح شده است. البته در بين نشانه هاي ظهور، برخي قطعي و حتمي است و برخي ديگر غير قطعي بوده و احتمال بداء در آنها وجود دارد. در اين بين، تنها از طريق نشانه هاي قطعي مي توان نزديك بودن ظهور را ادعا كرد و با نشانه هاي غير قطعي و كلي نمي توان مدعي نزديكی ظهور شد؛ چراكه نشانه هاي غير قطعي گاهي ممكن است با ظهور، چندين سال فاصله داشته باشند. به عنوان مثال از صيحه آسماني كه در ماه رمضان سال ظهور شنيده مي شود، حدود سه ماه و نيم تا ظهور امام فاصله است(1) و يا در برخي روايات بيان شده كه فاصله بين كشته شدن نفس زكيه در بين ركن و مقام تا ظهور پانزده شب بيشتر فاصله نيست.(2) بنابراين از نشانه هاي قطعي ظهور مي توان نزديكي قطعي ظهور را استنباط كرد اما از نشانه هاي غير قطعي چنين برداشتي ممكن نيست؛ هرچند از اجتماع چندين نشانه كلي و غيرقطعي مي توان گمان به نزديكي ظهور پيدا كرد. نكته ديگر اينكه بايد بين اميدوار بودن به ظهور و ادعاي نزديكي آن تفاوت قائل شد. در مورد اميد به فرج، امام صادق (عليه السلام) فرمود: «يصلح اللّه عزّوجلّ امره في ليلة»؛ خدا امر فرج آن حضرت را در يك شب اصلاح مي نمايد(3) و يا برخي روايات امر فرج را ناگهاني توصيف كرده اند.(4) بر اساس اين روايات انسان در هر حالي حتي زماني كه اميد چنداني به ظهور نيست يا حتي برخي شرايط مهيا نشده است، بايد اميد به ظهور امام داشته باشد. اما اگر کسی با توجه به برخي نشانه هاي غيرقطعي ادعاي نزديك بودن ظهور را بكند، ممكن است براي مدت كوتاهي عده اي را اميدوار كند اما در دراز مدت و روشن شدن خلاف اين ادعا، ممكن است عقيده برخي نسبت به ظهور سست شود. بنابراين بايد در اين زمينه محتاط بود و به صرف برخي نشانه هاي كلي، ادعاي نزديكي ظهور را نكنيم. اما در مورد بشارت به ظهور در قرآن باید در نظر داشت که خداوند در قرآن تنها به مسائل کلی و اصلی پرداخته و تبیین آنها را به عهده پیامبرش گذاشته است. همانطور که خداوند تنها در مورد وجوب نماز و زکات صحبت کرده و میزان زکات یا تعداد رکعات نماز را در قرآن بیان نکرده است، در مورد امامت هم به طور کلی فرموده: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُم‏؛ اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد! اطاعت كنيد خدا را! و اطاعت كنيد پيامبر خدا و اولو الأمر را»(5) و تعیین امامان را به عهده پیامبرش گذاشته که اعلام کند. به همین دلیل ما روایات «اثنا عشر خلیفه» را در کتب شیعه و سنی داریم که پیامبر از دوازده خلیفه یا امام صحبت کرده و در برخی موارد نام برده است.(6)   پي نوشت ها:
  1. ابن أبي زينب، محمد بن ابراهيم، (1397)، الغيبة(للنعماني)، تصحیح علی اکبرغفاری، اول، تهران، نشرصدوق، ص254؛ ص282.
  2. همان، ص258؛ صدوق(ابن بابویه)، محمد بن علی، (1395)، كمال الدين و تمام النعمة، تصحیح علی اکبر غفاری، دوم، تهران، اسلامیه، ج2، ص649.
  3. الغيبه نعماني، ص163.
  4. همان، ص279.
  5. نساء: 59.
  6. برای اطلاع بیشتر ر.ک: أبو عبد الله أحمد بن محمد بن حنبل، مسند، (1419)، تحقیق: أبو المعاطي النوري، عالم الکتب، بیروت، ج5، ص98؛ طيالسي، سليمان بن داود ، بی تا، مسند الحدیث، دار المعرفه، بیروت، ج6، ص180؛ قندوزی، سلیمان بن ابراهیم، ینابیع الموده، (1422)، اسوه، قم، ص258. علاوه بر این کتب اهل سنت، کتب امامیه مملو است از روایاتی که حتی نام ائمه دوازدهگانه را برده اند.
   
موضوع قفل شده است