قطع صلح رحم

صله رحم با وجود اختلاف عقیدتی

دوستان سلام
اول اینکه سال نو مبارک

یه سوال در ارتباط با صله رحم دارم
من تو خانواده ای بزرگ شدم ( اکثریت اقوام پدری و مادری ) که دین و دینداری بین فرزندانشون به شدت کم بوده
یعنی فقط بزرگان خانواده ( خاله و عمه و شوهرانشون و .... ) نماز میخونن و تقریبا میشه گفت هیچکدوم از فرزندانشون گرایشی به دین و مسائل دینی ندارن ( از بین 30 40 نفر شاید یک تا 2 نفر که اینم میگم که اگه یکیشون دیندار بوده باشه حرفم دروغ از آب در نیاد happy )

منم تو همچین خانواده ای قطعا بدون توجه به مسائل دینی بزرگ شدم و تا سن 21 سالگی حتی نماز هم نمیخوندم !!! ( بعد اونم با دیدن سخنرانی های استاد رائفی پور امام زمانی شدیم و شروع کردیم به دینداری )
سرتون رو درد نمیارم
الان که 27 سالمه و اگه خدا قبول کنه مسائل دینی رو به جا میارم به یه مشکل خوردم

متاسفانه همونطور که گفتم اکثریت افراد خانواده یعنی پسر عمه و دختر عمه و دختر خاله و .... هیچ اهمیتی به مسائل دینی نمیدن
مشکل اینجاست وقتی برای مهمونی میرم خونشون وضعیت بد لباس و پوشش رو دارن که خب برای یه جوون مثل من که مجرد هستم قطعا زننده خواهد بود
حتی کوچکترین مسائل هم شاید رعایت نشه و با صحنه های نافرمی رو به رو بشه آدم ! x_x ( دیگه از دست دادن هم بین دختر و پسر نمیگم که قطعا متوجه شدید امر عادی محسوب میشه )
و چون میشه گفت فقط من بین این همه آدم به این مسائل اهمیت میدم قطعا اعتقادات و رفتار من ( مثل پوشش و .... ) مورد تمسخر قرار میگیره و برای اونا مهم تلقی نمیشه

در این وضعیت نمیدونم چه کنم !
از طرفی علاقه ای به مهمونی رفتن خونشون ندارم ( چون خونشون برم شاید 2 تا 3 روز مثلا بمونم ) چون میدونم اذیت میشم
از طرفی هم اگه نرم کلا میشه قطع ارتباط !!! چون وقتی برم که نمیتونم به در و دیوار نگاه کنم !! نگاه کردن به خودشون هم موقع حرف زدن با وضعیت لباس های امروزی غیر قابل توصیفه !
یعنی لباسی که بعد پوشیدن اشکال هندسی در میاد ! x_x

در حدی که وقتی میرم جایی ذکر ( لا حول ولا قوه الا بالله علی العظیم ) و ( لا اله الا الله ) و ( استغفر الله ربی و اتوب الیه ) از دهنم نمی افته !!! چون قطعا باید بابت اون گناه از خدا کمک خواست که به ذهنم خطور نکنه !
موندم چه کنم !

پیشنهادی , توصیه ای , چیزی باشه ممنون میشم !!!
قطع ارتباط در این حالت اشکال داره ؟؟ ( راحت میشم |-) )

با سپاس فراوان