علت ختم نبوت

ضرورت حضور پیامبران تبلیغی

چرا خداوند بعد از آخرین رسولش،پیامبری برای هدایت مردم در دوران مختلف زندگی انسان ها مبعوث نمی سازد تا هم باعث تقویت ایمان مومنین باشد و هم از انحرافات در دین جلو گیری شود؟ ما در طول تاریخ همواره پیامبرانی داشتیم که هم قبل از رسالت و بعد از رسالت پیامبر دوران خود،مشغول ترویج و تبلیغ دین بودند،پس چرا بعد آخرین رسول که دین کامل شده است دیگر پیامبری از طرف خداوند برای تثبیت و ترویج دین فرستاده نمی شود؟ نکته : بنده کاری با امام زمان  و مبلغان دین در زمان کنونی ندارم،منطورم کسانی هستند که مورد تایید مستقیم خدا و در بین مردم حضور آشکار داشته باشد.

آیا ختم نبوت عقلانی بود؟!

انجمن: 

سلام

طبق آیه 40 سوره احزاب ، حضرت محمد خاتم پیامبران و انیباء است :

ما كانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِكُمْ وَ لكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَ خاتَمَ النَّبِيِّينَ وَ كانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليماً ( احزاب - 40 )

ترجمه : محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست، ولى فرستاده خدا و خاتم پيامبران است. و خدا همواره بر هر چيزى داناست.

طبق روایات اسلامی ، تا آخرین ماه های عمر پیامبر وحی بر ایشان نازل میشده .

علاوه بر این شواهد تاریخی حاکی از اونه که در آن روزگار در " فهم آیات قرآن " مشکلات زیادی وجود داشته و رفته رفته این مشکلات زیاد و زیاد تر میشدند . تا اونجاکه برداشت نادرست از قرآن امروزه و در عصر خود ما باعث به وجود اومدن بدترین جنایات و وحشی ترین اونها شده ( گروه های تروریستی افراطی )

با وجود اینها که تنها یکی از مشکلات موجوده ، چرا باید نبوت ختم میشد ؟!

نمیدونم جواب شما چی هست ، اما تا اینجا که من خوندم بیشتر جوابها حول " کامل شدن عقل و تفکر مردم و رسیدن به بلوغ فکری " هستش . ( البته منظور از مردم همون اعراب هستن )

آیا نفهمیدن معنای ساده آیاتی که به زبون خود اعراب بوده ، مصداق " کمال عقله " ؟!

اصلا بر چه اساسی گفته میشه " عقل مردم کامل شده " بود ؟! ( همون اعراب جاهلی ) چه شواهدی هست که این ادعا رو اثبات کنه ؟!

برداشت شیعه از اسلام اینه که به ائمه نیاز هست تا در غیاب پیامبر مسئله گوئی کنند ( همون مرجعیت دینی ) .

همین استدلال و نیاز به امام برای بیان و تفسیر آیات قرآن و احکام دیگه ، یکی از بهترین دلایل نیاز به پیامبران بیشتر برای مسلمانان هست .

جواب شما چیه ؟! چه منطقی پشت ختم نبوت بود در حالیکه خود قرآن هنوز به طور کامل تفسیر و نفهیم نشده ، چه برسه به بقیه احکام و قوانین !

با تشکر .