جمع بندی تاریخ اسلام

کتاب عصر ظهور

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ

سلام ! عزاداریهاتون قبول

نظرتون در باره کتاب عصر ظهور و نویسنده این کتاب (جناب علی کورانی) را بفرمائید ! میشه به این کتاب استناد کرد ؟

معنى این آیه چیست: «وَ عَصى‏ آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى‏»

امام عشق;467569 نوشت:
مأمون گفت: پس معنى این آیه چیست: «وَ عَصى‏ آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى‏»

حضرت فرمودند: خداوند تبارک وتعالى به آدم فرمود: «اسْکُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُکَ الْجَنَّةَ وَ کُلا مِنْها رَغَداً حَیْثُ شِئْتُما وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ» و به درخت گندم اشاره فرمود، «فَتَكُونا مِنَ الظَّالِمین»(بقره: 35) و خداوند به آنان بفرموده بود که از آن درخت نخورند. آن دو نیز به آن درخت نزدیک نشدند و از آن نخوردند، بلکه بعد از وسوسه شیطان از درخت دیگرى خوردند
و شیطان به آنان چنین گفت: «ما نَهاکُما رَبُّکُما عَنْ هذِهِ الشَّجَرَةِ» (پروردگار شما، شما را از این درخت نهى نکرده است - اعراف: 20) و فقطّ شما را از نزدیک شدن به غیر آن نهى کرده، و شما را از خوردن آن نهى نکرده است مگر به این خاطر که فرشته نشوید یا جاودانه و همیشگى نگردید و براى آنان قسم خورد که من خیر خواه شما هستم، و آدم و حوّاء تا قبل از آن کسى را ندیده بودند که به دروغ به خدا قسم یاد کند. آنها نیزبا اطمینان به قسم او از درخت خوردند، «فَدَلاَّهُما بِغُرُور» (آنها را فریب داد- اعراف:21 و 22)

منبع"عیون اخبار الرضا علیه السلام" تألیف شیخ صدوق


با سلام و احترام

خدا اجر کثیر بدهد به شما

این پاسختان را متوجه نشدم
لطفا سلیس تر بیان کنید

متشکرم

کشتن در غیر از میدان جنگ

با عرض سلام. حدیثی که از امام محمد باقر علیه السلام روایت شده اینکه افرادی علی علیه السلام را خدا خطاب کردند وقتی انها بعد از بحث با علی علیه السلام از عقیده باطل خویش برنگشتند علی علیه السلام انها را به قتل رساند . اگر این روایت درست باشد پس کشتن کافران را در غیر از میدان جنگ هم جواز می دهد ؟