تفسیر یا ترسیم

تفسیر قرآن یا ترسیم؟

انجمن: 

با سلام بدون مقدمه شروع میکنم. خواستار دلایل عقلی ام نه نقلی. با تشکر.(ترسیم، رسم کردن یه موضوعی به شکل بزرگتر از حد واقعی.)
بابا آب داد. مادر نان را پخت.

برداشتی که من ازین دو جمله میکنم اینه
1- اولا چون واژه بابا قبل از مامان اومده دلالت بر این داره که این پدره که وظیفه تامین خوراک و آشامیدنی کودکان را برعهده داره
2- کلمه آب قبل از نان اومده پس این دو جمله نشان دهنده اینه که آشامیدنی دارای اهمیت بیشتری نسبت به خوراکه.
3- از جمله دوم که نوشته نان را مادر پخت اینطور استنباط میشه که پختن نان بر عهده مادر بوده و خرید آن اشتباه است.
4- علته اینکه بجای واژه ی نوشاندن، دادن برای آب بکار رفته اینه که پدر تنها وظیفه تامین مخارج زندگی رو داره و نوشاندن و خوراندن برعهده مادر است.
5- از حروف ب،د هر کدوم 3 بار استفاده شده در این دوجمله که وقتی اونهارو کناره هم میزاریم به سه واژه بد، بد، بد میرسیم که یکی از علل تکرار این واژه اینه که کمک نکردن به پدر و مادر در امور زندگی، چه در تامین خوراک و ... و چه در کارهای خانه بد، بد و بد است! که نشان دهنده اهمیت بدی این موضوع است.
6- آمدن آب قبل از نان میتواند نشان دهنده این باشد که پیش از خوردن غذا مقداری آشامیدنی باید تناول گردد که در حین خوردن خوراک آبی نوشیده نشود!
7- در این دو جمله 21 حرف را میبینیم که نشان دهنده تعداد جویدن یک لقمه غذا در حد قابل قبول و تحمل باشد که این نشان دهنده اهمیت بلع غذا در هضم آن است.(دانشمندان به تازگی کشف کرده اند جویدن غذا به این میزان موجب هضم و جذب کامل غذا میشود!)
8- سوالی در این دو جمله به شکل مستتر مطرح است که این نان و آب برای چه کسانی تهیه میشود، علت اینکه آن اشخاص معرفی نشده اند این است که پختن نان و تهیه آب تنها محدود به فرزندان نمیشود بنابرین ازین جمله ها به اهمیت بخشش نیز پی میبریم.
9- هر دو فعل پخت و داد متعدی اند ولی برای پخت حرف اضافه را آمده و برای داد نیامده، این میتواند نمایان گر این مسئله مهم باشد که مادر اگر گاهی وقت ها فاصله ای بین وظیفه ای که دارد بندازد (فاصله ای مانند را یعنی فاصله ای کوتاه) عیب زیادی بر او وارد نیست اما پدر حق هیچ کوتاهی در انجام وظایف خود ندارد.
10- به جای تمامی نوشیدنی هایی مانند شیر، نوشابه و هر چیز دیگه واژه آب بکار رفته و به جای هر خوردنی دیگه ای مثل چلو خورش و آبگوشت واژه نان بکار رفته، بنابرین ازین دو جمله متوجه میشویم که غذای اصلی هر شخصی نان و آب است.

اول میخواستم 30 تا جمله تفسیر برای این دو نیم جمله! بنویسم ولی دیدم ممکنه از حوصله خارج بشه. حتی اگه میخواستم میشد یه کتاب با همین دو جمله نوشت،
1- حالا آیا این از اعجازی در این دو جمله وجود داره؟ میتونید رد کنید اعجازش رو؟
2- از اونجایی که انجمن معطوف به علوم اسلامیه پس در مورد فقط علمای اسلامی میپرسم، برای بنده با دلایل عقلی ثابت کنید که علمای اسلامی مرض ترسیم نگرفته اند و هرچه از قرآن میگویند عین حقیقت ماجرا و در قرآن نهفته شده است.
3- راه جلوگیری از ابتلا به مرض ترسیم چیست؟
4- آیا در تمامی اعجاز هایی که به قرآن نسبت داده میشه، این مشکل وجود نداره؟ از گردش زمین به دور خورشید و معجزه های دیگه، تنها برداشت دلخواه ما از متن قرآن نیست؟ اینکه یه فیلسوف و عالم اسلامی دوست داشته باشه برداشت ها و تفسیراتی کنه که با علوم روز بخونه و اونو به عنوان اعجاز نشون بده آیا کار درستیست؟