بررسی شبهات قرآنی

نقد قرآن !!!

انجمن: 

با سلام.
اول اینکه نماز و روزه هاتون قبول باشه و پیشاپیش هم عید سعید فطر رو به همتون تبریک می گم :Kaf:
دوم اینکه می دونم که عنوانی که برای این مبحث انتخاب کردم یه کم تنده ولی میدونم حداقل این عنوان میتونه خیلی ها رو جذب کنه !

سوم اینکه بریم سراغ بحث اصلی :Cheshmak:

قرآن کتاب دین مبین اسلام است و توسط پیامبر اسلام به مردم معرفی شد. قرآن یکی از ثقلین است. باور عموم مسلمانان این است که قرآن در یک دوره ی 23 ساله (40 سالگی تا 60 سالگی پیامبر) بر وی نازل شد. من با خواندن مطالب عدم تحریف قرآن در همین تارنما پاسخ ها خود را به پرسش آیا قرآن تحریف نشده؟ گرفتم. حتی با کمی گشت در دنیای اینترنت هم می توان متوجه شد که بسیاری از مورخین غربی هم به صحت قرآن کنونی اعتقاد دارند.
یک دلیل آن ها: اگر خلیفه یا گروهی آیه یا سوره ای از قرآن را تغییر می دادند بالاخره گروهی در مقابل آن ها قرار می گرفتند (که قطعاً تعدادشان هم نباید کم باشد !) و احتمالاً کار به نزاع و شاید جنگ می رسید در حالی که در تاریخ هیچ مدرکی نیست که نشان دهد در تاریخ نزاعی (و نه جنگی !) به خاطر تغییر قرآن رخ داده باشد. پس پرسش اول من حل شده است.

ادامه ی بحث »»» نظریه ی روابط ریاضی در قرآن:
در قرآن روابط ریاضی میان واژه ها و آیات به قدری مشهود است که شاید کسی نتواند ردی بر این نظریه بیاورد .. عبدالعلی بازرگان در این مورد گفته:
»ملاحظات «رشاد خلیفه» محقق مصری، در کشف کد ریاضی قرآن (هرچند بعدها ادعاهای باطلی کرد و برخی یافته‌هایش جای چون و چرا دارد) حقایق غیر قابل انکاری را آشکار ساخت. مضرب مشترک بودن عدد ۱۹ در ۲۹ سوره‌ای که با حروف مقطعه آغاز می‌شوند، و صدها شاهد آماری برای اثبات این نکته و نکات ریاضی فراوانی که توسط او یا شاگردانش مطرح گردید (از جمله روابط بسیار حیرت‌آوری که اعداد ۷ و ۹ و ۴۰ و... در قرآن دارند) نشان داد که حتی یک کلمه را نمی‌توان در قران جا به جا کرد، چه آنکه خواسته باشیم اجتهاد اصحاب را در ترتیب فعلی قرآن دخیل بدانیم.«

اما میرسیم به بحث اصلی یعنی نقد و بررسی قرآن !

دوستان بنده هم مثل شما مسلمان شیعه ی 12 امامی هستم و اگر نظر یا سوالی را اینجا طرح می کنم اصلاً غرضی ندارم و قصدم فقط و فقط رسیدن به حقیقت است ! پس لطفاً به دور از هرگونه جانب داری از دین پاسخ بدهید تا بحث خوب و مفیدی داشته باشیم :Gol:

بنده به چند دلیل که در پست آینده بیان می کنم معتقدم که قرآن برداشت های بسیار عمیق از عرفان محمد (ص) در رابطه با خداست و ما 100% به اصل کلام الهی دسترسی نداریم (ادعایی شبیه به ادعای دکتر عبدالکریم سروش) و برخی آیات فقهی قرآن بر اساس ضوابط آن زمان نوشته شده است، به طوری که اجرای برخی از احکام در دنیای امروز گاهاً مشکل ساز میشود.

*** لطفاً جواب ندهید تا من پست بعدی را بنویسم .. با تشکر :Gol:***