ایرانیان در عصر ظهور

313 تن همگی از عجم!

بسم الله الرحمن الرحیم

کدام حدیث ؟

امام باقر(ع) مى فرماید: "اصحاب القائم ثلاثماة وثلاثة عشر رجلاً اولاد العجم" : اصحاب حضرت قائم(ع) 313 تن همگی از عجم هستند.


بحارالانوار، ج52، ص369

و از قبل میدانیم و اثبات شده که پیامبر (صلی الله علیه وآله) و ائمه اطهار (سلام الله علیها) عجم را فقط برای مردمان فارس (ایرانیان)به کار میبردند(مردمانی که در سرزمین فارس زندگی میکنند) یعنی تمام 313 نفر از ایرانیان هستند!!! بِحارُالأنوار یکی از بزرگترین منابع حدیث در تشیع

(علامه مجلسی)

حال آنکه:

امام جعفر صادق در ضمن حدیثی فرموده: «(همراه ظهور قائم) بیست و هفت نفر از پشت کوفه ظاهر شده (و به مهدی می‌پیوندند)، پانزه نفر آنها از قوم حضرت موسی هستند که به سوی حق هدایت می‌کنند و حاکم به حق و عالم هستند. و هفت نفر از آنها از اصحاب کهف هستند و بقیه عبارتند از: یوشع بن نون، سلمان فارسی، ابو

دجانه انصاری، مقداد و مالک اشتر. اینان در خدمت امام زمان به عنوان یاران و فرماندهان او به شمار می‌آیند». (اسامی قرمز رنگ عجم نیستند!)

کتاب الارشاد جلد ۲، صفحه ۳۸۶.


کتاب الارشاد از معتبرترین منابع روایی شیعه (شیخ مفید)

و صحت احادیث زیر ؟

پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ می‌فرمایند :ایرانیان خویشاوندان ما اهل بیت‌اند.!!!!


كنزالاعمال(متقی هندی)،‌ج 2، ص 303

اسعد العجم بالاسلام اهل الفارس؛ خوشبخت‌ترین ملت غیر عرب به واسطه اسلام مردم ایرانند.!!


همان منبع

در مقالی دیگر ایرانیان را اهل بهشت می‌نامد و آن‌ها را جزء شفاعت شدگان در قیامت به حساب می‌آورد و می‌گویند: «اول كسانی كه در روز قیامت برایشان شفاعت می‌كنم از میان امتم، اهل بیتم هستند سپس نزدیك‌ترین نزدیكانم از قریش ... سپس از عجم‌ها.»!


كنزالاعمال(متقی هندی)،‌ج 2، ص 94

ایران در روایات مهدوی

مدتی است که سوالی ذهم مرا به خود مشغول کرده است که چرا در روایات آخرالزمان که از ائمه اطهار (ع) نقل گردیده است، کمتر از ایران سخن به میان آمده است؟ مگر یک حکومت شیعه در دنیا بیشتر داریم؟