۱۵ راه ساده برای رسیدن به موفقیت..

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
۱۵ راه ساده برای رسیدن به موفقیت..

۱۵ راه ساده برای رسیدن به موفقیت



ممکن است تصور کنید که شما راهتان با آن دسته افراد موفقی که پیوسته کامیابی‌های تازه حاصل می‌کنند یکی نباشد.
البته ممکن است آن ها توانایی‌هایی داشته باشند که شما فاقد آن هستید؛ اما همیشه به یاد داشته باشید: موفقیت آموختنی است و تنها تفاوت شما با آن ها این است که آن ها همیشه یک سری عادات خاص را به کار می‌بندند و این باعث کامیابی‌شان می‌شود.
موفقیت همین است: جمع راه ها و روش‌های زندگی هوشمندانه. در اینجا به چند مورد از این شیوه‌ها اشاره می‌شود:

۱ ) با دقت لباس بپوشید
قبل از ترک منزل به سمت محل کار، زمانی را صرف چک‌کردن شیوه لباس پوشیدن خود کنید و اطمینان حاصل کنید که آیا لباس مناسب به تن کرده‌اید یا خیر. ممکن است بعضی‌ها بگویند که لباس برای آدم ارزش نمی‌آورد، اما این عقیده اشتباه است. دنیای کار و تجارت تا حد زیادی روی این مساله می‌چرخد.
اگر مثل یک فرد موفق لباس بپوشید، دیگران هم مثل یک فرد موفق با شما برخورد می‌کنند. پس در شیوه لباس پوشیدنتان تجدید‌نظر کنید.


۲) مثل برنده‌ها بیندیشید
رفتار خود شخص، نقش بزرگی در موفقیتش دارد. دیدگاهتان نباید هیچ گاه مثل انسان‌های شکست‌خورده باشد. خوب است که پیشرفت‌ها و دستاوردهایی را که در راه آن ها تلاش می‌کنید ،برای خود مجسم کنید. همیشه نیمه پر لیوان را ببینید. مردم هم همیشه از افراد موفق تبعیت می‌کنند، نه منفی‌بافان.


3) جزئی از یک گروه باشید
موفقیت اکثر اوقات یک کار گروهی است. یک گلزن در فوتبال هیچ‌وقت به تنهایی نمی‌تواند موفقیت کسب کند. با همکاری و مساعدت اعضای مختلف یک گروه، موفقیت به دست می‌آید. اگر در یک گروه کار می‌کنید، تا جایی که می‌توانید مسوولیت‌ها و کارهای خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و از دیگران نیز همین انتظار را داشته باشید. در این حالت است که موفق خواهید شد.

4) پویشگر باشید
کسی که شکار کردن بلد باشد، می‌داند که می‌تواند منتظر شکار در جایی مخفی شود ، اما هیچ‌وقت چیزی شکار نکند. قانون شکار این نیست. باید از مخفیگاه بیرون آیید و خودتان به دنبالش بروید. در مسائل کاری نیز وضع به همین منوال است. منتظر تکلیف نمانید. خودتان به دنبال کار باشید. در خود انگیزه ایجاد کنید و به دنبال پروژه‌های جدید باشید و از هیچ چیز هراسی به دل راه ندهید.

5) احساسات خود را به روشنی بیان کنید
وقتی همه قدم‌ها را به دقت بردارید، تنها چیزی که ممکن است مانع رسیدن شما به موفقیت شود، مهارت‌های ارتباطی است. خود را در یک جلسه کاری تصور کنید. رئیستان از شما نظر‌خواهی می‌کند، شما دقیقاً می‌دانید که چه باید بگویید تا مشکل حل شود، اما در بیان آن عاجزید. صدایتان و کلماتتان هیچ کدام یاری‌تان نمی‌کنند. اینجاست که همه کم‌کم از شما دوری می‌کنند. پس یاد گرفتن مهارت‌های ارتباطی یکی از اصول اولیه است.

6) همیشه نتیجه را در ذهن داشته باشید
هر کاری که انجام می‌دهیم، قطعاً دلیلی دارد و برای رسیدن به نتیجه‌ای مشخص است که همه این کارها را انجام می‌دهیم. در محل کار هم باید همین‌طور باشد. هر کار ناخوشایندی را هم که مجبور به انجامش هستید ، با در نظر گرفتن نتیجه و هدفتان به دقت انجام دهید. این به شما انگیزه هم می‌دهد.


7) بدانید چطور پشت تلفن صحبت کنید
مهم نیست کار شما چه باشد، تلفن همیشه یکی از مهم‌ترین ابزارها بوده است. حتی از کامپیوتر هم مهم ‌تر است ؛ چون وسیله‌ای است که با آن ارتباط برقرار می‌کنیم. کسی که آن طرف خط است باید اطمینان یابد که شما دقت و توجه لازم را به او دارید. هنگام صحبت کردن با تلفن از خوردن و آشامیدن و آدامس جویدن خودداری کنید.


8) منظم باشید
هنگام کار کردن روی یک پروژه، قدم به قدم همه مراحل را به دقت طی کنید. برای کار خود طرح و برنامه داشته باشید. اگر قسمتی از کار را ندیده بگیرید، مطمئناً کارتان به نتیجه نخواهد رسید.

9) انتقاد نکنید
گروهی از مردم فقط برای ایراد گرفتن از سایرین زندگی می‌کنند. شما این طور نباشید، اگر در کار کسی ایرادی مشاهده کردید، مثل یک معلم به او گوشزد کنید. کسی را مسخره نکنید و بیش از حد شکایت نکنید و زمانی هم که کاری شایسته ستایش است، تحسین کنید.


10) مودب باشید
سعی کنید در برخورد با دیگران همیشه مودب و مشتاق و علاقه‌مند باشید. مردم در مورد ما با نحوه برخوردمان با آن ها قضاوت می‌کنند. خوش خلق باشید و رفتارتان را اصلاح کنید.

11) هر از گاهی مسوولیت مشکلی را بر عهده بگیرید
افراد در برخورد با مشکلات دست پاچه می‌شوند. بهترین راه حل برای از بین بردن این مشکل این است که هر از چند گاهی مسوولیت برطرف کردن یک مشکل را بر گردن بگیرید.


12) با انتقادات دیگران از شما به خوبی برخورد کنید
وقتی کسی از شما انتقادی می‌کند، ابتدا ببینید منبع معتبری دارد یا خیر. راحت است که انتقاد را ندیده بگیرید و پیش خود بگویید طرف حسود بود ؛ اما خوب است که گهگاه خودمان را همان طور که دیگران می‌بینند ببینیم. روی انتقادات دیگران فکر کنید و توصیه‌ها را نادیده نگیرید.

13) الگو باشید
همیشه کارها را طوری انجام دهید که انتظار دارید دیگران انجام دهند. این کار بسیار تاثیر‌گذار است و در کل شرکت انعکاس پیدا می‌کند. اگر همیشه کارهایتان را به بهترین نحو انجام دهید، در کارتان نمونه خواهید شد و دیگران نیز به عنوان یک سرمشق از شما پیروی می‌کنند.


14) صبور باشید
چیزی به اسم موفقیت یک‌شبه یا یک‌شبه ره صد ساله رفتن وجود ندارد. حتی آن ها که به نظر شما یک دفعه موفق شدند نیز مطمئن باشید که برای رسیدن به این موفقیت زمانی طولانی تلاش کرده‌اند. رسیدن به موفقیت نیازمند گذر زمان است. باید صبور باشید و همیشه هدف را در ذهنتان نگاه دارید.

15) چیزهای جدید بیاموزید
سعی کنید همیشه در زمینه کاری‌تان از اطلاعات روز باخبر شوید و علوم جدید مربوطه را یاد بگیرید. اگر همیشه سطح دانش خود را بالاتر از دیگران نگاه دارید، موفق خواهید شد.
با انجام این نکات، خیلی زود خواهید دید که توجه دیگران به سمتتان معطوف می‌شود و طالب تجارت، معامله و کار کردن با شما می‌شوند و وقتی چنین حالتی ایجاد شود، یعنی موفق شده‌اید.

شما قادرید تنها در ٣١ روز كاری كنید كه موفقیت مثل موم در دستانتان نرم شود و شما را در بهترین‌ها بیابند.

روز اول
از كارهایی كه ناچاری انجام دهی لذت ببر. نق زدن تنها تو را خسته‌تر می‌كند و نمی‌گذارد كار را درست انجام دهی،اما اگر با موفقیت مانند یك دوست رفتار كنی، مثل یه بره همه جا به دنبالت خواهد بود.
روز دوم
سعی كن كارهایت را از صمیم قلب انجام دهی، نه به صرف این كه ناچاری انجام دهی. باید به كارت ایمان داشته باشی. یك جریان آب ضعیف، تنها نیمی از باغچه را آبیاری می‌كند.
روز سوم
همه چیز را همان طور كه هست بپذیر. خواستن تنها، چیزی را تغییر نمی‌دهد. خواستن، باد را از وزیدن باز نمی‌دارد و برف را به آب‌نبات تبدیل نمی‌كند. اگر می‌خواهی چیزها را بهتر از خودشان تبدیل كنی، با آنها همان گونه كه هستند مواجه شو.
روز چهارم
تمرین كن تا از درون شاد باشی. اجازه نده دیگران برای شاد كردن تو تصمیم بگیرند. خودت رئیس كارخانة شادی سازی باش.
روز پنجم
ذهنت را همانند ابر سفیدی كه در آسمان است، آزاد كن. تلاش كن، اما نتایج كار را واگذار تا با هم كار بیایند. برای ابر چه فرقی می‌كند باد از كدام سو بوزد. چرا وقتت را برای چیزی كه در كنترل تو نیست، تلف می‌كنی؟
روزششم
وقتی تصمیم به انجام كاری می‌گیری، از خود نپرس: من چه می‌خواهم؟ بلكه بپرس: چه كاری به نفع همه است؟ اگر به فكر منافع دیگران باشی، دیگران در كنارت كار خواهند كرد و كمكت خواهند كرد تا موفق شوی.
روز هفتم
هنگام تصمیم‌گیری ابتدا نباید بپرسی، از این كار چه نفعی عایدم خواهد شد؟ پرسش درست این است كه: چه كاری به نفع همه است؟ خانه زمانی مستحكم خواهد شد كه همة دیوارهایش استوار باشند.
روز هشتم
وقتی كار به مشكل می‌خورد، نه دیگران را سرزنش كن و نه خود را، انسان وقتی شنا یاد می‌گیرد كه از فرو رفتن در آب نترسد.
روز نهم
برای موفقیت در هر كار، باید ابتدا تصویر واضحی از نقشة كار داشته باشی، آنگاه همان طور كه در باد شدید، نخ بادبادك را محكم نگه می‌داری، باید هدفت را هم به همان محكمی نگه داری.
روز دهم
اگر طرحی در عمل مشكل‌تر از آن شد كه فكر می‌كردی، دلسرد نشو.همه چیز این دنیا همین طور است، خصوصاً اگر ارزشمند باشد. لاجرم خود حبابی بیش نبود، زیبا اما توخالی.
روز یازدهم
مشكلات ما را قوی و به سمت پیروزی‌های بزرگ‌تر هدایت می‌كنند. كوهنوردی آسان نیست، اما منظره‌ای هم كه از قله كوه دیده می‌شود، بسیار زیباست.
روز دوازدهم
اراده‌ات را قوی كن. خود را وارد به انجام كارهایی كن كه برایت مشكل‌اند. سپس آنها را با جدیت انجام بده. بعد از مدتی خواهی دید كه اراده‌ات همانند گرزی فولادی سخت و درخشان شده است.
روز سیزدهم
با انرژی كامل روی كارهایت تمركز كن. شیشه‌های رنگی كلیسا، هنگام عبور نور از آنها بسیار زیبا و درخشان می‌شوند. كارهایت را هم اگر با انرژی انجام دهی، شفاف و زیبا خواهند شد.
روز چهاردهم
هنگامی كه قصد انجام كاری را داری، از خود نپرس؛ دیگران آن را چگونه و با چه روشی انجام داده‌اند؟ بلكه بپرس: چگونه می‌توانم آن را درست و به بهترین وجه ممكن انجام دهم. این را بدان كه همواره حقیقتی تازه در انتظار كشف شدن است. بدون احساس وجود این حقایق، كریستف كلمب هرگز به آمریكا نمی‌رسید و گراهام بل تلفن را اختراع نمی‌كرد.
روز پانزدهم
هر كاری را با جان و دل انجام بده. اگر شعاع انرژی‌ات را مانند ذره بینی كه نور خورشید را متمركز می‌كند، روی موانع تمركز دهی، هر مانعی كه سر راهت باشد خواهد سوخت.
روز شانزدهم
امروز را آغازی تازه بدان. چرا به چیزی كه دیروز اتفاق افتاده، یا انجام شده فكر می‌كنی؟ زندگی رودخانه‌ای است كه مدام به سمت آینده در جریان است. هیچ قطره‌ای از آن دو بار از زیر یك پل رد نمی‌شود. كار را با روشی تازه انجام بده، بهتر از همیشه.
روز هفدهم
افكار و رویاهایت را بسط بده. هنگامی كه در بیرون چمنزاری پهناور است كه از هر سو تا افق امتداد دارد. چرا خود را در آغل حبس كنی.
روز هجدهم
نگذار افكار و ذهنیاتت به صورت عادت درآیند. سعی كن هرگز درجا نزنی. هر روز از زاویه‌ای تازه به كارها نگاه كن. زندگی یك صحنة پر از ماجراست. به اطرافت نگاه كن: نشانه‌های زیبایی وجود دارند كه به كشفیات تازه اشاره می‌كنند.
روز نوزدهم
مهم‌ترین چیز احساسی است كه نسبت به كارت داری. وجود رنگ‌های تیره در یك تابلوی نقاشی. نشانة افسردگی نقاش آن تابلوست. رنگ‌های روشن، حاكی از وجود روشنایی و انرژی در زندگی نقاش آن تابلوست. هر كاری را با شادی انجام بده، تادیگران را هم شاد كنی.
روز بیستم
زندگی مثل یك تاب است كه هم می‌تواند سرگرم كننده باشد و هم حال به هم‌زن. اگر هر بار كه تاب می‌خوری احساس شگفتی كنی، لذت تاب خوردن را احساس خواهی كرد. در زندگی هم هر بار كه كاری را انجام می‌دهی، از انجام آن شگفتی احساس كن.
روز بیست و یكم
حرف حق را بپذیر و كاری به گویندة آن نداشته باش. مثلاً اگر بوی دود را احساس می‌كنی و طوطی‌ات فریاد بزند كه: خانه آتش گرفت! آیا به مهمان‌هایت خواهی گفت: این طوطی نمی‌فهمد چه می‌گوید؟
روز بیست و دوم
عقاید را با حقایق اشتباه نكن. حقیقت مانند دانة بادام است، و عقاید پوستة آن دانة بادام هستند. اگر به دنبال حقیقت هر چیز هستی، باید پوسته را بكنی، تا خود دانه را ببینی.
روز بیست و سوم
قبل از انجام هر كار مهمی، اول ببین چه احساسی نسبت به انجام آن داری. آیا آن كار را مهم می‌دانی؟ آیا واقعی به نظرت می‌رسد؟ آیا به دیگران كمك می‌كند؟
روز بیست و چهارم
هنگام غلیان احساسات، هیچ تصمیم مهمی نگیر. در این صورت اشتباه خواهی كرد. اول درونت را آرام كن. ذهن مانند یك دریاچه است. هنگام غلیان احساس، دریاچه مواج است. دریاچه هنگامی نور ماه را منعكس می‌كند كه آرام باشد.
روز بیست و پنجم
هنگام مواجه شدن با مشكلی یادت باشد كه حتماً راه حلی وجود دارد. زیرا هر چیز با جفتش به وجود می‌آید. بعد از هر سقوطی، صعودی و بعد از هر شبی، روزی وجود دارد. ذهنت را روی راه حل‌ها متمركز كن. برای بیرون آمدن از یك اتاق باید در را پیدا كنی، نه این كه به دیوارها فكر كنی.
روز بیست و ششم
همواره از نعمت‌هایی كه زندگی به تو بخشیده است، شاد باش و به خاطر آنچه كه نداری گله‌مند نباش. ساختمان با سنگ‌هایی ساخته می‌شود كه در دسترس‌اند، نه با سنگ‌های حیاط خانة دیگران.
روز بیست و هفتم
سعی كن مثل ماشین خرابی كه خاموش نمی‌شود، دائماً در حال عذرخواهی نباشی. با این كار توجه دیگران را به اشتباهاتت جلب خواهی كرد. تلاش كن كه بهترین را انجام دهی. آن گاه لبخند بزن و حركت كن. تنها خداوند كامل است.
روز بیست و هشتم
هر كار خیری كه در این دنیا انجام دهی، بیش از هر كس به خودت كمك خواهد كرد، به تو قدرت و انرژی و درك بیشتر خواهد بخشید. اگر خودت نقاشی كنی، دیگران از تماشای آن لذت خواهند برد. ضمن آنكه در حین كار تجربه‌ات هم در نقاشی بیشتر شده است.
روز بیست و نهم
برای عمل كردن از درونت فرمان بگیر. برای تفكر از درونت راهنمایی بجو. زیرا درك و آگاهی را باید دریافت كنی و نمی‌توانی خودت خلق كنی. زمین هنگامی گرم می‌شود كه به سمت خورسید متمایل باشد.
روز سی‌ام
هر چیز كه راست و درست باشد، به نفع تو و دیگران خواهد بود. خداوند بهتر از هر كس می‌داند كه چه چیز به تو شادی واقعی می‌بخشد. آیا یك گیاه می‌فهمد كه باد، آن را تقویت می‌كند یا باران ملال آور باعث رشد گل‌های زیبا می‌شود.
روز سی و یكم
هرگز مغرور نشو، زیرا غرور میكروبی كشنده است. غرور به تدریج عقل را زایل می‌كند و باعث می‌شود هیچ كاری را بدرستی انجام ندهی

چند روز پيش هم يک متن خوندم جالب بود.قبلا مشابه اين متن يعني با همين مضمون رو از يک معصوم که دقيقا يادم نيست خوندم
(برنامه ریزی کن وقتی که دیگران مشغول بازی کردند)
(مطالعه کن وقتی که دیگران در خوابند)
(تصمیم بگیر وقتی که دیگران مرددند)
(خود را آماده کن وقتی که دیگران درخیال پردازیند)
(شروع کن وقتی که دیگران در حال تعللند)
(کار کن وقتی که دیگران در حال دعا کردند)
صرفه جویی کن وقتی که دیگران در حال طلف کردند)
(گوش کن وقتی که دیگران در حال صحبت کردند)
(لبخند بزن وقتی که دیگران خشمگیند)
(پافشاری کن وقتی که دیگران در حال رها کردند)

توصیه های پیامبر (ص) به امام علی (ع):

1- يا علي رايت الناس يشتغلون بالفضائل او افائل فشتغل انت به اتمام الفرائض
اي علي وقتي ديدي مردم مشغول نوافلند واجبات را رها کرده اند به مستحبات پرداخته اند تو مشغول واجبات شو

2- يا علي اذا رايت الناس شيتغلون بالعمل الدنيا فشتغل انت بالعمل الآخره –
اي علي وقتي ديدي مردم مشغول کار دنيا شدند تو مشغول کار دنيا نشو خودت مشغول کن به عملي براي آخرت

3- اذا رايت الناس يشتغلون بالعيوب الناس فشتغل انت به عيوب نفسک
اي علي اگر ديدي مردم دارند بد ديگران را مي گويند عيوب برادر مومن خواهر مومنه را دارند بازگو مي کنند اي علي تو به عيوب ديگران مپرداز عيوب خودت را متذکر باش

4- و اذا رايت الناس يشتغلون بالتزئين الدنيا و فشتغل انت بالتزئين
وقتي ديدي مردم دنبال تزئين دنيا هستند تو دنبال تزئين قبر زينت قبرباش

:Gol:

موضوع قفل شده است