جمع بندی گفتن ذکر بدون استاد

تب‌های اولیه

19 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
گفتن ذکر بدون استاد

سلام من به صورت اتفاقی داشتم عواقب گفتن ذکرهای بدون استاد رو میخوندم یه چند تا سوال برام پیش آمد.
من همیشه بعد از همه نمازهام ۷ مرتبه استغفرا... و ۷ مرتبه شکرا... رو میگم و بعد هم ۳ مرتبه سوره توحید رو می خونم؟
این کار اشکالی داره؟ یا ممکنه عواقبی داشته باشه؟
یه چند وقتی هم هست که همش احساس ترس از آینده و کلا احساس بدی دارم مخصوصا وقتی تو ی سری محیط های خاص قرار میگرم که قبلا اصلا این طوری نبودم، این ها می تونه به اعمال بعد از نمازم ربط داشته باشه؟
بعد ذکر سبوح قدوس رب الملائکۀ و الروح جزء ذکرهای خاصه؟
چون امروز صبح که داشتم نماز صبح می خوندم نمی دونم چرا یه دفعه یه نفر بهم گفت این ذکر و بگو...
تا به حال این طوری نشده بودمولی این ذکر به صورت کاملا ناگهانی اومد توی مغزم و یکی بهم گفت تکرارش کن
این چه دلیلی می تونه داشته باشه؟
البته اینم بگم که من یه چند وقتی هست یه سری از نشانه های فرشتگان رو دارم دنبال می کنم و .... یه سری مراقبه با فرشته ها بعضی موقع ها می گیرم. اینم بگم بعد از گفتن این حس واقعا حس فوق العاده ای داشتم...
ممنون میشم راهنماییم کنید

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد کافی

ELAHE SISI;958754 نوشت:
سلام من به صورت اتفاقی داشتم عواقب گفتن ذکرهای بدون استاد رو میخوندم یه چند تا سوال برام پیش آمد.
من همیشه بعد از همه نمازهام ۷ مرتبه استغفرا... و ۷ مرتبه شکرا... رو میگم و بعد هم ۳ مرتبه سوره توحید رو می خونم؟
این کار اشکالی داره؟ یا ممکنه عواقبی داشته باشه؟
یه چند وقتی هم هست که همش احساس ترس از آینده و کلا احساس بدی دارم مخصوصا وقتی تو ی سری محیط های خاص قرار میگرم که قبلا اصلا این طوری نبودم، این ها می تونه به اعمال بعد از نمازم ربط داشته باشه؟
بعد ذکر سبوح قدوس رب الملائکۀ و الروح جزء ذکرهای خاصه؟
چون امروز صبح که داشتم نماز صبح می خوندم نمی دونم چرا یه دفعه یه نفر بهم گفت این ذکر و بگو...
تا به حال این طوری نشده بودمولی این ذکر به صورت کاملا ناگهانی اومد توی مغزم و یکی بهم گفت تکرارش کن
این چه دلیلی می تونه داشته باشه؟
البته اینم بگم که من یه چند وقتی هست یه سری از نشانه های فرشتگان رو دارم دنبال می کنم و .... یه سری مراقبه با فرشته ها بعضی موقع ها می گیرم. اینم بگم بعد از گفتن این حس واقعا حس فوق العاده ای داشتم...
ممنون میشم راهنماییم کنید

باسمه تعالی
با عرض سلام و خسته نباشید
الف: اینکه بیان نمودید: «من یه چند وقتی هست یه سری از نشانه های فرشتگان رو دارم دنبال می کنم و .... یه سری مراقبه با فرشته ها بعضی موقع ها می گیرم» خیلی واضح نیست.
نشانه هایی از فرشتگان داشتن یعنی چه؟
مراقبه با فرشتگان داشتن یعنی چه؟
ب: ذکر «سبوح قدوس رب الملائکة و الروح» ذکر عام است و در بیانات دینی به آن اشاره شده است:
امام صادق (علیه السلام) فرمود هر گاه صداى آواز خروس را شنیدى این دعا را بخوان
:«"سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلَائِکَةِ وَ الرُّوحِ سَبَقَتْ رَحْمَتُکَ غَضَبَکَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ وَ بِحَمْدِکَ عَمِلْتُ سُوءاً وَ ظَلَمْتُ نَفْسِی فَاغْفِرْ لِی‏ إِنَّهُ لَا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْت‏"
[1] پاک و منزه است خداوند و پروردگار فرشتگان و روح القدس،خداوندا رحمت تو همواره بر خشم تو پیشى گرفته است و معبودى جز تو نیست، تو را تسبیح مى‏کنم و حمد تو مى‏گویم، مرتکب بدى و گناه شده‏ام و بر خویشتن ستم کرده‏ام از گناهم در گذر که هیچ کس جز تو نیست که بتواند گناهان را ببخشاید».
ج: در مورد اذکار بعد از نماز، سعی کنید، به تعقیباتی که در بیانات اهل بیت علیهم السلام آمده، عمل نمایید.
1-. سجده شكر
حسن بن على بن فضال از حضرت رضا(عليه السلام) روايت كرده است كه آن جناب فرمود سجده بعد از اداء نماز واجب شكرگزارى است بر اين كه پروردگار بنده را توفيق داده است بر اداء واجب خود و كمتر چيزى كه در آن سجده مجزى است اينست كه سه مرتبه بگويند: شكر اللَّه شكر اللَّه
عرض كردم معنى شكر اللَّه چيست فرمود كه سجده كننده ميگويد اين سجده من شكرگزارى پروردگار من است كه مرا توفيق داده است كه خدمت او را بانجام رسانيده ام و ادا كرده ام واجب او را و شكر موجب زيادتى است پس اگر در نماز تقصيرى كرده باشد كه بنمازهاى نافله تمام نشود باين سجده نقصان آن بر طرف مى شود و نماز تمام مى شود.[2]
در روايت ديگرى امام صادق(عليه السلام) فرمود: سجده شكر بعد از نماز، دليل كامل شدن نماز و رضاى خدا و اعجاب و خوش آمدن فرشتگان است. خداوند بارها از آنان مى پرسد، پاداش اين بنده شاكر چيست؟ مى گويند: رحمت تو، بهشت تو، حلّ مشكل او، و هر خيرى را كه فرشتگان ميگويند، جوابى نمى شنوند، به خدا عرضه ميدارند: ما نمى دانيم پاداش اين سجده چيست خداوند مى فرمايد: همچنانكه او از من تشكر كرد، من هم از او تشكر مى كنم، و با اين جمله به فرشتگان مى فهماند كه رضا و سپاس الهى از او، بالاتر از بهشت و رحمت و حلّ مشكلات است.[3]

2- تسبيح حضرت زهرا(عليها السلام)
امام صادق(عليه السلام) فرمودند: «تَسْبِيحُ فَاطِمَةَ(عليها السلام) فِى كُلِّ يوْمٍ فِى دُبُرِ كُلِّ صَلَاةٍ أَحَبُّ إِلَى مِنْ صَلَاةِ أَلْفِ رَكْعَةٍ فِى كُلِّ يوْم».[4] تسبيح فاطمه زهرا عليها السّلام بعد از نماز واجب در نزد من محبوبتر است از هزار ركعت نماز در هر روز.»
3. آیه صلوات
خواندن ایه «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلَائِكَتَهُ يصَلُّونَ عَلَى النَّبِى يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيماً»
4. خواند سوره حمد، آيه الكرسى، آيه شهد الله و آيه ملك
بنابر آنچه از امام صادق(عليه السلام) نقل گرديده هريك از شيعيان بعد نمازهاى واجب خود سوره حمد و آيه شهد الله (ایه 26/27 ال عمران) و آيه الكرسى و آيه ملك (18/19 ال عمران) را بخواند [5]

موفق باشید.
__________________________
پی نوشت:
[1]. شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 482، انتشارات جامعه مدرسین، قم، 1413ق.
[2]. عيون أخبار الرضا(عليه السلام)، ج 1، ص 282.
[3]. وسائل الشيعة، ج 7، ص 6.
[4]. الكافى، ج 3، ص 343.
[5].الكافى، ج 2، ص 620.

کافی;958919 نوشت:
در مورد اذکار بعد از نماز، سعی کنید، به تعقیباتی که در بیانات اهل بیت علیهم السلام آمده، عمل نمایید.

هوالعلی الکبیر

سلام و عرض ادب

بنده بدون استاد معمولا چله میگیرم و اذکار رو به حروف ابجد خودشون میگم یعنی اینها برام مشکل ساز خواهد شد؟

مثلا وسواس داشتم ذکر قدوس رو 170 مرتبه تا 40 روز قرار هست بگم که دارم به اواخر این چله میرسم ....

چهل روز تموم نشده به طور معجزه اسا وسواسم خوب شده Smile

متاسفانه و یا خوشبختانه بنده ب یقین رسیدم که بدون ذکر نمیشه.....مخصوصا اگه فرد بخواد سیر و سلوک کنه ( ذکر روح رو واقعا پرورش میده)

اغاثاذیمون;958953 نوشت:
هوالعلی الکبیر

سلام و عرض ادب

بنده بدون استاد معمولا چله میگیرم و اذکار رو به حروف ابجد خودشون میگم یعنی اینها برام مشکل ساز خواهد شد؟

مثلا وسواس داشتم ذکر قدوس رو 170 مرتبه تا 40 روز قرار هست بگم که دارم به اواخر این چله میرسم ....

چهل روز تموم نشده به طور معجزه اسا وسواسم خوب شده Smile

متاسفانه و یا خوشبختانه بنده ب یقین رسیدم که بدون ذکر نمیشه.....مخصوصا اگه فرد بخواد سیر و سلوک کنه ( ذکر روح رو واقعا پرورش میده)


باسمه تعالی
با عرض سلام و خسه نباشید
ما توصیه می کنیم سعی کنید،در بحث ذکر گفتن، به همان اذکار عامی که در بیانات دینی و روایی ما از طریق اهل بیت (علیهم السلام) رسیده، اکتفا کنید و وارد چنین مباحثی مانند ذکر از روی حروف ابجد و... نشوید. [=Microsoft Sans Serif]اگر موتور پر قدرت هواپیمای جت را به عنوان نیروی پیش برنده به یک اتومبیل ببندند چه رخ می دهد؟ این اتومبیل هرگز سالم به مقصد نمی رسد . این به مقصد نرسیدن از موتور جت نبوده است . باید موتور متناسب با این وسیله تعبیه می شد اینجا مقصر راننده است . اگر این راننده با متخصص مشورت می کرد مشکلی پیش نمی آمد و به سلامت اگر چه دیرتر به مقصد می رسید.
به تاپیک «http://www.askdin.com/showthread.php?t=49475
http://www.askdin.com/showthread.php?t=21542
نیز مراجعه بفرمایید.

کافی;958955 نوشت:
به همان اذکار عامی که در بیانات دینی و روایی ما از طریق اهل بیت (علیهم السلام) رسیده، اکتفا کنید و وارد چنین مباحثی مانند ذکر از روی حروف ابجد و... نشوید.

سلام و عرض ادب
اگر اذکار خاص را به غیر از تعداد حروف ابجدشان بگوییم مثلا بدون شمردن تعداد یا با عددی دلخواه مثلا 70 یا 100،به این صورت هم عواقب دارد؟
ممنونم

راستش این موضوع خیلی جالب شد برام هیچی ازش نمیدونم میشه خلاصه برام توضیح بدهید ممنون

یکی دیگه.;958959 نوشت:
سلام و عرض ادب
اگر اذکار خاص را به غیر از تعداد حروف ابجدشان بگوییم مثلا بدون شمردن تعداد یا با عددی دلخواه مثلا 70 یا 100،به این صورت هم عواقب دارد؟
ممنونم

باسمه تعالی
با عرض سلام و خسته نباشید
الف: اگر اذکاری به نحو عام و بدون عدد از مجامع روایی صحیح و مستند اهل بیت (علیهم السلام) رسیده باشد، شما در بیان تعداد آن مختارید. چون اگر نیاز به عدد بود، حتما معصوم (علیه السلام) به عنوان یک طبیب روحانی، بیان می فرمودند.
به این روایت توجه بفرمایید:

عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَ‏ : عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ :

عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ
حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ‏فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ

وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى
لا إِلهَ‏ إِلَّا أَنْتَ‏ سُبْحانَکَ‏ إِنِّی‏ کُنْتُ‏ مِنَ‏ الظَّالِمِینَفَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ‏

وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُکِرَ بِهِ کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُوا

وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْیَا وَ زِینَتَهَا کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ‏ فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْکَ مالًا وَ وَلَداً فَعَسى‏ رَبِّی أَنْ یُؤْتِیَنِ خَیْراً مِنْ جَنَّتِکَ‏ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ .[1]
حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرموده است: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد!

۱- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» (سوره مباركه آل عمران آیه ۱۷۱) پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جسند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند، و هیچگونه بدی به آنان نرسید.(سوره مباركه آل عمران آیه ۱۷۴)

۲- در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین*» (سوره مباركه انبیاء آیه ۸۷) پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات می بخشیم.» (سوره انبیاء آیه ۸۸)

۳- در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» (سوره مباركه غافر آیه ۴۴) ... پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است: «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت.» (سوره غافر آیه ۴۵)

۴- در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیباییهای دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله لاحول و لاقوة الا بالله» (سوره مباركه كهف آيه 39) پناه نمی برد، زیرا خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است: «مردی که فاقد نعمتهای دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمتها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.»
چنانچه ملاحظه می فرمایید در این اذکار، عدد خاصی توصیه نشده، بنابراین در چنین مواقعی انسان در بیان عدد مختار است.

ب: اما اگر در بیانات اهل بیت (علیهم السلام) اذکاری توصیه شده، ولیکن عدد را هم بیان نموده اند، در اینجا برای این که به نتیجه مطلوب برسیم، باید عدد را رعایت نمود. مانند این که در اعمال شب قدر توصیه شده
هر کسی دو رکعت نماز بخواند ؛ در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ 70 مرتبه اَسْتَغْفِرُ اللّهَ وَاَتُوبُ اِلَیْهِ بگوید. چنین شخصی از جای خود بر نمی خیزد مگر این که خدا او، پدر و مادرش را می امرزد.
در چنین مواردی، اذکار مانند دندانه کلید عمل می کنند، اگر دندانه یک کلید کم و زیاد گردد، قفل باز نمی گردد. در باز شدن قفل مشکلات، نیز باید عددی را که معصوم (علیه السلام) توصیه نموده اند را رعایت نمود.
یا در چنین مواردی اذکار مانند کم و کیف نقشه گنج عمل می کند، اگر قرار باشد کسی به گنج برسد، باید دقیقا مطابق نقشه عمل نماید. به نحو دلخواه عمل نمودن و مخالف نقشه حرکت کردن، انسان را به گنج نخواهد رساند.
البته نکته ثقل اذکار که حضور قلب باشد، نباید فراموش گردد. زیرا گفتن ذکر بدون حضور قلب، مانند داشتن مشتعل در اختیار نابیناست که او را به مقصود نخواهد رساند.
توضیح مذکور بند «ب» در اذکار خاص هم وارد است.
موفق باشید.

________________________________________
پی نوشت:
[1]. من لا یحضره الفقیه، ج4 ص 392-393،
روایت شماره: 5835؛ خصال صدوق ، ج1 ص218-219؛ بحارالانوار، ج90 ص 184-185

siyahi;958976 نوشت:
راستش این موضوع خیلی جالب شد برام هیچی ازش نمیدونم میشه خلاصه برام توضیح بدهید ممنون

باسمه تعالی
همانگونه که می دانید ما دو نوع ذکر داریم یکی ذکرهای عام و دیگری ذکرهای خاص.
منظور از ذكر عام ذكري است كه برای همه ی مردم تجویز شده است وگاهی انسان بدون عدد و زمان خاصي می تواند آنها را بگوید وگاهی هم دارای عدد است اما مربوط به همگان مانند ذکر روزهای هفته.
اما ذکر خاص دارای شرایط خاصی و متناسب با باطن اشخاص از طرف یک استاد کامل مکمل صادر می گردد. گاهی دارای عدد خاص و یا زمان مشخصی است وگاهی نیاز به رعایت آداب خاصی در گفتن دارد.
پس در گفتن اذکار خاص و کسانی که می خواهند مسیر سیر و سلوک را طی کنند باید حتما زیر نظر یک استاد باشند و تا يافتن يك استاد بايد به اذكار عمومي بپردازندو از پرداختن به اذكار خاصي كه عرفا به آن مشغول بوده‌اند يا به برخي شاگردانشان فرموده‌اند خودداري كنند.
زیرا همانطوریکه هیچ انسانی از حیث ظاهر شبیه دیگری نیست حتی دوقلوها که حداقل در بند انگشت از هم ممتاز می شوند واثر انگشت هر انسانی مختص به همان انسان است
هیچ انسانی از حیث باطن هم شبیه دیگری نیست وباطن افراد هم با یکدیگر فرق می کند
لذا در مسیر سیر وسلوک،که سالک در خدمت استاد کامل ومکملی قرار می گیرد که باطن افراد را می خواند،و مطابق باطن خاص،دستور العمل می دهد ،دیده می شود که دو شاگرد با هم مسیر سیر وسلوک را در خدمت یک پیر طریق شروع می کنند ،ولی دستور العملهای هر یک ،با هم تفاوت می کند ، چون باطن هایشان باهم فرق می کند.
مانند اینکه دو نفر هستند،که هردو سرما خورده اند وگلویشان درد می کند ،وقتی این دو شخص خدمت پزشک می روند ،آقای دکتر به یکی پنی سیلین فقط تجویز می کند وبه دیگری کپسول،با اینکه هردو سر ما خورده اند،چرا؟
چون یکی از این افراد علاوه بر سرما خوردگی، مشکل زخم معده دارد لذا داروی کپسول برای او مفید نیست و باید پنی سیلین مصرف کند ولی دیگری مشکل زخم معده را ندارد لذا فقط باید کپسول مصرف کند
پس اگر یک خضر راهی دستورالعملی را به یکی از شاگردانش داد،واو عمل کرد ونتیجه گرفت ،ما نباید توقع داشته باشیم که آن دستور العمل را انجام دهیم و همان نتیجه را بگیریم،چون این دستورالعمل با تعداد خاص خود مختص این باطن بود و چه بسا برای باطن خاص ما مفید واقع نشود.
موفق باشید.

کافی;958955 نوشت:
باسمه تعالی
با عرض سلام و خسه نباشید
ما توصیه می کنیم سعی کنید،در بحث ذکر گفتن، به همان اذکار عامی که در بیانات دینی و روایی ما از طریق اهل بیت (علیهم السلام) رسیده، اکتفا کنید و وارد چنین مباحثی مانند ذکر از روی حروف ابجد و... نشوید. اگر موتور پر قدرت هواپیمای جت را به عنوان نیروی پیش برنده به یک اتومبیل ببندند چه رخ می دهد؟ این اتومبیل هرگز سالم به مقصد نمی رسد . این به مقصد نرسیدن از موتور جت نبوده است . باید موتور متناسب با این وسیله تعبیه می شد اینجا مقصر راننده است . اگر این راننده با متخصص مشورت می کرد مشکلی پیش نمی آمد و به سلامت اگر چه دیرتر به مقصد می رسید.
به تاپیک «http://www.askdin.com/showthread.php?t=49475
http://www.askdin.com/showthread.php?t=21542
نیز مراجعه بفرمایید.

من راضیم به خاطر ذکر گفتن بمیرم ولی با افکار وسواسی زندگی نکنم کسی نمیدونه درون من چه غوغاییه

گاهی وقتا به خودکشی فکر میکنم

البته دعا میکنم با ذکر گفتن حالم خوب بشه نه اینکه بمیرم Lol

اغاثاذیمون;959064 نوشت:
من راضیم به خاطر ذکر گفتن بمیرم ولی با افکار وسواسی زندگی نکنم کسی نمیدونه درون من چه غوغاییه

گاهی وقتا به خودکشی فکر میکنم

البته دعا میکنم با ذکر گفتن حالم خوب بشه نه اینکه بمیرم :))

باسمه تعالی
انشاء الله که مشکل شما هر چه سریع تر حل گردد.
بر همین اساس شما باید برای حل مشکل وسواسی، از راه خودش وارد بشوید و از متخصصین در این امر کمک بگیرید.
لذا ما به شما توصیه می کنیم این مساله را با بخش مشاوره سایت، در میان بگذارید تا همکاران ما شما را در این زمینه راهنمایی بفرمایند.

کافی;959093 نوشت:
باسمه تعالی
انشاء الله که مشکل شما هر چه سریع تر حل گردد.
بر همین اساس شما باید برای حل مشکل وسواسی، از راه خودش وارد بشوید و از متخصصین در این امر کمک بگیرید.
لذا ما به شما توصیه می کنیم این مساله را با بخش مشاوره سایت، در میان بگذارید تا همکاران ما شما را در این زمینه راهنمایی بفرمایند.

خیلی متشکرم
طبیعتا اگر مشاورین میتونستن راهنمایی کنن دیگه به ذکر متوسل نمیشدم...

تنها چیزی که میتونم بگم این هست که این علم ماست که میتونه بهمون کمک کنه نه افرادی که ادعای
عالم بودن دارن ...تازه گیریم که عالم هستن ولی چقدر ؟؟؟

در پناه حق و حقیقت.

کافی;958919 نوشت:

الف: اینکه بیان نمودید: «من یه چند وقتی هست یه سری از نشانه های فرشتگان رو دارم دنبال می کنم و .... یه سری مراقبه با فرشته ها بعضی موقع ها می گیرم» خیلی واضح نیست.
نشانه هایی از فرشتگان داشتن یعنی چه؟
مراقبه با فرشتگان داشتن یعنی چه؟

سلام
علم اعداد یکی از علم های ثابت شده می باشد که همه می دانیم کاربردها و استفاده های بسیاری دارد؟ آیا می توان از این علم در مورد فرشتگان نیز استفاده نمود؟ این سوال رو برای این می پرسم که من چند وقت پیش یک سلسله اتفاقات زنجیروار که اتفاق افتادن همه آن ها به یک دیگر وابسته بود رو تجربه کردم و همین اتفاقت باعث شد در نهایت با علم اعداد و ارتباط آن با نشانه های فرشتگان آشنا بشوم.
از اون موقع به بعد این موضوع رو باور کردم چون با دیدن یک سری عدد تصادفی دغدغه های شدید ذهنی و روحیم رو تونستم برطرف کنم و اون اعداد در واقع در اون روز نشانه هایی شدن که به من آرامش دادن.
حالا اگر بخوام این اتفاقات رو یکی پس از دیگری توضیح بدهم واقعا وقت گیر است و گیج کننده...
اما سوال اصلی من این است که آیا واقعا اسلام نیز ارتباط ما انسان ها از طریق اعداد با فرشتگان رو تایید کرده است یا خیر؟
در تکمیل صحبت هایم هم لازم است بگویم مثلا می گویند اگر عدد 3 را ببینی، یعنی فرشتگان می خواهند به تو بگویند که فراوانی به سمت تو می آید، یا اگر به صورت مکرر و تصادی با اعداد قرینه مخصوصا 11:11 برخورد کنی یعنی ....
ممنون می شم من رو راهنمایی کنید

ELAHE SISI;959207 نوشت:
11:11

این موضوع دقیقا برای من هم جلب توجه کرده که اعداد توجهم رو جلب میکنن هنگام نگاه کردن به ساعت
مثلا به طور اتفاقی وقتی به ساعت نگاه میکنم میبینم 11:11 هست این رو خاله منم میگفت که توجهش رو جلب میکنه
یا مثلا 12:34 یا 3:45 و.......

منم خیلی دوستدارم در مورد علم اعداد و اذکار بدونم

ELAHE SISI;959207 نوشت:
سلام
علم اعداد یکی از علم های ثابت شده می باشد که همه می دانیم کاربردها و استفاده های بسیاری دارد؟ آیا می توان از این علم در مورد فرشتگان نیز استفاده نمود؟ این سوال رو برای این می پرسم که من چند وقت پیش یک سلسله اتفاقات زنجیروار که اتفاق افتادن همه آن ها به یک دیگر وابسته بود رو تجربه کردم و همین اتفاقت باعث شد در نهایت با علم اعداد و ارتباط آن با نشانه های فرشتگان آشنا بشوم.
از اون موقع به بعد این موضوع رو باور کردم چون با دیدن یک سری عدد تصادفی دغدغه های شدید ذهنی و روحیم رو تونستم برطرف کنم و اون اعداد در واقع در اون روز نشانه هایی شدن که به من آرامش دادن.
حالا اگر بخوام این اتفاقات رو یکی پس از دیگری توضیح بدهم واقعا وقت گیر است و گیج کننده...
اما سوال اصلی من این است که آیا واقعا اسلام نیز ارتباط ما انسان ها از طریق اعداد با فرشتگان رو تایید کرده است یا خیر؟
در تکمیل صحبت هایم هم لازم است بگویم مثلا می گویند اگر عدد 3 را ببینی، یعنی فرشتگان می خواهند به تو بگویند که فراوانی به سمت تو می آید، یا اگر به صورت مکرر و تصادی با اعداد قرینه مخصوصا 11:11 برخورد کنی یعنی ....
ممنون می شم من رو راهنمایی کنید

باسمه تعالی
علم اعداد یکی از علوم غریبه است و تخصص خاص خودش را می خواهد و ما چون تخصص آن را نداریم، به آن ورودی نخواهیم نمود. به شما هم توصیه می کنیم که در صورت عدم تخصص وارد این نوع مباحث نشوید که گاها باعث شده افرادی به دلیل عدم تخصص، ضررهای جبران ناپذیر و سختی بر خود و زندگیشان وارد شود.
حضرت علامه حسن زاده آملی (حفظه الله تعالی) در درس مصباح الانس می فرمودند:
«از استادمان در علوم ارثماطیقی (علم ارثماطیقی مشتمل بر علم حروف، علم اعداد و علم اوفاق است و علم اوفاق یکی از رشته های ریاضی است که امروز در عداد علوم غریبه قرار گرفته است) مرحوم آقا سید مهدی قاضی طباطبایی، فرزند عارف کامل آیت الله سید علی آقا قاضی طباطبایی (رحمة الله علیهما) شنیدم که می فرمود:
من و یکی از دوستانم در نجف خدمت استادی مشغول خواندن علم حروف بودیم. آن دوستم روزی جدولی پر کرد و گذاشت کنار پنجره و از منزل بیرون رفت، پس از ساعتی برگشت، دید تمام اثاثیه منزل به هم ریخته، آن هم به گونه ای که نمی شود گفت مثلا گربه یا حیوانی این کار کرده است.
لذا خیلی تعجب کرد و روز بعدکه به خدمت استاد رسیدیم، جریان اثاثیه منزل و بهم ریختگی آن را مطرح کرد.
فرمود حروف در جدول را اشتباهی چیدی و بعد معلوم شد همین طور بود.
خدا می داند چه ارتباطی و چه اسراری در امور عالم است.

من به صورت غیر ارادی با این علم اشنا شدم
باورتون شاید نشه ولی درست در اون لحظات یک نفر داشت به من همه چیز و همه کارها رو دیکته میکرد تا این که اخر به علم اعداد رسیدم..... این موضوع از اون جهت برام جالب شده که شنیدم ما میتونیم از کاینات برای دریافت پاسخ هایی که هیچ کس جواب اونها رو نمیدونه کمک بگیریم. من میدونم علم اعداد خیلی پیچیده است و نباید در اون واردشد.... سوالم این بود که اگر به صورت غیر ارادی فردی نشانه هایی رو از این علم ببینه و بتونه پاسخ هایی از این طریق دریافت کنه، از کجا باید مطمین بشه که این نشانه ها الهی است؟ مثلا نشانه هایی از فرشتگان است یا .....؟

کافی;959027 نوشت:
اما ذکر خاص دارای شرایط خاصی و متناسب با باطن اشخاص از طرف یک استاد کامل مکمل صادر می گردد. گاهی دارای عدد خاص و یا زمان مشخصی است وگاهی نیاز به رعایت آداب خاصی در گفتن دارد

تشکر از توضیحاتتون
فرض کنید بنده یک ذکر خاصی را بخواهم بگویم.ولی از آنجاییکه استاد ندارم و نمی دانم این ذکر برایم مناسب است یا نه به تعداد مشخص اون ذکر و با رعایت تعداد روزهایش نمیگویم . بلکه صرفا چندین بار در چند روز متوالی آن را میگویم یعنی بدون برنامه ی خاص .آیا به این صورت اجازه دارم بگویم یا حتی به این صورت هم اگر گفته شود ممکن است تاثیراتی داشته باشد که مناسب هر کسی نباشد؟منظورم هم رسیدن به آن اثر خاص آن ذکر نیست.

یکی دیگه.;959264 نوشت:
تشکر از توضیحاتتون
فرض کنید بنده یک ذکر خاصی را بخواهم بگویم.ولی از آنجاییکه استاد ندارم و نمی دانم این ذکر برایم مناسب است یا نه به تعداد مشخص اون ذکر و با رعایت تعداد روزهایش نمیگویم . بلکه صرفا چندین بار در چند روز متوالی آن را میگویم یعنی بدون برنامه ی خاص .آیا به این صورت اجازه دارم بگویم یا حتی به این صورت هم اگر گفته شود ممکن است تاثیراتی داشته باشد که مناسب هر کسی نباشد؟منظورم هم رسیدن به آن اثر خاص آن ذکر نیست.

باسمه تعالی
با عرض سلام وخسته نباشید
در این صورت مشکلی نخواهد داشت.

سوال:
من همیشه بعد از همه نمازهایم ۷ مرتبه استغفرا... و ۷ مرتبه شکرا... رو می‌گویم و بعد هم ۳ مرتبه سوره توحید را می خوانم؟
این کار اشکالی دارد؟ یا ممکن است عواقبی داشته باشد؟
چند وقتی هم هست که احساس ترس از آینده و کلا احساس بدی دارم مخصوصا وقتی تو یک سری محیط های خاص قرار می گیرم که قبلا اصلا این طوری نبودم، این ها می تواند به اعمال بعد از نمازم ربط داشته باشد؟
ذکر سبوح قدوس رب الملائکۀ و الروح جزء ذکرهای خاص است؟
چند وقتی هست یک سری از نشانه های فرشتگان را دارم دنبال می کنم و .... یک سری مراقبه با فرشته ها بعضی موقع ها می گیرم. اینم بگویم بعد از گفتن این حس واقعا حس فوق العاده ای داشتم...
ممنون می شوم راهنماییم کنید


پاسخ
الف: اینکه بیان نمودید: «من یک چند وقتی هست یک سری از نشانه های فرشتگان را دارم دنبال می کنم و .... یک سری مراقبه با فرشته ها بعضی موقع ها می گیرم» خیلی واضح نیست.
نشانه هایی از فرشتگان داشتن یعنی چه؟
مراقبه با فرشتگان داشتن یعنی چه؟
ب: ذکر «سبوح قدوس رب الملائکة و الروح» ذکر عام است و در بیانات دینی به آن اشاره شده است:
امام صادق (علیه السلام) فرمود هر گاه صداى آواز خروس را شنیدى این دعا را بخوان:«"سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلَائِکَةِ وَ الرُّوحِ سَبَقَتْ رَحْمَتُکَ غَضَبَکَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ وَ بِحَمْدِکَ عَمِلْتُ سُوءاً وَ ظَلَمْتُ نَفْسِی فَاغْفِرْ لِی‏ إِنَّهُ لَا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْت‏" [1] پاک و منزه است خداوند و پروردگار فرشتگان و روح القدس،خداوندا رحمت تو همواره بر خشم تو پیشى گرفته است و معبودى جز تو نیست، تو را تسبیح مى‏کنم و حمد تو مى‏گویم، مرتکب بدى و گناه شده‏ام و بر خویشتن ستم کرده‏ام از گناهم در گذر که هیچ کس جز تو نیست که بتواند گناهان را ببخشاید».
ج: در مورد اذکار بعد از نماز، سعی کنید، به تعقیباتی که در بیانات اهل بیت (علیهم السلام) آمده، عمل نمایید.

1-. سجده شكر
حسن بن على بن فضال از حضرت رضا(عليه السلام) روايت كرده است كه آن جناب فرمود سجده بعد از اداء نماز واجب شكرگزارى است بر اين كه پروردگار بنده را توفيق داده است بر اداء واجب خود و كمتر چيزى كه در آن سجده مجزى است اين است كه سه مرتبه بگويند: شكر اللَّه شكر اللَّه
عرض كردم معنى شكر اللَّه چيست فرمود كه سجده كننده ميگويد اين سجده من شكرگزارى پروردگار من است كه مرا توفيق داده است كه خدمت او را بانجام رسانيده ام و ادا كرده ام واجب او را و شكر موجب زيادتى است پس اگر در نماز تقصيرى كرده باشد كه بنمازهاى نافله تمام نشود باين سجده نقصان آن بر طرف مى شود و نماز تمام مى شود.[2]

در روايت ديگرى امام صادق(عليه السلام) فرمود: سجده شكر بعد از نماز، دليل كامل شدن نماز و رضاى خدا و اعجاب و خوش آمدن فرشتگان است. خداوند بارها از آنان مى پرسد، پاداش اين بنده شاكر چيست؟ مى گويند: رحمت تو، بهشت تو، حلّ مشكل او، و هر خيرى را كه فرشتگان ميگويند، جوابى نمى شنوند، به خدا عرضه ميدارند: ما نمى دانيم پاداش اين سجده چيست خداوند مى فرمايد: همچنانكه او از من تشكر كرد، من هم از او تشكر مى كنم، و با اين جمله به فرشتگان مى فهماند كه رضا و سپاس الهى از او، بالاتر از بهشت و رحمت و حلّ مشكلات است.[3]

2- تسبيح حضرت زهرا(عليها السلام)
امام صادق(عليه السلام) فرمودند: «تَسْبِيحُ فَاطِمَةَ(عليها السلام) فِى كُلِّ يوْمٍ فِى دُبُرِ كُلِّ صَلَاةٍ أَحَبُّ إِلَى مِنْ صَلَاةِ أَلْفِ رَكْعَةٍ فِى كُلِّ يوْم».[4] تسبيح فاطمه زهرا عليها السّلام بعد از نماز واجب در نزد من محبوبتر است از هزار ركعت نماز در هر روز.»
3. آیه صلوات
خواندن ایه «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلَائِكَتَهُ يصَلُّونَ عَلَى النَّبِى يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيماً»
4. خواند سوره حمد، آيه الكرسى، آيه شهد الله و آيه ملك
بنابر آنچه از امام صادق(عليه السلام) نقل گرديده هريك از شيعيان بعد نمازهاى واجب خود سوره حمد و آيه شهد الله (ایه 26/27 ال عمران) و آيه الكرسى و آيه ملك (18/19 ال عمران) را بخواند [5]

در واقع سعی کنید،در بحث ذکر گفتن، به همان اذکار عامی که در بیانات دینی و روایی ما از طریق اهل بیت (علیهم السلام) رسیده، اکتفا کنید و وارد چنین مباحثی مانند ذکر از روی حروف ابجد و... نشوید. اگر موتور پر قدرت هواپیمای جت را به عنوان نیروی پیش برنده به یک اتومبیل ببندند چه رخ می دهد؟ این اتومبیل هرگز سالم به مقصد نمی رسد . این به مقصد نرسیدن از موتور جت نبوده است . باید موتور متناسب با این وسیله تعبیه می شد اینجا مقصر راننده است . اگر این راننده با متخصص مشورت می کرد مشکلی پیش نمی آمد و به سلامت اگر چه دیرتر به مقصد می رسید.

__________________________
پی نوشت:
[1]. شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 482، انتشارات جامعه مدرسین، قم، 1413ق.
[2]. عيون أخبار الرضا(عليه السلام)، ج 1، ص 282.
[3]. وسائل الشيعة، ج 7، ص 6.
[4]. الكافى، ج 3، ص 343.
[5].الكافى، ج 2، ص 620.

موضوع قفل شده است