##کتابهای قرآنی (معرفی کتاب)##

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
##کتابهای قرآنی (معرفی کتاب)##



با عرض سلام خدمت همه کاربران گرامی

این تاپیک محلی است برای معرفی کتب (با درج مشخصات کامل و توضیحی بسیار مختصر پیرامون مطالب کتاب) مربوط به تفسیر و علوم قرآن.

انشالله هر پست به یک کتاب مفید برای درک بهتر معارف عمیق وحیانی و اشنایی با علوم مرتبط با کلام الله مجید اختصاص پیدا میکند.


ضمنا در صورت در اختیار داشتن متن کتاب، میتوانید برای استفاده سایرن آن را در کتابخانه به اشتراک بگذارید.

لینک قفسه تفسیر در کتابخانه


[=Andalus]مصاحبه با قرآن
[=Andalus][=B Kamran]

[=B Kamran]نام کتاب: مصاحبه با قرآن

نویسنده : محمد رفیق چودری

مترجم : عبدالله خاموش

چاپ اول : بهار 81

تیراژ: 3000 نسخه

امورفنی و چاپ: موسسه چاپ و انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد

ناشر : انتشارات شیخ الاسلام احمد جام


كتاب "منزلت عقل در هندسه معرفت ديني"

سال‌هاست كه نزاع علم كه محصول عقل است و دين كه رهاورد وحي است، اذهان بسياري را به خود مشغول داشته است. اين نزاع محصول تصوري ناصواب از نسبت علم و دين، و بر اين انديشه استوار است كه علم در مقابل دين است و آنچه را دين مي‌گويد، علم مي‌تواند نفي كند. اموري نيز وجود دارد كه علم آن را اثبات و دين آن را انكار مي‌كند.

كتاب ارزشمند و علمي «منزلت عقل در هندسهٴ معرفت ديني» ضمن تبيين و تشريح مباني عميق اين نظريه، به اين امر توجه مي‌دهد كه عقل در برابر نقل است نه دين، و نه تنها عقل و دين با هم تعارض ندارند، بلكه دين امر جامعي است كه عقل و نقل تحت پوشش آن و رابط ميان دين و جامعهٴ انساني‌اند. از پيامدهاي ارزشمند اين نظريه، نفي حاكميت سكولاريسم علمي و جانشيني الهيات بر تمامي علوم است.

و از ديگر پيامدهاي آن،‌ همانا فراهم ساختن زمينه اسلامي شدن دانشگاههاست كه به يك آرمان و آرزو مبدل شده است،‌ زيرا مراكز علمي، اعم از حوزه و دانشگاه، تنها زماني اسلامي هستند كه از علوم و دانش اسلامي برخوردار باشند و دانش اسلامي، چه از راه عقل برهاني يا نقل معتبر حاصل آيد.

اين نوشتار مجموعه مباحثي است كه توسط آيت الله جوادي آملي در فرصت هاي مناسب به خصوص، روز وحدت حوزه و دانشگاه و نيز در همايش توليد نرم افزاري علم و... براي فرهيختگان حوزه و دانشگاه مطرح يا به صورت پيام هاي علمي، به همايش اين دو نهاد علمي ارائه شده است.

اين اثر وزين در دو بخش و هشت فصل به منزلت عقل، شأن عقل در قلمرو دين، نسبت عقل و نقل در قرآن كريم،تعارض عقل و نقل، آثار و نتايج هماهنگي و همتايي عقل و نقل،تعارض علم و دين، اسلامي كردن علوم و دانشگاه‌ها، تأثير همگاني عقل و نقل در قلمرو علوم اسلامي، مسئله تفكيك و... مي‌پردازد.

در پايان كتاب نيز،‌ فهرست آيات و روايات،‌ اشعار و اعلام و كتب و منابع آورده شده است.

مولف : حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي(دام ظله)
تنظيم و تحقيق :‌ حجت الاسلام دكتر احمد واعظي
ناشر: مرکز بين المللي نشر اسراء - 1386

فرستنده سوگند - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴

class: file_summary

[TD="width: 75%"]
class: dl2stats

[TR]
[TD="class: dl2name"] نویسنده [/TD]
آیت الله جعفر سبحانی
[TD="class: dl2name"] حجم کتاب[/TD]
1.91 مگابایت
[TD="class: dl2name"] دریافت[/TD]
599

[/TD]
[TD="align: left"]+ دانلود[/TD]
[/TR]

آئین وهابیت
نویسنده: آیت الله جعفر سبحانی
از آن روز که نغمه شوم وهابیت در سرزمین اسلامی حجاز طنین افکند و پیروان متحجّر وخشک سرِآن به حمله و سرکوب دیگر مذاهب اسلامی پرداختند، عده بسیاری از دانشمندان بزرگ مسلمان به نقد و رد این آیین پوشالی پرداختند و به خوبی از عهده برآمدند. یکی از آنان که در سالیان اخیر به مبارزه‌ای پیگیر با عقاید خرافی آنان پرداخته و کتابهایش موج جدیدی از بیدارگری اسلامی را در کشورهای مسلمان ایجاد نموده، حضرت آیت اللّه جعفر سبحانی است. ایشان با تألیف کتابهایی نظیر: الوهابیة فی المیزان، آیین وهابیت، التوحید والشرک فی القرآن الکریم، الشفاعة و مفهومها، التوسل، خرافات و ترهات این دسته بی منطق را روشن ساخته و بسیاری را از خطر گمراهی بازداشته و سبب هدایت گروه بیشماری از جوانان متدین (به خصوص در مغرب و سودان) گردیده و موجب صیانت آنان از فرو افتادن به دامان وهابیت شده‌است.
فرمت pdf در کتابخانه اسک دین موجود است.