کارهای بزرگ با ابزارهای کوچک ؟؟؟ آیا انسان هم می تواند؟؟؟

تب‌های اولیه

2 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
کارهای بزرگ با ابزارهای کوچک ؟؟؟ آیا انسان هم می تواند؟؟؟

با سلام

این یک مسابقه است، مسابقۀ بازخوانی استعدادها و توانمندی های انسان، این مخلوق خدا، او که خداوند بخاطر چنین خلقتی به خویش آفرین گفته، مخلوقی که بیش از استفاده از استعدادها، توانائی ها و قدرتش، به ادعا و منیت هایش می نازد.

و اما خداوند:

گاهی خداوند کارهای بزرگ را با وسیله های کوچک انجام می دهد، مثلاً: سرنگونی سپاه ابرهه را با پرندگان کوچک ابابیل، حفظ جان نبی اکرم (ص) را با تار عنکبوت، آموزش دفن میت را با کلاغ، اثبات پاکی مریم (س) را با سخن گفتن نوزاد، پاکی یوسف را با پاره شدن پیراهن، ایمان آوردن یک ملت را با سفر هدهد و کشف اصحاب کهف را با نمونۀ پول، تحقق بخشیده است.

اکنون دو سؤال پیش روی ما و شماست:

1. آیا شما نمونه های دیگری از کارهای بزرگ خدا که با ابزار کوچک، در طول تاریخ و یا در زندگی خودتان بوقوع پیوسته را سراغ دارید؟

2. آیا انسان هم می تواند چنین کند که خدا می کند، یعنی کارهای بزرگ با وسایل کوچک و عادی، اگر نمونه هائی دارید بفرمائید؟

بسم الله ...

موفق باشید ...

بسم الله الرحمن الرحیم
مگر انقلاب ایران توسط پدران ما که عمدتا قشر پایین جامعه وضعیف بودن، بدون سلاح و بدون تشکیلات بین المللی در برابر همه تلاش ابرقدرتها در اون زمان شکل نگرفت
زمانی که همه جهان در برابر انقلاب ایران پشت صدام گرفتن تا بتونن مارو زمین بزنن همین بسیجی های بی غل و غش بدون هیچ ادعایی با دست خالی –حتی سیم خاردار هم به ما نمی دادن-همین سپاهی های خودمون و...تونستن 8 سال مقاومت کنن یک متر کشور به دست دشمن ندادن.
چرا خوب می شه با چیزای کوچک کارای بزرگ کرد فقط اراده میخواد و یک یا علی؛با توکل به خدا همه کار میشه کرد
موضوع قفل شده است