چگونه وسواسم در حمام را برطرف کنم ؟

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
چگونه وسواسم در حمام را برطرف کنم ؟

سلام
جوانی هستم 26 ساله. مرد ، مجرد ، آخرین فرزند از 5 فرزند خانواده که فاصله سنی زیادی با سایرین دارم ، پدر فوت شده ، بهمراه مادرم که حدود 70 سال سن دارد زندگی می کنم.

من حدود 7 8 سال است که به وسواس دچار هستم. از حدود یک سال و نیم پیش شروع به درمان خودم از طریق روانپزشک ، مطالعه کتاب و مقاله و گوش کردن به سخنرانی ها و مشورت با روحانی ها کرده ام.
کتاب وسواس آیت الله مظاهری و همچنین بیخیال درمانی را مطالعه کرده ام. سخنرانی های فراوانی از فاطمی نیا و چند تن دیگر نیز گوش کرده ام. مطالب این انجمن را نیز بسیار خوانده ام.
خوشبختانه از خیلی جهات درمان شده ام . و اصلا قابل قیاس با قبل خودم نیستم . اما هنوز چند مورد دیگر هست که شدیدا آزارم میدهد و با ان در گیر هستم .

درباره این که وسواسی نباید اعتنا کند و هر چیزی را به سود خود بگیرد پیشرفت خیلی خوبی داشته ام اما درباره آب کشیدن و یقین به پیدا کردن به پاکی هنوز پایم می لنگد.

بزرگترین ایرادی که دارم درباره حمام کردن و آب کشیدن خودم در حمام است. خوشبختانه از نظر غسل کردن هیچ ایرادی ندارم و وقتی غسلم نهایتا 1 یا 2 دقیقه طول می کشد.
اما زمان آبکشی من در حمام بسیار زیاد است.
به طور مثال هر موقع که بدنم نجس شده باشد و بخواهم حمام بروم زمانی به طور میانگین 1 ساعت و ربع طول می کشد. که بخش بندی آن به این صورت است :
45 تا 60 دقیقه زمان برای اب کشیدن خود
5 دقیقه غسل
15 دقیقه شستن خودم ، خشکاندن ، پوشیدن لباس

جالب اینجاست که تو باقی موارد وسواسی که داشته ام در خودم از نظر شرعی و منطقی قانع شده ام و راحت کنار آمده ام اما در این باره هنوز منطقم حکم به درستی کار من می کند . با خودم می گوید آب کشیدن درست همین است و سریع تر از این نمیشود انجام داد. اما از آنطرف با خودم می گویم اگر کار من درست است پس ایا سایر مردم هم اینطور هستند ؟

برای اینکه دوستان بهتر بتوانند من را راهنمایی کنند نحوه آب کشیدن خودم را در حمام توضیح میدهم.
فرض را بر این می گذاریم که تمام بدن من از نوک سر تا انگشت پا نجس شده است.
وقتی در زیر دوش قرار میگیرم حداقل 5 دقیقه زمان لازم دارم که تمام بدنم را خیس کنم یا اگر اصل نجاستی هنوز در من است آنرا پاک کنم.
سپس از بالای سر شروع می کنم به صورت چرخشی چندین بار سرم را میگردانم. همین بخش ساده که شاید از نظر سایرین چند ثانیه زمان نیاز دارد برای من تا 5 دقیقه طول می کشد. چون مقدار فضایی که دوش روی من میریزد محدود است و تمامی عرض بدن من را همزمان تحت پوشش قرار نمیدهد. از این رو دائم در این دور زدن با خودم می گویم قطراتی از آب پخش شده که متصل به کر نبوده به بخش نجس بدن و شانه ام خورده و به سمت دیگر پرتاب شده و باز باید بچرخم که دوباره انطرف را هم آب بکشم و باز تکرار این روند .... . به همین راحتی میبینم که چند دقیقه گذشته و من همچنان سرم را مانند فرفره در زیر دوش در حال چرخاندن هستم

خب این مرحله تمام شد. میروم سراغ مرحله دوم.
مرحله دوم شامل آب کشیدن از زیر شانه ها تا پایین کمر است. خود این مرحله هم شامل 2 بخش میشود. بخش اول اب کشیدن دست ها و زیر بغل. بخش دوم آب کشیدن قسمت بالایی بدن یعنی از زیر شانه ها تا پایین کمر.
زمان این دو مرحله چیزی حدود 20 دقیقه طول می کشد. مثلا اول باید دست راستم را کامل و به صورت افقی زیر آب بگیرم . سپس در همان حال که دستم را افقی نگه داشته ام باید به سمت دست چپم بروم و آن را آب بگیرم. پس از آن هر دست را با ارامی و احتیاط بالا بیارم و خودم را در حالتی قرار بدم که اب دوش مستقیما از زیر آرنج تا زیر بغل من را تحت پوشش قرار دهد. همین مرحله را باز باید برای دست دیگرم نیز انجام دهم. ( همین اب زیر بغل را نمی توانم به این صورت انجام دهم که مثلا زیر دوش بایستم و درحالی که آب در حال ریختن بر روی شانه ام است دست دیگرم را زیر بغل خود ببرم و آب را با دستم به آنجا برسانم چون با خودم می گویم در همین حرکت عقب و جلو میشوم و اتصال مستقیم آبی که درام به زیر بغلم میبرم ممکن است قطع شود )
پس از اتمام این بخش نیز هر دو دستم را بالا میگیرم و چند دور زیر دوش چرخ میزنم.
تا همین مرحله چیزی حدود 25 تا 30 دقیقه از زمان گذشته است.
بعد از این مرحله تازه مرحله بعدی شروع میشه که یکی از سخت ترین ها واسه منه. تو این مرحله اول چند بار زیر دوش می چرخم و از کمر به پایین خود را آب میگیرم. بعد با خودم میگم خب الان دور و روی پاهام آب گرفته شد اما بین دوپام و فرج و زیر دستگاه تناسلی آب گرفته نشده که. اول زیر دوش سمت جلوی بدنم را آب میگیرم و با احتیاط اندام تناسلی را بالا و پایین می کنم تا خوب زیر همه جاش اب بره. بعد بر می گردم و از پشتم را تو حالتی قرار میدم که زیر دوش قرار بگیره. باز تو همین مرحله است که یه حرکت وسواسی من تو تکرار می افته . به این صورت که با خودم می گویم الان که من قسمت جلوی خودم را شستم و چرخیدم تا قسمت پشتی را بشورم یکم از آبی که اونطرف بوده و نجس بوده به سمت جلو رفته و باز باید برگردم دوباره سمت جلو را بشورم. وقتی که باز برمگیردم و دوباره قسمت جلو را می شورم باز می گم که دوباره مقداری از این اب از بین دو پا و فرج به سمت عقب رفته و باز باید برگردم که آنطرف را بشورم و باز دوباره ........
گاهی تا چند بار این حرکت تکرار می شود و فقط کافیست که جایی شک کنم که الان آب سرازیر شده از کر برای ثانیه ای جدا شده است. دوباره این مرحله را از اول و با فرض اینکه اصلا کاری انجام نداده ام شروع می کنم. وقتی از این مرحله یقین به پاکی گرفتم باز به حالت چرخشی حرکت می کنم و با دست و نوع حالت قرار گیری زیر دوش تا زانو خودم را اب میکشم. این بخش نیز ( منظور از کمر تا زانو ) چییزی حدود 15 تا 20 دقیقه وقته من را میگیرد. ( تا اینجا شد معمولا جمع زمان من می شود 40 تا 50 دقیقه )

بعد از آن با شلنگی که زیر دوش اصلی است تمام محیط اطراف و حمام را آب می کشم . و بعد از آن پاهای خود را از زانو به پایین. که این بخش زمانی حدود 10 تا 15 دقیقه از من زمان می برد. ( تا این مرحله جمع زمان من میشود 50 تا 60 دقیقه )
الان دیگر خودم را یک آدم پاک میبنیم و شروع به شستتن خودم می کنم.

این پرسه آنقدر خسته کننده و انرژی بر است که انچنان من را خسته می کند که همیشه استرس حمام رفتن را دارم. حتی بعضی اوقات در صورت نجس شدن تا یکی دو روز ممکن است حمام نروم.
در کل بیاد جزء به جزء اندام خودم را آب بگیرم تا از پاک شدن آن مطمئن بشوم.

یکبار با یک روحانی که مشورت کردم گفت خیسی روی بدن حتی درصورت جاری نبودن نیز متصل به کر حساب می شود. گفت شما ابتدا تمام بدن خود را خیس کن. سپس اگر در این حالت فقط به اندازه شیر سماوری روی سر خود را به آب کر وصل کنی تمام بدن تو در همان لحظه پاک به حساب می آید. ( نمیدانم آیا این حرف وی درست است یا خیر ؟ )

لطفا حال من را راهنمایی کنید که چه کاری باید انجام بدهم ؟ چه راهکارهایی برای من پیشنهاد می کنید ؟
یکی از راههای رهایی از وسواس توجه به زمان است. توجه به این که وقتی چیزی را می خواهیم آب بکشیم همان مقدار زمان بگذاریم که یک فرد عادی زمان می گذارد . اگر شما با فرض اینکه تمام بدنتان نجس است چه مقدار زمان لازم دارید که خود را آب بکشید ؟
اصلا فرض کنید من یک فرد مسیحی بوده ام و تازه مسلمان شده ام و میخواهید به او آموزش آب کشیدن خودش را یاد بدهید.
آیا شما فقط به زیر دوش میروید و بدن خود را خیس می کنید و بیرون می آیید ؟ چون کلا من ملاک پاک شدن زیر دوش را از دست داده ام.