چگونه عکس بگیریم؟؟(آموزش های عکاسی به صورت فیلم)

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چگونه عکس بگیریم؟؟(آموزش های عکاسی به صورت فیلم)

چگونه عکس بگیریم - قسمت اول
چندی پیش روندی را آغاز کردیم تا بتوانیم در دیجی کالا تی وی، به تهیه ی ویدیوهایی آموزشی بپردازیم. تاکنون فیلم هایی با نام تاریخچه ی عکاسی و چه دوربینی بخریم آماده و پخش شده اند. اینک در ادامه، قسمت نخست ویدیویی به نام چگونه عکس بگیریم را آماده کرده ایم. امیدواریم ویدیوهای پیشین، این ویدیو و فیلم هایی آموزشی که پس از آن مهیا خواهیم ساخت بتوانند راهنمایی هرچند اندک برای بینندگان هدف باشند.

[SPOILER][FLV]http://www.askdin.com/attachments/28948d1389169656-how-take-photograph-part-1.mp4[/FLV][/SPOILER]



چگونه عکس بگیریم - قسمت دوم

امیدواریم که قسمت نخست ویدیوی "چگونه عکس بگیریم" برای شما مفید واقع شده باشد. در قسمت نخست درباره‌ی عکاسی به صورت تفننی و اتوماتیک توضیحاتی داده شد. در قسمت دوم بیشتر بر روی عکاسی خلاقانه با استفاده از تنظیمات دستی دوربین تمرکز کرده‌ایم. امیدواریم که این نیز برای شما بینندگان عزیز کارآمد باشد. باز هم منتظر همه‌ی نظرات شما هستیم.

[SPOILER][FLV]http://www.askdin.com/attachments/28949d1389170077-how-take-photograph-part-2.mp4[/FLV][/SPOILER]



چه عکسی بگیریم

در ادامه‌ی ویدیوهای آموزشی عکاسی، ویدیویی به نام "چه عکسی بگیریم؟" را آماده‌ی پخش کرده‌ایم. در این ویدیو بیشتر به معرفی ژانرهای عکاسی و مقداری هم به چگونگی عکاسی در این ژانرها پرداخته‌ایم. البته نکاتی که گفته شده قطعا مطلق نیستند و این خلاقیت است که حرف نهایی را می‌زند. "چه عکسی بگیریم؟" بیشتر مناسب عزیزانی است که تازه دوربین خریده‌اند و چندان با عکاسی آشنا نیستند. ویدیوی ساخته شده مقداری طولانی‌تر از ویدیوهای پیشین و در حدود 14 دقیقه می‌باشد. مدت زمان ویدیو واقعا کوتاه نیست ولی در ضمن آن قدر هم طولانی نبود که بشود آن را به دو قسمت تقسیم کرد. با این حال امیدواریم که اگر قصد دانلود آن را دارید صبور باشید و البته برای شما مفید واقع شود. منتظر همه‌ی بازخوردهای شما هستیم.

[SPOILER][FLV]http://www.askdin.com/attachments/28968d1389257050-what-subject-shoot.mp4[/FLV][/SPOILER]



آموزش عکاسی HDR

حتما تا به حال در علم عکاسی، اصطلاح HDR را شنیده‌اید. مخفف عبارت High Dynamic Range، به معنی گستره‌ی دینامیکی زیاد. این طور شروع می‌کنیم که آیا تا به حال توجه کرده‌اید که در یک شب مهتابی، زمانی که ماه در فاز بدر قرار دارد، شما می‌توانید به راحتی دریاهای آن را مشاهده کنید. شما ماه را نه مثل یک قرص کاملا درخشان و بی نقص، بلکه کره ای با نقوش فراوان می‌بینید. این در حالیست که اگر ستاره ای کم فروغ در کنار آن قرار داشته باشد، به راحتی می‌توانید شاهد درخشش آن هم باشید. خیلی جالب است که می‌توانید ستاره و دریاهای ماه را یکجا کنار هم ببینید. واقعا در حال حاضر با هیچ کدام از دوربین های عکاسی موجود در بازار نمی‌توان چنین پدیده ای را در شرایط عادی و خیلی ساده ثبت کرد. در موقعیت‌های دیگری که تضاد نوری شدید وجود دارد هم داستان به همین ترتیب است. چشم شما جزئیات را در مناطق سایه و روشن، بهتر از عکس هر دوربین عکاسی دیگری ثبت می‌کند. اما علت آن چیست؟
[SPOILER][FLV]http://www.askdin.com/attachments/28970d1389257228-hdr-photography.mp4[/FLV][/SPOILER]


آموزش عکاسی تایم لپس

در دنیایی که زندگی می کنیم، پدیده هایی وجود دارند که خیلی آهسته رخ می دهند. مثل حرکت ابرها، گردش ستارگان، رشد گیاه، رنگ شدن یک گل یا پوسیدن سیبی نیم خورده. برای ثبت آن ها چه باید کرد؟
معمولا کاری که صورت می گیرد، گرفتن عکس با فاصله ی زمانی است. بدین ترتیب که شما می توانید هر 30 ثانیه یک عکس بگیرید و مثلا پس از 25 ساعت که 3000 عکس گرفته شده، آن را با نرم افزار به فیلم تبدیل کنید و با سرعت 30 فریم بر ثانیه نمایش دهید. در این صورت فیلم شما 100 ثانیه یا همان 1 دقیقه و 40 ثانیه طول خواهد کشید. پس شما فرایندی 25 ساعتی را در 1 دقیقه و 40 ثانیه خلاصه کرده اید.

[SPOILER][FLV]http://www.askdin.com/attachments/28971d1389257381-timelapse-photography.mp4[/FLV][/SPOILER]



چگونه تصاویر واقعیت مجازی بسازیم؟

آیا تا به حال به چگونگی ساخته شدن تصاویر واقعیت مجازی فکر کرده‌اید؟ به نظرتان امکان اینکه خود شما چنین تصاویری را تهیه کنید وجود دارد؟ جواب این است که بله، البته که دارد! در یک تصویر واقعیت مجازی، شما گویی در مکانی ایستاده‌اید و با چرخش گردن می‌توانید به هر سو بنگرید. خاطره‌ی بودن در مکان کاملا برای شما کاملا زنده خواهد شد.

[SPOILER][FLV]http://www.askdin.com/attachments/28972d1389257565-virtual-reality-photography.mp4[/FLV][/SPOILER]