جمع بندی چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟
چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟   با اینکه می دانیم خشم خطرناک است و می دانیم راه های غلبه بر خشم چیست اما بازهم در موقعیت های مختلف ممکن است شخصی فریاد بزند  یا خشم  خود را با آسیب رساندن به دیگران بروزدهد. در این موقعیت ها چگونه می توان خشم و عصبانیت خود را کنترل نمود؟    
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد نشاط
سلام بزرگوار امیدوارم بتوانیم به حل مشکل شما کمک کنیم. ابراز خشم و یا همان رفتار پرخاشگری بستگی به سطح آن دارد، در برخی از افراد این مسئله  و مشکل؛ یک اختلال محسوب می شود و نیاز به درمان توسط یک درمانگر ماهر دارد. منتها در حد اینکه بتوانیم پیشگیری کرده و یا کنترل کنیم (در هر سطحی که باشد) بهتر است: 1. منشا خشم و پرخاشگری را  باید نخست شناسایی کنیم و برای مقابله با آن رفتار مناسب را یاد گرفته و از قبل تمرین و تکرار  و این مهارت را ذهنمان به خاطر بسپاریم،  تا در موقعیت ایجاد خشم بتوانیم استفاده کنیم. ما مهارتهای کنترل خشم را یاد می گیریم منتها از آن استفاده نمی کنیم، خوب طبیعتا نتیجه نخواهیم گرفت. 2. گاهی عوامل خشم و پرخاشگری از نوع مشکل در تغذیه و بیماری است، بنابراین بهتر است عوامل زیستی را با کمک پزشک و دارو رفع کنیم. در این صورت میزان توانایی و مقابله با خشم سهل تر خواهد بود. ادامه دارد...
khoshhal said in چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟
چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟ با اینکه می دانیم خشم خطرناک است و می دانیم راه های غلبه بر خشم چیست اما بازهم در موقعیت های مختلف ممکن است شخصی فریاد بزند  یا خشم  خود را با آسیب رساندن به دیگران بروزدهد. در این موقعیت ها چگونه می توان خشم و عصبانیت خود را کنترل نمود؟
در واقع باید از قبل تمرین کرد، مثل کسی که می خواهد در مسابقه کشتی شرکت کند، زمانی می تواند در کشتی گرفتن موفق باشد که از قبل آمادگی و تمرین لازم را انجام بدهد... در این صورت امید موفقیت بیشتر است. کنترل خشم در مواقع حساس و اتفاقی؛ بستگی به تمرین و شناخت قبلی ما می باشد. تمرینها و یاد آوری و مرور ذهنی و صحنه سازی شرایط خاص( ایجاد خشم) و توجه خاص به آن شرایط می تواند زمنیه کنترل ما را بیشتر تقویت کند. تقویت اراده و مطالعه در مورد راهکارهای کنترل خشم و مرور آنها باعث می شود که ما بتوانیم با یک خود آگاهی مثبت و قوی در شرایط حساس خود را کنترل کنیم.
پرسش: با اینکه می دانیم خشم خطرناک است و می دانیم راه های غلبه بر خشم چیست اما بازهم در موقعیت های مختلف ممکن است شخصی فریاد بزند  یا خشم  خود را با آسیب رساندن به دیگران بروزدهد.در این موقعیت ها چگونه می توان خشم و عصبانیت خود را کنترل نمود؟ پاسخ: علاوه بر اینکه باید راهکارهای کنترل خشم را به خوبی یاد بگیرید و همیشه در ذهنتان مرور شود، لازم است تمرین هم داشته باشید. مثل کسی که می خواهد در مسابقه کشتی شرکت کند، زمانی می تواند در کشتی گرفتن موفق باشد که از قبل آمادگی و تمرین لازم را انجام بدهد و صرف یاد گرفتن فن کافی نیست، در این صورت امید موفقیت بیشتر است. کنترل خشم در مواقع حساس و اتفاقی؛ بستگی به تمرین و شناخت قبلی ما می باشد. تمرینها و یاد آوری راهکارها و مرور ذهنی و صحنه سازی شرایط خاص (ایجاد خشم) می تواند زمنیه کنترل ما را بیشتر تقویت کند. تقویت اراده و مطالعه در مورد راهکارهای کنترل خشم، توجه به آثار آن و مرور مداوم آنها باعث می شود که ما بتوانیم با یک خود آگاهی مثبت و قوی در شرایط حساس خود را کنترل کنیم. باید به قدری بر خودمان مسلط باشیم که در مواقع خشم کنترل کردن آن برای ما امری روشن و سهل باشد. نکته آخر؛ برای رسیدن به آمادگی کامل  و کنترل کامل خشم؛ زمان می خواهد و همت بالا.  
موضوع قفل شده است