پشنهادات برای انجمن اخلاق و عرفان- ارتباط با مدیر انجمن(استاد)

تب‌های اولیه

12 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
پشنهادات برای انجمن اخلاق و عرفان- ارتباط با مدیر انجمن(استاد)

بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن عرض سلام خدمت همه دوستان گرامی
این تاپیک جهت پیشنهاد یا انتقادات سازنده دوستان ایجاد شده است،لذا خواهش می کنم که ما را از نظرات خود بهره مند کنید.
همچنین فکر می کنید کدام موضوعات اگر در انجمن مورد بحث قرار گیرد مفید تر خواهد بود و کدام بحثها ناقص است؟
دوستان عزیز در آینده نزدیک در تقسیمات انجمن تغییراتی صورت خواهد گرفت و موضوعاتی مورد بحث دقیق کارشناسی قرار خواهد گرفت،به همین جهت بیان نظرات شما برای ما بسیار اهمیت دارد.
پیشاپیش از همه نظر دهندگان تقدیر و تشکر می کنم.
امیدوارم همکاران عزیز هم ما را بهره مند کنند.

با عرض سلام و خداقوت
و تشکر از جناب استاد که تلاش های فراوانی برای منظم کردن بخش اخلاق میکنن .
البته در اون حد نیستم که بخوام در زمینه این تقسیم بندیها و موضوعات مختلف اخلاقی اظهار نظر کنم ولی من باب وظیفه چند نکته که به نظرم رسیده عرض میکنم و بعدا هم اگه چیزی به نظرم رسید همون موقع به عرضتون میرسو نم .


در تقسیم بندیهای این انجمن سه بخش با عناوین خداشناسی ، هستی شناسی ،انسان شناسی وجود داره که به نظرم بهتره در انجمن کلام وارد بشه .
درسته که کلام و اخلاق و احکام رابطه تنگاتنگی دارند و بدون یکی دیگری دچار مشکل میشه ولی این مباحث با انجمن کلام بیشتر جور هستند .
بعضی عناوین بهتره در هم ادغام بشن مثل عارفان مسلمان و سیره اخلاقی بزرگان
دوسری بخش قلبی ، زبانی رفتاری داریم که ظاهرا هر کدوم مربوط به فضایل و رذائل هستند که اگه اینها زیر مجموعه قرار بگیرند بهتره .
دو یا شایدم بیشتر تاپیک هایی با اهداف خودسازی عملی ایجاد شد مثلا تاپیک ღ.•*♥*•.ღ آقا جان! نیا! هنوز نیا!!! ღ.•*♥*•.ღ که لازمه کارشناسان محترم روی اینگونه تاپیک ها نظارت بیشتر داشته باشند .

ممنونم که این فرصت رو در اختیار کاربران قرار دادید.

موفق و مویّد باشید .

سلام و تشکر از جمع آوری پیشنهادات

به نظر حقیر مباحث مربوط به اخلاقیات اجتماعی همانند:
اخلاق معاشرت، اخلاق اداری، اخلاق در خانواده، اخلاق سیاسی، اخلاق پزشکی، اخلاق کسب و بازار، اخلاق مدیریت، اخلاق مهندسی، اخلاق کسب علم و...
که به طور جسته و گریخته در تاپیک های مختلف به بعضی از آنها پرداخته شده، جا دارد در یک انجمن مستقل قرار گرفته و بهای بیشتری به آنها داده شود.

چرا که عمدتاَ رعایت یا عدم رعایت مسائل فردی اخلاقی همچون: رفع رذایل و کسب فضایل، در اصناف و جامعه، به صورت مصداق های خاص نمود پیدا می کنند که جای بحث و دقت بسیار دارد.
پرداختن به این مصداق ها می تواند راه حل های زیادی برای رفع مشکلات کنونی جامعه به دست دهد. انشا الله

با سلام

به نظر بنده موضوعاتی که مطرح می شود، ابتدا باید پیرامون آن تحقیق گسترده صورت گیرد، و تمام جوانب آن سنجیده شود، تا در برابر سؤالات مطرح شده جوابی مستدل و درخور آماده باشد.

موضوعاتی که مبهم است یا منابع متضاد مبهم و غیر قابل استناد دارد، اگر پیش کشیده نشود بهتر است.
چون در انتها به نتیجه ای جز اصطکاک و دشمنی بین اعضای انجمن نمی انجامد.

موضوعات روز، و مربوط به شرایط حال ایران اسلامی و ایرانی شیعه مطرح شود، مثلا چگونگی کمک به حفظ اقتدار ولایت فقیه، چگونگی جذب مسلمانان به مذهب تشیع، و آیا اینکه انتقام 1400 سال ظلم به شیعیان باید گرفته شود یا خیر و اگر حکم جهاد صادر شود، جوانان و شیعیان آیا آمادگی جهاد دارند؟ و آیا درمورد ضرورت جهاد با دشمنان اهل بیت (ع) قانع شده اند؟

اگر قانع نشده اند برایشان دلایل کافی بیاوریم.

موضوعاتی از این دست موضوعات روز ایران و ایرانی شیعه است به نظر من.

خدا به شما توفیق بدهد.
یا علی.

سلام
خداقوت
راستش من یک تاپیکی در خصوص معرفی معلولان به دوستان و اینکه دیگران دیدشان نسبت به معلولان چگونه است ایجاد کردم ولی متأسفانه نمیدونم چرا دوستان کم لطفی کردند و کسی جز یک کاربر محترم جوابگو نبودند ...
من خیلی دوست دارم در این خصوص تاپیکی مفید برقرار بشه و بنظرم حیفه چنین ساتی از این بحث خالی باشه چرا باید در دید خودمان معلولان را محدود کنیم چه بسا در همین سایت هم معلولان گرامی حتی نابینایان هم بازدید کننده و کاربر باشند و اون ها هم مشکلاتی دارند که جای بحث داره ولی دوست دارم حالا که فرصت هست لااقل کاربران گرامی دیدشان را در این مورد وسیع کنند این نیاز جامعه ما است...
با تشکر...

باعرض سلام و تشکر خدمت دوستان
به نظر بنده بررسی تآثیرات روان شناختی فضایل و رذایل اخلاقی در شخصیت انسان و حدود و گستره رفتارهای مورد تأیید اخلاق و مرزبندی بین رعایت اخلاق و گوشه نشینی و انزواطلبی که نشانه های افسردگی است به نظر من مفید است به امید توفیق روز افزون

[="Tahoma"][="Navy"]با سلام و تشکر فراوان از همه دوستان فرزانه ام.
راستش را بخواهید فکر نمی کردم چنین مسائل دقیقی مطرح شود.
از همگی کمال تشکر و سپاس را دارم و منتظر پیشنهادات یا انتقادات دیگر عزیزان هستم.
مسائل مطرح شده نیز به حول و قوه الهی مد نظر قرار خواهد گرفت.:Gol:
[/]

سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

با تشکر از دعوت استاد گرامی وبزرگوار انجمن عرفان واخلاق :Gol:

به نظر بنده نکته ی بسیار مهم در مورد عرفان واخلاق تقسیم بندی اولیه ی این دو مقوله به عرفانهای کاذب وعرفانهای حقیقی میباشد وهمچنین اخلاق اسلامی واخلاق عرفی واخلاق درسایر جوامع

سپس میتوان این موارد را به زیر مجموعه هایی تقسیم بندی نمود که فراگیر تر وکاربردی تر از سایر موارد ،در جامعه ی امروز ما باشند .

اگر این موارد رعایت شوند تا حدود زیادی تکلیف خواننده ی مطلب و نویسنده ی مطالب روشن تر خواهد بود .

موفق در امر تبلیغ دین مبین اسلام باشید :Gol:

حق یارتان :Gol:

سلام دوست من
راستش به نظر من یه بخش داشته باشیم تا بتونیم در اون بخش طریقه شناسوندن خدا رو به کودکانمان و همچنین آموزه های دینی و اشتباهات زندگی حلال و حرام ها به طریق کودکانه و قابل فهم گویا کنیم
زنده باشین:Gol:

سلام عليكم

ممنون از جناب استاد گرامي كه مثل هميشه براي مخاطبينشون باطنا و ظاهرا ارزش قائل هستند.

بنده نظرم اين هست كه مباحث سنگين اخلاقي كه مخاطبين خاص مي طلبه (مانند همان مباحث معرفت شناسي) حتما در برنامه اتون گنجانده بشه و به نحوي مثل داخل كادر نوشتن يك عنوان خاصي كه خواننده با ديدن آن متوجه بشه كه اگر كتاب و مطالب اخلاقي و عرفاني مطالعه نكرده وقتش رو براي اون نگذاره، از ساير مباحث كه عوام پسند هست مشخص بشه .

سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

یکی دیگر از موارد رونق مباحث این است که مدیر اجرایی محترم انجمن ، موضوعات به روز که درحال بررسی است را به صورت لیست درآورده مثلا" روزی دوبار بر روی اسکرول سایت قرار دهند تا افرادی که تمایل به مباحث اخلاقی وعرفانی دارند درجریان آخرین مباحث قرار بگیرند واگر کارشناسی به هردلیل لازم دانست که از مباحث قدیمی هم وارد بحث شود مدیر اجرایی محترم آن را برلیست اضافه کند .ونام تاپیک هم میتواند « تازه ترین اخبار انجمن اخلاق وعرفان » باشد .

حق یارتان :Gol:

••ostad••;261685 نوشت:
سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش یکی دیگر از موارد رونق مباحث این است که مدیر اجرایی محترم انجمن ، موضوعات به روز که درحال بررسی است را به صورت لیست درآورده مثلا" روزی دوبار بر روی اسکرول سایت قرار دهند تا افرادی که تمایل به مباحث اخلاقی وعرفانی دارند درجریان آخرین مباحث قرار بگیرند واگر کارشناسی به هردلیل لازم دانست که از مباحث قدیمی هم وارد بحث شود مدیر اجرایی محترم آن را برلیست اضافه کند .ونام تاپیک هم میتواند « تازه ترین اخبار انجمن اخلاق وعرفان » باشد . حق یارتان

سلام علیکم

با تشکر از پیشنهاد خوب شما این طرح انجام شد .

ما همچنان منتظر نظر های خوب دوستان هستیم .

موضوع قفل شده است