جمع بندی پدر و مادرم می گویند روزه نگیر!

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
پدر و مادرم می گویند روزه نگیر!
سلام وقتتون بخیر یه سوالی داشتم من روزه کاملا و بدون مشکل میتونم بگیرم ولی پدر و مادرم میگن نگیر از اول ماه رمضان روزه گرفتم تا الان.ولی اونا میگن بسه دیگه نگیر. چی کار کنم؟؟
با نام و یاد دوست         کارشناسان بحث: استاد نور و استاد حنیف
سلام وقتتون بخیر یه سوالی داشتم من روزه کاملا و بدون مشکل میتونم بگیرم ولی پدر و مادرم میگن نگیر از اول ماه رمضان روزه گرفتم تا الان.ولی اونا میگن بسه دیگه نگیر. چی کار کنم؟؟
با سلام و احترام درصورتی که عذری نباشد روزه واجب است و در انجام واجب یا ترک حرام حرف والدین ملاک نیست و باید روزه را بگیرید. استفتائات شفاهی از دفاتر آیات عظام در قم
بسم الله الرحمن الرحیم عرض سلام و احترام روزه یک امر واجب است و در ترک امر واجب، نمی توان از هیچکس حتی والدین تبعیت کرد. رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «لا طاعَةَ لِمَخلوقٍ في مَعصِيَةِ الخالِقِ»؛ از هيچ مخلوقى نبايد در آنچه نافرمانى خداست، فرمان بُرد. (محمدی ری شهری، محمد؛ حکمت نامه پیامبر اعظم؛ موسسه علمی دارالحدیث؛ قم ۱۳۸۶؛ ج ۴؛ ص ۵۱۰) به والدین تان بی احترامی نکنید و صرفا به ایشان یادآوری کنید که روزه همانطور که بر ایشان واجب است، بر شما هم واجب است و تا زمانی که مشکل خاصی ندارید، نمی توانید از انجام این تکلیف الهی سرباز بزنید.  
جمع بندی: پرسش: من می توانم کامل و بدون مشکل روزه بگیرم و از ابتدای ماه رمضان تا الان هم گرفتم. ولی پدر و مادرم می گویند بس است و دیگر نگیر. چکار کنم؟ پاسخ: درصورتی که عذری نباشد روزه واجب است و در انجام واجب یا ترک حرام حرف والدین ملاک نیست و باید روزه را بگیرید. (۱) روزه یک امر واجب است و در ترک امر واجب، نمی توان از هیچکس حتی والدین تبعیت کرد. رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «لا طاعَةَ لِمَخلوقٍ في مَعصِيَةِ الخالِقِ»؛ از هيچ مخلوقى نبايد در آنچه نافرمانى خداست، فرمان بُرد. (۲) به والدین تان بی احترامی نکنید و صرفا به ایشان یادآوری کنید که روزه همانطور که بر ایشان واجب است، بر شما هم واجب است و تا زمانی که مشکل خاصی ندارید، نمی توانید از انجام این تکلیف الهی سرباز بزنید.   پی نوشت: 1. استفتائات شفاهی از دفاتر آیات عظام در قم 2. محمدی ری شهری، محمد؛ حکمت نامه پیامبر اعظم؛ موسسه علمی دارالحدیث؛ قم ۱۳۸۶؛ ج ۴؛ ص ۵۱۰    
موضوع قفل شده است