جمع بندی هیچ کتابی مانند قران نیست! یعنی چه؟

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
هیچ کتابی مانند قران نیست! یعنی چه؟

سلام . چند وقته که این سوال ذهنم رو مشغول کرده ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ بدین . خب همه شنیدیم که هیچ کتاب و نوشته ای مانند قرآن نمیشه و هیچ کس قادر به آوردن آیه ای مانند آیه قرآن نیست . من واقعا این رو درک نمیکنم! مثلا ادعیه هایی که داریم و مناجات ها به زیبایی آیه های قرآن نیستند ؟



با نام و یاد دوست



کارشناس بحث: استاد یاسین

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام

همانطور که اشاره کردین، هیچ کتابی مانند قرآن نیست. حتی احادیث قدسی که مضمون و محتوای آن از جانب خداست ولی الفاظ آن از جانب پیامبر(ص) است، یا اینکه بواسطه جبرئیل(علیه السلام) نازل نشده،[1] قابل مقایسه با قرآن نیست.

اگرچه کلمات معصومین(علیهم السلام) خصوصا برخی سخنان امیرالمومنین(علیه السلام) فوق کلام بشری است، اما در عین حال با آیات و سوره های قرآن قابل مقایسه نیست.

نکته قابل توجه این است که هیچ کدام از معصومین(علیهم السلام) نسبت به سخنانشان ادعای تحدی نکردند.

علاوه بر بحث تحدی برخی از جنبه های منحصر بفرد بودن قرآن را میشه اینطور ذکر کرد:

فصاحت و بلاغت قرآن در حدی هست که حتی دشمنانش هم بعد از گذشت بیش از چهارده قرن نسبت به عظمتش سر تسلیم فرود آوردند.

قران تنها کتابی هست که وعده داده شد که تحریف نخواهد شد.

مضامین قرآن همه جانبه هست؛ مباحث اخلاقی،اعتقادی، فردی، اجتماعی، قانون گذاری،تاریخی،[2] و... که در این کتاب آسمانی جمع شده است و همگی آنها با فطرت انسان هماهنگ می باشد و هیچ گونه اشکال و ایرادی در آن راه ندارد، این کتاب مقدس را در میان تمام کتابها، حتی سایر کتب آسمانی ممتاز گردانیده است.

[1] - الحاشية على أصول الكافي (علوي عاملي)، ص: 362.

[2] - آیات فراوانی در این رابطه وجود دارد، به عنوان نمونه: سوره بقره،ایه281،سوره نساء،آیه11.

در مورد جهنم و بهشت تنها در قران مطلب اورده شده. اگر قران نبود بهشت و جهنم را اصلا بشر نمی شناخت ==> پس یک کتاب خاص است
قیامت هم تنها در قران اورده شده و بشر ان را شناخنه است ==> پس یک کتاب خاص است
و...

[="DarkGreen"]سلام عزیز دل .
برو توی قسمت سخنرانی های امام زمان . یکی از سخنرانی ها هست که در مورد یک طلبه کند ذهنه . دانلود کن و گوش کن .
قران کتابیه که آدم را از خوی حیوانی به والاترین مقام انسانیت میرسونه . نمی دونم توی قرآن چه سری هست؟ اما می دونم که اگر با قرآن باشی و قرآن بخونی ، از فرش با عرش میرسی .
امتحانش ضرر نداره . وقتی خواستی کتاب بخونی و توی درک متن کتاب دچار مشکل شدی ، قرآن بخون . اون موقع معجزه این کتاب زنده را درک می کنی .
در روایات ، آمده که در آخرت ، قرآن مثل یک انسان حضور پیدا می کنه و در مورد بشر و قرآن خوندن و نخوندن آنها شهادت می دهد .
قرآن تنها یک کتاب نیست ، قرآن همان حضرت محمد (ص) و همان حضرت علی (ع) و همه ی ائمه اطهار هست . قرآن را به عنوان یک پیشوا ببین که اگر نبود ، دنیا هم نبود . قرآن را به عنوان یک ناجی و منجی ببین که اگر نبود ، روشنایی وجود ما به تاریکی تبدیل می شد . کتاب قرآن در یک خانه برکت می آورد حتی اگر خواننده ای نباشد . سعی کن قرآن را بفهمی و با او دوست شوی و با او انس بگیری که اگر روزی در گرفتاری باشی، قرآن تنها رفیق و یاور تو خواهد بود .
لحظاتتان با خواندن قرآن رنگی باد و مراقب باشید که زندگی رنگیتان با نخواندن قرآن ، سیاه و سفید نشود.

التماس دعا ...:Gol:[/]

shamime narges;394767 نوشت:
سلام . چند وقته که این سوال ذهنم رو مشغول کرده ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ بدین . خب همه شنیدیم که هیچ کتاب و نوشته ای مانند قرآن نمیشه و هیچ کس قادر به آوردن آیه ای مانند آیه قرآن نیست . من واقعا این رو درک نمیکنم! مثلا ادعیه هایی که داریم و مناجات ها به زیبایی آیه های قرآن نیستند ؟

سلام
همه اینهایی که فرمودید زیبا و عالی اند اما کلام خدا چیز دیگری است
والله الموفق

قران کاملترین کتاب است!!

موضوع قفل شده است