جمع بندی همسران معصومین (ع) در بهشت

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
همسران معصومین (ع) در بهشت

بسمه تعالی برادر گرامی و استاد ارجمند سلام علیکم عذر میخواهم که مزاحمتان میشوم سوال دارم که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته و مطرح شده باشد و مدت هاست که ذهنم را مشغول ساخته و کنجکاوم:

در برخی از روایات مثلا برای پیامبر همسران ایشان نام برده شده (مثلا اینکه حضرات مریم و آسیه سلام الله علیهما را به عنوان همسران بهشتی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله وسلم نام برده) حال سوال بنده این است در خصوص برخی شخصیت های والا و معصوم که همسری نداشتند یا همسران دشمنشان بوده خصوصا در شیعه (مانند حضرت معصومه یا امام حسن مجتبی و حضرت عیسی و...) آیا مطلبی وجود دارد که این بزرگواران همسرانی داشته باشند و در بهشت با آنها زندگی کنند؟ خصوصا بانویی چون حضرت معصومه که اصلا همسری نداشتند خیلی برایم سوال شده و کنجکاو شدم که همسر ایشان در بهشت چه شخصیتی است؟ لطفا توضیح بفرمایید با تشکر

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد شعیب

با سلام خدمت شما دوست گرامی
درباره اموری که عقل انسان بدان راه ندارد مانند جزئیات قیامت و زندگی افراد مختلف در بهشت یا جهنم اگر مطلبی گفته شود باید استناد روایی یا آیه قرآن داشته باشد . ودر مورد سوال شماجز در باره حضرت محمد-بحارالانوار، ج 43، ص 53- مطلبی در روایات ذکر نشده است .
پس باید در باره آن سکوت کرد .
اما به صورت کلی از روایات بر می آید که انسان های مومن در بهشت همسرانی با ایمان داشته و اگر کسی همسرش بی ایمان بوده مجبور نیست در بهشت با او همنشین باشد.

رضا ثقلین;668588 نوشت:
در برخی از روایات مثلا برای پیامبر همسران ایشان نام برده شده (مثلا اینکه حضرات مریم و آسیه سلام الله علیهما را به عنوان همسران بهشتی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله وسلم نام برده

لطفا آدرس بدید در کجا آمده است؟

تسنیـم;670704 نوشت:
لطفا آدرس بدید در کجا آمده است؟

با سلام
به این آدرس مراجعه فرمایید
بحارالانوار، ج 43، ص 53

سوال:
در برخی از روایات مثلا برای پیامبر همسران ایشان نام برده شده (مثلا اینکه حضرات مریم و آسیه سلام الله علیهما را به عنوان همسران بهشتی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله وسلم نام برده) حال سوال بنده این است در خصوص برخی شخصیت های والا و معصوم که همسری نداشتند یا همسران دشمنشان بوده خصوصا در شیعه (مانند حضرت معصومه یا امام حسن مجتبی و حضرت عیسی و...) آیا مطلبی وجود دارد که این بزرگواران همسرانی داشته باشند و در بهشت با آنها زندگی کنند؟ خصوصا بانویی چون حضرت معصومه که اصلا همسری نداشتند خیلی برایم سوال شده و کنجکاو شدم که همسر ایشان در بهشت چه شخصیتی است؟
جواب:
درباره اموری که عقل انسان بدان راه ندارد مانند جزئیات قیامت و زندگی افراد مختلف در بهشت یا جهنم اگر مطلبی گفته شود باید استناد روایی یا آیه قرآن داشته باشد . ودر مورد سوال شما جز در باره حضرت محمد-بحارالانوار، ج 43، ص 53- مطلبی در روایات ذکر نشده است .
پس باید در باره آن سکوت کرد .
اما به صورت کلی از روایات بر می آید که انسان های مومن در بهشت همسرانی با ایمان داشته و اگر کسی همسرش بی ایمان بوده مجبور نیست در بهشت با او همنشین باشد.

موضوع قفل شده است