جمع بندی نیاز به صحبت کردن

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
نیاز به صحبت کردن

شخصی که متاهله و میگه من نیاز به صحبت با جنس مخالف دارم (چه خانم چه آقا) و نیاز همصحبتیش با همسر خودش برطرف نمیشه چیکار باید بکنه و جه راهکاری دارید

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد نشاط

[=arial]باسلام و احترام
اینکه یک فرد تمایل دارد با یک فردی صحبت کند، یک چیز طبیعی است، منتها در مورد اینکه با جنس مخالف دوست دارد صحبت کند، عوامل و ریشه های در انگیزه درونی فرد نهفته است که باید بررسی و تحلیل شود، فرد باید بداند که چه دلیلی برای صحبت و گفتگو با این افراد در وجودش نهفته است و چنین حسی را ایجاد می کند، پس در حقیقت باید این موضوع بررسی شود.
اگر صرف دوست داشتن باشد، بله یک جذابیتی بین دو جنس مخالف هست که برای همه این انگیزه وجود دارد و نمی توان صرف دوست داشتن و علاقه، تمایلی به این کار نشان داد، ما در این عالم از خیلی چیزها خوشمون میاد ولی صرف دوست داشتن دلیل موجهی برای انجام یک کار نیست،
[=verdana] مثلا کسی دوست داره در یک جاده خلوت با ماشین خودش با نهایت سرعت حرکت کنه ولی قانون اجازه این کار را نداده، چون ضرری متوجه فرد و دیگران خواهد شد. پس دوست داشتن و صحبت کردن با جنس مخالف یک حریم و قاعده ای دارد و نباید حد آن را نادیده بگیریم، در قانون شرع الهی صحبت و گفتگوی بیجا با جنس مخالف حرام بوده و به صلاح بشر هم نیست و حتی از نگاه روانشناختی هم آسیب زا بوده و می تواند هسته مرکزی خانواده را تهدید و به استحکام ان آسیب بزند.
برخی از افراد با اینکه متاهل هستند و همسری خوب هم دارند ولی در فکر صحبت و مراوده با دیگران هستند، باید مراقبت کرد و نباید به این تمایل رغبت و علاقه نشان داد. توجه به آثار سوء و حرمت این رابطه و تهدید دانستن آن می تواند زندگی را سرو سامان ببخشد و انگیزه را سست می کند، اگر به جاذبه های همسرتان توجه کنید و با ایشان در یک زمان خوب و مناسب صحبتی صمیمی و دوستانه داشته باشید این احساس شما تعدیل خواهد شد.
البته یک عادت و رفتار غلط هم می تواند عامل انگیزه صحبت با جنس مخالف هم باشد، ولی در هر صورت شخص با قاطعیت و تصمیم قطعی و توجه به آثار سوء آن در زندگی دنیوی و اخروی باید این رفتار را ترک کرده و از آن دوری کند.

سلام

اگر بعنوان نفر سوم این مسئله را می پرسید، همسر ایشان را متوجه علاقمندیهای همسرش در گفت و گو کنید و به او یادآوری کنید حرف مشترک با همسرش را افزایش دهد.
و رفت و آمد محارمی(هم جنس با همسر) که همسرشان به آ نها علاقه دارد و با آن ها راحت است را بیشتر کند.

اگر نمی توانید مستقیم قضیه را عنوان کنید از مثال استفاده کنید: مثال همسایه مون از آسمون و ریسمون حرف می زنه ولی همسرش خیلی کم حرف و بیشتر شنونده است، همین باعث شد که همسایه مون مرتب با این و اون(جنس مخالف) وارد حرف زدن میشه، کاش یکی بهش بگه که کمی سازگاری خودشو با روحیات همسرش بیشتر کنه....

دو نفر هر قدر که همدیگه رو دوست داشته باشند با گذشت زمان از میزان علاقه آنها به همدیگر کاسته میشود و به نوعی برای هم تکراری میشوند مگر در موارد خاصی که ممکن است پیش آیند و موضوعات دیگری مطرح باشد
براین اساس به نظرم صحبت کردن اشخاص متاهل با جنس مخالف در صورتی که حد و مرزها رعایت بشود و کنترل شده باشد اشکال ندارد و حتی میتواند تا حدی جبران کننده کاستی های زندگی باشد

[="Arial Black"][="Blue"]سلام

alimirzaei;945733 نوشت:
میگه من نیاز به صحبت با جنس مخالف دارم

این نیاز اگر در اندازه عادی باشد ، طبیعی است و همسر انسان قادر به تامین آن خواهد بود. اگر بیشتر از اندازه عادی باشد و غیر طبیعی محسوب شود ، اقدام منطقی و عاقلانه اینست که با کمک روانشناس های مذهبی ، آن نیاز را اصلاح کرد؛ نه اینکه دنبال تأمین کردن "نیاز غیر عادی" رفت.

alimirzaei;945733 نوشت:
نیاز همصحبتیش با همسر خودش برطرف نمیشه

در چنین مواردی اقدام منطقی و عاقلانه این است که علت "برطرف نشدن" نیاز توسط همسر ، بررسی بشه و رابطه با همسر جوری اصلاح بشه که نیازهای دو طرف تامین بشه. البته این اقدام ، کار متخصصین است.

نکته:
ما خیلی وقتها قدر چیزهایی را که داریم نمی دانیم و فکر می کنیم اگر فلان چیزهایی را که نداریم، می داشتیم چقدر احساس خوشبختی می کردیم. در حالیکه هم علم و هم تجربه نشان داده است که اینگونه نیست. "تملک" ، موجب خوشبختی نمی شود. آدم با هر سطحی از داشته ها ، می تواند احساس خوشبختی کامل بکند.[/]

سوال:
شخصی که متاهل هست و می گوید من نیاز به صحبت با جنس مخالف دارم (چه خانم، چه آقا) و نیاز ارتباط کلامی ام با همسر خودش برطرف نمی شود، بهترین راهکار برای این فرد چیست؟

پاسخ:
اینکه یک فرد تمایل دارد با یک فردی صحبت کند، یک چیز طبیعی است، منتها در مورد اینکه با جنس مخالف دوست دارد صحبت کند، عوامل و ریشه های در انگیزه درونی فرد نهفته است که باید بررسی و تحلیل شود، فرد باید بداند که چه دلیلی برای صحبت و گفتگو با این افراد در وجودش نهفته است و چنین حسی را ایجاد می کند، پس در حقیقت باید این موضوع بررسی شود.
اگر صرف دوست داشتن باشد، بله یک جذابیتی بین دو جنس مخالف هست که برای همه این انگیزه وجود دارد و نمی توان با صرف دوست داشتن و علاقه، تمایلی به این کار نشان داد، ما در این عالم از خیلی چیزها خوشمان می آید، ولی صرف دوست داشتن دلیل موجهی برای انجام یک کار نیست، مثلا کسی دوست دارد در یک جاده خلوت با ماشین خودش با نهایت سرعت حرکت کند، ولی قانون اجازه این کار را نداده، چون ضرری متوجه فرد و دیگران خواهد شد. پس دوست داشتن و صحبت کردن با جنس مخالف یک حریم و قاعده ای دارد و نباید حد آن را نادیده بگیریم، در قانون شرع الهی صحبت و گفتگوی بیجا با جنس مخالف حرام بوده و به صلاح بشر هم نیست و حتی از نگاه روانشناختی هم آسیب زا بوده و می تواند هسته مرکزی خانواده را تهدید و به استحکام ان آسیب بزند.
برخی از افراد با اینکه متاهل هستند و همسری خوب هم دارند ولی در فکر صحبت و مراوده با دیگران هستند، باید مراقبت کرد و نباید به این تمایل رغبت و علاقه نشان داد. توجه به آثار سوء و حرمت این رابطه و تهدید دانستن آن می تواند زندگی را سرو سامان ببخشد و انگیزه را سست می کند، اگر این فرد به جاذبه های همسرش توجه کند و با ایشان در یک زمان خوب و مناسب صحبتی صمیمی و دوستانه داشته باشد این احساس تعدیل خواهد شد.
البته یک عادت و رفتار غلط هم می تواند عامل انگیزه صحبت با جنس مخالف هم باشد، ولی در هر صورت شخص با قاطعیت و تصمیم قطعی و توجه به آثار سوء آن در زندگی دنیوی و اخروی باید این رفتار را ترک کرده و از آن دوری کند.
در هر صورت وجود یک احساس خوش و یک لذت خاص از صحبت با جنس مخالف و توجیه اینکه نیاز به هم صحبتی در فرد وجود دارد و از صحبت با همسر لذت نمی برد، منطق صحیحی نیست و باید برای درمان تلاش کرد که مهمترین رویکرد درمانی اصلاح شناختی فرد است. بدین صورت که فرد باید متوجه شود که چنین تمایل و علاقه ای منطقی نیست و می تواند آسیب زا باشد و باید با کمک یک مشاور متخصص علت سردی صحبت با همسر خویش را کشف کرده و برای حل این موضوع نهایت تلاش خود را انجام بدهد.

موضوع قفل شده است