جمع بندی نظر اسلام و تشیع در باره عرفان چیست ؟

تب‌های اولیه

89 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
نظر اسلام و تشیع در باره عرفان چیست ؟

تورو الله کمک کنید. کتاب تحقیقی بر تصوت رو خوندم و به حقیقت کفر صوفیه و عارف در اسلام و تشیع پی بردم و گفته های ائمه(س) نیز آشکارا در رد و تکفیر تصوف است اما نمیدونم چرا تصوت و خطرناک ترین عقیده آن کفار حربی را به امام خمینی سلام الله علیه چسبانده اند که او همچون ملاصدرا و مولوی و بایزید و ابن عربی ملحد نعوذ بالله به وحدت وجود نعوذ الله نعوذ بالله اعتقاد داشته. تورو خدا کمک کنید بگید چه خبره؟ این حرف از سایت معتبری است بنام دانشگاه امام صادق(س).


کارشناس بحث : اویس

[="arial black"][="blue"][="3"][="4"]با عرض سلام وادب خدمت سرور گرامی جناب مشتاق فاطمه
دوست خوبم خداوند در کتاب انسان سازش قرآن کریم به تاکید وعده فرموده است که ذره ای خیر و نیکی ونیز ذره ای شر و بدی در پیشگاه ربوبی اش گم نمی شود و خداوند روزی همه اعمال بندگانش را مورد محاسبه دقیق قرار خواهد داد آنجا که فرمود:
[="darkgreen"]فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ[/]
توصیه دوستانه برادر کوچکتان به حضرتعالی این است که قبل از اسناد کلماتی توهین آمیز چون کفار حربی و ملحد، درصدد فهم حرف ایشان باشیم. شاید در گفتار ایشان رمزی باشد که دید فهم من و شما پنهان مانده است.
عقلی که خداوند در وجود من و شما به عنوان حجتی باطنی به ودیعت نهاده است گویا و ناطق بر این حقیقت است که اگر یک درصد هم احتمال داشته باشد حرفهای دانشمندانی چون فارابی و بوعلی سینا و ملاصدرا و خواجه نصیرالدین طوسی و میرداماد و حکیم میرفندرسکی و شیخ بهائی و ملا عبدالرزاق فیّاض لاهیجی و ملامحسن فیض کاشانی و شهید شیخ شهاب الدین سهروردی و ملا مهدی نراقی و آقا ملّا علی نوری مازندرانی و آیت الله آقا علی مدرّس زنوزی و حاج ملّاهادی سبزواری و آقا محمد رضا حکیم قمشه ای و آیت الله مهدی الهی قمشه ای و حیکم میرزا ابوالحسن جلوه و سد علی آقا قاضی و جهانگیر خان قشقائی و علامه میرزا ابوالحسن شعرانی و علامه محمدحسین طباطبایی و علامه سیدابوالحسن رفیعی قزوینی و استاد شهید مرتضی مطهری و علامه حسن حسن زاده ی آملی، حقیقت داشته باشد، باز هم ما اجازه اسناد چنین الفاظی را به ایشان نداریم زیرا اگر همین یک درصد هم احتمال حقیقت در کلامشان باشد و در روز قیامت برایمان مکشوف شود که ایشان به رمز حقایقی را بیان کرده اند که ما در دنیا متوجه مرادشان نشدیم شرمندگی و احساس ندامت در پیشگاه ایشان و ائمه معصومین حتی بهشت جنات الهی را برایمان همانند جهنمی سوزان میکند.
امیدوارم برادر خوبم از این سخن برادرکوچکش خرده به دل نگیرد و جسارت در کلامم را به من ببخشاید که اگر از ناحیه کلام من رنجشی به چون شمایی رسد مرا در آن روزگار ابدیِ محاسبه اعمال، طاقت عذاب نخواهد بود.
[/][/][/][/]

بسم الله الرحمن الرحیم .

بعضی از نامهای برده شده کاملا مخالف فلسفه بوده و از متکلمین معروف شیعه هستن این را فقط محض تذکر گفتم . ( نه این که بگم این مخالف و این موافق )

نقل قول:
حقیقت داشته باشد، باز هم ما اجازه اسناد چنین الفاظی را به ایشان نداریم زیرا اگر همین یک درصد هم احتمال حقیقت در کلامشان باشد و در روز قیامت برایمان مکشوف شود که ایشان به رمز حقایقی را بیان کرده اند که ما در دنیا متوجه مرادشان نشدیم شرمندگی و احساس ندامت در پیشگاه ایشان و ائمه معصومین حتی بهشت جنات الهی را برایمان همانند جهنمی سوزان میکند.

کما این که عکس این هم تماما صدق می کند و دقیقا بر کلامتون منطبق می گردد .

من فکر می کنم این بحثها فایده ایی ندارد و باید منتظر ماند چند وقت دیگر به نظرم همه چی روشن می شود .

من أحب قوما حشر معهم .

خداوند همه ما را با آل محمد صلی الله علیه و آله محشور گرداند .

مشتاق فاطمه(س);306122 نوشت:
تورو الله کمک کنید. کتاب تحقیقی بر تصوت رو خوندم و به حقیقت کفر صوفیه و عارف در اسلام و تشیع پی بردم و گفته های ائمه(س) نیز آشکارا در رد و تکفیر تصوف است اما نمیدونم چرا تصوت و خطرناک ترین عقیده آن کفار حربی را به امام خمینی سلام الله علیه چسبانده اند که او همچون ملاصدرا و مولوی و بایزید و ابن عربی ملحد نعوذ بالله به وحدت وجود نعوذ الله نعوذ بالله اعتقاد داشته. تورو خدا کمک کنید بگید چه خبره؟ این حرف از سایت معتبری است بنام دانشگاه امام صادق(س).

سلام
کتاب تحقیقی که مطالعه فرموده و سپس بدان سخت باورمند شده اید وحی الهی بوده است ؟
اگر به شما بگویند تمام عالمان عارف به وحدت وجود معتقدند با آنها دشمن می شوید ، چون فقط با خواندن یک کتاب به امری اعتقاد پیدا کرده اید ؟
والله الموفق

من با بدعتهای اهل تصوف کاری ندارم که همگی گمراهند ولی معتقد به وحدت وجود کافر مطلق است

مشتاق فاطمه(س);307315 نوشت:
من با بدعتهای اهل تصوف کاری ندارم که همگی گمراهند ولی معتقد به وحدت وجود کافر مطلق است

سلام
شما وحدت وجود را درست درک نفرموده اید و طبق قول علی ع : انسان دشمن چیزی است که بدان جاهل است
والله الموفق

همان علی فرمود فکر کردن در چگونگی الله انسان را کافر میکند. غررالحکم ج2 ص660

مشتاق فاطمه(س);307322 نوشت:
همان علی فرمود فکر کردن در چگونگی الله انسان را کافر میکند. غررالحکم ج2 ص660

سلام
آفرین بر شما
علی ع فرمود " فکر کردن " به چگونگی خدا ، انسان را کافر می کند در حالیکه کشف و شهود اصلا از جنس فکر کردن نیست فوق آن است
اتفاقا اهل معرفت به منکران وحدت وجود می گویند مشکل شما فکر کردن به اموری است که با فکر کردن درست فهمیده نمی شود
والله الموفق

عرفان یعنی شناخت خدا همین

[="black"][="2"]

حامد;307317 نوشت:
سلام
شما وحدت وجود را درست درک نفرموده اید و طبق قول علی ع : انسان دشمن چیزی است که بدان جاهل است
والله الموفق

سلام سوالی برام پیش امده ! چرا هرکس که حرف فلاسفه وعرفا رو نفد میکنه فورا بهش اتهام جهلات میزنید ؟!! واصلا احتمال نمی دید که شاید درست بگه ؟؟؟؟!!!![/][/]

سپیده صبح;307329 نوشت:
واصلا احتمال نمی دید که شاید درست بگه ؟؟؟؟!!!!

سلام
خوب ایشان هم همین احتمال رو بدن این احتمال درباره اونا بیشتره که ، چون اونا به معانی و الفاظ و عبارات تکیه کرده اند و اهل معرفت به اشراقات معنوی درونی
لفظ خارجی است و شهود باطنی کدامش یقین آورتر است
والله الموفق
موضوع قفل شده است